Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
-jiu-jitsu, heeft veel verschillende technieken in zich, veel gebruikt als verdedigingssport (Ook veel voor vrouwen) -aikido, verdedigingssport, maakt gebruik van de kracht van de aanval van de tegenstander om te verdedigen -eskrima, weet ik niet erg veel vanaf, maar geloof dat het zowel aanval als verdediging bevat en is wel met veel wapens. (Degenen die deze sport beoefenen hebben veel bescherming om) -karate, je hebt veel verschillende vormen karate, ik doe zelf aan kyokushin, wat full-contact is met wedstrijden enzo. Maar je hebt ook Shotokan, Kenpo, Kempo (Wat het verschil is weet ik niet!) en nog veel andere. Karate werkt met zowel aanval als verdediging en karateka's staan bekend als moeilijk te verslaan in de vechtsport, vanwege de combinatie van de Ki (innerlijke kracht) en Karate. Als je nog meer informatie wilt moet je maar naar: www.vechtsport.pagina.nl gaan, hierop vind je alle informatie die er is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Btw: Ik doe karate, de wado stijl |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (hij werd bedreigd door iemand met zo'n vlindermes .. haalt ie zelf echt zo'n mes van 30cm te voorschijn ![]() De Aikido-manier: - Tegenstander stoot - Je stapt naar de kant waar zijn elleboog is - Grijp naar zijn arm en stuur hem verder in zijn bewegingsrichting - Duw de arm naar beneden en draai jezelf van hem af in 1 vloeiende beweging, waardoor je zijn arm verdraait en hij zijn evenwicht verliest en valt. - Doe met hem wat je wil ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
1 ding is wel: het is belangrijk dat je niet bang bent om een klap te krijgen. Het is eigenlijk meer een soort spelletje.
Als iemand jou aanvalt, moet je niet denken van "aaaaaaaah hij vliegt op me af, ik wil niet dood! wat moet ik nou?!?" .. maar heel droog kijken naar wat hij precies doet en hoe je erop kunt reageren. Je kunt nog zoveel technieken en vechtstijlen leren, als je bang bent en je niet concentreert op wat er precies gebeurt, ben je kansloos. [edit] Hapkido filmpjes (Quicktime) ![]() Moet je vooral die van Hankido zien. Hoe soepel dat gaat ![]() Laatst gewijzigd op 07-03-2003 om 10:33. |
![]() |
||
Citaat:
Dussss : je trapt hem hard in zn ballen, stoot hem hard in zn gezicht, geeft een lowkick op zn dijbeenspier , en dan moet je hem nog bij zn haren pakken om hem naar de grond te trekken.....mooie vechtsport dan als die dan nog niet ligt |
![]() |
|
jeet kune do!!! de vechtsport!! het heeft alle stijlen in zich, gemixt met je eigen smaak.
dat doe ik en dat is echt de beste vechtsport die er is ![]() ![]() aan het begin leer je de basics(zit muy thai in, teakwondo, karate wing chun enz.) en hoe verder je vorderd, des te meer ga je je eigen stijl ontwikkelen die bij je past. vechtsport is ontwikkeld geanalyseerd door de enige brucelee. als je het nog met stijl wil vechten raad ik je viet vo dai aan. salto's over 6 personen en daarna zo'n gekke breakdance trap erachter. je leert veel hoe je moet vallen en hele vreemde/mooie moves. (op 1 hand staan terwijl je zo'n draai schop doet bijv.) kan je meteen een beetje showen als uit gaat. ik doe ze jeet kune do al negen jaar en viet vo dai 4 jaar en ik loop heel erg zelfverzekerd zo de donkere steegjes in van de grote steden(lees: rotterdam) ![]() wing chun lijkt mij trouwens ook leuk om te doen: jet li, jackie chan doen dat, bruce lee is er in getraind Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 21:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Greetz |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
omslachtig zeg, kan aardig wat korter en efficienter
||
![]() |
Citaat:
als iemand met een mes dreigt, word er gezegd ga er tegen in..... nooit doen !!!Kom nou als iemand met een mes aanvalt, niet dreigen dus, maar jou als persoon wil aanvallen, dan moet je hem ook niet alleen onder controle krijgen, maar gewoon per direct uitschakelen.
||
![]() |
Citaat:
lul je zomaar wat of bestaat het echt? k heb er nog van gehoord als t echt is, waar doe je dat dan en kan je wat bekende namen noemen?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het bestaat echt. ik had het trouwens verkeerd geschreven. het is viet vo dao ook wel vovinam genoemd. het is de vietnamese vechtsport. voor zover ik weet word het in delft les gegeven. ik krijg het echter in ridderkerk (dichtbij rotterdam voor de leken ![]() ik moet wel zeggen dat de training heel erg zwaar is. ik ben dan ook van plan om te stoppen ivm met school enz. en ik vind jeet kune do wel genoeg. wat bedoel je met bekende namen. als je meer info wilt kan je nu wel op google ofzo gaan zoeken, nu ik de naam goed heb geschreven ![]() laters |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *loopt ook geregeld door Rotterdam* ![]() Doe op het moment sinds 2 jaar weer Taekwondo, zat er vroeger ook al eens op. Wat ik jammer vind, is dat ik nergens in de buurt iemand kan vinden die Hapkido geeft. Dat lijkt me echt een coole sport ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een sporten allemaal hier zeg !!!
![]() ![]() Een groot aantal heb ik wel veel over gelezen en een aantal gezien, en sommige ook wel eens gedaan, maar volgens mij wordt het nu meer het aanprijzen van de sport die je zelf doe... Niet dat het erg is als je enthousiast ben over je sport hoor ![]() maar die jongen vroeg om een sport waarin hij in redelijk korte tijd zou leren 'vechten' *keurt af* maar ok. Als ik Rerisen Phoenix goed begrijp dan wil hij op straat mensen gaan aanvallen ![]() ![]() Nu zijn bijna alle vechtsporten die ik hierboven gelezen heb oorspronkelijk bedoeld om jezelf te verdedigen. Natuurlijk leer je door aan een vechtsport deel te nemen ook hoe je effectief kan aanvallen (er moet immers een slachtoffer zijn waarop de verdedigingstechniek geoefend moet worden ![]() maar daar ligt de grondslag ook niet, tevens wordt er bij veel vechtsporten (vooral oosterse) veel nadruk op de innerlijke balans gelegd. Dat houdt in dat je niet in paniek raken (wat ******** ook al zei) maar die balans houdt ook in dat je een stuk zelfbeheersing krijgt, beheersing van je lichaam en dus ook beheersing in doodnormale situaties op straat. Die innerlijke balans heb ik nu zo'n 11 jaar opgebouwd (in het begin natuurlijk minder bewust), en ik merk gewoon dat ik door mijn sporten anders reageer op situaties dan andere mensen in mijn omgeving, niet alleen bedreigende situaties maar ook gewone dingen in het dagelijks leven. Ik vind dit toch wel een van de grondpeilers waar goede 'vechtsporters' aan voldoen. maar even terug naar jouw eigenlijke vraag ![]() ![]() Er zijn vele vechtsporten die je zou kunnen gebruiken op straat, maar ik zou je aanraden niet met iets als taekwondo of wing chun te beginnen... het is verstandiger om eerst te leren incasseren en evt vallen. ik denk dat je best met jui-jitsu, karate of judo kan beginnen. als je een goede sportschool kan vinden in jouw buurt waar ze stevige trainingen geven en geen watjes lessen, dan train je gelijk je incasseringsvermogen, kracht, conditie, en je techniek beginselen. als je dan nog verder wil kan je altijd nog overstappen naar een van de andere sporten die hier genoemd zijn. naja, het is een heel verhaal geworden zie ik ![]() greetz, FoX |
![]() |
|
![]() |
Kijk als je snel wilt leren vechten zou ik op boksen gaan of muay thai. Ik zit zelf op Muay Thai en na de eerste les voelde ik me al beter. Je leert daar meteen technieken en dat is best wel handig als je op straat gaat vechten.
|
KRav mara? Je bedoelt zeker Krav maga...
israelische dinges op tv? Dat is krav maga... wil je op straat iets bereiken dan kom je zeker het verst met krav maga. HEt is er JUIST voor bedoelt dat alles mag, geen regels... Je leert wapens afpakken, en snel en direct uitschakelen van de tegenstander. Nadeel: Alleen in leiden zit een officiele krav maga sportschool. Dus als je geen krav maga kiest...sja dna lgit het eraan. Als je tegen een andere vechtsporter komt te staan kom je het verst met muay thai of freefight/mixfight...je leert hier incasseren en afwerken van de tegenstander zodat hij nisk emer kan doen.. met judo schiet je niks op, je leert totaal niet omgaan met slaan en schoppen en het is dus 'alleen maar leuk' als cross training als je iets anders doet (als het je om verdedigen op straat gaat) Aikido en karate enzo vind ik te 'fancy', zonder de tegenstander daadwerkelijk voor wat langere periode uit te schakelen zodat je weg kunt lopen (of een ander van je afhouden).... maargoed als je tegenover leken staat dan kun je ze zo misschien afbluffen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het op zich wel mooi, en mentaal leer je er vast goed (ook nog gezien het feit dat je paar aardige andere technieken leert, zou het een hele mooie crosstraining zijn), maar toch ga ik voor iets meer effectiviteit... Maar op zich zie ik geen reden om "het af te kraken" o.i.d. SWA: Voor kort gevecht snel uitschakelen is free fight ook niet je van het..als je eindigt met rollebollen over de vloer wel ![]() Mja krav maga is op zich toch het effectivietst, maarja Leiden... ![]() |
![]() |
|
![]() |
nou dat moet je niet onderschatten, als muay thai effectief is is freefight dat ook, zit namelijk veel van muay thai in
en over de grond ook, maar je leert ook van die breek en houdgreep technieken gewoon staandend. en dat krav maga zou k wel es willen zien lijkt me wel strak
|
![]() |
als ik jouw was zou ik een wat hardere, meer realistische vechtsport nemen. Die je ook leert klappen te incaseren idd. TaeKwondo zou ik zeer zeker niet kiezen, want op straat in een echt gevecht gaat het er heel anders aan toe dan dat ze je daar leren, geloof me Taekwondo is wel een leuke sport, maar dan voor conditie en lichaamsbeheersing. In een echt gevecht heb je er weinig aan. Wat jij nodig heb is een training waarbij je veel moet sparren (beste is full-contact), want dat is de dichste benadering bij een echt straatgevecht die je kan krijgen. Een van de sporten die ik je zou aanraden:
Kyokushinkai Mijn sport, leert veel incaseren, en al doe je het een tijdje, word je lichaam echt hard. Het is ook veel met sparren, niet dat je op het hoofd mag slaan, maar trappen op het hoofd mag wel. Ik zou het in combinatie nemen met boksen. 1 ding waar Kyokushinkai heel goed in is, zijn de low-kicks. Mijn mening is, is dat Kyokushinkai de beste trappen heeft van alle vechtsporten (en ga nou niet zeggen dat dat Taekwondo is, want die trappen zijn alleen maar mooi, maar niet zo hard). Na een paar maanden zijn je bovenbenen iets van anderhalf keer zo dik, en je leert bij Kyokushinkai niet alleen maar mooie technieken, maar ook heel veel vuile technieken die handig zijn op de straat. Je word van Kyokushinkai ook heel sterk. Naar mijn mening is Kyokushinkai de enigste sport die niet onderdoet aan Muay Thai in een K1 gevecht. Beroemde vechters zijn Andy Hug (RIP), Francisco Filho enzo. Muay Thai Leuke vechtsport, alleen moet je wel een goede trainer hebben. Muay Thai is de hardere variant van kickboxen en focust ook veel op elleboogstoten, en voornamelijk de knie. Muay Thai is wel een goede sport, lijkt wel wat op Kyokushinkai, alleen het clinch werk is anders, en je mag stoten naar het hoofd. Muay Thai is ongeveer even hard als Kyokushinkai, hoewel je bij Muay Thai wel handschoenen mag dragen dus je heb minder last van blauwe plekken. Muay Thai is gewoon een heel goede sport en ik heb veel respect voor de vechters (voornamelijk de Thaien). Een paar beroemde Thai vechters zijn: Peter Aerts, Ernesto Hoost, Rob Kaman, Alexy Ignaschov enzo Krav Maga Krav Maga is gewoon simpel, geen omwegen, gewoon je tegenstander uitschakelen. Het is ook heel vuil, maar wel heel praktisch, in een K1 gevcht zal je der weinig aan hebben, want 80 % ofzo is verboden in de ring, maar op straat is het de beste keus. Komt origineel uit Israel. Als ik jou was zal ik deze kiezen, maarja niet elke stad heeft het. Mix-fighting Bv, Brazilian Jui Jitsu (BJJ) en Vale Tudo zijn complete vechtsporten, kijk voor meer info op www.sherdog.com Ik zou geen Taekwondo, Aikido, Judo, meeste Karate (bv Shotokan), en de meer "fancy vechtsporten" kiezen, want irl heb je der weinig aan. Succes met je keuze! Jelle
|
![]() |
voor degene die wat meer willen weten over viet vo dao:
http://www.vovinam.com/ http://www.arpnet.it/~vodao/ewelcome.htm http://www.utas.edu.au/docs/sports_c...et_vo_dao.html maar ok, Ninjitsu is ook wel goed voor zelfverdediging. Btw, kijkt hier iemand K1 / Pride FC / UFC / KOTC of iets dergelijks?
||
Citaat:
daar ben ik het niet geheel mee eens. bovenstaande vechtsporten (Kyokushinkai, Muay Thai, Krav Maga en Mix-fighting) zijn misschien wel doel treffend, alleen dan wel als je met maar 1 persoon vecht en aangezien je op straat toch vaak sneller ruzie en problemen krijg met groepen jongeren kan je toch wel beter een van de zogenaamde "fancy" vecht sporten nemen. de zogenaamde "fancy" vechtsporten leren je wel met meerdere tegenstanders omgaan(behalve judo) en heten niets voor niets verdedigingsporten terwijl de bovengenoemde sporten meer vechtsporten voor in de ring zijn. jij zegt dat je teakwondo beter niet kunt nemen. naar mijn mening is teakwondo toch een stuk effectiever dan Kyokushinkai. en ik weet niet wat jij bedoeld met "fancy" maar jouw sport is zelf ook wel redelijk fancy. je moet bij Kyokushinkai net als bij teakwondo en karate gewoon kata's leren(voor de leken: een reeks van vecht handelingen achter elkaar), je moet net zoals die twee vechtsporten de hele tijd een bepaalde stoot stoten of een bepaalde trap trappen en ga zo maar door. oke je sparrelt mischien wel iets meer, maar dan kan je beter muay thai of iets dergelijks gaan doen. je vergeet ook dat bij die zogenaamde "fancy" vechtsporten de techniek al duizenden jaren oud is en is ontwikkeld en echt wel het effecients is vergeleken met en ongecoordineerde stoten van bijvoorbeeld kick boksen. naar mijn mening is geen 1 vecht sport echt fancy(zelf niet capoeira of viet vo dao) en is zelf jawel, teakwondo een zoals jij het noemt een realistische vechtsport. begrijp me niet verkeerd, het was niet de bedoeling om jouw sport af te kraken, ik verdedig alleen de andere sporten die jij wel afkraakt ![]() |
![]() |
|
Ik doe zelf ongeveer een jaar aan Muay Thai, en vind et echt een hele goeie sport, je leert er gewoon flinke klappen uit te delen en ook te incasseren
(en voor Jelle: ik heb indd les van goede trainers: Martin van Emmen *was ooit wereldkampioen*, Sem Schilt *ken je dan vast ook wel* en Anton Schut) In onze dojo wordt er ook rekening gehouden met het niveau van diegene die tegenover je staat, dus je wordt bij trainingen echt niet helemaal kapot geslagen (en ik kan het weten, ben enige meisje en ook de jongste, en heb er nooit erger bijgelopen dan met een blauw oogje) En het gaat er niet alleen om je tegenstander zo hard mogelijk te grond in slaan, het gaat ook echt wel om de techniek en om je uithoudingsvermogen. Je leert er meteen echt heel veel. Karate is indd wel een Fancy sport (zei het kleine meisje ![]()
Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 17:38. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Wat doe je liever: een balsport of een vechtsport? Verwijderd | 12 | 22-07-2012 12:51 | |
Algemene schoolzaken |
Vechtsport op school Verwijderd | 12 | 16-03-2012 18:24 | |
Vrije tijd |
meiden & vechtsport bla1991 | 44 | 11-01-2009 09:58 | |
Vrije tijd |
vechtsport Kevin D. | 23 | 26-04-2005 13:34 | |
Vrije tijd |
Vechtsport Upke | 101 | 28-08-2003 19:28 | |
Vrije tijd |
Vechtsport Fade of Light | 9 | 24-12-2002 11:04 |