Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik vind dus (was vergeten me eigen mening te geven oepsie) dat je nooit de doodstraf in mag voeren. Hoe erg de misdaden ook zijn die iemand heeft begaan dat geeft ons niet het recht diegene te vermoorden. Sluit hem levenslang ( niet 25 jaar maar echt tot zijn dood) op voor mijn part dan leert hij het heus wel en heeft echt geen prettig leven. Maar om iemand te doden vind ik te ver gaan.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En zo zijn er nog meer redenen... |
![]() |
||
Citaat:
![]() En buiten dat.. het feit dat je bij geen enkele misdaad echt de volle 100% zekerheid kunt hebben over het feit dat iemand schuldig is is opzich al genoeg reden om de doodstraf in te kunnen voeren. EN als er een doodstraf ingevoerd word, krijg je hetzelfde probleem dat er in amerika ook is, mensen gaan op een bepaald moment (als ze zoveel wetten hebben overtreden dat ze de doodstraf zullen krijgen..) "on the loose", en dat kan catostrofale gevolgen hebben..
|
Verwijderd
|
Ik ben wel voor de doodstraf in uiterste gevallen. Bijvoorbeeld als iemand doelbewust 10 mensen uit de klas neerknalt. Als iemand zoiets doet dan verdient hij het gewoon niet meer om nog te leven. Bovendien zou hij dit nog een keer kunnen doen, omdat in Nederland bijna niemand levenslang vast zit. Daarbij komt ook het volgende: wat heb je er aan om iemand 50 jaar in een cel te stoppen om hem dan in het 51e jaar te laten sterven? Het levert voor zowel de dader als de overheid als de slachtoffers niks op.
Maar wat ik wel belangrijk vind, is dat de doodstraf alleen dan mag worden gegeven als men er zeker van is dat ze de goede dader te pakken hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Juist ja, de VS, waar in sommige staten de doodstraf nog steeds geldt en waar de straffen in het algemeen behoorlijk hoog zijn. Gatara |
![]() |
|
![]() |
Voor bepaalde categorieen criminelen sta ik er 100% achter.
Met name de categorie 'verkrachter & moordenaar' in 1 persoon. En dan vooral seriemoordenaars+serieverkrachters, die mogen ze van mij op straat door de kop schieten, mooi tussen de ogen. ![]() (Ik heb het dus over moordende verkrachters...) Maar, uiteraard, in die categorie vallen ook kindermoordenaars (+verkrachters). ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu is het in Nederland meer een zwak beleid. Wie zit er nog langer dan 20 jaar in de bajes? Bijna niemand, omdat er aan levenslang in Nederland een maximum zit en mensen bij goed gedrag eerder naar huis mogen. Van mij mag dat best wat strenger, en onder meer dus door de doodstraf weer in te voeren. |
![]() |
|
absoluut nooit invoeren. het rechtssysteem is juist ontstaan om het oude idee van wraak en wederwraak tegen te gaan. als je doodstraf toestaat is het juist het in banen leiden van wraak. aan een dood iemand heb je totaal niks.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Het is nog niet eens 1% van de bevolking... eerder *pakt rekenmachine* *typt in: 905 / 16000000 * 100<ENTER>* 0.00565625%, of 5.65625 promille... Jaja... dat geeft een goed beeld... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar dan wel levenslang op de manier dat ze alleen dood in een kist die gevangenis verlaten, en niet na 12 jaar! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Invoering van de Doodstraf vind ik ook wel een goed idee.
Uiteraard alleen in ernstige gevallen. Voorbedachte raden op moord en de gene moet bekennen de moord te hebben gepleegd. Of er moet gewoon 100% bewijs tegen hem/haar zijn. Waarom zo'n moordenaar na xx aantal jaar vrijlaten? of als die heel z'n leven wordt opgesloten, alles voor hem te betalen, voedsel, onderdak, beveiliging etc. Veel mensen zullen het weleens oneens met me zijn. "Iemand heeft een moord gepleegd, dus dan moeten we hem ook maar vermoorden? dan zijn wij even slecht!" Deze stelling vind ik dus ook onjuist, en die hoor ik wel vaak van mensen
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik maak voor mijzelf namelijk een onderscheid tussen twee soorten straffen. 1. Straffen die erop gericht zijn de dader de kans te geven zijn daden te overdenken en zijn leven te beteren. 2. Straffen die erop gericht zijn de dader uit de maatschappij te houden, om anderen van hem/haar te beschermen. Levenslang valt onder categorie 2 straffen: die straf is niet corrigerend, maar preventief, om te voorkomen dat de dader de kans krijgt in herhaling te vallen. PS. Bestaat zoiets eigenlijk al niet, zo'n onderscheid? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind niet dat je even slecht bent als je de moordenaar (die een onschuldige heeft vermoord) inlaatslapen ofzo. Moord op iemand onschuldig is erg Moord op een moordenaar is minder erg daarom vind ik het niet even slecht zijn als de moordenaar
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben vóór doodstraf in geval van 100% onomstotelijk dader van het plegen van moord. Dan moet 't natuurlijk niet zo zijn dat er vervolgens 389284 schriftelijke accoorden nodig zijn voor 't uitvoeren van de uiteindelijke daad, zodat 't inderdaad een hele dure grap wordt. |
![]() |
||
Citaat:
1 Spuitje en hij is weg. Begravenis of weet ik wat anders, zooi papier werk, kan toch nooit zoveel kosten? Ik loop niet alleen te zeuren over geld, dat is gewoon een rol dat meespeelt.
|
![]() |
Natuurlijk moet de doordstraf ingevoerd worden,
als vaststaat dat iemand iemand anders van het leven beroofd heeft dient deze op gruwelijk wijze te worden gestraft. En dan bedoel ik dus niet met een dodelijk injectie of simpelweg executer, dat is veel te pijnloos. Nee, dan bedoel ik simpelweg zoiets als radbraken of vierendelen. Lekker gruweljik! ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Nog een keer trouwens, 100% zeker ben je in geen enkele zaak. Citaat:
Voor dat "1e" spuitje meoten dr zo verschrikkelijk veel dingen geregeld zijn, moet men echt 100% zeker weten dat de verdachte schuldig is (en nogmaals, 100% zekerheid is onhaalbaar) , deathrow is nogal prijzig (moet natuurlijk uitermate strenge beveiliging op) Die "papierzooi" kost ook behoorlijk veel geld. Die mensen meoten ook verdienen. ..etc etc etc.
|
![]() |
ik ben tegen de doodstraf en wel omdat:
1. ik vind het behoorlijk dubbel als je wilt laten zien dat moorden slecht is door zelf ook iemand te vermoorden. 2. ik vind dat je familie en vrienden meer straft met de doodstraf dan de dader zelf; als iemand niet bang is voor de dood is de doodstraf niet erg zwaar (niet dat het niet erg is dat je niet meer verder leeft, maar dat kan ook gebeuren als je onder de auto komt) en is het lijden over. ik zie meer iets in levenslange gevangenisstraf omdat de dader dan kan nadenken (of ie dat doet is een tweede) over wat ie z'n slachtoffer en de familie en vrienden van het slachtoffer hebben aangedaan. Familie en vrienden van de dader hebben nu nog wel een kans om hun familielid/vriend te bezoeken. 3. Als een onschuldig iemand de doodstraf krijgt is dat voor de nabestaanden van de "dader" extra zuur. Je kunt zo'n straf NOOIT terugdraaien, als iemand al 10 jaar voor nix in de gevangenis heeft gezeten is het ook "lullig", maar die persoon kan in ieder geval weer een "normaal" (tot in hoeverre mogelijk) leven leiden. 4. Gevangenisstraffen hoeven niet zo duur te zijn, waarom moeten gevangenen een tv op hun kamer? en biljard om lekker gezamelijk te biljarten? als je iemand echt wilt straffen moet je naar mijn mening deze dingen afnemen (dit geldt alleen wanneer er een zwaar misdrijf is begaan) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sommige mensen doen zulke erge dingen, dan heb je het recht niet meer om te leven. De wereld begint aardig vol te raken, en we moeten er met ze allen voor zorgen dat het een beetje een verdraagzame wereld blijft, daar horen sommige mensen gewoon echt niet bij.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Sorry hoor mensen, je kan wel zo gemakkelijk over praten van heeft het voor zin om mensen ter dood te veroordelen.Wist je dat van de zwaardere delicten in Ned. 80% terug valt in oud patroon!Dus gewoon vast zetten helpt dus geen flikker.Mag maar tot het familie of vrienden van jouw zijn dan praat je heel anders!
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het nederlandse rechtssysteem zuigt langs alle kanten, in amerika is het tenminste een beetje sober, de cellen in nederland zien er beter uit dan een gemiddeld huurappartement in de randstad doodstraf is ver gegrepen, maar langer en soberder gevangen zetten zou best mogen...
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Doodstraf Shredder | 120 | 11-03-2005 18:56 | |
Doodstraf Twentefan_Inge | 6 | 24-10-2004 14:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De doodstraf moet ingevoerd worden in Nederland! Schappie | 122 | 08-06-2004 18:18 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
De doodstraf moet ingevoerd worden in Nederland! Schappie | 2 | 26-05-2004 22:43 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Nederlands; stelling"De doodstraf moet opnieuw in Nederland ingevoerd worden" swinkie | 3 | 03-06-2003 20:58 | |
Doodstraf invoeren Gaijin | 5 | 01-02-2003 01:28 |