Advertentie | |
|
![]() |
|
Sommige mobo's (zoals Asus A7N8X) hebben SP-DIF optische (digitale) uitgang onboard. Is heel goedkoop, maar levert wel de beste kwaliteit, iig beter dan alle analoge "rommel" die je kan vinden.
Naar mijn filosofie dient de digitaal-analoog conversie pas op het allerlaatste moment te gebeuren, het liefst pas in de boxen zelf, maar als de versterker het doet heb je al aardig goede kwaliteit. ![]() Moet je wel een versterker hebben die een SP-DIF ingang heeft.
||
Citaat:
Ik weet hoe kritisch de digitaal/analoog conversie is, iets wat je niet moet doen in een computer. Ook is het natuurlijk veel makkelijker als het in een apart doosje zit (of in je home theatre ding), dan kan je hetzelfde kwalitatief hoogstaande onderdeel gebruiken met veel apparaten waarvan bijvoorbeeld het loopwerk goed is, maar de analoge uitgang erg rot. Alhoewel een Gravis Ultrasound ook wel redelijk werkte.. Vooral vroeger.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je ?1300 (voor het instappertje van Meridian) voor een versterker uit gaat geven, moeten daar ook nog een paar adequate luidsprekers bij. En eigenlijk ook nog een CD-speler. Best leuk hoor, als jij 't gaat betalen. |
![]() |
|
Volgens mij bedoelde hij dat Meridian (vrijwel) dezelfde filosofie heeft als mij, en wilde hij mij daarop wijzen/informeren. Daar is toch niets op tegen?
Best mooie dingen hebben ze ook, alhoewel het teveel merk en te weinig prijs/prestatie is voor mijn doen. Maargoed ik heb al een hele mooie hifi installatie. ![]() Alleen voor m'n computer zoek ik nog wel iets leuks 5.1 voor surround spellen ofzo, heb nu (goede) 2.1 set.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Na wat speurwerk heb ik ontdekt dat dit wel een geil dingetje is:
http://www.m-audio.com/products/m-au...iophileusb.php Nu wil ik een goeie stereo versterker gaan kopen die ik digitaal kan aansluiten op die Audiophile USB. Wat is een goeie stereo versterker die ik digitaal hierop kan aansluiten? |
![]() |
||
Citaat:
Maar met dit dingetje heb je de digitaal naar analoog conversie in dat kastje zitten. Als het goed is, is de kwaliteit stukken beter dan die van de ingebouwde geluidskaart. Dit dingetje zou je dan direct op je stereo versterker kunnen aansluiten door middel van de analoge aansluitingen..
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Nieuwe (dure/goede?) geluidsintallatie Rhinus | 38 | 06-08-2006 22:11 | |
Software & Hardware |
[MD] Minidisc > PC mixtape | 8 | 09-07-2003 03:08 | |