Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 16:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
lizzyxxxie schreef op 14-05-2004 @ 17:09 :
hmm we deden in groep 3/4 een keer zo'n vangspelletje en ik werd gevangen door zon bullebakje .. hij duwde me in het hoekje van hun "fort" en ging met zijn handen onder mn shirtje. ik wist zeg maar niet dat het mis was, maar ik voelde me er heel rot bij. hij wist vast ook niet dat het fout was, misschien dat hij zich afvroeg of er echt nix zat, in tegenstelling tot zijn moeder
Oh, dat deden wij toen ook. Je werd toen, als je gevangen was, opgetild en gedragen enzo.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:55
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 11-05-2004 @ 20:42 :
Jij hebt het over een verkrachting, maar dat is iets heel anders.
verkrachting is helemaal geen term in het strafrecht dus klets niet. ik heb het over aanranding. je zou nog kunnen claimen dat t onder seksuele intimidatie valt maar aangezien zon jongetje niets seksueels in de zin heeft lijkt me dat vrij kansloos...

btw wat voor straf zou je zo'n peutertje op willen leggen??
Oud 14-05-2004, 17:53
Verwijderd
Aanranding van de eerbaarheid handelt over alle vormen van ongewenste intimiteiten, met uitsluiting van verkrachting. Er moet wel degelijk sprake zijn van een inbreuk op de seksuele onaantastbaarheid van het slachtoffer, zoals het betasten van intieme lichaamsdelen, iemand verplichten zich uit te kleden of de geslachtsdelen van een ander aan te raken. Ook het hebben van geslachtsgemeenschap met iemand ouder dan 14 jaar maar jonger dan 16 (zelfs als deze laatste hiermee instemt) wordt beschouwd als aanranding van de eerbaarheid.

Belgisch strafwetboek art. 375 e.v.
Bij mijn weten is er geen sprake van binnengaan van het lichaam
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 18:03
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Z schreef op 14-05-2004 @ 18:53 :
*pouf*

Belgisch strafwetboek art. 375 e.v.
Bij mijn weten is er geen sprake van binnengaan van het lichaam
goh in belgie is het anders dan in nederland...
Oud 14-05-2004, 18:10
Verwijderd
goh, ondersteun dat eens met een wetsartikel
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 18:42
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
little nemo schreef op 14-05-2004 @ 17:55 :
verkrachting is helemaal geen term in het strafrecht dus klets niet. ik heb het over aanranding.
Bij een aanranding gaat het om het tegen de wil van de ander verrichten van sexuele handelingen, zonder dat daarbij van geslachtsgemeenschap sprake is, terwijl er bij een verkrachting wel degelijk sprake is van (gedwongen) geslachtsgemeenschap. Dat verkrachting misschien niet expliciet in het strafrecht wordt genoemd doet wat dat betreft niet ter zake. Jij had het over bij iemand binnendringen, maar zoals ik al aangaf is daar bij een aanranding geen sprake van. Je dacht misschien dat je het over aanrandig had, maar dat is dus niet zo.
Daarnaast zou ik het zeer op prijs stellen als je voortaan de moeite zou willen nemen (als het tenminste niet al te veel gevraagd is) om op een fatsoenlijker manier aan te geven dat je het ergens niet mee eens bent dan je nu deed. Bij voorbaat dank.
Oud 14-05-2004, 19:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Z schreef op 14-05-2004 @ 19:10 :
goh, ondersteun dat eens met een wetsartikel
Goh, doe eens logisch nadenken... Als ieder land dezelfde wetgeving zou hebben waren er al een heleboel problemen in de wereld opgelost. Waarom zou de wetgeving in Belgie dezelfde zijn als die in NL?

Maar goed, omdat je het zo lief vraagt:

Artikel 246 Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen, wordt, als schuldig aan feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Oud 14-05-2004, 19:54
Verwijderd
M.a.w. je zegt hetzelfde als wat ik postte.
Het Belgisch recht loopt op dat punt blijkbaar toch vrij gelijk met het Nederlandse.
Waar zit je punt dan?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 19:58
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Z schreef op 14-05-2004 @ 20:54 :
M.a.w. je zegt hetzelfde als wat ik postte.
Het Belgisch recht loopt op dat punt blijkbaar toch vrij gelijk met het Nederlandse.
Waar zit je punt dan?
Dat er wel degelijk kleine verschillen zitten in de strafrechten van NL en die van Belgie. Jij plaatst die van Belgie, ik plaats die van NL, kan ieder zijn eigen er tussenuit zoeken.
Oud 14-05-2004, 20:01
Verwijderd
Never mind, je begrijpt me verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 00:46
Verwijderd
Als je nog geen borsten hebt, heeft ie dus ook niet je borsten aangeraakt. als hij niet je borsten heeft aangeraakt, is het dus ook geen aanranding. dit spel heet gewoon 'ontdek je plekje'. een schipper op verkenningsreis.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten