Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
EternalDarkness schreef op 21-05-2004 @ 15:33 :
Deze twee dingen vielen me op. Kan iemand bevestigen dat deze twee quotes inderdaad kloppen? Vooral dat tweede lijkt me behoorlijk onwaarschijnlijk..
die tweede is volgens mij echt bullshit. Anders gaat iedereen woorden in z'n zinnen proppen om dat aantal te krijgen en dat is niet de bedoeling volgens mij.
Advertentie
Oud 21-05-2004, 14:37
SilverSteven
SilverSteven is offline
Citaat:
Deze twee dingen vielen me op. Kan iemand bevestigen dat deze twee quotes inderdaad kloppen? Vooral dat tweede lijkt me behoorlijk onwaarschijnlijk..
*schakelt Helmet of Logic aan*

Ik kan het me allebei niet voorstellen.

1: Waarom zouden die woorden niet meetellen ? Schrijf ze gewoon niet op, het is overbodig.

2: Dat kán gewoon niet, want dat zou betekenen dat je óf bonus punten krijgt voor het exacte aantal woorden, dat lijkt me heel erg sterk, óf dat je alleen bepaalde punten toegekend krijgt als je het exacte aantal woorden gebruikt.

Allebei hoogst onwaarschijnlijk.
Oud 21-05-2004, 14:45
punxnotdead
punxnotdead is offline
Het is inderdaad soms zo dat als je je aan het aantal woorden houdt dat je dan een punt extra krijgt, maar dan moet je het antwoord wel helemaal goed hebben.
maar je hoeft dus niet het exacte aantal te hebben. Minder mag ook

http://havovwo.nl/vwo/vne/bestanden/vne03iant1.pdf dit is de link naar een antwoord model van het examen van vorig jaar. kijk bij vraag 2. "een volledig goed antwoord niet langer dan 30 woorden = 1 punt"
Oud 21-05-2004, 14:54
SilverSteven
SilverSteven is offline
Citaat:
punxnotdead schreef op 21-05-2004 @ 15:45 :
Het is inderdaad soms zo dat als je je aan het aantal woorden houdt dat je dan een punt extra krijgt, maar dan moet je het antwoord wel helemaal goed hebben.
maar je hoeft dus niet het exacte aantal te hebben. Minder mag ook

http://havovwo.nl/vwo/vne/bestanden/vne03iant1.pdf dit is de link naar een antwoord model van het examen van vorig jaar. kijk bij vraag 2. "een volledig goed antwoord niet langer dan 30 woorden = 1 punt"
Juist. Gewoon altijd onder het aangegeven woordenaantal blijven, dat is meestal toch niet zo lastig
Oud 21-05-2004, 18:32
Konstantine
Konstantine is offline
Citaat:
SilverSteven schreef op 21-05-2004 @ 15:54 :
Juist. Gewoon altijd onder het aangegeven woordenaantal blijven, dat is meestal toch niet zo lastig
Inderdaad. Ik heb heel vaak dat ik veel minder woorden heb dan het maximum, ook bij de samenvatting. Is dat een probleem of maakt dat niet zoveel uit?
Oud 21-05-2004, 18:45
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Utopie schreef op 21-05-2004 @ 19:32 :
Inderdaad. Ik heb heel vaak dat ik veel minder woorden heb dan het maximum, ook bij de samenvatting. Is dat een probleem of maakt dat niet zoveel uit?
Ik denk niet dat 't uitmaakt, het is maximaal zoveel woorden, een minimum is er niet. Als je maar de punten er in hebt staan die in het antwoordmodel staan, lijkt mij.
Oud 21-05-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat staat er niet, althans dat wordt er niet bedoeld. Voor een volledig goed antwoord binnen het exact maximaal aantal woorden krijg je een punt extra. Niet als je precies het aantal woorden hebt, minder mag ook.
Oud 21-05-2004, 19:12
Bananeneter
Bananeneter is offline
Als je een drogreden moet herkennen of een argumentatie etc moet je die dan zelf uit je hoofd kennen of woorden ze gegeven en dan moet jij zeggen welke het is?
Oud 21-05-2004, 19:13
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Bananeneter schreef op 21-05-2004 @ 20:12 :
Als je een drogreden moet herkennen of een argumentatie etc moet je die dan zelf uit je hoofd kennen of woorden ze gegeven en dan moet jij zeggen welke het is?
Ik geloof (dat is tenminste zo in de oude examens, dus neem aan dat 't nu ook zo is) dat je meerkeuze vragen hierbij krijgt.
Oud 21-05-2004, 19:26
Bananeneter
Bananeneter is offline
Dan nog 1 :

Hoe kun je nu het beste het verschil herkennen tussen

Gevolg

en

Nut of gewenste gevolgen?

Dit is soms toch heel nauw ?

Vaak kan ik echt geen verschil herkennen
iemand tips?
Oud 21-05-2004, 19:29
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
Bananeneter schreef op 21-05-2004 @ 20:26 :
Dan nog 1 :

Hoe kun je nu het beste het verschil herkennen tussen

Gevolg

en

Nut of gewenste gevolgen?

Dit is soms toch heel nauw ?

Vaak kan ik echt geen verschil herkennen
iemand tips?
Een gevolg hoeft geen nut te hebben.
Oud 21-05-2004, 20:00
Bananeneter
Bananeneter is offline
ah ok
Oud 22-05-2004, 11:12
heavinly
heavinly is offline
Ik heb ook nog een reeksje vragen over samenvatten.

Bij een samenvatting moet je toch de ik-vorm van de schrijver eruit halen? Hoe kan je 't dan eigenlijk het beste formuleren? Gewoon wat algemener?

De punten bij een samenvatting, moeten die in de kantlijn (de punten die je moet noemen, bedoel ik). Of gaat 't gewoon om nieuwe alinea's steeds?

Wat is een goede lengte voor een zin? Kunnen er fouten geteld worden voor te lange zinnen?
Oud 22-05-2004, 14:03
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
heavinly schreef op 22-05-2004 @ 12:12 :
Ik heb ook nog een reeksje vragen over samenvatten.

Bij een samenvatting moet je toch de ik-vorm van de schrijver eruit halen? Hoe kan je 't dan eigenlijk het beste formuleren? Gewoon wat algemener?

De punten bij een samenvatting, moeten die in de kantlijn (de punten die je moet noemen, bedoel ik). Of gaat 't gewoon om nieuwe alinea's steeds?

Wat is een goede lengte voor een zin? Kunnen er fouten geteld worden voor te lange zinnen?
mijn lerares zei dat je idd het beste iets algemener kan zijn, zonder de ik=persoon. In plaat van "ik vind dat deze 3 argumenten zijn..." kan je dan doen van "3 argumenten voor deze stelling zijn...".
En je hoeft er zelf niks bij te zetten in de kantlijn. Is voor jezelf misschien handig om te kijken wat je al gehad hebt, maar het moet niet. Mn lerares zei dat we haar alles mochten laten uitzoeken

en in principe krijg je geen aftrek voor te lange zinnen, je maakt het alleen jezelf erg moeilijk waardoor je sneller fouten gaat maken, die dan natuurlijk wel voor puntenaftrek zorgen...
Oud 22-05-2004, 15:35
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
k heb altijd teveel woorden en de verkeerde (met een oefen toets had k een 1.7) maar ik ga gewoon heel erg op het aantal woorden letten.. K moet een 2.2 halen om een 5 te staan.. dus als ik die tekst gewoon al goed maak ben ik binnen.. Ik vind Nederlands sowieso neit zo belangrijk want aangezien je toch een onvoldoende mag staan in je niet profieldeel (totaal 2 en in je wel profieldeel mag je er 1, dus dan 1/2 in je nietprofieldeel ) en ik rest van mn niet profieldeelvakken voldoende heb afgesloten.. heb alleen engels dan nog als niet profieldeelvak en daar sta ik een 7.5 voor en dat sluit ik sowieso wel voldoende af.. Dus nederlands is eigenlijk gewoon onboeiend zolang ik maar die 2.2 haal En met een beetje geluk zit die 4.2 er ook nog wel voor me in
Oud 22-05-2004, 16:08
Toscane
Toscane is offline
Citaat:
Let's Party schreef op 20-04-2004 @ 14:08 :
Volgens mijn leraar Nederlands moet je moeite doen om een onvoldoende te halen, dus dat zal allemaal wel goed komen.
Ben ik even blij dat ik toch nog maar wat ben gaan oefenen. Eerder met moeite een voldoende halen dan met moeite een onvoldoende. Maar na 3 examens geoefend te hebben heb ik er toch wel vertrouwen in
Oud 22-05-2004, 16:09
HowLovely
HowLovely is offline
we gaan t gewoon allemaal halen
Oud 22-05-2004, 16:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom gaan die teksten negen van de tien keer over van die (voor mij) onboeiende M-profiel-onderwerpen Ik ben ook overal de dupe met mijn N&G.
Oud 22-05-2004, 16:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-05-2004 @ 17:37 :
Waarom gaan die teksten negen van de tien keer over van die (voor mij) onboeiende M-profiel-onderwerpen Ik ben ook overal de dupe met mijn N&G.
M-profiel-onderwerpen?
Ik ben nog geen tekst tegengekomen die voor mij als C&M'er boeiend was...
Ik denk dat ze voor niemand boeiend zijn.
Oud 22-05-2004, 16:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-05-2004 @ 17:39 :
M-profiel-onderwerpen?
Ik denk ook niet dat ze voor iemand boeiend zijn maar de teksten die ik tegen gekomen ben gaan allemaal over taal, cultuur, politiek, dat soort onderwerpen en dat vind ik meer M-profiel onderwerpen dan N-profiel onderwerpen maar misschien heb je voor N-onderwerpen meer voorkennis nodig.
Oud 22-05-2004, 16:59
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-05-2004 @ 17:48 :
Ik denk ook niet dat ze voor iemand boeiend zijn maar de teksten die ik tegen gekomen ben gaan allemaal over taal, cultuur, politiek, dat soort onderwerpen en dat vind ik meer M-profiel onderwerpen dan N-profiel onderwerpen maar misschien heb je voor N-onderwerpen meer voorkennis nodig.
Met N&G is het niet de bedoeling dat je alleen maar kennis hebt van exacte dingen en natuur, je moet ook teksten met andere onderwerpen kunnen begrijpen. Nederlands is gewoon een deel voor iedereen met vwo en met elke vervolgstudie krijg je nog wel te maken met teksten die je ook moet kunnen begrijpen, ook al hebben ze misschien een ander onderwerp.
Bla, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kan het op dit moment niet beter beschrijven.
Oud 22-05-2004, 17:55
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-05-2004 @ 17:39 :
M-profiel-onderwerpen?
Ik vond stiekem die tekst over jongeren die zo snel oud zijn, wel interessant. Ik vind 't nog best meevallen, op die van vorig jaar na.
Oud 22-05-2004, 18:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 22-05-2004 @ 17:59 :
Met N&G is het niet de bedoeling dat je alleen maar kennis hebt van exacte dingen en natuur, je moet ook teksten met andere onderwerpen kunnen begrijpen. Nederlands is gewoon een deel voor iedereen met vwo en met elke vervolgstudie krijg je nog wel te maken met teksten die je ook moet kunnen begrijpen, ook al hebben ze misschien een ander onderwerp.
Bla, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kan het op dit moment niet beter beschrijven.
Ik snap helemaal wat je bedoeld en ik weet ook wel dat je gelijk hebt maar het was van mijn kant denk ik meer een beetje afreageren omdat ik al die teksten zo slecht maak
Oud 22-05-2004, 18:34
Verwijderd
Whiiiiihiii het gaat al beter met mij & Nederlands!

Ik heb nu met alleen de vragen gemaakt en niet de samenvatting een 4.1 (genoeg voor een voldoende) dus ik ben benieuwd waar ik op uitkom als ik de samenvatting ook maak

Blij, blij, blij (ik was voorheen nogal slecht in Nederlands, maar t gaat nu dus beter, dus oefenen helpt wel!)
Oud 22-05-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-05-2004 @ 17:48 :
Dat is geen kwestie van M of N onderwerpen, dat is een kwestie van algemene ontwikkeling vind ik.

politiek, cultuur e.d.
want zoveel cultuur zit er echt niet in M-profielen, hoor.
Oud 22-05-2004, 18:35
Verwijderd
Bah, die tekst over slavernij spande echt de kroon
Oud 22-05-2004, 20:58
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 22-05-2004 @ 19:35 :
Bah, die tekst over slavernij spande echt de kroon
snapte daar geen bal van van die antwoorden
Oud 23-05-2004, 10:14
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
heavinly schreef op 21-05-2004 @ 19:45 :
Ik denk niet dat 't uitmaakt, het is maximaal zoveel woorden, een minimum is er niet. Als je maar de punten er in hebt staan die in het antwoordmodel staan, lijkt mij.
Maar waarschijnlijk heb je die niet als je zo weinig woorden hebt, dus ik zou als ik jullie was, als je echt maar 60 woorden hebt en je mag er maximaal 130 woorden hebben, kijken of er niet nog wat bij te plukken valt.

Je krijgt geen aftrek voor dingen die niet nodig zijn geloof ik? Dus dan kan het alleen maar in je voordeel werken.

Mijn lerares zei dat het echt heel stom is om een samenvatting van 60 woorden te hebben.

en ik ben doodzenuwachtig voor nederlands, vorig jaar gingen we het oefenen en toen had ik een 1.8 . Maarja. Misschien gaat het nu beter.
Oud 23-05-2004, 10:15
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Oja, ook zo'n onzin.

Mn lerares zei dat je nog 10% over de maximale hoeveelheid woorden mag gaan, dus als er staat max 150, dan mag je nog tot 165.

Waarom zet je dan niet gewoon neer: max 165?
Oud 23-05-2004, 10:19
riannuhtje
riannuhtje is offline
heavinly schreef op 21-05-2004 @ 19:45 :

Tuurlijk maakt t uit... je mag 10% meer woorden hebben, en zo'n regel is er ook als je minder woorden hebt... als je bijv 150 woorden mag gebruiken, en je hebt er maar 60, is dat wel heel weinig. Daaruit kan je dan ook opmaken dat je lang niet alles hebt genoemt wat je moet noemen
Oud 23-05-2004, 10:43
gregor
gregor is offline
wat ik handig vind is gewoon de punten die je in de samenvatting moet verwerken als vragen zien, je geeft er dan antwoord op en hopsake je hebt een samenvatting. natuurlijk begin je dan eerst met een titelbeschrijving, en dan nog de hoofdgedachte gevolgt door die antwoorden.
Oud 23-05-2004, 10:45
SilverSteven
SilverSteven is offline
Citaat:
riannuhtje schreef op 23-05-2004 @ 11:19 :

Tuurlijk maakt t uit... je mag 10% meer woorden hebben, en zo'n regel is er ook als je minder woorden hebt... als je bijv 150 woorden mag gebruiken, en je hebt er maar 60, is dat wel heel weinig. Daaruit kan je dan ook opmaken dat je lang niet alles hebt genoemt wat je moet noemen
Dat is niet waar, je zou in 60 woorden alles hebben kunnen opgenoemd. Controleer dat gewoon altijd, lijkt me logisch. Er is geen minimum aantal woorden dat je moet gebruiken.
Oud 23-05-2004, 10:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-05-2004 @ 11:15 :
Oja, ook zo'n onzin.

Mn lerares zei dat je nog 10% over de maximale hoeveelheid woorden mag gaan, dus als er staat max 150, dan mag je nog tot 165.

Waarom zet je dan niet gewoon neer: max 165?
Omdat mensen dan gaan lopen zeuren: ik heb 2 woorden teveel, is dat erg? Ja, dat is erg, want eigenlijk mocht je er maar 150 en inmiddels heb je dan dus 17 woorden te veel.
Daarom geven ze 150 woorden met 10% uitloop, dat je je echt richt op die 150 en eventueel nog enkele woorden meer hebt, maar nooit zoveel als in dat voorbeeld van 167.

Dit geldt trouwens alleen voor je samenvatting.
Als er ergens wordt gevraagd in 15 woorden de hoofdgedachte te geven, dan mag je er echt maar 15 gebruiken volgens mij.
Oud 23-05-2004, 12:11
Verwijderd
Wat ik me afvroeg... Ik ga vwo examen nederlands doen, en toen zag ik bij kennisnet (examenonderwerpen)dat je dit aan bod komt:

Nederlands Domein A Leesvaardigheid en van domein D Argumentatieve vaardigheden de subdomeinen Analyseren van een betoog en Beoordelen van een betoog.

Dan is het toch al zeker dat je een betoog krijgt?

Greetz,

MissieVissie
Oud 23-05-2004, 12:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
MissieVissie schreef op 23-05-2004 @ 13:11 :
Wat ik me afvroeg... Ik ga vwo examen nederlands doen, en toen zag ik bij kennisnet (examenonderwerpen)dat je dit aan bod komt:

Nederlands Domein A Leesvaardigheid en van domein D Argumentatieve vaardigheden de subdomeinen Analyseren van een betoog en Beoordelen van een betoog.

Dan is het toch al zeker dat je een betoog krijgt?

Greetz,

MissieVissie
Die teksten die je moet analyseren zijn ook bijna altijd betogen. Je moet dan de mening van de schrijver en de argumenten eruit halen. Dat was in ieder geval bij beide examens die ik geoefend heb het geval.
Oud 23-05-2004, 12:25
Balance
Balance is offline
Klopt het btw dat je alinea's moet maken in je samenvatting?
En zo ja, door middel van een witregel of op de 'normale' manier?
Oud 23-05-2004, 12:27
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik heb net zo'n quickscan gedaan (bij gebrek aan examenbundels- waarom heeft iedereen die dingen hier, wij hebben dat nooit moeten bestellen. maarja.) en heb dus even een vraag.

Ze vragen naar soorten argumentatie en dan krijg je zo'n heel vreemd rijtje met opties.
Namelijk:
* algemene normen & waarden
* feiten
* ervaring
* gevolg
* gezag (autoriteit)
* intuďtie (of gevoel)
* nut
* vergelijking

Nu. Sommige spreken wel voor zich. Maar, kan iemand dit mss zinvol (met voorbeelden van argumenten ) uitleggen?

& drogredenen. Die ken ik ook niet allemaal hoor.
Oud 23-05-2004, 12:49
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
SilverSteven schreef op 23-05-2004 @ 11:45 :
Dat is niet waar, je zou in 60 woorden alles hebben kunnen opgenoemd. Controleer dat gewoon altijd, lijkt me logisch. Er is geen minimum aantal woorden dat je moet gebruiken.
Dat zou kunnen, maar ik denk niet dat het slim is om maar 60 woorden te gebruiken als er 150 staat. Ze noemen die 150 woorden niet voor niets, als je 60 woorden gebruikt mis je waarschijnlijk veel. Ik zorg er dan gewoon voor dat ik rond de 150 woorden zit.

Citaat:
Balance schreef op 23-05-2004 @ 13:25 :
Klopt het btw dat je alinea's moet maken in je samenvatting?
En zo ja, door middel van een witregel of op de 'normale' manier?
Het maakt geloof ik niet veel uit of je alinea´s maakt of niet. Je krijgt er een geen aftrekpunten voor.
Ook onduidelijk dit.
Oud 23-05-2004, 12:50
HowLovely
HowLovely is offline
volgens mij mag je 10% boven en onder het aantal woorden zitten
Oud 23-05-2004, 12:51
juliettebinoche
Zijn er verder nu geen theoriezaakjes die je echt moet kennen? (Heeft niemand dat ergens op een site staan ofzo? )
Oud 23-05-2004, 12:56
HowLovely
HowLovely is offline
volgens mij kun je er wel degelijk punten aftrek voor krijgen als je niet goede tekstopbouw oid hebt...
wordt ook nog op gelet..
Oud 23-05-2004, 12:57
HowLovely
HowLovely is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 23-05-2004 @ 13:51 :
Zijn er verder nu geen theoriezaakjes die je echt moet kennen? (Heeft niemand dat ergens op een site staan ofzo? )

als je examens hebt gemaakt dan weet je volgens mij wel wat je ongeveer te wachten staat.... toch ?
Oud 23-05-2004, 12:58
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 23-05-2004 @ 13:51 :
Volgens mij moet je in ieder geval de verschillende soorten teksten en argumenten kennen, maar verder weet ik het ook niet precies.

Ik maak me er zelf niet zo druk om, want ik heb nu twee proefexamens gemaakt waarvoor ik een 6.5 en een 6.7 had (terwijl ik maar een 3.2 hoef te halen om een voldoende te staan). Moet lukken dus.
Oud 23-05-2004, 13:00
Toscane
Toscane is offline
Uit de examenbundel.. voorbeelden bij de gegeven argumentie
* algemene normen & waarden
Het is goed het afval gescheiden in te zamelen. Je vindt het milieu toch ook belangrijk
* feiten
Soaps zijn erg populair.Op de Nederlands zenders worden per dag gemiddeld 6 soaps uitgezonden
* ervaring
Je kunt beter elke dag een bladzijde leren dan in 1 keer alles. Dan onthou je veer meer
* gevolg
De KLM mmoet nodig op zoek naar een fusiepartner. Anders gaat het bedrijf binnen de kortste keren failliet.
* gezag (autoriteit)
De nieuwe roman van Joost zwagerman overtreft al zijn eerdere werken, zoals de criticus van het NRC Handelsblad terecht opmerktl
* intuďtie (of gevoel)
Ik vind die nieuwe roman erg goed. Ik kan me echt inleven in de hoofdpersoon.
* nut
Zoveel mogelijk landen moeten hun munt inwisselen voor de euro. Dat is gunstig voor het betalingsverkeer en zal de concurrentiepositie van Europa ten goede komen.
* vergelijking
Marielle houdt waarschijnlijk niet van 'All you need is love'. Ze heeft immers ook een pest aan al die datingsshows op tv

Soms staan er in een tekst argumenten die veerkd gebruikt zijn en daarom fout. Die foute argumenten noem je drogredenen. Maar kheb geen zin meer om ze oevr te typen.. maar met een beetje nadenken zijn die zelf wel te bedenken. Je krijgt dan valse vergelijking enzo..

Owh en als je geen examenbundels hebt.. naar de bieb gaan. Of alles gewoon uitprinten natuurlijk.
Oud 23-05-2004, 13:01
HowLovely
HowLovely is offline
die soorten argumentatie spreken toch wel virj voor zich vind k altijd
oorzaak-gevolg, vergelijking
allemala wle virj logisch en herkenbaar toch?
Oud 23-05-2004, 14:05
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
HowLovely schreef op 23-05-2004 @ 14:01 :
die soorten argumentatie spreken toch wel virj voor zich vind k altijd
oorzaak-gevolg, vergelijking
allemala wle virj logisch en herkenbaar toch?
ja lijkt mij wel... en al die soorten argumentatie komen toch niet terug. Het gaat meer gewoon puur over de inhoud, denk dat het ook gewoon beetje geluk moet zijn dat de tekst je ligt..
Oud 23-05-2004, 14:11
HowLovely
HowLovely is offline
ja, precies... echt dingen leren doe k ook niet
eigenlijk helemaal niet
Oud 23-05-2004, 14:26
SilverSteven
SilverSteven is offline
Citaat:
HowLovely schreef op 23-05-2004 @ 13:50 :
volgens mij mag je 10% boven en onder het aantal woorden zitten
Damn... er is GEEN minimum aantal woorden.

Citaat:
HowLovely schreef op 23-05-2004 @ 13:56 :
volgens mij kun je er wel degelijk punten aftrek voor krijgen als je niet goede tekstopbouw oid hebt...
wordt ook nog op gelet..
Je kan maximaal 4 punten aftrek krijgen bij je samenvatting voor foutieve formuleringen. Dat houdt in verkeerde signaalwoorden, maar ook grammaticale fouten of spellingsfouten.

Kan iemand mij trouwens vertellen wat een relativering precies inhoudt ? Het liefst met een goed voorbeeld
Oud 23-05-2004, 14:49
juliettebinoche
Citaat:
Owh en als je geen examenbundels hebt.. naar de bieb gaan. Of alles gewoon uitprinten natuurlijk.
Dankjewel. Dan snap ik dát tenminste.
Die drogredenen klinken wel bekend enzo, maar ik heb niks waar ik het nog even in kan opzoeken.

Onze bibliotheek is bijna altijd dicht, en al helemaal op zondag.
Oud 23-05-2004, 14:49
dwight88
dwight88 is offline
natuurlijk is er geen minimum aantal woorden. Mn lerares zei alleen dat dat je zoveel mogelijk tegen het maximum aan moet zitten, om er zoveel mogelijk informatie in te stoppen.
Advertentie

Regels voor berichten