Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 15:50
Verwijderd
Wij krijgen hier in het Friesche dorpje Echten binnenkort, in juni, ADSL!!! Nou is het toevallig ook nog eens zo dat m'n vader binnenkort dan ook aan thuiswerken gaat doen. Nou is mijn vraag dus welk abonnement ik het beste kan kiezen? Welke snelheid is redelijk? En dan natuurlijk ook nog een redelijke prijs-kwaliteitsverhouding

Mijn vader gebruikt op zijn werk ook altijd Internet om in te loggen op andere computers, waarbij hij dan het bureaublad ziet en deze kan besturen, zoals je ook wel kan doen met Netmeeting of NetOp. Ik weet niet hoeveel dat vergt?

En hoe belangrijk zou de uploadsnelheid hierbij zijn? Ik vind de uploadsnelheden eigenlijk best wel laag in verhouding tot de downloadsnelheden. Zelf wil ik stiekem eigenlijk ook wel een mooie uploadsnelheid, want dan kan ik er eventueel een website op hosten (of een klein remote control programmaatje maken voor mezelf). Bovendien, als ik onze eigen computer niet als webserver gebruik kan ik ook sneller uploaden naar hosting bedrijven/sites.

En dan nog iets: de snelheid staat altijd aangegeven in kbps (kilobits per seconde natuurlijk) of als je een sneller netwerk hebt zoals BBNed ook wel in megabit. Als je het aantal kilobits door 8 deelt krijg je toch het aantal kb per seconde, toch? Tenminste, dat lijkt me logisch. Dus 1024 kbps = 128 kb per seconde.

Ook heb ik gehoord van sommigen dat ADSL nogal traag kan zijn. Ook als men een redelijk snel abonnement heeft! Ligt dat nou aan het abonnement of komt dat gewoon doordat de servers vanwaar men download zo traag zijn?

In ieder geval bedankt.

Aanvulling: Ik kan alleen gebruik maken van providers die het KPN netwerk gebruiken (dus niet BBNed bijv.)

Laatst gewijzigd op 31-05-2014 om 14:36. Reden: privacy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2004, 15:59
freyk
freyk is offline
Volgends mij was daarover al een topic.
Gebruik de zoekfunctie en raadpleeg bijvoorbeeld deze topic en anders kijk hier

Laatst gewijzigd op 09-05-2004 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 09-05-2004 @ 16:59 :
Volgends mij was daarover al een topic.
Gebruik de zoekfunctie en raadpleeg bijvoorbeeld deze topic en anders kijk hier
Die eerste link dekte niet echt mijn vraag. Stond niks van thuiswerken bij. Ook gebruikte ze daar bijna allemaal BBNed. Ik kan alleen KPN gebruiken.

En de tweede link: ik had ook al gezocht trouwens.

Laatst gewijzigd op 09-05-2004 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 16:24
Verwijderd
Iets anders: er staat trouwens bij XS4ALL bij de toelichting van de postcodecheck het volgende:

Citaat:
Toelichting

De KPN postcodecontrole geeft aan dat de telefooncentrale in het gebied waar u een ADSL-aansluiting wenst, binnen drie maanden geschikt wordt gemaakt voor ADSL connected by KPN.

De huidige planning is dat deze centrale in juni 2004 beschikbaar komt voor ADSL.

Voor een ADSL-abonnement bij XS4ALL hebt u een ADSL-abonnement van KPN Telecom nodig. Voordat u uw abonnementskeuze bij XS4ALL maakt, dient u eerst het ADSL-abonnement van KPN Telecom aan te vragen. Dat kan hier.

Let op!
KPN levert uw ADSL-aansluiting binnen drie maanden na aanmelding. KPN informeert u maandelijks via een brief hoe het staat met uw order. Verder is voor elke levering van ADSL connected by KPN Telecom een technisch onderzoek noodzakelijk. KPN kan daarom niet volledig garanderen dat ADSL daadwerkelijk aan u leverbaar is. Zodra ADSL connected by KPN Telecom in uw postcodegebied werkelijk verkrijgbaar is, controleert KPN Telecom of ADSL op uw telefoonnummer technisch mogelijk is.
Het duurt dus eerst nog een eeuwigheid voordat ADSL beschikbaar wordt, na aanmelding?? Wat is jullie ervaring daarmee?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 16:25
Agamemnon
Agamemnon is offline
kijk eens op deze site:

http://www.adslwinkel.nl/

daar kan je alle abbonnementen bij jou in de buurt vergelijken etc.

Het duurt dus eerst nog een eeuwigheid voordat ADSL beschikbaar wordt, na aanmelding?? Wat is jullie ervaring daarmee?

Bij ons duurde het een paar weken.
Oud 09-05-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Dungeon Keeper schreef op 09-05-2004 @ 17:25 :
kijk eens op deze site:

http://www.adslwinkel.nl/

daar kan je alle abbonnementen bij jou in de buurt vergelijken etc.

Bij ons duurde het een paar weken.
Oh, dan is er nog hoop Als we binnen korte tijd even een keuze maken en bestellen! Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 16:44
Koen
Koen is offline
Citaat:
12Trix schreef op 09-05-2004 @ 17:16 :
Ook gebruikte ze daar bijna allemaal BBNed. Ik kan alleen KPN gebruiken.
Misschien is het handig dat je dat even in je startpost vermeld dan.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 17:48
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
chek eens www.hccnet.nl daaro hebben ze vaak goede aanbiedingen..

alleen ut nadeel is wel weer. dat je dan ook lid moet worden van hccnet zelf....
maar dat kun je na een tijd zo weer op zeggen !
Oud 09-05-2004, 19:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
KPN heeft sowieso geen wide open abo. Upstream is beperkt. Evenals de datalimiet / FUP. Dat is een nadeel bij KPN ADSL.

Maar als je niet zoveel downloadt is dat niet zo'n probleem.
Oud 10-05-2004, 11:48
Verwijderd
Wij hebben thuis tiscali en daar ben ik best heel tevreden over. Altijd vrij snel, nooit offline (echt nooit) en veel webspace (daar hecht ik dan weer waarde aan) en relatief weinig geld.
En tot voor kort fair use policy, maar daar komt helaas een einde aan
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 20:03
Bliep
Bliep is offline
Demon 2048/1024 voor €55

Beste snelheid voor die prijs. Overigs ook nog es de hoogste uploadsnelheid voor ADSL.

Verder heeft Demon een goede naam wat betreft support; en ze hebben één van de beste nieuwsgroepen waarmee je met progjes zoals 'GrabIt' en 'NewsBin' films enzo vanaf kunt downloaden.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 11:12
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik zou XS4LL nemen. Het 1024/320 Kbit/s of het 2048/320 Kbit/s abbonnement. KPN heeft inderdaad een klote upload snelheid, maar helaas was bij mij ook alleen maar KPN beschikbaar.

Zelf heb ik nu een Het Net abbonnement van 1024/320 Kbit/s en een 8 GB datalimiet. Echt een slecht abbonnement, met helaas een contractduur van 1 jaar. Helaas kozen mijn ouders voor het Het Net omdat we daar ook ons ISDN abbonnement hadden. Maar zodra het contract verlopen is stappen wij over op XS4LL.

Wat ik dus wil benadrukken: maak gelijk een goede keuze! Je zit er een jaar aan vast.

Bijna alle providers hebben voor zover ik weet wel zo'n contractduur van 1 jaar omdat ze de modems en splitters gratis leveren.
Oud 15-05-2004, 12:23
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Bliep schreef op 14-05-2004 @ 21:03 :
Demon 2048/1024 voor €55

Beste snelheid voor die prijs. Overigs ook nog es de hoogste uploadsnelheid voor ADSL.

Verder heeft Demon een goede naam wat betreft support; en ze hebben één van de beste nieuwsgroepen waarmee je met progjes zoals 'GrabIt' en 'NewsBin' films enzo vanaf kunt downloaden.
Voor 10 euro per maand meer heb je een - theoretisch - 4 maal hogere downloadsnelheid. 2MBit is natuurlijk al zat, maar het 8 MBit abbo lijkt me toch meer value for money

Maar ja, je moet natuurlijk ergens een grens trekken hè
Oud 15-05-2004, 12:34
Bliep
Bliep is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-05-2004 @ 13:23 :
Voor 10 euro per maand meer heb je een - theoretisch - 4 maal hogere downloadsnelheid. 2MBit is natuurlijk al zat, maar het 8 MBit abbo lijkt me toch meer value for money

Maar ja, je moet natuurlijk ergens een grens trekken hè
De download is sowieso al goed; dus ik zou liever voor 'n hogere upload gaan bij abbo's.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 07:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Bliep schreef op 14-05-2004 @ 21:03 :
Demon 2048/1024 voor €55

Demon gebruikt BBned, dus dit abonnement is niet geschikt voor de topicstarter.

BBned is ook de enige die 'wide open' aanbiedt, en sowieso 1024kbps theoretische uptream. KPN gaat geloof ik niet hoger dan 640kbps.

Verschil tussen 2Mbps en 8Mbps vind ik niet groot, alleen in downloadlimiet/FUP kan het wel schelen.
Oud 16-05-2004, 10:52
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-05-2004 @ 08:27 :
Demon gebruikt BBned, dus dit abonnement is niet geschikt voor de topicstarter.

BBned is ook de enige die 'wide open' aanbiedt, en sowieso 1024kbps theoretische uptream. KPN gaat geloof ik niet hoger dan 640kbps.
Correctie: ze gebruiken ook BaByXL (Tiscali Wholesale DSL).
Oud 16-05-2004, 12:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 16-05-2004 @ 11:52 :
Correctie: ze gebruiken ook BaByXL (Tiscali Wholesale DSL).
Ik dacht dat alleen Tiscali het Tiscali/BaByXL netwerk gebruikte, maar als jij het zegt.

Maar het 2048/1024 abo is toch via BBned?
Oud 16-05-2004, 21:51
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-05-2004 @ 13:05 :
Ik dacht dat alleen Tiscali het Tiscali/BaByXL netwerk gebruikte, maar als jij het zegt.

Maar het 2048/1024 abo is toch via BBned?
Nope, hoeft niet per sé... ik denk dat ze het ongeveer gelijk verdelen, ofzo. Wij hebben hier een 8192/1024 abbo via BaByXL.
Reageren

Regels voor berichten