Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2004, 18:27
wissie
wissie is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-05-2004 @ 18:47 :
en bij maatschappijleer... dat is toch een vak waarvoor je de actualiteit voor hoort te kennen. Dus ik vrees dat dat fout is, maar misschien krijg ik voor m'n uitleg welk gevolg dat heeft voor het feit dat ze beter met vakbonden in zee kunnen gaan toch nog een punt.
En ik hoop dat die eerste een punt oplevert
Je hebt iig de strekking van het antwoord goed, en dan alleen 35 ipv 50, ik denk dat je dan nog steeds wel punten zou moeten krijgen want het belangrijkste had je goed.
En ja je hoort de actualiteit te kennen, maar ik vind dat ze niet kunnen verwachten dat je zo'n detail opgevangen hebt ergens buiten het boek. De grote lijnen oke daar kan ik inkomen, maar dit zijn dingen die naar mijn mening gewoon in het boek moeten staan.
Advertentie
Oud 28-05-2004, 18:44
Balance
Balance is offline
Ik kon trouwens met m'n stomme kop maar niet op het tegenovergestelde van 'districtenstelsel' komen.
Ik kon me wel voor me kop slaan, maar het kwam maar niet in me op.
Ik schaam me echt kapot voor m'n docent die dat straks ziet
Oud 28-05-2004, 19:08
Rosaatje
Rosaatje is offline
Over de OR, dit is de term die daarover gaat:

43.11
De kandidaat kan uitleggen wat een ondernemingsraad is en welke bevoegdheden deze heeft.
Toelichting: de medezeggenschap van werknemers is wettelijk geregeld in de Wet op de Ondernemingsraden.
Ieder bedrijf met meer dan 35 werknemers moet een OR hebben. In een ondernemingsraad hebben gekozen vertegenwoordigers van de werknemers zitting.
De bevoegdheden van de OR zijn wettelijk vastgelegd: adviesrecht, met name voor zaken die de bedrijfsvoering betreffen, en instemmingsrecht voor zaken die direct de werknemers betreffen,zoals werktijden en vakanties.

Ik vroeg het me namelijk ook af, het antwoordmodel klopt dus niet.
Oud 28-05-2004, 19:15
Balance
Balance is offline
whahaha, ik voel een KLACHT!!!!!!
Oud 28-05-2004, 19:19
Balance
Balance is offline
waar heb je dat eigenlijk gevonden?
kun je de link geven van de examenstof die je voor ma2 moest kennen?
Oud 28-05-2004, 19:49
Rosaatje
Rosaatje is offline
Klacht is al ingediend , denk niet dat het veel nut zal hebben want het gaat tenslotte alleen over het antwoordmodel, er zat geen onduidelijkheid in de vraag dus tot compensatie in de vorm van punten zal het niet leiden.
Het is natuurlijk wel prettig voor mensen die vijfendertig op hebben geschreven en bij wie dat misschien fout geteld zou worden, maar ik vraag me af of dat überhaupt zou gebeuren.

Zal de site even opzoeken.
Oud 28-05-2004, 21:22
Severus
Severus is offline
Ik vond het een klote-examen dat nogal vaag was. Bij de helft heb ik zomaar wat zitten improviseren.
Oud 28-05-2004, 21:36
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik kom uit rond 59. Ik hoop dat ik een 6,5 krijg. Dan wordt dat afgerond een 7.
Oud 28-05-2004, 21:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
Rosaatje schreef op 28-05-2004 @ 20:49 :
Klacht is al ingediend , denk niet dat het veel nut zal hebben want het gaat tenslotte alleen over het antwoordmodel, er zat geen onduidelijkheid in de vraag dus tot compensatie in de vorm van punten zal het niet leiden.
Het is natuurlijk wel prettig voor mensen die vijfendertig op hebben geschreven en bij wie dat misschien fout geteld zou worden, maar ik vraag me af of dat überhaupt zou gebeuren.

Zal de site even opzoeken.
was dat bij economie1,2 niet ook zo?
daar heeft het iedereen 2 puntjes opgeleverd.

en ik hoor het graag als je die site hebt gevonden

@Severus: bij mij precies hetzelfde. Ik heb echt zóóó uit m'n nek geluld.

De eerste drie vragen wist ik trouwens nog exact door geschiedenis 2. Dat was juist het examenonderwerp van dit jaar!
(over de verzuiling enzo)
Oud 28-05-2004, 21:47
Balance
Balance is offline
Ik was trouwens echt kapot toen ik bij de laatste vraag aankwam.
Las ik toch in ene het woord BETOOG

Oud 29-05-2004, 11:31
Vada
Vada is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-05-2004 @ 22:47 :

Haha ja ik had hetzelfde!

En het was zoooo ontzettend veel, je had gewoon geen tijd om na te denken je moest echt het 1e wat in je opkwam opschrijven. En als ik dus niet meteen iets wist liet ik het maar open en ging ik meteen verder. Dus toen kwam ik bij de laatste vraag, ik had nog 20 min, zag ik dat je een betoog moest schrijven! En ik had nog allemaal dingen op...

Maar het betoog was ook maar 4 punten, dus ik dacht 'die 4 punten haal ik makkelijker door dingen die ik nog open heb in te vullen dan door een betoog te schrijven'.. Dus heb eerst alles wat ik open had ingevuld, en toen in 5 min echt een afgeraffeld betoog geschreven met letterlijke zinnen uit die teksten..

En nouja ik weet dat mijn engels niet al te best is.. Maar dit was toch maatschappijleer???? Ik kon die stomme titels van de figuren niet vertalen dus had geen idee waar het over ging, dus kon ze niet toepassen
Oud 29-05-2004, 13:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vada schreef op 29-05-2004 @ 12:31 :
Haha ja ik had hetzelfde!

En het was zoooo ontzettend veel, je had gewoon geen tijd om na te denken je moest echt het 1e wat in je opkwam opschrijven. En als ik dus niet meteen iets wist liet ik het maar open en ging ik meteen verder. Dus toen kwam ik bij de laatste vraag, ik had nog 20 min, zag ik dat je een betoog moest schrijven! En ik had nog allemaal dingen op...

Maar het betoog was ook maar 4 punten, dus ik dacht 'die 4 punten haal ik makkelijker door dingen die ik nog open heb in te vullen dan door een betoog te schrijven'.. Dus heb eerst alles wat ik open had ingevuld, en toen in 5 min echt een afgeraffeld betoog geschreven met letterlijke zinnen uit die teksten..

En nouja ik weet dat mijn engels niet al te best is.. Maar dit was toch maatschappijleer???? Ik kon die stomme titels van de figuren niet vertalen dus had geen idee waar het over ging, dus kon ze niet toepassen
Er doen maar erg weinig mensen ma2 en daardoor staat de teller van de klachten nu maar erg laag. ik hoop niet dat ze ons nu maar laten zitten, omdat het zo weinig klachten zijn.
Ik denk dat bijna iedereen geklaagd heeft over de lengte en over de engelse woorden en daar moet wel rekening mee gehouden worden, vind ik..
Maar ik vrees dat ze nu bij het laks zoiets hebben van: ach, niet belangrijk.
Oud 02-06-2004, 18:50
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-05-2004 @ 22:47 :

Was toch een kwestie van gewoon letterlijk overschrijven uit de teksten.
Oud 02-06-2004, 19:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 02-06-2004 @ 19:50 :
Was toch een kwestie van gewoon letterlijk overschrijven uit de teksten.
Heb ik ook gedaan
Maar het was wel zoiets van nee, niet ook nog eens een betoog!

Ik was juist zo blij dat ik aan het einde was.

Regels voor berichten