Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2004, 18:05
knuffolbeertje
knuffolbeertje is offline
Wat vind jij er van dat hij na 10 jaar nog leeft eigenlijk... Dat iedereen weet wie hij is en kei veel lui helemaal fan van hem zijn... or ??
Oud 04-04-2004, 18:08
Ragnar
Ragnar is offline
dat vind ik vrij triest
Oud 04-04-2004, 18:08
dortpimp
dortpimp is offline
Citaat:
knuffolbeertje schreef op 04-04-2004 @ 19:05 :
Oud 04-04-2004, 18:09
Verwijderd
ik vind het jammer voor um.. maargoed af en toe is nirvana best leuk
Oud 04-04-2004, 18:10
TimoBasso
TimoBasso is offline
Nooit niet echt fan geweest van deze "hype"
Oud 04-04-2004, 18:13
Izoes
Izoes is offline
haha hij komt zelfs met zn hele levensverhaal al op het nieuws.. triest
Oud 04-04-2004, 18:16
Verwijderd
Hij iz niet dood weet je.
Oud 04-04-2004, 18:18
Escapism
Escapism is offline
twas wel te verwachten dat hier veel bull reacties op zouden komen natuurlijk.

maargoed, kurt cobain is in mijn muziekleven toch wel vrij belangrijk. opende mijn ogen qua rockmuziek.
Oud 04-04-2004, 18:24
Xabzof
Xabzof is offline
dood = dood
dus
Oud 04-04-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 04-04-2004 @ 19:18 :

maargoed, kurt cobain is in mijn muziekleven toch wel vrij belangrijk. opende mijn ogen qua rockmuziek.
same here.. maar dat is alweer bijna 10 jaar geleden, ik luister der nu bijna nooit meer naar..
Oud 04-04-2004, 18:29
funest
funest is offline
jezus is ook al een tijdje dood

rare mensen die christenen
Oud 04-04-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 04-04-2004 @ 19:16 :
Hij iz niet dood weet je.
hij komt terug, samen met tupac.
Oud 04-04-2004, 18:35
Jezus Gristus
Jezus Gristus is offline
Citaat:
funest schreef op 04-04-2004 @ 19:29 :
jezus is ook al een tijdje dood

rare mensen die christenen
Ick zyt niet dood myn Eynthoovenschen zoon.
Maer dat zou U als Eynthoovenaer moeten weeten.
Myn macker Arnol heeft U daer natuurlyk al regelmaetiech over vertelt.
Oud 04-04-2004, 18:35
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Wat vind jij er van dat hij na 10 jaar nog leeft eigenlijk...
ja, vreemd joh, dat er iemand nog leeft, na 10 jaar!

ik heb de nirvana hype niet meegemaakt. maar twas wel een leuk bandje
Oud 04-04-2004, 18:37
funest
funest is offline
Citaat:
Jezus Gristus schreef op 04-04-2004 @ 19:35 :
Ick zyt niet dood myn Eynthoovenschen zoon.
Maer dat zou U als Eynthoovenaer moeten weeten.
Myn macker Arnol heeft U daer natuurlyk al regelmaetiech over vertelt.
haha
arnol gekke gast, maar wel respect voor em
hij kan mensen weer laten lopen
Oud 04-04-2004, 19:03
Vice
Vice is offline
Doet me niks, die hele "Nirvana-hype"
Oud 04-04-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Wat vind jij er van dat hij na 10 jaar nog leeft eigenlijk... Dat iedereen weet wie hij is en kei veel lui helemaal fan van hem zijn... or ??
nouja, naar mijn weten is ie toch echt dood. En tja, voor zover ik weet gaan alleen mensen dood en muziek niet, dus ik vind het niet zo heel erg vreemd dat er nog mensen zijn die naar Nirvana luisteren.
Wat betreft de ''hype''.. Tja, kan gebeuren dat iets opeens helemaal hip is. De vraag is hoe lang deze hype nog blijft, ben wel benieuwd opzich..
Maar TS: wat vind jij? Is het nou of als je fan bent van Nirvana?
Oud 04-04-2004, 19:43
MikeyMo
MikeyMo is offline
Hij heeft mij nooit echt kunnen boeien...
Dave Gröhl vind ik veel vetter..
Oud 04-04-2004, 19:52
NERD
NERD is offline
Ik denk dat Nirvana vandaag de dag voornamelijk gehypt wordt door mensen die te jong zijn om het hele gebeuren sowieso meegemaakt te hebben. Het zijn meestal voormalige top 40 kutjes die zich een altow-skate-punk-imago aangemeten hebben en die hun Backstreet Boys posters ingeruild hebben voor Nirvana, SOAD, KoRn etc. En omdat er vervolgens zo'n "boyband-TMF-sfeertje" rond een in essentie goede band ontstaat zijn er weer anderen (die veelal ook nog maar zo'n 6-10 jaar oud waren toen Cobain stierf) die zich hiertegen verzetten door te beweren dat Nirvana een overgewaardeerde rukband is.

Beide meningen getuigen mijns inziens van weinig realiteitszin. Nirvana is en blijft een van de belangrijkste bands uit de hele muziekgeschiedenis, zelfs als je niet gecharmeerd bent van de muziek an sich. Ik kan bijvoorbeeld zelf hooguit een paar minuten naar Bob Marley luisteren maar ik zal de laatste zijn om te zeggen dat het kutmuziek is en dat hij overgewaardeerd is. Je eigen persoonlijke smaak en de "objectieve" kwaliteit van een band moet je wel uit elkaar kunnen houden vind ik, al gebeurt dat hier helaas te weinig.
Oud 04-04-2004, 19:57
TimoBasso
TimoBasso is offline
Citaat:
NERD schreef op 04-04-2004 @ 20:52 :
Ik denk dat Nirvana vandaag de dag voornamelijk gehypt wordt door mensen die te jong zijn om het hele gebeuren sowieso meegemaakt te hebben. Het zijn meestal voormalige top 40 kutjes die zich een altow-skate-punk-imago aangemeten hebben en die hun Backstreet Boys posters ingeruild hebben voor Nirvana, SOAD, KoRn etc. En omdat er vervolgens zo'n "boyband-TMF-sfeertje" rond een in essentie goede band ontstaat zijn er weer anderen (die veelal ook nog maar zo'n 6-10 jaar oud waren toen Cobain stierf) die zich hiertegen verzetten door te beweren dat Nirvana een overgewaardeerde rukband is.

Beide meningen getuigen mijns inziens van weinig realiteitszin. Nirvana is en blijft een van de belangrijkste bands uit de hele muziekgeschiedenis, zelfs als je niet gecharmeerd bent van de muziek an sich. Ik kan bijvoorbeeld zelf hooguit een paar minuten naar Bob Marley luisteren maar ik zal de laatste zijn om te zeggen dat het kutmuziek is en dat hij overgewaardeerd is. Je eigen persoonlijke smaak en de "objectieve" kwaliteit van een band moet je wel uit elkaar kunnen houden vind ik, al gebeurt dat hier helaas te weinig.
100% mee eens
Oud 04-04-2004, 19:58
crenshaw
crenshaw is offline
Kurt is dood, Tupac niet.
Oud 04-04-2004, 20:07
Verwijderd
@ NERD

dat is de beste reactie die ik heb gelezen tot nu toe, echt over nagedacht.
Oud 04-04-2004, 20:29
Droyd
Droyd is offline
Ik vind Nirvana hele goede nummers hebben. Een echte hype is het hier niet, al zie je idd af en toe vrij jonge mensen met een nirvana shirt rondlopen. De muziek had/heeft gewoon iets bezwerend wat ik slechts in weinig bands terugvind.
Oud 04-04-2004, 20:37
Visceral
Visceral is offline
aan dit soort dingen kun je zien hoe belangrijk nirvana is geweest voor de moderne rock.

of je nirvana nou een kut band vind of niet, het is gewoon een feit dat ze de muziekwereld veranderd hebben. misschien niet met de meest geniale muziek ooit of door über goede live shows, maar zeker door de manier waarop ze schreven.

ik ben ook ooit begonnen met rock (en erger ) door bands als de Heideroosjes, Pennywise, Rage against the machine en Nirvana. tegenwoordig luister ik daar bijna niet meer naar, maar bands als Nirvana en RATM blijven belangrijk.

en ik vind het niet erg dat Kurt nog steeds herdacht word, want er zijn nog steeds mensen die dankzij Kurt's "legacy" Nirvana ontdekken en van daaruit meer, en betere bands gaan checken. en dat kan nooit kwaad
Oud 04-04-2004, 20:46
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
funest schreef op 04-04-2004 @ 19:37 :
haha
arnol gekke gast, maar wel respect voor em
hij kan mensen weer laten lopen
wel apart dat ie dan zelf in een rolstoel zit
Advertentie
Oud 04-04-2004, 20:47
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Escapism schreef op 04-04-2004 @ 19:18 :

geldt ook voor mij.
overgewaardeerd of niet.
Oud 04-04-2004, 20:47
battlestar
battlestar is offline
opende trouwens wel meer mijn oren dan mijn ogen maargoed
Oud 04-04-2004, 20:50
nivava
nivava is offline
Citaat:

ik vind dat goed! Kun je zien wat voor een invloed hij heeft op de muziek van nu!
Oud 04-04-2004, 21:00
Verwijderd
Nirvana is gewoon een goede band geweest en nodig, anders zou er kwa rock nog maar weinig bestaan en soms heb je zo'n omschakeling in de muziek nodig om het door te laten evalueren.

Kurt is een geval apart en z'n zelfmoord is wel heel zonde van zo'n jongen natuurlijk, al geloof ik ook wel eens dat Kurt, Kurt niet zou zijn geweest zonder dat hij zelfmoord had gepleegd.

Hoe dan ook de band is nog steeds invloedrijk en dat jongeren in oudere muziek interreseren vind ik goed. Beter als naar die voorgekoekte pulp van de top40. Bedoel ik heb de beatles ook niet meegemaakt, maar vind het dan nog wel toffe muziek.
Oud 04-04-2004, 21:04
Verwijderd
ff offtopic: Nol in eindhoven heb ik een langdurig gesprek mee gehad, best tof zo'n man, maar ik moest uitkijken dat ik hem er niet uitlulde (pardon my French). Dat had z'n droomwereldje aan diggelen gegooid en dat zou ik sneu vinden. Die man is een beetje gek, maar wel op een lieve manier.
Oud 04-04-2004, 21:11
Verwijderd
Arnol is de man.
Want wat is Eindhoven zonder Arnol?
Juist.
Grunge zonder Nirvana.

Eh...
Oud 04-04-2004, 21:15
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 04-04-2004 @ 21:07 :
@ NERD

dat is de beste reactie die ik heb gelezen tot nu toe, echt over nagedacht.

hee kutje, hij wijst naar joun soort.
Oud 04-04-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 04-04-2004 @ 22:15 :
hee kutje, hij wijst naar joun soort.
begrijpend lezen, mike.

Verder vind ik het maar een rare vraagstellen, maar als je m'n mening over Nirvana wil weten dan zeg ik je: ik vind 't wel cool en luister af en toe nog wel 'ns een cdtje van hun.
Oud 04-04-2004, 21:23
geen punt.
geen punt. is offline
Nirvana is niet echt een van de belangrijkste bands in de geschiedenis van de muziek denk ik. Hun muziek is immers ook geinspireerd op eerdere bands zoals The Pixies.

Ik ben zelf niet zo van de Nirvana muziek. Bij muziek gaat het mij niet alleen om de instrumentale zooi, maar meer om de zangstem en de teksten. Dan valt Nirvana natuurlijk af.
Oud 04-04-2004, 21:29
memory
memory is offline
Dankzij Nirvana ben ik geinteresseerd geraakt in rockmuziek, en ik vind het nog steeds een van de beste, zoniet de beste band ter wereld. Wel vind ik het jammer dat er enerzijds luitjes zijn die Nirvana plots super vinden om er bij te horen, en anderzijds sommigen zich hiertegen afzetten door Nirvana af te breken als "zomaar een hype". Over Kurt Cobain: hij was technisch een eerder beperkte zanger en gitarist, maar kon wel geniale songs schrijven en die op een intense manier brengen.
Oud 04-04-2004, 21:30
FaZ
FaZ is offline
Nirvana is +- 7/8 jaar na de dood van Cobain een hype geworden. En omdat het dus vrij populair is bij zogenaamde "alto's" , is het voor muziekkenners niet meer 'cool' of 'gepast' om deze muziek nog te adoreren. Ik vind dat zelf natuurlijk onzin , net als dat ik het onzin vind dat Nirvana niet veel heeft betekend voor de muziek (industrie). Nirvana heeft iets gedaan , wat waarschijnlijk nooit meer gedaan zal worden. Nirvana heeft alternatieve , ruige muziek in de hitlijsten geplaatst (onbewust). Doordat dit suc6 zo onverwacht kwam is het natuurlijk ook altijd bij die ene plaat gebleven, die menig muziekkenner wel kent. Als mensen die kritiek hebben over Nirvana eens rationeel nadenken , dan zullen ze er ook wel opkomen dat ze zeker veel hebben betekend voor de mensen die er ook daadwerkelijk van hielden. Ik ben er persoonlijk pas 5 jaar geleden naar gaan luisteren , en ik was verbaasd door deze energieke muziek.. Het was lekker rauw en toch zat er ook emotie in verwerkt. Voor de mensen die Nirvana luisterden/luisteren om erbij te horen (net zoals dat nu is et die kutmuziek in de top40) , met deze mensen heb ik medelijden. Vragen als ; wat is de gedachte achter het nummer "School" e.d zullen hun nooit kunnen beantwoorden. Maar toch is voor mij Nirvana nog steeds mijn favoriete band , na persoonlijk vele evoluties meegemaakt te hebben.
Oud 04-04-2004, 21:31
Verwijderd
Hoezo quote je niet gewoon nerd, eikeltje.
Oud 04-04-2004, 21:33
Visceral
Visceral is offline
amen, FaZ

nicely spoken
Oud 04-04-2004, 21:39
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 04-04-2004 @ 22:23 :
Nirvana is niet echt een van de belangrijkste bands in de geschiedenis van de muziek denk ik. Hun muziek is immers ook geinspireerd op eerdere bands zoals The Pixies.
mja, je legt hier een verband wat volgens mij niet helemaal juist is
Oud 04-04-2004, 21:41
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-04-2004 @ 22:31 :
Hoezo quote je niet gewoon nerd, eikeltje.
omdat ik die poeptopic niet heb gelezen.. idioot
Oud 04-04-2004, 21:45
Verwijderd
Ik blijf erbij dat mensen Nirvana's onbekende werk moeten luisteren, veel beter en genialer dan wat op Nevermind enzo staat.
Ben al net meer dan 10 jaar gek van Nirvana en denk dat dat ook niet zomaar meer zal verdwijnen, het heeft qua muziekliefhebberij heel veel voor mij veranderd en betekend. Wat Kurt Cobain zelf betreft, dat mensen hem vereren, tja, het blijft een mooi persoon, vind ik, dat krijg je toch wel. Om zijn uiterlijk, om zijn imago of om wat dan ook. En dat er 15jarigen zijn die het geweldig vinden, ik vind het wel jammer dat ze zich fan noemen terwijl ze 3/4e van de nummers niet eens kennen, maar alleen meespringen op Teen Spirit. Maar ik ben ook fan van bands die lang voor mijn tijd waren en die ik nooit heb gekend. Het is alleen maar bewonderingswaardig dat een band 10 jaar na de dood van hun sleutelfiguur (ok, Nirvana was nix zonder Christ en Dave, maar voor veel mensen draaide het toch om Kurt) nog steeds de interesse kan wekken van oningeinteresseerde tieners (en dat is niet afbrekend bedoeld, maar ik kijk naar hoe ik zelf was toen ik 15 was en ons pa met oudere muziek kwam aandragen).

Wat mij betreft mag iedereen het zo slecht en goed vinden als ze het zelf willen, ik zou wel aanraden eens de Outcesticides enzo te luisteren, je zou er verbaasd van kunnen zijn. Al vind heel de wereld het bagger, ik vind het geniaal, mooie muziek en ik zal ermee blijven doorgaan om cds te verzamelen. En wat Kurt betreft, ik bewonder hem om wat hij heeft gedaan en wie hij is geweest, daarbij heeft hij ontstellend mooie ogen en er zijn nog wat stiekeme redenen die mij tot een poster en verzamelwoede omtrent zijn persoon hebben aangezet. Puberaal, maar ach ja, wat dan nog . Daarbij is het moeilijk Nirvana te verzamelen en Kurt uit te sluiten
Oud 04-04-2004, 21:47
Verwijderd
Het optreden in Vera, Groningen, dat Nirvana daar gaf, toen ze nog niet bekend waren, ten tijde van Bleach geloof ik... dat staat op video.
Oud 04-04-2004, 21:49
FaZ
FaZ is offline
Bleach en de b-kantjes e.d zijn ook leuk.. dat neemt niet weg dat nevermind minder is
Oud 04-04-2004, 22:13
Malfunction
Malfunction is offline
Oud 04-04-2004, 22:17
Visceral
Visceral is offline
de grote Pim Stab Back. altijd duidelijk in zijn argumentatie, net als op bandconnection
Oud 04-04-2004, 22:24
Artus
Artus is offline
ik kreeg door nirvana eerlijk gezegd juist een afkeer van rockmuziek toentertijd
maar nee nooit een goeie band gevonden
Oud 04-04-2004, 22:33
Verwijderd
Citaat:
FaZ schreef op 04-04-2004 @ 22:49 :
Bleach en de b-kantjes e.d zijn ook leuk.. dat neemt niet weg dat nevermind minder is
Iemand met verstand alhoewel Nevermind ook leuk kan zijn op zijn tijd...
het is iig mijn minst beluisterde cd van Nirvana. Mijn favoriet is Twilight Of The Gods. -> Return of the rat, Opinion, Here she comes now, Verse Chorus Verse, I hate myself and I want to die en vage versies van bekende nummers

en Hormoaning, 6 ontzettend gave nummers (D7, Molly's lips...)

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 22:35.
Oud 04-04-2004, 22:40
Verwijderd
ik ben btje opgegroeit met nirvana mijn broer luisterde er altijd na toen ie nog jonger was... ik vind t zelf ook geweldige muziek en het is zeker jammer dat kurt dood is...
Oud 04-04-2004, 23:32
TommytheCat
TommytheCat is offline
Incesticide is de shit
Oud 04-04-2004, 23:57
Verwijderd
Ik word vooral een beetje moe van dat eeuwige gezeur weer rond z'n dood. De mediahype die elk jaar weer om de hoek komt kijken op z'n sterfdag. Laat het eens wat rusten, ik zie daar het nut echt niet van in.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten