Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2004, 15:31
Boozle
Boozle is offline
Ik kwam er tot mijn grote schrik achter vorige week dat mijn dvd speler in de pc aangezien wordt als een cd-rom speler. Sinds hij wordt aangegeven als cd-rom speler speelt ie geen dvd's meer af. Hij heeft wel dvd's afgespeeld. En als ik de dvd speler de-installeer in hardware en ik doe de pc weer overnieuw aan dan komt er eerst te staan detecting asus dvd speler en dan opeens detecting cd-rom speler. En dan komt ie in deze computer te staan als cd-rom station. En ik weet zeker dat het een dvd speler is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2004, 01:46
Verwijderd
Verwijder de gehele IDE-controller in Windows eens -- wellicht dat dàt soelaas biedt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:02
Boozle
Boozle is offline
Dat werkt helaas niet , iemand nog andere ideen??
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:49
unpopular
unpopular is offline
wordt hij door de bios wel als dvd speler gezien??
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 00:28
Verwijderd
Lijkt me wel he, de firmware string wordt gewoon uitgelezen door het bios en ik ga ervan uit dat het wel gewoon een DVD-speler is. Dat je bios hem als 'DVD-ROM drive blabla' herkent zegt ook niets over de werking in Windows.

Welke Windows-versie gebruik je? XP hoort automatisch DVD-spelers te herkennen, en ook de opties te geven voor DVD-region enzo, maar 98 kan nog wel eens bitchy zijn met het herkennen van DVD-drivers (en ook RW-drives, for that matter)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 08:35
unpopular
unpopular is offline
klopt idd dat je nog (bijna) niets is weet. Al weety je wel dat er daadwerkelijk eeen dvd speler in zit en welke.

Overigens moet je ergens beginnen

Je kunt de dvd speler ook uit de pc kunnen halen en in een andere pc zetten. Hier door zou je kunnen zien of het software matig is. (nadeel zou kunnen zijn dat het zelfde probleem zou voorkomen)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 10:24
Verwijderd
Het lijkt me een probleem met de native ASPI-drivers...hoe je die overnieuw (los) installeert weet ik eigenlijk niet, ik zou inderdaad zeggen kies voor Uninstall bij Hardware, alle drivers weghalen, nieuwste drivers downloaden van de site van de fabrikant, speler eruit, PC uit, opnieuw erin en via de autoinstall alles doen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 11:22
M@rco
M@rco is offline
Ik heb dat ook wel eens gehad, dat er bij My Comuter gewoon een CD-ROM speler verscheen... alleen toen kon ik nog gewoon DVD's afspelen.

Is op zich ook wel logisch; het zou niet uit moeten maken hoe Windows de drive herkent, als je er een DVD in propt moet het gewoon werken.
Oud 21-05-2004, 11:34
Verwijderd
Precies. Voor het afspelen van een film-DVD heb je natuurlijk speciale software (of een decoderkaart) nodig, maar voor het gebruiken van een gewone data-DVD, bijvoorbeeld een spel, heb je geen drivers nodig, lijkt me. Die speler herkent zelf wel, of hij een korte-golflengte laser voor DVD of een gewone laser voor CD moet gebruiken.

Heb je eigenlijk al geprobeerd om er een DVD mee te lezen, sinds hij als CD-ROM herkend wordt? Hoor je ook rare geluiden, komt hij wel op snelheid, wat gebeurt er precies?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:54
Boozle
Boozle is offline
Hij was gewoon stuk , ik heb nu een nieuwe gekregen en ik had niet eens het bonnetje bij me. Wat een service.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten