Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2004, 07:15
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Skyrise ik bewonder je passie hoor, maar als je spreekt van 'de misere waarin wij zijn gestort' en 'boeten voor Irak' dan is het muntje bij jou iets te ver gerold.

Maar het staat je natuurlijk altijd vrij zelf de bomgordel om te gespen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2004, 08:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
S. schreef op 13-05-2004 @ 01:01 :
Ja, ook ik sluit t niet uit.

Niemand kan zoiets doen uit naam van God.
Tuurlijk, en 9/11 was ook een groot complot, krijgen we dat weer.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 09:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nate schreef op 13-05-2004 @ 08:15 :
Maar het staat je natuurlijk altijd vrij zelf de bomgordel om te gespen.
Misschien was dat die trilling die ze voelden in Den Haag
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 09:30
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Als hij gewoon was doodgeschoten waren de mensen veel minder geschokt...maar dood is dood hoor, en of het nu een Amerikaan of een Irakees is maakt niet zoveel uit. Dus, jammer dat hij dood is, maar om er nou meteen weer een enorme ophef over te maken...er gaan dagelijks zooo veel meer mensen dood aan aids, wie hoor ik daar over?
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 09:44
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DNMB schreef op 13-05-2004 @ 10:30 :
er gaan dagelijks zooo veel meer mensen dood aan aids, wie hoor ik daar over?
Ugh, dooddoener #1.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 10:07
charmedgirl
Avatar van charmedgirl
charmedgirl is offline
hmm ik moet zeggen dat ik toch wel benieuwd ben naar dat filmpje
hoewel het erg gruwelijk is maja .. de links zijn weggehaald.. dus jmr dan
__________________
'love me for what I am, dont hate me for what I'm not'
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 10:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Zoek op "filmpje onthoofding" op google en je hebt 'em zo te pakken, daar hoef je echt geen link voor te hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 13-05-2004 @ 01:01 :
Ja, ook ik sluit t niet uit.

Niemand kan zoiets doen uit naam van God.
alsof joden dat dan gaan doen



















__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:40
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
skyrise

Ik vind de martelingen door amerikaanse soldaten veel erger. Er zijn inmiddels veel ergere beelden van martelingen uit.

Van terroristen kan je een onthoofding verwachten, daarom zijn ze ook terroristen. Maar als een soldaat zoiets doet, is het vele malen erger. Een soldaat hoort getraind en gediciplineerd te zijn. Ze zijn daar gekomen om de orde te handhaven en niet om de tijd van hun leven te beleven.

Er is een verschil tussen een klap in het gezicht die je krijgt door een zwerver en een klap in het gezicht die je krijgt door een agent. Right?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:56
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
aniki schreef op 13-05-2004 @ 12:40 :
Er is een verschil tussen een klap in het gezicht die je krijgt door een zwerver en een klap in het gezicht die je krijgt door een agent. Right?
Er is ook een verschil tussen een klap in je gezicht door een agent, en een zwerver die je je hoofd afsnijdt. Ik hoef hoop ik niet uit te leggen wat dat verschil precies is?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:58
Verwijderd
Ach, het is nog vroeg op de middag, de videotheken zijn nog niet open, dan komen sommige mensen net hun bed uit en gaan onzin uitkramen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:03
Oakleaf
Avatar van Oakleaf
Oakleaf is offline
Citaat:
waldo88 schreef op 12-05-2004 @ 23:17 :
Ik heb het filmpje gezien waar deze forum over begonnen is.
...
ik heb 3 dagen niet geslapen en moest (bijna) janken.

je hoort gewoon de doodsangst van die man en je ziet gewoon

hoe iemand bruut vermoord word.

bwahaha, nooit faces of death gezien zeker
__________________
\o Proud member of the Pagan Front \o
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:05
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Oakleaf schreef op 13-05-2004 @ 13:03 :
bwahaha, nooit faces of death gezien zeker
Ik wel, en FoD is voor het grootste deel nep.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:05
Oakleaf
Avatar van Oakleaf
Oakleaf is offline
Ontopic: Filmpje doet me niet veel, oorlog is oorlog. Dieren die gedood en gemartelt worden heb ik meer moeite mee.
__________________
\o Proud member of the Pagan Front \o
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:06
Oakleaf
Avatar van Oakleaf
Oakleaf is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 13:05 :
Ik wel, en FoD is voor het grootste deel nep.
Da's maar maargoed dit filmpje is nou ook niet bepaald superduidelijk.
ik herinner me trouwens nog een filmpje van iemand die onthoofd werd een paar jaar terug.
__________________
\o Proud member of the Pagan Front \o
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:33
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Oorlog is oorlog stelletje huilebalken!!!

Eerst massaal achter kontkusser Balkenende gaan staan en dan nu lopen huilen dat er ten onrechte Amerikanen en Irakezen onleed aan wordt gedaan: HYPOCRIETE DOMBO's!!!

en Nate: schrijf je adres maar op, ik kom graag langs
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 13-05-2004 @ 13:33 :
Oorlog is oorlog stelletje huilebalken!!!
Aangezien die vent geen militair was, snap ik niet wat dat ermee te maken heeft.

Citaat:
Skyrise schreef op 13-05-2004 @ 13:33 :

Eerst massaal achter kontkusser Balkenende gaan staan en dan nu lopen huilen dat er ten onrechte Amerikanen en Irakezen onleed aan wordt gedaan: HYPOCRIETE DOMBO's!!!
Onleed? Geinverteerd leed? Geluk? Gun je de irakezen hun geluk niet?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 13:01
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 13-05-2004 @ 13:33 :
Oorlog is oorlog stelletje huilebalken!!!

Eerst massaal achter kontkusser Balkenende gaan staan en dan nu lopen huilen dat er ten onrechte Amerikanen en Irakezen onleed aan wordt gedaan: HYPOCRIETE DOMBO's!!!

en Nate: schrijf je adres maar op, ik kom graag langs
Is nog best een eindje, kerel.

Niemand loopt hier over Amerikanen of Irakezen te huilen. Dat maak je d'r zelf van. Je zit hier een flinke partij paranoide te ijlen, maar wat wil je nou werkelijk kwijt? Wat zit je op 't hart, jongen?

Dat we niet zo naar oorlogspropaganda moeten luisteren?

Wie heeft je dat toch ingefluisterd.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:22
elanor
elanor is offline
Hee waarom gaat Skyrise niet gewoon lekker tussen de andere terroristen zitten? Zo te zien ben je al redelijk op weg, en dat kan ik ook wel zeggen van de meeste allochtonen in mijn buurt. Amerika is slecht, and so is Holland! Denk even na zeg, als die grote kleine kinderen in het oostblok zo volwassen waren dat ze daar zelf de situatie in de hand konden houden, was optreden van buitenstaande landen ook niet nodig geweest.

Al die mensen daar hebben zo'n grote mond over het gezag wat daar zou moeten worden gevestigd, maar volgens mij leven ze gewoon nog ergens in de middeleeuwen, dat de beschaving gewoon aan ze voorbij is gesjeesd. Wie gaat er nou iemand zijn hoofd afsnijden met een bot mes? Zelfs een schaap wordt daar nog menselijker behandeld.

Als zij mensen niet als mensen willen behandelen, hoef ik hen ook niet te zien als mensen. Laten ze daar lekker zandbakje gaan spelen in een woestijn, kunnen ze elkaar doodmeppen met emmertjes en schepjes, weer een zorg minder voor het wel welvarende deel van de wereld.

P.S. Skyrise, er is vast ook nog wel een plekje voor jou in de woestijn.
__________________
Sommige mensen snappen niet dat intelligentie niet aan kan worden geleerd, maar dat je er mee wordt geboren :)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2004 @ 12:37 :
alsof joden dat dan gaan doen



Heb ik helemaal niet gezegd...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:43
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Zojuist heb ik het filmpje gezien, gatverdamme wat een beesten zijn die moslims, een onschuldig iemand zoiets aandoen en ondertussen de hele tijd roepen "Allah is groot".

[URL=ikleesnietwatfbszeggen.com[/URL]

Walgelijk gewoon.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 13-05-2004 @ 15:43 :
Zojuist heb ik het filmpje gezien, gatverdamme wat een beesten zijn die moslims, een onschuldig iemand zoiets aandoen en ondertussen de hele tijd roepen "Allah is groot".

[URL=ikleesnietwatfbszeggen.com[/URL]

Walgelijk gewoon.
Het is afschuwelijk wat daar gebeurd is! Te afschuwelijk voor woorden zelfs, maar om dan te zeggen dat moslims beesten zijn.. . Natuurlijk zitten die er ook onder, zoals in elk geloof er wel een paar zitten. Je moet je ogen niet sluiten voor de reacties van andere moslims op de wereld.

Het voorval is door verschillende Islamitische groeperingen veroordeelt...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
S. schreef op 13-05-2004 @ 01:01 :
Ja, ook ik sluit t niet uit.

Niemand kan zoiets doen uit naam van God.
Door de hele menselijke historie heen zijn de meest gruwelijke van alle gruweldaden gepleegd uit naam van God.

Het Volk, De Revolutie, De Vrijheid, nog een paar van die kreten. Maar nog het meest, en het eerst, voor God. Dat die man om ons te pesten nog niet opgehouden is met bestaan is me nog steeds een raadsel.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 13-05-2004 @ 15:41 :


Heb ik helemaal niet gezegd...
ow. nou, omdat je het ene ontkende, leek t erop dat je t andere bekende. Zeker vanwege die complottheorie van Jantjepietje.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 13-05-2004 @ 15:43 :
Zojuist heb ik het filmpje gezien, gatverdamme wat een beesten zijn die moslims, een onschuldig iemand zoiets aandoen en ondertussen de hele tijd roepen "Allah is groot".

magniet

Walgelijk gewoon.
Can these criminals really be Arabs and Muslims? Do they prey in our mosques and speak our language and suffer like we do? Their hearts have turned into stone. What we need is tolerance and wisdom, not blind revenge. Blood cannot be washed off with more blood.
Mohamed Bin Bandar, Mecca, Saudi Arabia
http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/3706763.stm
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:00
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2004 @ 15:56 :
What we need is tolerance and wisdom, not blind revenge. Blood cannot be washed off with more blood.
Mooi statement.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2004 @ 15:56 :
Can these criminals really be Arabs and Muslims? Do they prey in our mosques and speak our language and suffer like we do? Their hearts have turned into stone. What we need is tolerance and wisdom, not blind revenge. Blood cannot be washed off with more blood.
Mohamed Bin Bandar, Mecca, Saudi Arabia
http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/3706763.stm
Dit bedoel ik...DEADLOCKED
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:06
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Eerst vond ik het niet goed wat de amerikanen deden met die gevangen maar na dit filmpje gezien te hebben heb ik alle respect voor heel dat irak land verloren.
Dat amerika al die extremisten maar gaat martelen daar.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:16
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Iemand liet me dat filmpje zien, gadver wat goor, hoe kunnen die mannen dat doen, wat voelen die van binnen ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Wat een onthoofdingsnoobs trouwens, iedereen met een greintje verstand weet dat je de persoon in kwestie van achteren moet raken tussen de nekwervels.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 13-05-2004 @ 17:06 :
Eerst vond ik het niet goed wat de amerikanen deden met die gevangen maar na dit filmpje gezien te hebben heb ik alle respect voor heel dat irak land verloren.
Dat amerika al die extremisten maar gaat martelen daar.

Can these criminals really be Arabs and Muslims? Do they prey in our mosques and speak our language and suffer like we do? Their hearts have turned into stone. What we need is tolerance and wisdom, not blind revenge. Blood cannot be washed off with more blood.
Mohamed Bin Bandar, Mecca, Saudi Arabia
http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/3706763.stm
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:30
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
is dat filmpje ook ergens met ondertiteling te vinden
ik kan helaas nog geen moslimfundementalistisch verstaan
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:31
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Slachters:Wij al quaeda zijn, wij willen doen ruil gevangene met abu ghraib gevangene, maar niet mogen, wij hem afslachten, de ongelovige hond.
Nick: AAAaaaaaaarrrgggGHHhHHH
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 13-05-2004 @ 17:30 :
is dat filmpje ook ergens met ondertiteling te vinden
ik kan helaas nog geen moslimfundementalistisch verstaan
zelfs als we dat wisten, dan nog plaatsten we geen link.
Zie sticky topic.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:32
Verwijderd
hij werd pas op 9 april VERMIST... ofwel hij was daar om te soliciteren zonder mensen die hem kenden of zouden missen.
zijn famillie werd pas na een tijd ongerust omdat de post uit irak er lang over doet om in amerika aan te komen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:34
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2004 @ 17:32 :
zelfs als we dat wisten, dan nog plaatsten we geen link.
Zie sticky topic.
ja iemand kan toch pmen ofzo

wat een hetze op links trouwens, zijn we niet meer verstandig genoeg om zelf te bepalen of we al dan niet klikken
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-05-2004 @ 17:31 :
Nick: AAAaaaaaaarrrgggGHHhHHH
*grin*
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik heb er niet de minste behoefte aan het filmpje met eigen ogen te aanschouwen.

Ik heb wel halal slachtpartijen live gezien, en dat gaat ook al op een manier die in nederland geen recht geeft op het slagers vakdiploma. Dus ik kan me er genoeg bij voorstellen. Er wordt onoordeelkundig gezaagd en gehakt zonder het minste benul van de anatomie en het is een inspannend en vies karweitje.

Maar ik vraag me nog steeds af waarom tot de tanden bewapende terroristen overgaan tot een barbaarse en amateuristische methode als het afsnijden van het hoofd met en bot keukenmes, terwijl een keurig vuurpelotonnetje toch zoveel minder vlekken op je kleren geeft.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:53
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 12-05-2004 @ 18:24 :
Voor iedereen die het over Amerikaanse soldaten heeft die irakezen "mishandelen": jullie weten het verschil kennelijk niet tussen mishandelen en vernederen. De man die onthoofd is was een ondernemer, een onschuldige man. De irakezen die vernederd zijn zijn krijgsgevangenen en waren strijders die tegen Amerika vochten. Ik hoop dat ik niet de enige ben die onderscheid weet te maken.
Dit is geen mishandeling, volgens jou:
6. I find that the intentional abuse of detainees by military police personnel included the following acts:
a. Punching, slapping, and kicking detainees; jumping on their naked feet;
b. Videotaping and photographing naked male and female detainees;
c. Forcibly arranging detainees in various sexually explicit positions for photographing;
d. Forcing detainees to remove their clothing and keeping them naked for several days at a time;
e. Forcing naked male detainees to wear women’s underwear;
f. Forcing groups of male detainees to masturbate themselves while being photographed and videotaped;
g. Arranging naked male detainees in a pile and then jumping on them;
h. Positioning a naked detainee on a (Meals-Ready-To-Eat) MRE Box, with a sandbag on his head, and attaching wires to his fingers, toes, and penis to simulate electric torture;
i. Writing “I am a Rapest” (sic) on the leg of a detainee alleged to have forcibly raped a 15-year old fellow detainee, and then photographing him naked;
j. Placing a dog chain or strap around a naked detainee’s neck and having a female Soldier pose for a picture;
k. A male MP guard having sex with a female detainee;
l. Using military working dogs (without muzzles) to intimidate and frighten detainees, and in at least one case biting and severely injuring a detainee;
m. Taking photographs of dead Iraqi detainees.

8. In addition, several detainees also described the following acts of abuse, which under the circumstances, I find credible based on the clarity of their statements and supporting evidence provided by other witnesses:
a. Breaking chemical lights and pouring the phosphoric liquid on detainees;
b. Threatening detainees with a charged 9mm pistol;
c. Pouring cold water on naked detainees;
d. Beating detainees with a broom handle and a chair;
e. Threatening male detainees with rape;
f. Allowing a military police guard to stitch the wound of a detainee who was injured after being slammed against the wall in his cell;
g. Sodomizing a detainee with a chemical light and perhaps a broom stick.
h. Using military working dogs to frighten and intimidate detainees with threats of attack, and in one instance actually biting a detainee. …


Daarnaast is het nog maar de vraag of de mishandelde gevangen tegen de Amerikanen vochten:


Abu Ghraib was now a U.S. military prison. Most of the prisoners, however—by the fall there were several thousand, including women and teen-agers—were civilians, many of whom had been picked up in random military sweeps and at highway checkpoints. They fell into three loosely defined categories: common criminals; security detainees suspected of “crimes against the coalition”; and a small number of suspected “high-value” leaders of the insurgency against the coalition forces.


Het Rode Kruis wist nog te melden:

Tussen de 70 en 90 procent van de gevangenen waarschijnlijk onschuldig.

Oh, en:
New abuse photos are 'even worse'
US lawmakers have been viewing yet more photographs and videos of alleged abuse of Iraqi prisoners by US soldiers.

The unpublished images are reported to include examples of US troops torturing and humiliating captives.

Senators shown the pictures by Pentagon officials in a closed-door session described them as "disgusting" and "significantly worse" than anticipated.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:53
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 12:56 :
Er is ook een verschil tussen een klap in je gezicht door een agent, en een zwerver die je je hoofd afsnijdt. Ik hoef hoop ik niet uit te leggen wat dat verschil precies is?
En er is ook een verschil tussen een zwerver die je kop eraf 'snijdt' en een agent die je meedere malen zowel geestelijk als lichamelijk enorm martelt.
Een agent die je al je kleren uit laat doen en je dan op een hoopje gooit met de rest van je familie. Hoe vernederend moet het wel niet zijn om zo naakt naast je moeder, vader of zus te liggen.
Een agent die kabels op bepaalde lichaamsdelen (die bedoeld zijn om je voort te planten) bevestigd en er dan flink wat Volts op zet. Iedere jongen weet hoe gruwelijk het is als iemand of iets land in je geslachtsdelen. ik kan me niet eens voorstellen hoeveel pijn die man geleden moet hebben.
Als Edison had geweten dat electriciteit hiervoor gebruikt zou worden, had hij het vast niet uitgevonden.
En laten we het dan maar niet hebben over die man die is afgeslacht door honden of die man van wie zijn hoofd eraf is geschoten/ geslagen.

Geloof me, er is een wezenlijk verschil. Ik hoef hoop ik niet uit te leggen wat dat verschil precies is?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:00
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 13-05-2004 @ 17:51 :
Maar ik vraag me nog steeds af waarom tot de tanden bewapende terroristen overgaan tot een barbaarse en amateuristische methode als het afsnijden van het hoofd met en bot keukenmes, terwijl een keurig vuurpelotonnetje toch zoveel minder vlekken op je kleren geeft.
Vanwege hun geloof?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:01
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
aniki schreef op 13-05-2004 @ 17:53 :
Geloof me, er is een wezenlijk verschil. Ik hoef hoop ik niet uit te leggen wat dat verschil precies is?
Waar haal jij vandaan dat de Amerikanen mensen 'afgeslacht' of geelectrocuteerd hebben?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:05
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 18:01 :
Waar haal jij vandaan dat de Amerikanen mensen 'afgeslacht' of geelectrocuteerd hebben?
het nieuws, moet jij ook eens kijken.
En misschien moet je de post van Rollo Tomasi eens lezen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:08
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 18:00 :
Vanwege hun geloof?
erm, dat zou dan inhouden:

schiet ongelovige honden niet dood met vuurwapens maar onthoofd ze met botte keukenmessen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:09
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
aniki schreef op 13-05-2004 @ 18:05 :
het nieuws, moet jij ook eens kijken.
En misschien moet je de post van Rollo Tomasi eens lezen.
Gaat lastig als je op kantoor zit

Waar precies zie jij staan dat Amerikanen krijgsgevangenen gedood hebben?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:10
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 13-05-2004 @ 18:08 :
schiet ongelovige honden niet dood met vuurwapens maar onthoofd ze met botte keukenmessen?
Ik geloof dat er in de Koran (ofzo) staat dat je ongelovigen de kop af moet snijden ja. Weet het niet zeker, heb 'em zelf nooit gelezen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik heb het rijtje martelingen zo eens gelezen, en ik moet zeggen, het valt nog mee. Wat in de kelders van de gemiddelde junta, en dus ook van Saddams geheime dienst, plaatsvindt is minstens even erg en meestal veel en veel erger.

Vooral de (sexuele) intimidatie en vernedering, dus niet de verkrachtingen, vind ik nog onder het hoofdstukje pesten vallen, bedoeld om gevangenen in een onderdanige positie te dwingen.

Inhumane en degrading, jazeker, maar ik word liever op de foto gezet in het ondergoed van een vrouw, als man, dan dat ik ritueel geslacht word...toch. (en goed lezen: ze deden alsof ze die man onder stroom zouden gaan zetten, om hem bang te maken, het is niet echt gebeurd)

We zijn allemaal extra geschokt omdat het de "goede" amerikanen zijn die ook blijken wel weg te weten met pesten en martelen. Wij westerlingen zijn dus blijkbaar ook beesten. Ja, natuurlijk, alle mensen zijn beesten. Maar het valt nog mee. Lees een willekeurig rapport van Amnesty, en de haren rijzen je nog veel meer te berge. Maar ja, dat gebeurt door kleine bruine of zwarte mannetjes, in landen ver weg, en op de een of andere manier verwachten we dat van hen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:14
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 18:09 :
Gaat lastig als je op kantoor zit

Waar precies zie jij staan dat Amerikanen krijgsgevangenen gedood hebben?
De nieuwe fotos die erger zijn en die nog niet vrijgegeven zijn, zijn bekeken door de mensen van het amerikaanse Parlement.
Een journalist ging aan een paar amerikaanse ministers vragen of de recente foto's echt veel erger waren dan de eerdere.
Toen zei iemand dat van een krijgsgevangene de kop eraf was geschoten of geslagen.
Het lijkt mij dat zo iemand het niet heeft overleefd.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
juno schreef op 13-05-2004 @ 18:10 :
blaat.
Het valt nog wel me, dus Saddam had eigenlijk helemaal niet weggehoeven?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
@Juno, ik denk dat het de meeste mensen hier stoort omdat men uit naam van democratie-brengen en humanitaire interventie en verlossing van de kwade Saddam daar in Irak is en zich zo misdraagt. Niet omdat ze even wit zijn als de gemiddelde Nederlander.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wesam al D. uitgeleverd aan VS
Mark Almighty
99 02-02-2007 14:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bin Laden laat weer van zich horen!
Pruttelpot
120 26-01-2006 20:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Onthoofding Amerikaan
fiveyearslater
124 05-07-2004 19:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerikaan onthoofd in S.A
mastertime
51 20-06-2004 17:56
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie foto's van mishandelden Irakezen
lachuh
10 01-06-2004 20:17
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Mag onthoofding gepubliceerd worden op internet?
fiveyearslater
6 29-05-2004 11:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.