Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
youneman schreef op 29-05-2004 @ 13:42 :
Hmmm geen rasechte VWO'r merk ik al wel
Of ze hoeft nooit te klagen omdat alle examens haar veel te makkelijk afgaan
Advertentie
Oud 29-05-2004, 16:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 29-05-2004 @ 16:40 :
Jeetje dat is complete wiskunde.

En eh, ja. Maar waarom worden de normeringen van havo en vmbo eerder bekend?
Ik heb werkelijk geen idee.
Oud 29-05-2004, 16:48
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 16:47 :
Ik heb werkelijk geen idee.
Vind ik flauw
Oud 29-05-2004, 16:57
youneman
youneman is offline
Citaat:
Minkiemeis schreef op 29-05-2004 @ 16:41 :
Of ze hoeft nooit te klagen omdat alle examens haar veel te makkelijk afgaan
Ghehe jah, dat zou ook kunnen
Agjah voor alles een eerste keer e
Oud 29-05-2004, 17:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 29-05-2004 @ 16:48 :
Vind ik flauw
sorry
Oud 29-05-2004, 17:10
nienie
nienie is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 16:39 :
http://www2.citogroep.nl/vo/ce/norme...n2k-uitleg.htm

Bij nader inzien toch maar gewoon laten uitrekenen dus?

En 17 juni worden de normeringen pas bekend dacht ik.
Ik denk dat je het ook zo kan doen:
gehaalde punten/totaal punten * 9 + 1 = 'cijfer'
Dit is het cijfer dat bij normering 1.0 gebruikt wordt. Bij lagere normeringen gaat er telkens 0.1 af, bij hogere telkens 0.1 bij, dat wordt dus eh...
normering-1.0 = 'normeringsgetal'
'cijfer'+'normeringsgetal' = je cijfer!

Dus bij elkaar genomen:

gehaalde punten/totaal punten * 9 + 1 + (normering-1.0)= 'je cijfer'

Iemand zin om het te gaan controleren?
Oud 29-05-2004, 17:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
nienie schreef op 29-05-2004 @ 17:10 :
Ik denk dat je het ook zo kan doen:
gehaalde punten/totaal punten * 9 + 1 = 'cijfer'
Dit is het cijfer dat bij normering 1.0 gebruikt wordt. Bij lagere normeringen gaat er telkens 0.1 af, bij hogere telkens 0.1 bij, dat wordt dus eh...
normering-1.0 = 'normeringsgetal'
'cijfer'+'normeringsgetal' = je cijfer!

Dus bij elkaar genomen:

gehaalde punten/totaal punten * 9 + 1 + (normering-1.0)= 'je cijfer'

Iemand zin om het te gaan controleren?
Wat jij nou doet is eigenlijk gewoon:
gehaalde punten / totale punten * 9 + normering = cijfer
(je doet namelijk +1 + normering - 1. Dus die +1 en -1 kun je met elkaar opheffen).

En die theorie gaat niet op.
In het geval van een 0.5 normering zou je namelijk met 0 fout een 9.5 hebben.
In het geval van een normering van 1.5 zou je met 0 fout een 10.5 hebben.
Terwijl je altijd een 10 moet kunnen halen.
Oud 29-05-2004, 17:23
Balance
Balance is offline
Het aantal klachten staat nu trouwens op precies 5000
Oud 29-05-2004, 17:23
HowLovely
HowLovely is offline
Oud 29-05-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
youneman schreef op 29-05-2004 @ 16:57 :
Ghehe jah, dat zou ook kunnen
Agjah voor alles een eerste keer e
Zeg jongeman, ik heb al geklaagd hoor! Dus niet zo zeuren
Oud 29-05-2004, 18:08
Atje85
Atje85 is offline
economie 1,2 2504

Engels 5037

geschiedenis 3897

Nederlands 2997

Oud 29-05-2004, 18:38
youneman
youneman is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 29-05-2004 @ 17:51 :
Zeg jongeman, ik heb al geklaagd hoor! Dus niet zo zeuren
Jongeman?? snik.. ben net zo oud als/dan jij hoor, hmm anyweg ik zal niej meer zeuren
Oud 29-05-2004, 18:42
Verwijderd
Citaat:
youneman schreef op 29-05-2004 @ 18:38 :
Jongeman?? snik.. ben net zo oud als/dan jij hoor, hmm anyweg ik zal niej meer zeuren
It's all in the name
Oud 29-05-2004, 18:46
youneman
youneman is offline
Lol, tis gewoon een sick mind vervoeging van Jeroen hoor
Oud 29-05-2004, 19:27
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 17:08 :
sorry
Nee tis niet flauw dat jij t niet weet, maar dat wij de normering later weten
Oud 29-05-2004, 19:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 29-05-2004 @ 19:27 :
Nee tis niet flauw dat jij t niet weet, maar dat wij de normering later weten
oh haha
ja dat ook
Maar het maakt mij eigenlijk weinig uit, want ik hoor toch m'n uitslag de 17e en ga daarvoor niet zelf moeilijk doen met die normering. M'n aantal punten weet ik toch ook niet en straks heb ik ergens te streng nagekeken en ga ik lopen stressen omdat de normering daarvoor te laag is. Blijkt dat ik meer punten heb...
Nee, ik weet het nou ongeveer na het nakijken op internet en vanaf nu is het gewoon afwachten tot de 17e
Oud 29-05-2004, 21:16
youneman
youneman is offline
Haha klote dat wij het pas de achtiende krijgen,
Maar je hebt wel gelijk, dat met die norm schiet je weinig mee op. Alhoewel ik bij men standpunt blijf:
Hoe hoger hoe beter
Oud 29-05-2004, 21:18
eeef
eeef is offline
Citaat:
youneman schreef op 29-05-2004 @ 21:16 :
Haha klote dat wij het pas de achtiende krijgen,
Maar je hebt wel gelijk, dat met die norm schiet je weinig mee op. Alhoewel ik bij men standpunt blijf:
Hoe hoger hoe beter
Ik krijg ook pas de 18e de uitslag
Oud 29-05-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
youneman schreef op 29-05-2004 @ 18:46 :
Lol, tis gewoon een sick mind vervoeging van Jeroen hoor
He, ben je toch minder origineel dan ik dacht
Oud 29-05-2004, 21:42
Atje85
Atje85 is offline
5179
Oud 29-05-2004, 21:48
In_stilte
In_stilte is offline
Ik vind het wel raar dat mensen zich vasthouden aan het cijfer dat ze voor het schoolexamen hadden; ik stond een 8 DUS ben ik wel goed in engels. Sommige scholen hebben gewoon heel simpele examens.

Het examen was goed te doen als je genoeg had gelezen en een beetje oke in engels was. Bij ons op school was practisch iedereen al na 2 uur en 15 min weg...
Oud 29-05-2004, 22:15
youneman
youneman is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 29-05-2004 @ 21:48 :
Ik vind het wel raar dat mensen zich vasthouden aan het cijfer dat ze voor het schoolexamen hadden; ik stond een 8 DUS ben ik wel goed in engels. Sommige scholen hebben gewoon heel simpele examens.

Het examen was goed te doen als je genoeg had gelezen en een beetje oke in engels was. Bij ons op school was practisch iedereen al na 2 uur en 15 min weg...
Jah vind ik ook:
Citaat:
youneman schreef op 29-05-2004 @ 16:23 :
Jah ik sta ook een 8, maar dat is gebasseerd op luisteren, schrijven en spreken (en een 10 die 10% meetelt )
Maar dat kun je niet echt vergelijken met dit examen....
Mja als je goed bent in engels zul je ook wel kunnen lezen, als je 3 engelse woorden kent haal je ook laag voor je mondeling...
Maar je engels cijfer is geen garantie voor een goed examencijfer
Oud 29-05-2004, 22:15
youneman
youneman is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 29-05-2004 @ 21:37 :
He, ben je toch minder origineel dan ik dacht
Og als je me graag orgineel wil vinden mag je best jezelf voorhouden dat t van tractor komt hoor, doe ik dan ook weer niet moeilijk over
Oud 29-05-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
youneman schreef op 29-05-2004 @ 22:15 :
Og als je me graag orgineel wil vinden mag je best jezelf voorhouden dat t van tractor komt hoor, doe ik dan ook weer niet moeilijk over
Oud 30-05-2004, 03:24
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Hmz.. klaag klaag klaag.. Heb liever dat ze voor eco veel hadden geklaagd.. Daar heb ik het het hardst nodig
Oud 30-05-2004, 07:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Hmm, ik heb toch wel erg mazzel dat ik tweetalig vwo doe (het engelse IB programma).

Ik heb alle teksten wel 2x doorgelezen. 1x gewoon globaal, en dan de 2e x met het beantwoorden van de vragen. Ik heb er gewoon rustig de tijd voor genomen

Ik was na 2 uur en een kwartier klaar en ik heb ongeveer een 8
Oud 30-05-2004, 12:11
riannuhtje
riannuhtje is offline
dat voordeel heb ik dus ook (TVWO) en daarom was ik al na 1,5 uur klaar... misschien dat ik daarom ook de klachten niet echt snap..
Oud 30-05-2004, 12:38
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-05-2004 @ 07:22 :
Hmm, ik heb toch wel erg mazzel dat ik tweetalig vwo doe (het engelse IB programma).

Ik heb alle teksten wel 2x doorgelezen. 1x gewoon globaal, en dan de 2e x met het beantwoorden van de vragen. Ik heb er gewoon rustig de tijd voor genomen

Ik was na 2 uur en een kwartier klaar en ik heb ongeveer een 8
Dat is nou juist het punt. Als jij met tvwo pas na 2 uur en een kwartier klaar bent, snap je dan dat mensen die niet goed zijn in Engels na 2,5 uur nog lang niet klaar zijn?

Ik heb trouwens precies hetzelfde gedaan als jij, was ook na twee uur en een kwartier klaar en heb ongeveer een 8, maar dat is ver onder de maat voor mij. Ik moest een 8,3 halen voor een negen, en ik verwachtte echt dat ik dat makkelijk zou halen. Normaal weet ik bij de vragen al snel wat het goede antwoord moet zijn, maar nu zat ik echt heel vaak te twijfelen. Ook vind ik de antwoorden die gegeven worden soms niet voldoende, en vind ik dat een ander antwoord ook goed had kunnen zijn.

Maar goed.
Oud 30-05-2004, 12:47
eeef
eeef is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 30-05-2004 @ 12:38 :
Dat is nou juist het punt. Als jij met tvwo pas na 2 uur en een kwartier klaar bent, snap je dan dat mensen die niet goed zijn in Engels na 2,5 uur nog lang niet klaar zijn?

Ik heb trouwens precies hetzelfde gedaan als jij, was ook na twee uur en een kwartier klaar en heb ongeveer een 8, maar dat is ver onder de maat voor mij. Ik moest een 8,3 halen voor een negen, en ik verwachtte echt dat ik dat makkelijk zou halen. Normaal weet ik bij de vragen al snel wat het goede antwoord moet zijn, maar nu zat ik echt heel vaak te twijfelen. Ook vind ik de antwoorden die gegeven worden soms niet voldoende, en vind ik dat een ander antwoord ook goed had kunnen zijn.

Maar goed.
sorry, maar ik snap toch niet dat je er mee kan zitten dat je een 8 staat in plaats van een 9...ik sta w'schijnlijk een 5 of 4 voor engels..en voor andere vakken ook zoiets. Dus waarom zit je ermee als je een 8 staat? luxeprobleem...
Oud 30-05-2004, 12:56
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
eeef schreef op 30-05-2004 @ 12:47 :
sorry, maar ik snap toch niet dat je er mee kan zitten dat je een 8 staat in plaats van een 9...ik sta w'schijnlijk een 5 of 4 voor engels..en voor andere vakken ook zoiets. Dus waarom zit je ermee als je een 8 staat? luxeprobleem...
Tuurlijk is het geen ramp. Ik ben ook niet ontzettend depressief omdat ik geen negen heb hoor. Maar ja, natuurlijk is het jammer als het voor enige vak waar je altijd een 9 (soms zelfs bijna een 10) voor staat opeens met een 8 op je eindlijst afsluit. Dat vind ik vervelend, omdat ik weet dat ik gewoon hardstikke goed ben in Engels en ik dus het idee heb dat ik onder de maat gepresteerd heb. Voor Latijn bijv. is het nog maar de vraag of ik een 5,5 sta, maar dat vind ik minder erg dan dit, omdat ik weet dat ik gewoon niet goed ben in Latijn en er daarom ook eigenlijk geen flikker voor doe.

En het punt van mijn eerdere betoog was meer dat als mij het al niet lukt om voor mijn doen gemiddeeld te presteren, hoe het dan met mensen moet die helemaal niet goed in Engels zijn.
Oud 30-05-2004, 13:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
eeef schreef op 30-05-2004 @ 12:47 :
Je gaat volledig voorbij aan haar punt.
Ze zegt niet dat het een probleem is dat ze geen 9 staat, maar ze zegt dat ze het voor haar doen slecht gemaakt heeft. Dat het examen dus veel moeilijker was als voorgaande jaren, omdat ze normaal veel hoger haalt dan dit. Dus als zij (als goed in Engels zijnde) al een stuk meer moeite had met de teksten dan normaal, hoe zal het dan wel niet zijn met de mensen die ontzettend veel moeite hebben met Engels?
Oud 30-05-2004, 13:07
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-05-2004 @ 13:03 :
Je gaat volledig voorbij aan haar punt.
Ze zegt niet dat het een probleem is dat ze geen 9 staat, maar ze zegt dat ze het voor haar doen slecht gemaakt heeft. Dat het examen dus veel moeilijker was als voorgaande jaren, omdat ze normaal veel hoger haalt dan dit. Dus als zij (als goed in Engels zijnde) al een stuk meer moeite had met de teksten dan normaal, hoe zal het dan wel niet zijn met de mensen die ontzettend veel moeite hebben met Engels?
Precies
Oud 30-05-2004, 13:33
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 30-05-2004 @ 13:07 :
Precies
nou best wel klote .....

maar toch 30 punten maar heb wel 2,5 uur moeten zwoegen door die teksten hoor pfffffffff, was een ware hel hahaha
Oud 30-05-2004, 21:49
IneedHelp-s0s
IneedHelp-s0s is offline
ENGELS was een MAKKIE mensen, alleen SUPERVEEL
ben er wel door heen gekomen maar

klagen jullie maar ! dan gaat de norm omhoog yupi

www.eindexamen.nu

doen , he!
Oud 31-05-2004, 14:27
Sjenne
Sjenne is offline
Sta je een 8.1 op Engels, verneuk je je cijfer door een 4.nogiets te halen op zo'n suffe tekst Lekker dan
Oud 31-05-2004, 14:29
Verwijderd
Haha, was ik zelfs nog beter
Oud 31-05-2004, 15:06
Sjenne
Sjenne is offline
Heus niet, dat kan niet!!!
Maja, wie rouleerde dr met economie? Juist!
Oud 31-05-2004, 15:42
riannuhtje
riannuhtje is offline
Citaat:
riannuhtje schreef op 30-05-2004 @ 12:11 :
dat voordeel heb ik dus ook (TVWO) en daarom was ik al na 1,5 uur klaar... misschien dat ik daarom ook de klachten niet echt snap..
om dat ik m niet meer kan editen/editten(??) doe k t maar ff zo. Ik snap de klachten na t nakijken van mn examen toch wel. Ik kom op 40 punten uit, terwijl ik het normaal veel beter maak. Dus om ff aan te sluiten op de berichten hier boven, ik vraag me echt af hoe de VWO-ers t gemaakt hebben, als ik slechter presteer dan normaal....
Oud 31-05-2004, 16:13
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
riannuhtje schreef op 31-05-2004 @ 15:42 :
om dat ik m niet meer kan editen/editten(??) doe k t maar ff zo. Ik snap de klachten na t nakijken van mn examen toch wel. Ik kom op 40 punten uit, terwijl ik het normaal veel beter maak. Dus om ff aan te sluiten op de berichten hier boven, ik vraag me echt af hoe de VWO-ers t gemaakt hebben, als ik slechter presteer dan normaal....
Ja, dat had ik dus ook.
Oud 31-05-2004, 16:29
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
zucht we willen gewoon een soepele nomering endan heb ik een 6 en sta ik gemiddeld een 6.5 en dan ben ik blij

Oud 31-05-2004, 18:02
Konijn
Konijn is offline
Ik ben gelijk na het examen weggegaan, treinreis etc helemaal niet meer aan mn examen gedacht.. hoorde ik 's avonds ineens vaag dat er heeel veel geklaagd was dat t te lang was.
Ik ineens vol in paniek, ik was namelijk om 3 uur al klaar. Toen zat iedereen me al zo aan te kijken...
Maar bleek niks aan de hand, ik heb alles gemaakt en mn 7 ook wel gehaald.. pfieuw.
Oud 01-06-2004, 14:44
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
*loopt achter de feiten aan*

Ik vond het examen erg lang. Normaal ben ik ruim binnen de tijd klaar met de oefenexamens (ik lees super snel), maar nuwas ik pas 10 minuten voor tijd klaar. De vragen waren ook veel moeilijker dan ik had verwacht!
Normaalgesproken ben ik echt wel goed in Engels, maar dit sloeg echt alles. Ik hoorde ook van veel mensen dat ze t niet af hadden en de laatste antwoorden maar hadden gegokt (de personen die zo slim waren de meerkeuzen tot t laatst te bewaren)
Oud 01-06-2004, 17:09
Margreeth
Margreeth is offline
Balen! Las net dat de normering vorig jaar maar op 0.4 uit kwam! Da's f*cking laag man...

Dan kom ik maar en op een *reken...* 5.7 uit in plaats van de 6.3 waar ik zo op gehoopt had... Dan maar een zes op m'n diploma. Eigenlijk verdien ik ook niet meer voor Engels...
Oud 01-06-2004, 17:58
nienie
nienie is offline
Citaat:
Margreeth schreef op 01-06-2004 @ 17:09 :
Balen! Las net dat de normering vorig jaar maar op 0.4 uit kwam! Da's f*cking laag man...

Dan kom ik maar en op een *reken...* 5.7 uit in plaats van de 6.3 waar ik zo op gehoopt had... Dan maar een zes op m'n diploma. Eigenlijk verdien ik ook niet meer voor Engels...
Het is dit jaar wel anders denk ik: er is erg veel geklaagd, en het Laks heeft ook gezegd dat er abnormaal veel geklaagd was voor een taal, en dat dat geen toeval kon zijn. Dus ik denk dat er dit jaar wel een hogere normering dan 0.4 in zit
Oud 01-06-2004, 18:05
HowLovely
HowLovely is offline
0.6 of hoger hoop ik

Regels voor berichten