Het is niet "normaal" of zo, dus ga er maar niet vanuit dat het uit zichzelf weer overgaat.
Waarschijnlijk is er iets mis met de aarding en lekt er stroom vanuit bijvoorbeeld je elektrische boiler (als je die hebt, anders is er een andere bron) via de metalen leidingen, bijvoorbeeld door een beschadigde kabel. De stroom "wil" naar de aarde afvloeien en als de aarding van je huis niet goed is, dan is jouw lichaam een middel voor de stroom om weg te vloeien. Vandaar de schokken in je voeten. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en als de spanning te hoog is, is dit zeer gevaarlijk.
(Ik ben geen expert, maar zo legde onze elektricien het ongeveer uit toen we iets soortgelijks hadden in de keuken.)
Laat er even iemand naar kijken die verstand heeft van elektrische systemen. Als jij een "aardige schok" krijgt en de aardlekschakelaar springt niet om, dan loop je een veiligheidsrisico en is er iets niet in orde met je elektrische installatie in huis.
Trouwens, ik zou niet rustig gaan douchen als ik een schok kreeg van mijn waterleiding. Water + stroom = een slechte combi