Even een heel kort door de bocht geschreven stukje (last-minute-klus):
“Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!”
De laatste tijd is het veel in het nieuws: seks met dieren. Meestal gaat het om verkrachtingen van pony’s en andere dieren, waarbij de dieren vaak ook veel schade toe wordt gebracht met scherpe, puntige voorwerpen. Maar er zijn ook mensen die seks hebben met schapen, zonder ze daarbij verder te mishandelen. Een veelgehoorde uitspraak is:”de dieren voelen er toch niets van en vergeten het anders wel weer.” Ten eerste zet ik hier mijn vraagtekens bij, want dieren kunnen zoiets weldegelijk voelen en kunnen aan zo’n gebeurtenis zelfs trauma’s overhouden. Veel misbruikte dieren zijn na een dergelijk voorval ineens heel schuchter of agressief. Ten tweede vind ik niet dat men dieren zomaar mag gebruiken voor het botvieren van seksuele lusten, want dat mag bij mensen toch ook niet? Een gedrogeerd of slapend mens verkrachten is strafbaar, en terecht. Bij dieren werkt het helaas heel anders. Maar ik denk niet dat het zin heeft om wetten tegen seks met dieren uit te schrijven, want dat zou heel veel tijd en geld kosten, wat veel beter besteed zou kunnen worden aan andere bestrijdingen van dierenleed. Daarnaast worden de daders vrijwel nooit gepakt, tot groot ongenoegen van met name de eigenaars van de dieren. Eigenlijk zou er iets moeten veranderen aan de mentaliteit van mensen die dat soort dingen doen...
Seks met dieren keur ik dus af, tenzij het dier het bewust meemaakt en er plezier aan beleeft en het initiatief neemt. Want dat is de enige manier waarop een dier kan laten merken dat het behoefte heeft aan seks en een dier kan niet voor zichzelf opkomen.
Nu zal ik je met rust laten.
|