![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Maandagochtend gaat het over Mientje's nieuwe kapsel dat ze vrijdag had bij de slager.... Nee, met mannen kun je bier drinken ![]()
||
Citaat:
Ik denk zelf dat het toch een soort van genetisch bepaald karakterverschil is tussen mannen en vrouwen is. Als je kijkt naar de bezoekers van een gemiddelde muziekbeurs dan zijn dat toch echt hoofdzakelijk mannen. Maar volgens mij geldt dat sowieso voor de meeste beurzen waar er sprake is van iets verzamelen, of dat nu autootjes zijn of cd's/elpees of strips of postzegels of noem maar op. Ik schep er zelf een ontzettend groot behagen in om m'n collectie zo breed en diep mogelijk te maken, en het valt me op dat degenen die op een soortgelijke manier bezig zijn met het opbouwen van een gedegen muziekverzameling eigenlijk altijd mannen zijn. Misschien dat de uitzonderingen zich juist op dit deelforum manifesteren waardoor we hier een wat vertekend beeld krijgen, maar ik ken in het dagelijks leven in ieder geval nauwelijks meisjes/vrouwen die op een soortgelijke manier met muziek omgaan. Maar misschien is er toch ook een aspect dat samenhangt met een specifieke rolverdeling tussen mannen en vrouwen. Je kan bijvoorbeeld als jong meisje Barbies sparen maar als je dat op je 30e nog steeds doet wordt er toch raar tegen je aangekeken. Als volwassen man kan je daarentegen makkelijk nog met treintjes of speelgoedautootjes in de weer zijn. Maar of zoiets een basis heeft in de christelijk-gereformeerde achtergrond van de Nederlandse sameleving lijkt me niet echt waarschijnlijk. |
![]() |
||
Citaat:
- denk aan de zwarte amerikanen - is de blues bijv niet ontstaan juist door onderdrukking ? - en vrouwen zijn inmiddels al zo veel jaren/decennia volledig geemancipeerd , sorry hoor , daar kan je nou toch echt niet meer mee aankomen als argument |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik begrijp wat het idee van het topic is, en dat mijn reply niet direct over het onderwerp ging. En toch denk ik dat het er wel degelijk iets mee te maken kan hebben. Maar goed. (Non)muzikaliteit is inderdaad niet te wijten aan het christendom en onderdrukking, zoals iemand zei. Ik weet niet hoe het zit met de verhouding meisjes - jongens en de mate waarin ze in muziek zijn geïnteresseerd en dat uitdragen. Ik denk wel dat meisjes op de een of andere manier in veel meer dingen tegelijk geïnteresseerd zijn, waardoor er minder energie in muziek luisteren / bespelen wordt gestopt. Meisjes zijn over het algemeen ook iets drukker met school bezig. Jongens hebben óf computers óf muziek, viel mij op. Houden ze zich dan maar met één ding bezig? Ik vermoed van wel. Maar zoals je al leest, een echt antwoord heb ik niet. En ik ga ook niet vertellen in hoeverre in geïnteresseerd ben in muziek - ten eerste weet ik dat niet precies, en ten tweede, voor mijzelf is het genoeg. Ik hou van muziek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik begrijp dat ik het niet alleen kan terugvoeren op onderdrukking, maar het heeft er zoals gezegd waarschijnlijk wel wat mee te maken. Want vrouwen worden in de muziek nog steeds gezien als een soort lustobject en dergelijke, mannen niet. Is er dan volledige emancipatie? Ik heb er eigenlijk niet echt een goede verklaring voor, ik vind het wél jammer... maar ja. |
![]() |
||
Citaat:
in de top40/tmf-achtige muziek draait het idd vaak om de artiest als lustobject , wat overigens niet echt vreemd is als men zich kleed als een hoer ( of zich helemaal niet kleed ) .. mannen in die sector moeten het volgens mij ook voor een groot deel van hun uiterlijk hebben .. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Vrouwen hebben daarom ook meerdere zaken om zich in te verdiepen, en praten dus niet alléén maar over muziek zodat het misschien lijkt dat vrouwen geen smaak/interesse hebben in muziek. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hebt wel gelijk - emancipatie is niet dat de man ineens alles moet doen, zoals nu veel gebeurd, maar dat je samen de taken verdeeld. Sommige feministes hebben dat nog niet helemaal door, geloof ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ben jij even apart ![]()
Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 11:45. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en het klopt niet natuurlijk, want ik ben tuttifrutti ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mochten we dus ooit een homoseksueel paar vormen ben jij dus de mannelijke helft en ik de vrouwelijke helft. Maar koken en stofzuigen zul je, godver! |
![]() |
||
Citaat:
MAAR STOFZUIGEN DOE IK NIET!!!! huur maar een schoonmaakster in ofzo. Of beter nog: Doe 't zelf. Jij bent tenslotte de chick.
Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 15:52. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |