![]() |
|
![]() |
waarom een waterkoeling?
check waterkoeling maar wat is het nut ervan? ps. ik d8 eerst dat ie meer dan 40.000 gulden ![]() ![]() ![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Opklokken maakt sneller, maar een probleem.... het maakt ook warmte, en als 't te warm word word 't instabiel..... combinatie van deze 2, dat maakt je PC sneller, zonder dat de betrouwbaarheid afneemt. de slijtage zal echter toenemen omdat bij opklokken de transistors sneller gebruikt worden. stel, een transistor van een 100Mhz processor gaat 100000 bewerkingen mee, dan duurt 't 100 seconden (Mhz = aantal bewerkingen per seconde) voor die versleten is, als je 'm op 150 klokt gaat ie opeens nog maar 66 seconden mee, omdar ie sneller meer bewerkingen maakt. maar aangezien een cpu zeker zo'n 20 jaar meegaat en je 'm meestal na 3 jaar al afdankt maakt dat slijtage eigenlijk geen reden om niet op te klokken ![]()
|
Verwijderd
|
waterkoeling is i.m.o. grote onzin, tenzij je echt een freak bent en je systeem zwáár wilt overclocken.. maar dan nog, ik denk dat wanneer je een kostenplaatje maakt van de koelinstallatie dan dat je beter gewoon een processor had kunnen kopen die op die uiteindelijke snelheid loopt.. volgens mij streef je heel erg snel je doel voorbij namelijk..
als je een herrie-loos systeem wilt hebben, zet je gewoon een zacht-draaiende fan op je CPU-heatsink, zonder casefans.. eventueel een andere voeding mocht die veel lawaai maken.. en met een beetje handigheid zet je op je heatsink --waar normaal een 6x6 fan op zit-- een 8x8, misschien zelfs wel 12x12.. want; hoe groter de fan, hoe minder hard hij hoeft te draaien om veel lucht te verplaatsen, en luchtverplaatsing is koeling in dit geval.. |
![]() |
|
![]() |
Doberman: Waterkoeling is idd alleen geschikt voor dé vette clockers, zoals mij... Ik spaar nog voor Waterkoeling, ik wil nl mijn Duron 600 overclocken naar +/- 1400...
Voor degenen die geďnteresseert zijn, check www.waterkoeling.nl Ik kan jullie ook goedkoop onderdelen bezorgen. Voor geďnteresseerden: Chat 2 rond 9 uur, of hier gewoon.
||
![]() |
Citaat:
overigens domme actie, want IMHO merk je vanaf de Ghz 't verschil bijna niet meer.... ikzelf merk 't verschil tussen lopen op 800 en 950 alleen met me koeitje ![]()
||
![]() |
Citaat:
zeer handig wanneer je een dual moederbord heb en dan gebruik maakt van twee processors zeer makkelijk wanneer je de processor gaat overklokken de kasttemperatuur beter word geregeld, en zo oververhitte kan voorkomen. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
waterkoeling Kaasschaaf2 | 6 | 05-09-2007 21:29 | |
Software & Hardware |