Oud 08-06-2004, 19:55
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 24-11-2009 om 23:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2004, 19:57
ABrules
ABrules is offline
banaan eten...
Oud 08-06-2004, 20:01
Ruudje
Ruudje is offline
Hmmm... heb ik zelf ook last van voor een optreden...
Wat valt er aan te doen? Drink een paar biertjes
Ligt voornamelijk aan je zelfvertrouwen... en alcohol is een simpele manier om dat een beetje omhoog te halen... maar je kunt natuurlijk ook aan jezelf gaan werken, zodat je er op langere termijn ook nog wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:26
Lilium
Lilium is offline
Diep ademhalen. Leg je handen op je heupen en denk aan je handen. Na een tijdje voel je je ademhaling naar beneden gaan.
Je wordt er rustig van
Succes met je optreden!
Oud 13-06-2004, 14:30
light fighter
light fighter is offline
niet gaan stressen niet denken ik kan het niet maar je kan het wel, je hebt er zolang voor geoefend!!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:13
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 22:01
ABrules
ABrules is offline
banaan eten helpt echt... zitten stoffen in die er gewoon voor zorgen dat je je wat ontspannener voelt enzo...

het schijnt echt te helpen...

voor de rest tja... gewoon je hebt vast veel geoefend...

probeer in de plaats van een heel publiek het eerst aan 1 iemand te laten horen... goede vriend of familielid... en als dat goed gaat... dan haal je er een 2e persoon bij...
en later nog 2 of 3 zelfs... dan zorg je dat er steeds meer personen naar je luisteren... en je leert lanzaam maar zeker aan om te gaan met al die aandacht...

dit kost wel wat tijd... die je misschien niet hebt voor die 2 volgende optredens... maar je kan er later misschien wat aan hebben...

ik offer me wel op je een keer aan te horen anders
Oud 16-06-2004, 09:58
Verwijderd
Probeer je ademhaling bewust diep te houden, dit voorkomt het vlinderende gevoel in je buik. Knieen niet op slot zetten, maar ook niet te los houden, probeer het contact tussen je voeten en de vloer zo ontspannen mogelijk te houden.

Zeer zeker geen alcohol vlak voor een optreden, ja het ontspant, omdat het wat remmingen weg neemt, maar het verminderd de concentratie, en wat veel gevaarlijker is is dat je bij het volgende optreden niet een, maar twee glazen nodig hebt om hetzelfde ontspannende gevoel te krijgen, en het optreden erna, weer meer. Been there done that, en eenmaal dat traject ingeslagen is het moeilijk om weer eens een optreden te doen zonder
Ik heb hele getalenteerde mensen ten onder zien gaan omdat ze zonodig een biertje voor hun concert moesten drinken

Je moet je ook zeer zeker niet laten leiden door je zenuwen, jij bent de baas, en als je je er aan overgeeft, is het moeilijk om de controle terug te krijgen. Zorg dat je een goede bodem in je maag hebt, dus niet te veel, maar ook zeer zeker niet te weinig.
Een beetje arrogantie on-stage is niet erg, het publiek, dat zijn stomme boeren die er de ballen verstand van hebben, als je klaar bent, ben je gewoon weer jezelf.....
Wat een goed middeltje verder is, en erg goed werkt op deze korte termijn is nervovit, bij de kruidvat te koop, dat kalmeert ook de zenuwen op homeopatische basis, maar houdt de concentratie hoog

Laatst gewijzigd op 16-06-2004 om 10:04.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:36
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 20:05
AngelLena
AngelLena is offline
Ademhalingsoefeningen kunnen helpen, maar wat bij mij altijd het beste werkt is een gedachte, namelijk de volgende: Ach, ik ga er niet dood aan.
Oud 17-06-2004, 22:02
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Shannon_epica schreef op 17-06-2004 @ 20:36 :
Ik eet veel banaan
neit te veel hé moet je dadelijk honderd keer tijdens je optreden naar de plee ofzo

maar ja, het is wel normaal hoor zenuwachtig zijn het is gewoon hoe je er mee om gaat... je moet het omzetten naar positieve spanning en opwinding
Oud 18-06-2004, 13:54
duifeltje
duifeltje is offline
Tjshah, zenuwen zijn gewoon dodelijk irritant. Er betsaan geloof ik wel homeopatische middeltjes tegen, misshcien moet je dat eens proberen (even vragen bij apotheek ofzo....(of verkopen ze dat daar niet....nou eeuhm, 'k weet niet hoe dat werkt)
Oud 18-06-2004, 14:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
Oookee, als goochelaar (in spe ), weet ik wat je doormaakt. en ook ik heb genoeg tips gehad.

Er zijn een paar punten:
- OEFENEN - Hoe beter je het kunt, hoe meer vertrouwen je hebt in jezelf, hoe kleiner de kans dat het misgaat. Als je goed oefent, kan er gewoon niks fout gaan, simpel.
- ERVARING - doe het voor! Ga op straat zingen als het moet, laat het horen aan onbekenden. Hoe vaker je iets doet, hoe minder zenuwachtig je uiteindelijk bent. Zeker op straat of voor onbekenden of semi-bekenden heb je niet veel te verliezen. JE ziet de meeste toch nooit meer.
- MIDDELTJES - Gebruik geen gare middeltjes! Je moet zorgen dat je ZELF die zenuwen bestrijdt, anders blijf je ermee bezig. Als je goed oefent, en genoeg hebt voorgedaan, woor je vanzelf minder zenuwachtig.

En voor het gedeelte van "het ligt gevoelig". Probeer dat uit te schakelen... Of gebruik die emotie in jouw voordeel (hoe? I have no clue )
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:10
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
neem van te voren een flinke shot valium and you'll be allright
Oud 19-06-2004, 21:53
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 12:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
well done
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:26
Verwijderd
.

Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:57
Verwijderd
"Sorry, this site is temporarily unavailable!"

Hij doet het niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten