Oud 16-08-2001, 16:03
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
waarom een waterkoeling?
check waterkoeling

maar wat is het nut ervan?

ps. ik d8 eerst dat ie meer dan 40.000 gulden aan besteed had maar het is 40.000 BF hehe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2001, 16:34
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
wat is het nut ervan?

het koelt beter dan elke andere manier van koeling (in combinatie met peltiers), het is leuk en het is uniek.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2001, 16:47
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
wat is het nut ervan?

het koelt beter dan elke andere manier van koeling (in combinatie met peltiers), het is leuk en het is uniek.

Kijk ik wou net schrijven dat ik wel weet dat het voor de koeling is, maar is een normale koeler niet voldoende??
gaat je pc sneller door een waterkoelong ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2001, 17:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
Kijk ik wou net schrijven dat ik wel weet dat het voor de koeling is, maar is een normale koeler niet voldoende??
Hoe beter de koeling, hoe verder je kunt overklokken.

Met citaat reageren
Oud 16-08-2001, 17:52
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:

koeling versnelt of vertraagt niets, koeling maakt stabiel (en nog kan die met de beste koeling vastlopen, maar koeling maakt de HARDWARE stabiel.

Opklokken maakt sneller, maar een probleem.... het maakt ook warmte, en als 't te warm word word 't instabiel.....

combinatie van deze 2, dat maakt je PC sneller, zonder dat de betrouwbaarheid afneemt.

de slijtage zal echter toenemen omdat bij opklokken de transistors sneller gebruikt worden. stel, een transistor van een 100Mhz processor gaat 100000 bewerkingen mee, dan duurt 't 100 seconden (Mhz = aantal bewerkingen per seconde) voor die versleten is, als je 'm op 150 klokt gaat ie opeens nog maar 66 seconden mee, omdar ie sneller meer bewerkingen maakt.

maar aangezien een cpu zeker zo'n 20 jaar meegaat en je 'm meestal na 3 jaar al afdankt maakt dat slijtage eigenlijk geen reden om niet op te klokken
Oud 16-08-2001, 17:53
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
maar over die koeling... . * * K W I J L * *

daar kom ik met me gemodde kast om kewl @ lans te zijn....
Oud 16-08-2001, 20:01
Koen
Koen is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
wat is het nut ervan?

Bovendien is het stil, en dus een goede oplossing als je de herrie van die fans zat bent.

Met citaat reageren
Oud 16-08-2001, 21:04
Verwijderd
Peltiers kan je nieteens met lucht koelen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2001, 21:34
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Met citaat reageren
Oud 16-08-2001, 22:59
BendeBen
BendeBen is offline
he maare
blijft het water koud dan?
ik heb er geen verstand van, das duidelijk
Oud 16-08-2001, 23:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
PIE schreef:
Peltiers kan je nieteens met lucht koelen.
Ja hoor. Zijn fans te krijgen met ingebouwd peltier-element.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2001, 23:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Koen schreef:
Bovendien is het stil
Waterkoeling? HEEL erg afhankelijk van de pomp. Gemiddelde pomp maakt meer herrie dan een fan.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2001, 23:39
Verwijderd
waterkoeling is i.m.o. grote onzin, tenzij je echt een freak bent en je systeem zwáár wilt overclocken.. maar dan nog, ik denk dat wanneer je een kostenplaatje maakt van de koelinstallatie dan dat je beter gewoon een processor had kunnen kopen die op die uiteindelijke snelheid loopt.. volgens mij streef je heel erg snel je doel voorbij namelijk..

als je een herrie-loos systeem wilt hebben, zet je gewoon een zacht-draaiende fan op je CPU-heatsink, zonder casefans.. eventueel een andere voeding mocht die veel lawaai maken.. en met een beetje handigheid zet je op je heatsink --waar normaal een 6x6 fan op zit-- een 8x8, misschien zelfs wel 12x12.. want; hoe groter de fan, hoe minder hard hij hoeft te draaien om veel lucht te verplaatsen, en luchtverplaatsing is koeling in dit geval..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2001, 12:14
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Waterkoeling? HEEL erg afhankelijk van de pomp. Gemiddelde pomp maakt meer herrie dan een fan.

Das niet waar, die VTech of Eheim pompen zijn fluisterstil!

Met citaat reageren
Oud 17-08-2001, 22:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:

Das niet waar, die VTech of Eheim pompen zijn fluisterstil!
Nja. De fans in m'n systeem hoor je gewoon niet, en die kosten minder dan zo'n systeem. Voor dat geld heb ik liever een snellere CPU. Weet je tenminste zeker dat het werkt.

Met citaat reageren
Oud 17-08-2001, 23:07
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Voor dat geld heb ik liever een snellere CPU. Weet je tenminste zeker dat het werkt.

Dat is waar, maar als er geen snellere cpu in de handel is voor een redelijke prijs?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2001, 16:24
YggY
YggY is offline
Doberman: Waterkoeling is idd alleen geschikt voor dé vette clockers, zoals mij... Ik spaar nog voor Waterkoeling, ik wil nl mijn Duron 600 overclocken naar +/- 1400...

Voor degenen die geďnteresseert zijn, check www.waterkoeling.nl

Ik kan jullie ook goedkoop onderdelen bezorgen. Voor geďnteresseerden: Chat 2 rond 9 uur, of hier gewoon.
Oud 19-08-2001, 23:48
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
, ik denk dat wanneer je een kostenplaatje maakt van de koelinstallatie dan dat je beter gewoon een processor had kunnen kopen die op die uiteindelijke snelheid loopt..
maar wat als je de snelst verkrijgbare processor hebt? tjah, dan kan je geen snellerre kopen en MOET je wel OC-en voor meer....

overigens domme actie, want IMHO merk je vanaf de Ghz 't verschil bijna niet meer.... ikzelf merk 't verschil tussen lopen op 800 en 950 alleen met me koeitje

Oud 20-08-2001, 02:33
Gilo
Gilo is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
waarom een waterkoeling?
check waterkoeling

maar wat is het nut ervan?

ps. ik d8 eerst dat ie meer dan 40.000 gulden aan besteed had maar het is 40.000 BF hehe

het voordeel van een liquidcooled cooler:

zeer handig wanneer je een dual moederbord heb en dan gebruik maakt van twee processors

zeer makkelijk wanneer je de processor gaat overklokken

de kasttemperatuur beter word geregeld, en zo oververhitte kan voorkomen.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten