Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2004, 18:37
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Ik was na tweeeneenhalf uur klaar, en ik vond het best moeilijk.
Zit op 31 punten als ik streng nakijk en dat is meer dan ik nodig heb voor een voldoende. Bij ons zat ook nog meer dan drie kwart er tot het eind...

Wat zou de examencommissie doen als ze dit horen? De gehele norm aanpassen of de laatste oefeningen soepeler normeren?
Oud 19-05-2004, 18:42
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
ik hoop niet dat laatste, want de laatste oefeningen waren het makkelijkst!
Oud 19-05-2004, 18:56
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Yokozuna schreef op 19-05-2004 @ 18:49 :
Mensen, als je het teveel vond, bel de klachtenlijn!

Bel naar 035-6719889, kies optie 1 en klaag dat M&O teveel was. Dit is in je eigen belang, hoe meer klachten, hoe meer er rekening mee kan worden gehouden wat betreft de normering. Doe iets voor jezelf, en voor een ander! Het kost 2 mins.
Zo werkt het volgens mij niet. Alles wordt eerst nagekeken en ligt het gemiddelde laag dan wordt het opgehoogd, zodat het gemiddelde aanvaardbaar is. Als het gemiddelde al een zeven is dan maken ze er heus geen acht van, en vice versa.

Stiekem heb ik geen M&O maar het is wel leuk om te lezen wat iedereen ervan vindt
Oud 19-05-2004, 19:13
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Kimmie86 schreef op 19-05-2004 @ 19:25 :
Oh ehh heb alle reacties gelezen en ehh vonden jullie het echt allemaal zo moeilijk Ik vond het namelijk vrij simpel en ehh de rest van mijn vrienden ook. Heb ent effe antwoorden gecheckt ga er toch vanuit dat ik op zijn minst 54 punten heb tja nu maar hopen dat dat voldoende is voor een 7,9 . Maar het was idd wel veel dus ehh ik denk dat ik dan ook maar een klacht in ga dienen ofzo, vast gunstig voor de normering en dus gunstig voor iedereen
54 ???

ik heb mijn eigen antwoorden heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel streng nagekeken, en kwam dan op 33 punten uit. opzich zat, heb een 3,4 nodig. Maar ik vond het examen echt niet zo'n eitje, veel van die kleine klotedingen waar je op moet letten

offtopic: waar / hoelaat is examenjournaal op tv ? kan het nerges vinden
Oud 19-05-2004, 19:21
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
iemand uit mijn klas had 63 punten
Oud 19-05-2004, 19:32
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
ELDIEGO schreef op 19-05-2004 @ 20:21 :
iemand uit mijn klas had 63 punten
dude das best wel veel zegmaar heb ik nog maar net iets meer dan de helft van
Oud 19-05-2004, 19:34
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
onze school scoort altijd ontzettend hoog met CE, vergeleken met de erst van NL zijn onze SE veel moeilijker en hebben we op dit moment het heel makkelijk.
de laagste bij ons had 41 punten trouwens
Oud 19-05-2004, 19:47
wouterq
wouterq is offline
Tot nu toe ben ik geloof ik het ergst. Ik heb mezelf vrij streng nagekeken en had 26 punten. Ik vond het allemaal wel doebaar tot ik bij vraag 3 er geen bal meer van snapte. Daarna werd het alleen maar erger en daarbij kwam nog eens dat ik nog lang niet klaar was waardoor ik opgave 6 en 7 niet eens heb kunnen maken. Ik zal ook wel een uitzondering zijn, doordat ik na 2 uur opeens begon te trillen en niet meer naar het papier kon blijven kijken. Maar ik vond het in ieder geval veel te lang en de vragen waren helemaal niet zoals de examens die ik van de vorige jaren gemaakt had --> die waren veel makkelijker.
Oud 19-05-2004, 19:53
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
wouterq schreef op 19-05-2004 @ 20:47 :
Tot nu toe ben ik geloof ik het ergst. Ik heb mezelf vrij streng nagekeken en had 26 punten. Ik vond het allemaal wel doebaar tot ik bij vraag 3 er geen bal meer van snapte. Daarna werd het alleen maar erger en daarbij kwam nog eens dat ik nog lang niet klaar was waardoor ik opgave 6 en 7 niet eens heb kunnen maken. Ik zal ook wel een uitzondering zijn, doordat ik na 2 uur opeens begon te trillen en niet meer naar het papier kon blijven kijken. Maar ik vond het in ieder geval veel te lang en de vragen waren helemaal niet zoals de examens die ik van de vorige jaren gemaakt had --> die waren veel makkelijker.
examens die je thuis maakt geven altijd een ander gevoel, minder druk, andere plek om je heen, veel relaxter.
Opzich was het wel ietsie anders dan vorig jaar volgens mij, maar dat word ook heel veel veroorzaakt denk ik door de complete andere omgeving waar je in ene inzit, en het hoge "officiele" gehalte zegmaar......

niemand die me iets kan vertellen over examenjournaal
Oud 19-05-2004, 19:54
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
sbs6 half 11
Oud 19-05-2004, 20:03
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
ELDIEGO schreef op 19-05-2004 @ 20:54 :
sbs6 half 11
dan gaat er iets gebeuren? jij gaat de studio bestormen?
Oud 19-05-2004, 20:22
Kezmenneke
Kezmenneke is offline
Ik moet een 4,4 hebben, en heb denk rond de 35 punten streng nagekeken. Zal wel genoeg zijn toch?
Vond hetecht jammer dat ze zo weinig theorie hebben gevraagd.
alle voorgaande examens kwam wel wat over personeelsbeleid, kredieten en marketing en nu niks
Heb ik daarvoor mn hele GR volgestampt
Had iemand anders dat ook?
Oud 19-05-2004, 20:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sbs6 half 11
zo laat Ik ben kapot na dat examen, dan hoop ik echt al in mijn bed te liggen, maar goed ga toch proberen te kijken. Op het 8 uur journaal was er iig helemaal niets over.
Oud 19-05-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Kezmenneke schreef op 19-05-2004 @ 21:22 :
Ik moet een 4,4 hebben, en heb denk rond de 35 punten streng nagekeken. Zal wel genoeg zijn toch?
Vond hetecht jammer dat ze zo weinig theorie hebben gevraagd.
alle voorgaande examens kwam wel wat over personeelsbeleid, kredieten en marketing en nu niks
Heb ik daarvoor mn hele GR volgestampt
Had iemand anders dat ook?
Ik heb ook ongeveer 35 punten, moet een 4.1 halen dus dat moet gelukt zijn! En ik had precies hetzelfde als jou, me hele GR volgestampt en niks aan gehad. Het ging in deze CE veel om inzicht enz en niet echt om theorie als marketing enzo
Oud 19-05-2004, 20:57
Allenamenbezet
Allenamenbezet is offline
Cijfer : tussen de 4.1 en de 5.6
Conclusie : alleen bij een hoge normering zal je een voldoende halen

Niveau : VWO
Vak : management en organisatie
Goed gescoorde punten : 28 punten
Maximaal te behalen punten : 70 punten
Bandbreedte : 0.5 tot 2.0

4,8 moet ik hebben voor voldoende

Moet lukken
Oud 19-05-2004, 20:57
wouterq
wouterq is offline
Citaat:
salieee schreef op 19-05-2004 @ 21:50 :
Ik heb ook ongeveer 35 punten, moet een 4.1 halen dus dat moet gelukt zijn! En ik had precies hetzelfde als jou, me hele GR volgestampt en niks aan gehad. Het ging in deze CE veel om inzicht enz en niet echt om theorie als marketing enzo
Kan dan misschien geen M&O, maar nederlands moet wel lukken
Oud 19-05-2004, 21:04
Sjojs
Sjojs is offline
Ik merk dat veel mensen zich hier afvragen wat voor cijfer ze ongeveer met hun behaalde aantal punten zullen hebben. Op havovwo.nl >> M&O staat er al een omzettingstabel waarop je kan zien wat je laagste en hoogste cijfer kan worden met jouw aantal punten. Handy!
Voor de rest was 't examen idd echt LANG, maar op dat moment merkte ik het niet echt, want ik werk altijd redelijk langzaam en zit dus altijd wel tot het eind. Maar het was wel opvallend dat dit keer 95% van de anderen ook nog tot half 5 zat...
Gewoon allemaal klagen ja, ook over het feit dat er zo weinig theorie gevraagd werd, gaar was dat!
Oud 19-05-2004, 21:27
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
sbs6 half 11
staat nergens in de gids, zal zo even kijken....

[edit] nou was niks te zien, bedankt [/edit]

Laatst gewijzigd op 19-05-2004 om 21:43.
Oud 19-05-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
wouterq schreef op 19-05-2004 @ 21:57 :
Kan dan misschien geen M&O, maar nederlands moet wel lukken
wat is er fout dan
Oud 19-05-2004, 22:53
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
dat heeft ie tog verbetert schaap!
Oud 19-05-2004, 23:43
Verwijderd
opzich was de toets best wel te doen, misschien een beetje veel, maar de stof was niet moeilijk

maar als iedereen gaat klagen, word de norming misschien wel lekker positief aangepast
Oud 20-05-2004, 02:12
Verwijderd
Zelfs met mijn extra-tijd kon ik niet alles afmaken, dit jaar wordt het hem niet, jammer
Oud 20-05-2004, 06:59
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Vul *hier* je aantal gehaalde scorepunten per vak in... en je ziet wat je ongeveer hebt gehaald. (Uiteindelijke score ligt aan de normering).
Oud 20-05-2004, 08:40
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
sbs6 half 11
bedankt nog voor je goede examenjournaal tip (NOT)

Laatst gewijzigd op 20-05-2004 om 08:42.
Oud 20-05-2004, 09:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 20-05-2004 @ 09:40 :
bedankt nog voor je goede examenjournaal tip (NOT)
Dat had je hem al verteld, dus waarom een tweede keer?
Bovendien had ie wel gelijk. Elke dag komt op sbs6 in Hart van Nederland (dat 'nieuws'achtige programma) ook een stukje examenjournaal. En Hart van Nederland komt rond half 11 geloof ik, dus dat zal hij hebben bedoeld.

Ik heb zelf geen M&O maar vriendinnen van mij zijn er van overtuigd dat ze een onvoldoende hadden. Veel te weinig tijd en opgaven die zij nog nooit gehad hebben. Het leek totaal niet op toetsen die zij 3 jaar lang kregen en ze vonden het ook veel moeilijker dan de oefenexamens die ze gemaakt hadden.
Wel lullig, want ééntje moest een 4.6 halen en volgens de tabel heeft ze een 4...
Oud 20-05-2004, 09:36
HowLovely
HowLovely is offline
nu hopen dat niet alle examens zo vreselijk moeilijk en lang zijn
Oud 20-05-2004, 10:21
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-05-2004 @ 10:22 :
Dat had je hem al verteld, dus waarom een tweede keer?
Bovendien had ie wel gelijk. Elke dag komt op sbs6 in Hart van Nederland (dat 'nieuws'achtige programma) ook een stukje examenjournaal. En Hart van Nederland komt rond half 11 geloof ik, dus dat zal hij hebben bedoeld.

Ik heb zelf geen M&O maar vriendinnen van mij zijn er van overtuigd dat ze een onvoldoende hadden. Veel te weinig tijd en opgaven die zij nog nooit gehad hebben. Het leek totaal niet op toetsen die zij 3 jaar lang kregen en ze vonden het ook veel moeilijker dan de oefenexamens die ze gemaakt hadden.
Wel lullig, want ééntje moest een 4.6 halen en volgens de tabel heeft ze een 4...
was beet je pissed,vandaar.
Toch wel apart, 2 vrienden van me hebben het gekeken maar niks gezien in hart van nederland over examens....... en ze hebben vanaf half 11 gekeken...
Oud 20-05-2004, 10:33
timp
timp is offline
met alles in de verkeerde volgorde gemaakt te hebben, heb ik alles gewoon afgekregen
verder vond ik het niet moeilijk, maar wel lang
niks nieuws dus eigenlijk...
Oud 20-05-2004, 10:46
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-05-2004 @ 10:22 :

Vriend van mij had vorig jaar examens en die had ook zelf nagekeken dachtie dat ie een 4.5 had en bleek ie een 6.2 te hebben.. best relatief allemala nog hoor.. En doorrekenfouten tellen niet zo heel zwaar
Oud 20-05-2004, 10:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 20-05-2004 @ 11:46 :
Vriend van mij had vorig jaar examens en die had ook zelf nagekeken dachtie dat ie een 4.5 had en bleek ie een 6.2 te hebben.. best relatief allemala nog hoor.. En doorrekenfouten tellen niet zo heel zwaar
Nou, ik hoop het dan maar voor haar..
Oud 20-05-2004, 10:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
timp schreef op 20-05-2004 @ 11:33 :
met alles in de verkeerde volgorde gemaakt te hebben, heb ik alles gewoon afgekregen
verder vond ik het niet moeilijk, maar wel lang
niks nieuws dus eigenlijk...
Mag dat eigenlijk, bijvoorbeeld beginnen met opgave 5, daarna 2 enz. en het dan ook in die volgorde op je blad schrijven of moet je op het blad wel beginnen met 1, dan 2 enz.?
Oud 20-05-2004, 11:44
hardhitter
hardhitter is offline
ik heb ook de OPGAVES door elkaar gemaakt.
als je dan de VRAGEN maar wel achter elkaar doet.

ik heb OPGAVE 2 pas helemaal op het eind gemaakt, maar dan wel 9, 10, 11 enzo achter elkaar ingevuld.

enne ik snap wel dat ze geen theorie vragen, want dat kan elke mongool lezen en onthouden. je moet laten zien dat je het snapt. (was bij mij niet helemaal het geval ) maarja een 4.2 moet te doen zijn.
Oud 20-05-2004, 12:08
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
dit examens was 100x simpeler dan een gewoon SE, wat voeren jullie dan allemaal uit op school?
Oud 20-05-2004, 12:23
Kuzco
Kuzco is offline
Misschien een rare vraag, maar in het antwoordmodel stond bij een resultatenrekening (vraag 19, als ik het goed heb):
"Per foutieve regel 1 punt aftrek"

Nu kwam ik er later achter dat ik daar de loonkosten verkeerd berekend had (dom, natuurlijk), en daardoor dus ook de totale kosten en het uiteindelijke resultaat.
Dat zijn dus drie regels , maar dan worden er toch niet drie punten afgehaald?
Oud 20-05-2004, 12:27
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
nee, 1tje maar
Oud 20-05-2004, 12:58
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Kuzco schreef op 20-05-2004 @ 13:23 :
Misschien een rare vraag, maar in het antwoordmodel stond bij een resultatenrekening (vraag 19, als ik het goed heb):
"Per foutieve regel 1 punt aftrek"

Nu kwam ik er later achter dat ik daar de loonkosten verkeerd berekend had (dom, natuurlijk), en daardoor dus ook de totale kosten en het uiteindelijke resultaat.
Dat zijn dus drie regels , maar dan worden er toch niet drie punten afgehaald?
Die loonkosten heb ik ook verkeerd gedaan, zou wel mooi zijn als het maar om 1 puntje gaat.
Oud 20-05-2004, 13:04
vivelafete!
vivelafete! is offline
ik vond het wel een ok examen alleen toch best wel pittig ik had ook te weinig tijd naar de laatste opgave heb ik niet eens kunnen kijken. en mijn favoriete onderdeel zat er helaas niet tussen

in ieder geval moest ik een 4,6 halen en ik heb denk ik zo rond de 40 punten gehaald dus dat zit wel goed!
Oud 20-05-2004, 15:33
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
vivelafete! schreef op 20-05-2004 @ 14:04 :
ik vond het wel een ok examen alleen toch best wel pittig ik had ook te weinig tijd naar de laatste opgave heb ik niet eens kunnen kijken. en mijn favoriete onderdeel zat er helaas niet tussen

in ieder geval moest ik een 4,6 halen en ik heb denk ik zo rond de 40 punten gehaald dus dat zit wel goed!
wat is je favoriete onderdeel dan? bij mij de winst en verliesrekening, ging bij dat tankstation goeeeeeeeed

alleen wel beetje jammer dat ze weer contante waarde erin deden, beetje flauw
Oud 20-05-2004, 15:35
ELDIEGO
ELDIEGO is offline
dit waren hele makkelijke contante waarden sommetjes...
op de tentamens waren ze 50x moeilijker
dit waren inkoppertjes...
Oud 20-05-2004, 16:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 20-05-2004 @ 16:33 :
Die contante waarde opgave klopte bij mij van geen meter, bij de eerste vraag kwam eruit dat het 14.000 nog wat was dus als ze er dan iedere maand 12.000 vanaf ging halen dan houd je weinig over dus aan die berekening ben ik al niet eens meer begonnen.
Oud 20-05-2004, 17:59
Verwijderd
Ik had bij die vraag waarom het een voordeel is dat die benzine van hun zelf is. Had ik gezegd:
-Ze kunnen zelf hun BW marge bepalen.
- Ze kunnen niet beconcureerd worden in de prijs. Omdat het een ander product is dan normale benzine.

Maar die stonden alle 2 niet bij de voorbeeld antwoorden, kunnen ze dan toch goed zijn?
Oud 20-05-2004, 18:25
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Het examen was eigenlijk best te doen (het had veel lastiger kunnen zijn). Helaas was mijn voorbereiding k met p (ik heb nooit echt veel aandacht besteed aan het vak en vrijdag brak ik mijn arm en moest ik tot dinsdag in het ziekenhuis liggen) maar ik denk zo'n 30 punten binnengehaald te hebben.
Oud 20-05-2004, 18:57
vogelspin
vogelspin is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-05-2004 @ 18:59 :
Ik had bij die vraag waarom het een voordeel is dat die benzine van hun zelf is. Had ik gezegd:
-Ze kunnen zelf hun BW marge bepalen.
- Ze kunnen niet beconcureerd worden in de prijs. Omdat het een ander product is dan normale benzine.

Maar die stonden alle 2 niet bij de voorbeeld antwoorden, kunnen ze dan toch goed zijn?
Dacht het wel, als de docent denk dat de antwoorden goed zijn en de tweede corrector ook, dan krijg je gewoon de punten...
Oud 21-05-2004, 08:19
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-05-2004 @ 17:52 :
Die contante waarde opgave klopte bij mij van geen meter, bij de eerste vraag kwam eruit dat het 14.000 nog wat was dus als ze er dan iedere maand 12.000 vanaf ging halen dan houd je weinig over dus aan die berekening ben ik al niet eens meer begonnen.
ik dacht dat ik er wel uitkwam,eerst die En formule gebruikt, en bij die 2e vraag de Cn formule, kwamen opzich wel dingen uit die mogelijk waren. Alleen een beetje jammer dat ik toen nog 2 of 3 formules ofzo overhield, die ik niet eens gebruikt heb (wat denk ik wel nodig was )

maar toch heb ik iig genoeg punten voor mn 3,4
Oud 21-05-2004, 09:30
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 21-05-2004 @ 09:19 :
ik dacht dat ik er wel uitkwam,eerst die En formule gebruikt, en bij die 2e vraag de Cn formule, kwamen opzich wel dingen uit die mogelijk waren. Alleen een beetje jammer dat ik toen nog 2 of 3 formules ofzo overhield, die ik niet eens gebruikt heb (wat denk ik wel nodig was )

maar toch heb ik iig genoeg punten voor mn 3,4
Bij die eerste had je ook nog de formule voor E gewoon nodig. Want je bleef nog een jaar rente vangen daarna, maar je stortte nix meer
Oud 21-05-2004, 09:48
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-05-2004 @ 10:30 :
Bij die eerste had je ook nog de formule voor E gewoon nodig. Want je bleef nog een jaar rente vangen daarna, maar je stortte nix meer
ja kan ik me nog iets van hernneren, maar toch heb ik daar iets fout mee gedaan. Maar 1e stukje met En heb ik wel, dus hopen op een puntje!
Oud 21-05-2004, 10:40
vivelafete!
vivelafete! is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 20-05-2004 @ 16:33 :
wat is je favoriete onderdeel dan? bij mij de winst en verliesrekening, ging bij dat tankstation goeeeeeeeed

voor en nacalculatie en efficiency verschil enzo prijsverschil die sommetjes vind ik altijd leuk om te maken maar die contante waarde fuckt altijd... heb denk ik voor die eerste vraag maar 1 punt had niet genoeg tijd meer dus haastig gemaakt en voor het andere had ik geen tijd meer... maar ja ik heb het gehaald dus...
Oud 22-05-2004, 15:32
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
ELDIEGO schreef op 20-05-2004 @ 16:35 :
dit waren hele makkelijke contante waarden sommetjes...
op de tentamens waren ze 50x moeilijker
dit waren inkoppertjes...
jaa we weten nou wel dat jij doordat je tentamens heel moeilijk waren het examen heel makkelijk vond..
je hoeft dat niet 3x te posten hoor.

Ik ben trouwens wel blij dat jullie hem ook allemaal zo lang vonden! Je moest veel te veel doorlezen van de bijlagen!! Ik heb waarschijnlijk wel een voldoende: 50 punten.. maar omdat iedereen hier lager heeft begin ik tog wat te twijfelen over mijn strengheid toen ik de punten heb berekend..
Oud 22-05-2004, 15:37
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik kwam met nakijken maar verdomd weinig overeenkomsten tegen met wat ik tijdens die toets op het blaadje heb geschreven K heb de eerste 8 vragen nagekeken en daarvan had k er 2 goed.. Gelukkig maar dat ie niet telt dan
Oud 22-05-2004, 22:46
Bking
Bking is offline
Iedereen die zijn grafische rekenmachine had volgestampt had beter iets meer na kunnen denken.
Dit is het eerste jaar dat er grafische rekenmachines gebruikt mogen worden, en de examenmakers zijn echt niet zo dom dat ze dan lekker veel theorie gaan vragen want ze weten dat iedereen die rekenmachines vol zet.
Bij economie is het hetzelfde verhaal, de theorievragen zullen weinig meer voorkomen.

Regels voor berichten