|
|
Bekijk resultaten poll: Mag je het kind van tienermoeders afnemen en in een pleeggezin zetten? | |||
Ja (zet in je reactie even kort waarom) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 15.69% |
Nee (zet in je reactie even kort waarom) |
37 | 72.55% |
Weet niet/geen mening (wat zijn je voors en tegens?) |
6 | 11.76% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is juridisch niet helemaal correct ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt natuurlijk ook redeneren dat bacteriën geen pijn kunnen voelen en het dus ook niet erg vinden als ze dood gaan. Dat is zo, maar hetzelfde geldt voor een embryo/foetus in het beginstadium. Wat heeft er nou precies de waarde? Dat er uit een embryo een mens kan ontstaan? Dat kan ook uit een verzameling sperma- en eicellen, en die hebben volgens jou geen waarde. Ik begrijp je redenering niet. Uit de bacteriën die in jouw maag bijvoorbeeld de dood vinden, hadden ook nieuwe bacteriën kunnen ontstaan. Daarmee heb je dus het potentiële leven van vele bacteriën vernietigd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoel het ongeboren leven van een mens. De rest hecht ik niet evenveel waarde aan. Ja de waarde ervan is dat het een mens word. De bevruchtling is voltooid en, als je alles zn gang laat gaan, word het een levend denkend mens. Als je zomaar het weghaalt dan laat je een leven niet toe. En dat vind ik onrecht. Sperma- en eicellen hebben best wel waarde, maar het is geen mens-in-de-maak. Dus vind ik de waarde een stuk minder dan een een embryo. |
![]() |
||
Citaat:
Verder hebben ze misschien geen idee waar ze aan beginnen en daarom vind ik wel dat je ze moet kunnen verplichten om hulp te accepteren in de opvoeding. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is misschien wel wat ongenuanceerd ja, maar ik vind dat vrouwen/meisjes tot een bepaalde leeftijd (18 ofzo) bezig moeten zijn met school etc., en niet met het krijgen en opvoeden van kinderen. Dat wil niet zeggen dat het natuurlijk altijd een drama wordt voor een kind wanneer bijvoorbeeld een meisje van 16 of 17 een kind krijgt. Dat kan ook best goed gaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Meestal zijn dat terugkomende problemen. Iemand die een gezinsgenoot slaat, valt vaak in herhaling. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd