Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 16:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 04-06-2004 @ 16:07 :
Ik snap niet dat we voor deze opgave 10 punten extra krijgen. Dit was de makkelijkste opgave waar haast geen klachten over waren voor zover ik weet. Dit in tegenstelling tot een aantal andere vragen waar half NL over zat te klagen. En ik hoorde dat deze 10 punten worden toegekend omdat het geen officiele examenstof was...nou ik weet niet of die examenmakers wel eens van het boekje Samengevat hebben gehoord(en van de methode Wereldwijs), maar daarin staat toch duidelijk veel over de ecologische voetafdruk van rijke en ontwikkelingslanden en ook wat over ontbossing en overbevissing. En de meeste mensen hadden deze opgave ook grotendeels goed, omdat het gewoon makkelijk te bdenken is, zelfs al ken je de stof niet. Dit is naar mijn mening gewoon een actie van de CITO/CEVO om het slechte examen, maar een beetje in de doofpot te stoppen door ons maar te sussen met wat extra punten (voor vragen die de meesten juist goed hadden), en nu gaan de gemiddeldes natuurlijk wat omhoog, zodat de normering weer wat strenger kan worden. Ze kunnen beter wat aan die andere vragen doen (4, 8, 23, 25)
Het is schandalig!

Mijn klacht
Het boekje samengevat is geen officieel boekje van het CEVO.
Niemand is verplicht dat boekje aan te schaffen en te leren wat daar in staat. Je bent puur verplicht te leren wat het CEVO opgeeft als examenstof. Als daar die leerstof niet in stond, dan verklaart het CEVO de vragen als ongeldig.
Dat de makers van dat boekje het nou belangrijk vonden is hun zaak. Daar heeft het CEVO niks mee te maken.
En misschien is er ook nog wel geklaagd over die vragen, want ik hoor in m'n omgeving heel veel mensen die die vragen fout hadden.

Regels voor berichten