Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waar staat dat God het kwaad heeft gemaakt? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
zelfs ik, die jezus als een gewoon mens ziet, vind deze vergelijking nog een behoorlijke belediging voor jezus. ![]() btw, god is geen dictator, maar een door de mensen geschapen idee, de werkelijke dictator is de religieuze leer die deze godheid propagandeerd, en de priesters die deze verspreiden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is alleen al om wiskundige redenen onmogelijk een oneindig aantal dingen te weten. |
![]() |
||
Citaat:
Als god niet weet welke keuzes wij maken is hij dus onmachtig daar wat aan te doen, wat betekent dat god geen macht heeft, en daarom net zo goed niet bestaat/had kunnen bestaan. (als je al gelooft in goden)
||
Citaat:
Als God het nou goed zou doen dan zou je er misschien nog in geloven... God vraagt inderdaad niets terug maar de Katholieke Kerk wilde tot aan zelfs het midden van de 20e eeuw (in Nederland dan) mensen geld aftroggelen om zo een "ticket to heaven" to kunnen kopen. En waarom zijn het over het algemeen dan ook juist de lager opgeleide mensen die beïnvloed konden worden door de verhalen van de Kerk. Ik kan slechts oordelen over de Katholieke Kerk maar als je je mensen maar dom houdt kun je ze alles voorschotelen... Ik ben me er heel goed van bewust wat de Katholieke Kerk allemaal aangericht heeft en het zou ridicuul zijn om dit weer op de een of andere manier achter het geloof te verbergen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Niet het meeste belangrijke deel van deze topic maar toch goed genoeg om er even op te wijzen ![]()
||
Citaat:
Als je de mensen dom houdt dan is indoctrinatie een stuk gemakkelijker. Als je kijkt dat de jeugd van Noord-Korea zo beïnvloedt is door de propaganda van de regering dat ze echt denkt dat het Westen oer en oerslecht is dan valt dat onder dezelfde noemer. Als je mensen van jongs af aan al van alles en nog wat wijsmaakt dan gaat men er vanzelf wel in geloven. Nu wil ik het Christendom niet zomaar vergelijken met propaganda. Maar ik weet voldoende over de indoctrinaties van de Europese koloniale missionarissen die de inheemse bevolking van de diverse kolonieën gemakkelijk beïnvloedde. Als je ze dan beïnvloedt hebt is de stap naar uitbuiting een hele korte...
||
![]() |
Citaat:
Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis. Wat wil je met deze post zeggen? Topictitel: "hoe zien jullie christenen"
||
Citaat:
Overigens met voorgaande opmerkingen natuurlijk niet reageren. Ik geef alleen voorbeelden van enkele historische gebeurtenissen.
||
Verwijderd
|
veroorzaker:
Citaat:
Je hebt dus vrije wil om in dit leven te doen wat je wil, maar dat betekent niet dat als je alleen maar slecht doet en God negeert, dat je ermee wegkomt. En God eist het niet. Hij wil dat je vrijwillig voor Hem kiest. Zoals jij het zegt klinkt het net alsof God een dictator is die nergens om geeft. Maar dat is niet zo. God houdt juist van de mensen. Hij wil ze alles geven wat ze nodig hebben en samen met ze zijn. Ze hoeven alleen maar gehoorzaam te zijn. De George W. Bush vergelijking is nogal scheef en ik denk niet dat ik daar op in hoef te gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
mimosa:
Citaat:
Eigenlijk kan ik bijna geen enkele goede dictator noemen (mijn geschiedenis kennis is dan ook beperkt). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Wat me opvalt is dat de meeste christenen van jouw leeftijd christen zijn omdat ze zo zijn opgevoed. Ik vraag me af of die mensen erover nagedacht hebben waaróm het nou zo goed is om bijv. een rok te dragen of geen sex te hebben voor het huwelijk. Het is tenslotte niet schadelijk voor jezelf of anderen als je verschillende sexpartners hebt (tenzij je een soa oploopt), broeken draag, op zondag uitslaapt, enz. Het kan dan wel in de bijbel staan, maar in de tijd dat de bijbel geschreven werd was er geen anticonceptie, waardoor het inderdaad handig was om het bij één sexpartner te houden. Dit geldt echter allang niet meer. Dat is maar één voorbeeld van alle achterhaalde voorschriften die in de bijbel staan, ik denk dat de meeste christenen er niet genoeg bij stilstaan dat de voorschriften in de bijbel 2000 jaar oud zijn en gewoon niet meer 'handig' in deze tijd.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(er vliegen er nu tientallen door mijn hoofd maar niks positiefs ertussen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Verdiep je eens in de geschiedenis. Niet christelijk opgevoed btw.
||
Citaat:
De bush vergelijking gaat zich vooral om het if you aren't with us you're against us idee. Dat gevoel heb ik bij christenen ook, als je niet volgens de regeltjes van de bijbel leeft en op die manier in god gelooft ben je geen goed mens. Of de christelijke manier of geen manier dus. ![]()
|
![]() |
2 Mogelijkheden:
Het huwelijk is er voor 2 mensen, een verbond sluiten. Daarin hebben ze sex, prachtig, mooi, kado. Kinderen, wauw. Goede opvoeding geven. Je kunt ook ervoor kiezen om; begeerte volgen, vele sexpartners, maar dan is er het risico voor zwangerschap en soa, wat de mens vanzelf heeft opgelost door condooms het leven in te roepen. Zo is er geen gevaar meer voor de mens om zich te laten leiden door begeertes. Wat zou God willen als Hij zou bestaan? Wat wil jij?
|
![]() |
(ontopic)
hoe ik christenen zie? tja...goede vraag, ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan en ik hou me er ook niet zo mee bezig, ik ben/was zelf katholiek...maar k heb dr ook niet zo`n verstand van ![]() ![]() Wel kan ik me soms ergeren aan van die "gelovige types" maar dat komt gewoon omdat zij een andere mening hebben dan mij. verder vind ik dat als je een bepaald geloof hebt dat je verder moet kijken dan je neus lang is. Nouja, zoals ik al zei, ben ik zelf katholiek, zat op een katholieke school, maar het was allemaal heel "losjes" zo`n beetje net als een openbare school, met als verschil dat we `s ochtends en `s middags gingen bidden en dat er een kinderkoor voor de kerk was enz. Echt katholiek opgevoed ben ik niet, niet bidden voor het eten, niet perse elke zondag naar de kerk. Daarom heb ik dan ook de kans gehad om "om me heen te kijken" maar vaak merk ik in een gesprek met een gelovig iemand dat diegene enkel verstand heeft van zijn eigen geloof, dit vind ik tja...niet goed, ook van de andere geloven moet je wat af weten vind ik en zo kun je voor jezelf beslissen of je gelooft of niet. niet omdat je zo bent opgevoed. nja, een beetje vaag dit maar k ben niet zo wakker, k kom dr later misschien nog wel op terug ![]()
|
![]() Dat slaat toch helemaal nergens op, je moet toch ff kunnen kijken of je het in bed ook goed genoeg met elkaar kunt vinden voordat je trouwt ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar stel je bent wel goed en rechtvaardig. Dan denk ik niet dat je naar de hemel gaat, want het gaat God erom of je Hem accepteert. Of je voor Hem kiest. Dan heb je misschien wel een goed leven geleid, je hebt Hem (je Schepper) genegeerd. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is dus kiezen voor wat God wil of kiezen voor wat jezelf wilt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
waardoor wordt onze aard bepaald? Lichaam toch--->hormonen etc. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Blijkbaar is het bevorderlijk voor het overleven van de soort om een polygame aard te hebben. Logisch ook, als je er even over nadenkt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoe goed zijn wij als we zo naar mensen kijken die in God geloven? Lekker liefdevol... (not). (ik voel me niet aangesproken, ik reageer op de persoon die zei dat je zonder God ook goed kunt leven). Je hebt niet alleen je Schepper nodig, je hebt Zijn Zoon nodig. Het Levende Offerlam wat geslacht is voor ons. Om voor eens en voor altijd de schuld te betalen.
|
![]() |
Ik denk dat god teveel gezien word als een mens dat denkt en voelt als een mens. De god uit de bijbel (het nieuwe testament dan...) is alleen maar goedheid
en gaat niet (zoals een mens zou doen) omdat de mens niets voor hem doet, ook niets voor hen doen of hen straffen. ook vraag ik me af: waarom is de christengod anders (en wel de enige egte) en bv. allah niet? en weten jullie zeker dat de mensenover 1000 jaar niet over het christendom precies zo denken als we nu over het romeinse geloof denken, een mooi stel verhaaltjes dus? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als je niks weet van de interactie tussen mens en God moet je er geen sarcastische opmerkingen over maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Hoe kan het dat deze dieren rouwen? Je hoeft je heus niet beter te voelen omdat mensen zelfbewustzijn hebben hoor ![]()
||
Citaat:
hmmm, wat mij intrigeerd aan dat standpunt is waarom we nog steeds volgens 'christelijke' regels zouden moeten leven als alle zonden toch al afgedaan zijn. of wacht eens even, ik moet dit veel elementairder stellen: zonde en deugd zijn niet door een god, maar door zijn priesters gedefinieerd. Als je die moraal volgt volg je dus niet een goddelijke moraal, maar slechts die van een paar priesters die vonden dat ze voor de mensen mochten bepalen wat goed en slecht is.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Uiteindelijk is rechtvaardig weer een begrip dat op allerlei manieren te interpreteren valt en is het subjectief van aard (zoals met alle begrippen). Ik zie niet in waarom ik onrechtvaardiger zou zijn dan iemand die wel geloofd. Is het niet "rechtvaardiger" om je met deze wereld bezig te houden dan je druk te maken over zaken (de Hemel) die én voor deze wereld niets meer uitmaken én uiterst dubieus en niet bewezen zijn?
||
Citaat:
Probleem is dat er teveel Christenen (en andere gelovigen) te weinig weten van andere godsdiensten en te snel tot verwerping daarvan overgaan. Hierdoor is er een sterke gekokerde visie op de wereld en zijn sommigen niet in staat om een kritische kijk te ontwikkelen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe sta jij in je geloof als christen? Miekje* | 285 | 25-11-2008 19:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Tijd om de biezen te pakken! [afghanistan, andere moslimlanden, .dk & .nl topic] Verwijderd | 134 | 19-03-2008 11:37 | |
Liefde & Relatie |
mannen en vreemdgaan Verwijderd | 59 | 19-05-2005 16:08 | |
fanatieke christenen Beware | 130 | 13-07-2004 10:20 | |
waarom geloven??? Denise1988 | 98 | 03-11-2003 18:53 | |
: ‘Hoe ver mag je gaan om je vrienden te interesseren voor God? debotjuh | 79 | 31-08-2003 09:53 |