Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2002, 08:52
Razzle
Razzle is offline
Zijn er op dit forum mensen aanwezig die op een zwemclub zitten en die op een redelijk hoog niveau zwemmen?
Oud 26-09-2002, 16:15
Razzle
Razzle is offline
niemand?
Oud 26-09-2002, 16:32
Gurlie
Gurlie is offline
nee sorry...... ik duik, je weet wel met perslugt.... maar dat bedoel je denk ik nie sorry!!!!

.: XxX :.
Oud 26-09-2002, 18:23
tess16
tess16 is offline
Ik doe aan reddend zwemmen, niet op hoog niveau, 1 uurtje per week.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 22:20
Tofke_H
Tofke_H is offline
Blijkbaar niet veel zwemmers op het sport forum van s.com. Ik trouwens ook niet. Ik zou zeggen, nodig wat zwemmende vrienden uit, dan kan er hier meer over het zwemmen gebabbeld worden. Er zijn toch verschillende goede zwemmers in Nederland op europees / wereld niveau.
Oud 05-04-2004, 19:23
supahman!
supahman! is offline
kweet niet wat hoog is maar als je tijdens nederlandse kampioenschappen 2x 4e wordt.....
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:34
Verwijderd
Ik polo, op laag niveau. Ik heb hoger gepolo'd en ook wedstrijden gezwommen (maar dat was weer niet op een hoog niveau ). HaWaHaai zwemt wel redelijk hoog, dacht ik. En CoveredEyes zwemt ook, maar ik weet niet op welk niveau. En Wawl heeft hoog gepolo'd.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:37
Verwijderd
Ah ik zit dus te denken of ik op waterpolo ga. Heb een tijd baantjes gezwommen met een vriendin van me (lekker tussen de bejaarden) en daar kregen we van de badmeester wel eens 'polotraining' oftwel met een bal zwemmen enzo. Waterpolo lijkt me wel heel tof maar ik vroeg me af hoe het bevalt. Hoorde dat het behoorlijk ruig is (op zich geen probleem) en zwaar (ook leuk) maar misschien nog andere opmerkingen, tips enzo?
(of kan ik hier beter een apart topic voor openen?)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:40
Verwijderd
als ik jou was zou ik gewoon een keer een wedstrijd kijken en een training mee doen (dat is over het algemeen geen probleem) dan kan je zelf zien hoe het is. Ik vond het altijd wel leuk iig
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:43
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 11:34 :
Ik polo, op laag niveau. Ik heb hoger gepolo'd en ook wedstrijden gezwommen (maar dat was weer niet op een hoog niveau ). HaWaHaai zwemt wel redelijk hoog, dacht ik. En CoveredEyes zwemt ook, maar ik weet niet op welk niveau. En Wawl heeft hoog gepolo'd.
IK heb gezwommen en ik Polo nu ook nog. Op redelijk niveau, wwel op hoog niveau maar nu naar de dames..
Oud 08-04-2004, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 08-04-2004 @ 11:43 :
IK heb gezwommen en ik Polo nu ook nog. Op redelijk niveau, wwel op hoog niveau maar nu naar de dames..
Bij welke club speel je?

Citaat:
krullevaar schreef op 08-04-2004 @ 11:37 :
Waterpolo lijkt me wel heel tof maar ik vroeg me af hoe het bevalt. Hoorde dat het behoorlijk ruig is (op zich geen probleem) en zwaar (ook leuk) maar misschien nog andere opmerkingen, tips enzo?
't is ook behoorlijk ruig en soms ook wel zwaar...maar trainen maakt het wel wat lichter, omdat je dan natuurlijk meer conditie krijgt en zo. 'k zou idd gewoon eens een paar keer meetrainen bij een vereniging en idd eventueel een keer naar een wedstrijd gaan kijken, dan kan je daarna zelf beslissen of het je wat lijkt of niet. ('k zou btw wel van te voren informeren hoe hoog ze spelen...als je net begint, dan is spelen op district- of bondsniveau is niet zo leuk, denk ik. )
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:06
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 14:42 :
Bij welke club speel je?
IK speel bij Lz1886, en jij??
Oud 08-04-2004, 17:08
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 08-04-2004 @ 11:37 :
Ah ik zit dus te denken of ik op waterpolo ga. Heb een tijd baantjes gezwommen met een vriendin van me (lekker tussen de bejaarden) en daar kregen we van de badmeester wel eens 'polotraining' oftwel met een bal zwemmen enzo. Waterpolo lijkt me wel heel tof maar ik vroeg me af hoe het bevalt. Hoorde dat het behoorlijk ruig is (op zich geen probleem) en zwaar (ook leuk) maar misschien nog andere opmerkingen, tips enzo?
Het is ruig, maar dat vind ik juist het leukste..
Je moet er van houden en ik vind het super.
Het is wel zwaar inderdaad, maar daar train je voor...
Oud 08-04-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 08-04-2004 @ 18:06 :
IK speel bij Lz1886, en jij??
Daar heb ik wel eens tegen gezwommen met wedstrijdzwemmen.
(Zit je in dames 1 of 2? (ff op de site aan het kijken ))

Ik speel nu sinds een half jaar (weer) bij SVH.

Citaat:
Eerised schreef op 08-04-2004 @ 18:08 :
Het is ruig, maar dat vind ik juist het leukste..
Je moet er van houden en ik vind het super.
Het is wel zwaar inderdaad, maar daar train je voor...
Ik vind dat ruige idd ook het leuke. Gemeen is niet leuk, hard wel. Wat wel wat minder is, is dat de gemiddelde leeftijd van mijn team 16 is en van de overige damesteam rond de 30 oid...en het gemiddelde gewicht van ons team zal rond de 50 liggen en die dan andere teams boven de 80 ofzo (oftewel het is soms lastig voor 'ons kleintjes' om het op kracht te doen, zeg maar, we moeten het echt van snelheid ed hebben (die ik dus niet heb, maar goed )).
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:12
Verwijderd
De dames van LZ1886 spelen hoog btw...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:26
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 20:12 :
De dames van LZ1886 spelen hoog btw...
Ja, toen ik nog bij de adspiranten zat zijn we 1e van Nederland geworden
En nu zit ik dus bij de dames, maar wel dames twee dus een wat lager niveau maar speel wel af en toe als reserve bij dames 1. Helaas nu even niet, ja die blessures bij polo ook altijd...

Ik train nog wel rsutig aan zodat ik over en paar weekjes weer gewoon mee kan doen!
Oud 08-04-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 08-04-2004 @ 20:26 :
Ja, toen ik nog bij de adspiranten zat zijn we 1e van Nederland geworden
En nu zit ik dus bij de dames, maar wel dames twee dus een wat lager niveau maar speel wel af en toe als reserve bij dames 1. Helaas nu even niet, ja die blessures bij polo ook altijd...
Dames 2 speelt ook hoog. Wij spelen kring tweede klas...
(Nou moet ik zeggen dat ik dat eigenlijk ook wel iets te laag vind...maar goed, 't is gezellig en leuk en we hebben een jong team ed en daar is ook (heel wat) voor te zeggen, vind ik. )
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:34
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 20:28 :
Dames 2 speelt ook hoog. Wij spelen kring tweede klas...
(Nou moet ik zeggen dat ik dat eigenlijk ook wel iets te laag vind...maar goed, 't is gezellig en leuk en we hebben een jong team ed en daar is ook (heel wat) voor te zeggen, vind ik. )
En de gezelligheid dat blijft toch wel het belangrijkste!
Wij hebben ook best een jong team het eerste heeft een gemiddelde leeftijd van 19 jaar en dames twee heel gevarieerd. Maar zal rond de 25 liggen. En ja dan hebben we nog het derde mar die zijn een beetje uitgeblust
Oud 08-04-2004, 19:34
22B
22B is offline
Ik doe aan reddingszwemmen, zit nu bij de EHaD-groep, heb alle diploma's, behalve mn ZIA (instructeur)
Oud 08-04-2004, 20:41
Thomas
Thomas is offline
Ik speelde altijd bij Njord. Die zijn dit jaar gepromoveerd naar de eerste klasse bond. Redelijk hoog dus, maar met de kringenslottoernooien zijn we enkele keren (met Brabant dus) derde en vierde van Nederland geworden. Momenteel polo ik op een veel lager niveau, maar wel met erg veel plezier.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:48
fractuur
fractuur is offline
Ik zwem veel, gewoon baantjes. Maar wedstrijdzwemmen niet. Lijkt me wel leuk trouwens. -Ik zie alleen geen bal omdat ik lenzen heb. -
Oud 09-04-2004, 07:13
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 08-04-2004 @ 21:48 :
Ik zwem veel, gewoon baantjes. Maar wedstrijdzwemmen niet. Lijkt me wel leuk trouwens. -Ik zie alleen geen bal omdat ik lenzen heb. -
Er bestaan brilletjes op sterkte. En je kunt ook lenzen in laten onder een gewoon brilletje. Veel mensen zwemmen zelfs gewoon zonder brilletje met hun (zachte) lenzen. Oplossingen genoeg, dus dat is geen excuus.

Enneh, bij wedstrijdzwemmen hoef je ook geen bal te zien, dat is bij waterpolo. (Ik heb een bril, zwem meestal zonder lenzen, zie dus ook weinig, maar de bal, die zie ik wel. En bij wedstrijdzwemmen is dat helemaal geen probleem, wat zou je moeten zien? De kant? Nah, die zie je vast nog wel op tijd. En anders zijn er dus best oplossingen te vinden. (Meisje uit mijn westrijdploeg had -8 en -10 oid en die had zo'n brilletje op sterkte. En mijn halve poloteam speelt met lenzen.)

Ik heb btw eens zitten rekenen (ja, ik verveelde me )...gemiddelde leeftijd bij ons is 18,2. En de oudste (van 25) is nu gestopt...we krijgen er volgend seizoen wel weer een 'oude' van 28 bij.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 10:38
Alkwin
Alkwin is offline
Heey allemaal.

Ik zit ook op wedstrijdzwemmen. en ik zwem dus in een vrij hoog niveau, zit namelijk bij de top 5 van Ned. en mag dus over 1 jaar meedoen met de europese kampioenschappen. echt spannend.
zitten er hier nog meer mensen op wedstrijdzwemmeN?
Oud 21-07-2004, 10:46
Briseïs
Briseïs is offline
Ik doe aan reddend zwemmen, maar ik twijfel of ik er volgend jaar nog wel mee door zal gaan.
Oud 21-07-2004, 10:49
Alkwin
Alkwin is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 21-07-2004 @ 11:46 :
Ik doe aan reddend zwemmen, maar ik twijfel of ik er volgend jaar nog wel mee door zal gaan.
waarom wil je er dan mee stoppen? vind je het niet leuk ofzo?
Oud 21-07-2004, 11:12
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Alkwin schreef op 21-07-2004 @ 11:49 :
waarom wil je er dan mee stoppen? vind je het niet leuk ofzo?
Ik vind het op zich nog wel leuk, maar ik doe het al 12 jaar, bij dezelfde vereniging met grotendeels dezelfde mensen. En omdat ik volgend jaar ga studeren, vind ik het wel eens tijd worden voor iets nieuws.
Reageren

Regels voor berichten