Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 13:52
Eend
Eend is offline
Ik heb vandaag pas twee crackers op, ik moet er niet aan denken om meer te eten op het moment.
Gister viel het me ook al op, we aten shoarma en normaal kan ik wel 2 pitabroodjes op, nu kreeg ik de eerste al met moeite weg. Ik ben trots als ik weinig eet en als ik langs heerlijk ruikende voedselkraampjes kan lopen en me dan enorm misselijk ga voelen.

Ook vergelijk ik me altijd met anderen. Waar ik ook op straat loop. Ik denk altijd: O, die persoon past wel 5 keer in mij!
En iedereen die zo aardig gaat doen als je afgevallen bent. Iedereen die je plotseling veel meer gaat respecteren enz. Ik ben gewoon veel leuker met een paar kilo minder.

Tenminste, zo voelt het allemaal...
Oud 14-07-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 14-07-2004 @ 14:52 :
Ik heb vandaag pas twee crackers op, ik moet er niet aan denken om meer te eten op het moment.
Gister viel het me ook al op, we aten shoarma en normaal kan ik wel 2 pitabroodjes op, nu kreeg ik de eerste al met moeite weg. Ik ben trots als ik weinig eet en als ik langs heerlijk ruikende voedselkraampjes kan lopen en me dan enorm misselijk ga voelen.
Ik snap wel wat je bedoelt denk ik, heb ik ook wel. Dat je zelfbeheersing hebt, en toch nog wel sterkt genoeg bent om niet te eten. Tja die controle he.

grr ik zou vandaag vasten, maar nu heb ik toch cornflakes gehad weg controle
Oud 14-07-2004, 14:23
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 15:17 :
grr ik zou vandaag vasten, maar nu heb ik toch cornflakes gehad weg controle [/B]
Jij bent je eigen controle, niet het eten. Dat is slechts een omhulsel.
Oud 14-07-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef op 14-07-2004 @ 15:23 :
Jij bent je eigen controle, niet het eten. Dat is slechts een omhulsel.
Als ik mezelf niet onder controle heb, dan maar het eten. En als dat zelfs niet eens meer lukt, tja, wat dan he..
Oud 14-07-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 15:17 :
grr ik zou vandaag vasten, maar nu heb ik toch cornflakes gehad weg controle
dat zou ik ook. je wil niet weten wat ik al gegeten heb, niet normaal. en ik voel me dus niet vol gewoon. tis net of ik niks heb gegeten, echt zo raar. hebben jullie dat ok wel eens? (of altijd/vaker oid)
Oud 14-07-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 14-07-2004 @ 15:39 :
dat zou ik ook. je wil niet weten wat ik al gegeten heb, niet normaal. en ik voel me dus niet vol gewoon. tis net of ik niks heb gegeten, echt zo raar. hebben jullie dat ok wel eens? (of altijd/vaker oid)
Dat je maar moet/kan blijven eten en eten? Ken dat wel, (maar ik heb dan ook boulimia he).
Oud 14-07-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 15:49 :
Dat je maar moet/kan blijven eten en eten? Ken dat wel, (maar ik heb dan ook boulimia he).
ja idd. meestal kan ik dan niet stoppen en eet ik ook door. maar vandaag niet. toen at ik twee boterhammen en 1 beschuit (hoezo veel?). maar daarna voelde het net of ik niks gegeten had, heel raar. met alles wat ik vandaag gegeten heb (=veel) voelt het nog of ik niks heb gegeten
Oud 14-07-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 14-07-2004 @ 16:07 :
ja idd. meestal kan ik dan niet stoppen en eet ik ook door. maar vandaag niet. toen at ik twee boterhammen en 1 beschuit (hoezo veel?). maar daarna voelde het net of ik niks gegeten had, heel raar. met alles wat ik vandaag gegeten heb (=veel) voelt het nog of ik niks heb gegeten
Hm apart zeg, heb je ook niet als je dan stopt met eten, je je ineens heel erg vol voelt van al dat eten? Pas na een tijdje o.i.d.? Compenseer je dan ook na het eten, of ga je je vinger in je keel steken of juist heel veel sporten? Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden als dit te persoonlijk wordt.

moet eigenlijk nog boodschappen doen, maar heb helemaal geen zin om in een supermarkt rond te lopen.
Oud 14-07-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 16:12 :
Hm apart zeg, heb je ook niet als je dan stopt met eten, je je ineens heel erg vol voelt van al dat eten? Pas na een tijdje o.i.d.? Compenseer je dan ook na het eten, of ga je je vinger in je keel steken of juist heel veel sporten? Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden als dit te persoonlijk wordt.

moet eigenlijk nog boodschappen doen, maar heb helemaal geen zin om in een supermarkt rond te lopen.
eig heb ik altijd wel als ik stop dat ik me dan heel vol voel. of dat ik eettot ik echt niet meer kan, maar vandaag dus niet. maar ik bednek me ineens, miss is mn maag grote hoeveelheden voedsel gewend ofzo en zijn die 2 boterhammen wel weinig oid.
ik probeer wel eens over te geven, maar dat lukt nooit. eig compenseer ik door te vasten.
Oud 14-07-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 14-07-2004 @ 16:16 :
eig heb ik altijd wel als ik stop dat ik me dan heel vol voel. of dat ik eettot ik echt niet meer kan, maar vandaag dus niet. maar ik bednek me ineens, miss is mn maag grote hoeveelheden voedsel gewend ofzo en zijn die 2 boterhammen wel weinig oid.
ik probeer wel eens over te geven, maar dat lukt nooit. eig compenseer ik door te vasten.
Ow wacht, dat zou best wel kunnen. Als je een hele poos weinig eet, dan raak je daar aan gewend/krimpt je maag (hm dit klinkt op zich best wel raar). Maar zou wel kunnen ofzo, ik weet het ook niet.

Ow dat scheelt, want overgeven is echt heel slecht. Naja compenseren is natuurlijk ook niet goed, maar ach, ik doe het ook dus wie ben ik ook om te zeggen wat goed en slecht is.
Oud 14-07-2004, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 16:19 :
Ow wacht, dat zou best wel kunnen. Als je een hele poos weinig eet, dan raak je daar aan gewend/krimpt je maag (hm dit klinkt op zich best wel raar). Maar zou wel kunnen ofzo, ik weet het ook niet.

Ow dat scheelt, want overgeven is echt heel slecht. Naja compenseren is natuurlijk ook niet goed, maar ach, ik doe het ook dus wie ben ik ook om te zeggen wat goed en slecht is.
nee ik weet het ook niet precies, kwam ineens in me op.

ja ik weet dat overgeven en vasten slecht is. toch lijkt het op het moment de enigste oplossing. maar dat hoef ik denk ik niet uit te leggen
Oud 14-07-2004, 15:32
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 14-07-2004 @ 16:29 :
nee ik weet het ook niet precies, kwam ineens in me op.

ja ik weet dat overgeven en vasten slecht is. toch lijkt het op het moment de enigste oplossing. maar dat hoef ik denk ik niet uit te leggen
Op zich toch ook wel een logische verklaring, toch?

Ach, zo'n obsessie alleen is al slecht, maar wat doe je er aan.
Oud 14-07-2004, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 16:32 :
Op zich toch ook wel een logische verklaring, toch?

nee miss niet.

idd. en tja wat doe je er aan? geeeeeeen idee. als ik dat zou weten, zou ik er al vanaf zijn he
Oud 14-07-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 14-07-2004 @ 16:36 :
idd. en tja wat doe je er aan? geeeeeeen idee. als ik dat zou weten, zou ik er al vanaf zijn he
Ja, denk je? Je wilt er dus wel graag vanaf. Want op zich is dat niet zo heel vanzelfsprekend, maar dan praat ik nu alleen voor mezelf natuurlijk. Heel eerlijk gezegd weet ik nu nog niet wat ik wil, het is wel iets waardoor je controle hebt over jezelf. Wel raar.
Oud 14-07-2004, 15:48
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 16:32 :

Zoek hulp voor het écht te laat is en je niet meer terugkunt.
Oud 14-07-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef op 14-07-2004 @ 16:48 :
Zoek hulp voor het écht te laat is en je niet meer terugkunt.
Ik heb al zo'n 5/6 jaar een ES, ik ben zelf zo ongeveer van de AM afgekomen, dus dat scheelt al heel wat. Ik heb in die 5 jaar 4 psychologen en 1 psychiater versleten. Dus daar heb ik niet heel veel vertrouwen meer in, ik weet niet eens of ik wel hulp wil.

Maar het komt en gaat met periodes, soms gaat het heel goed en soms gaat het slecht.
Oud 14-07-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 16:42 :
Ja, denk je? Je wilt er dus wel graag vanaf. Want op zich is dat niet zo heel vanzelfsprekend, maar dan praat ik nu alleen voor mezelf natuurlijk. Heel eerlijk gezegd weet ik nu nog niet wat ik wil, het is wel iets waardoor je controle hebt over jezelf. Wel raar.
ik weet het niet, tis heel dubbel. maar die vreetbuien, wil je daar dan niet vanaf? (of had jij die niet?)
wat noem jij controle? of wat bedoel je daarmee?
van de dagen dati k niet eet wil ik absoluut niet af, dat zijn de goede dagen. maar van de dagen dat ik wel eet wil ik welaf. anders val ik nooit af he?! maar dat bedoel je natuurlijk niet. ik heb niet het gevoel dat ik controle heb ofzo. als ik dat zou hebben zou ik niet meer eten. maar juist omdat ik geen controle over mezelf heb eet ik. mja ik weet niet of je dit bedoelt. en miss zijn dit ook weer rare gedachtes, ik weet het niet.
Oud 14-07-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 14-07-2004 @ 16:57 :
ik weet het niet, tis heel dubbel. maar die vreetbuien, wil je daar dan niet vanaf? (of had jij die niet?)
wat noem jij controle? of wat bedoel je daarmee?
van de dagen dati k niet eet wil ik absoluut niet af, dat zijn de goede dagen. maar van de dagen dat ik wel eet wil ik welaf. anders val ik nooit af he?! maar dat bedoel je natuurlijk niet. ik heb niet het gevoel dat ik controle heb ofzo. als ik dat zou hebben zou ik niet meer eten. maar juist omdat ik geen controle over mezelf heb eet ik. mja ik weet niet of je dit bedoelt. en miss zijn dit ook weer rare gedachtes, ik weet het niet.
Met controle bedoel ik o.a. het kunnen laten staan van eten. Dat ik, om het even plastisch te zeggen, de invoer van mijn eten onder controle kan hebben.

Wat jij zegt wil ik ook wel, dus zoveel controle over je eigen wil te kunnen hebben dat je het eten onder controle hebt. D.w.z. niet eten dus.

Maar ik heb nu de controle al verloren omdat ik gegeten heb vandaag.

edit: over die vreetbuien, ik heb ze veel en veel erger gehad dan nu. Maar dan ging ik daarna ook overgeven, en dat doe ik nu al een tijd niet meer. Kreeg zo'n keelpijn ervan, hehe hoe kan dat nou
Oud 14-07-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 17:07 :
Met controle bedoel ik o.a. het kunnen laten staan van eten. Dat ik, om het even plastisch te zeggen, de invoer van mijn eten onder controle kan hebben.

Wat jij zegt wil ik ook wel, dus zoveel controle over je eigen wil te kunnen hebben dat je het eten onder controle hebt. D.w.z. niet eten dus.

Maar ik heb nu de controle al verloren omdat ik gegeten heb vandaag.

edit: over die vreetbuien, ik heb ze veel en veel erger gehad dan nu. Maar dan ging ik daarna ook overgeven, en dat doe ik nu al een tijd niet meer. Kreeg zo'n keelpijn ervan, hehe hoe kan dat nou
ja precies, de controle van het eten kunnen laten staan wil ik ook. en daar wil ik echt niet vanaf. maar ik verlies zo vaak de controle. dat wil dus zeggen; ik eet heel vaak, en dan heb ik ook nog vaak vreetbuien. en van die vreetbuien wil ik af. miss wil ik er wel vanaf omdat ik zo weinig controle heb, naar mijn mening dan he?!
ik weet niet of mijn 'vreetbuien' echte vreetbuien zijn. ik weet ook niet waar de grens ligt. maar het ongecontroleerde eten in korte tijd, en je dan schuldig voelen (en proberen over te geven) noem ik vreetbuien. mja ik vind dat ikdan veel eet, maar miss is het vergeleken bij andere wel hee lweinig.
Oud 14-07-2004, 16:22
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 14-07-2004 @ 17:15 :
ja precies, de controle van het eten kunnen laten staan wil ik ook. en daar wil ik echt niet vanaf. maar ik verlies zo vaak de controle. dat wil dus zeggen; ik eet heel vaak, en dan heb ik ook nog vaak vreetbuien. en van die vreetbuien wil ik af. miss wil ik er wel vanaf omdat ik zo weinig controle heb, naar mijn mening dan he?!
ik weet niet of mijn 'vreetbuien' echte vreetbuien zijn. ik weet ook niet waar de grens ligt. maar het ongecontroleerde eten in korte tijd, en je dan schuldig voelen (en proberen over te geven) noem ik vreetbuien. mja ik vind dat ikdan veel eet, maar miss is het vergeleken bij andere wel hee lweinig.
Ja, ik verlies de controle ook vaak. Als je het op een zeer vreemde manier bekijkt zijn mensen met anorexia eigenlijk heel sterk. Of ligt dat aan de kronkel in mijn hoofd dat ik zo denk?

Naja ik vergelijk mijn vreetbuien eigenlijk ook niet met anderen, maar ik denk dat als je ineen keer heel veel eet. Of iig meer dan normaal, en alles achter elkaar aan naar binnen werkt, dat wel vreetbuien zijn.

Maar vandaag, terwijl ik eigenlijk zou moeten vasten, heb ik al druiven, een mueslireep, cornflakes gehad, dat is voor mij nu al een vreetbui, omdat ik niks mocht hebben van mezelf. Dus ik denk dat het ook aan de situatie ligt.
Oud 14-07-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 17:22 :
Ja, ik verlies de controle ook vaak. Als je het op een zeer vreemde manier bekijkt zijn mensen met anorexia eigenlijk heel sterk. Of ligt dat aan de kronkel in mijn hoofd dat ik zo denk?

Naja ik vergelijk mijn vreetbuien eigenlijk ook niet met anderen, maar ik denk dat als je ineen keer heel veel eet. Of iig meer dan normaal, en alles achter elkaar aan naar binnen werkt, dat wel vreetbuien zijn.

Maar vandaag, terwijl ik eigenlijk zou moeten vasten, heb ik al druiven, een mueslireep, cornflakes gehad, dat is voor mij nu al een vreetbui, omdat ik niks mocht hebben van mezelf. Dus ik denk dat het ook aan de situatie ligt.
ja mense nmet anorexia vind ik ook heel sterk. miss een rare gedachte maar ik wil al een tijdje anorexia. want dan ben je sterk, kan je voedsel weerstaan en vala je af. tis vast ee nrare gedachte, mja

vandaag zou ik ook vasten, maar dat moet ik elke dag. maar het ging niet. al die chocola. zoo lekker. en mn ma die het ook altijd weer koopt. soms geef ik mn ouders ook wel de schuld. vet slecht eig. mja wer een rare kronkel in mn hoofd ofzo
Oud 14-07-2004, 16:25
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 16:52 :
Ik heb al zo'n 5/6 jaar een ES, ik ben zelf zo ongeveer van de AM afgekomen, dus dat scheelt al heel wat. Ik heb in die 5 jaar 4 psychologen en 1 psychiater versleten. Dus daar heb ik niet heel veel vertrouwen meer in, ik weet niet eens of ik wel hulp wil.

Maar het komt en gaat met periodes, soms gaat het heel goed en soms gaat het slecht.
Het woord 'versleten' duidt er al op dat je het niet echt serieus neemt.

En je hoeft "Maar het komt en gaat met periodes" niet als excuus te gebruiken. Je ziet het probleem, doe er dan wat mee. Voor jezelf.

Am en Es'en hebben vaak een nauw verband met elkaar. Neemt het ene iets af, dan kan het andere weer versterkt worden.
Zie jij dat ook?
Oud 14-07-2004, 16:29
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Dus als ik het goed begrijp is het goed om eten te laten staan omdat je dan denkt dat je controle over je lichaam hebt. En dus ga je dan een hele dag niets eten, of dat probeer je dan?

Maar dat snap ik niet echt. Want wat is dan precies het nut. Wat als je zo ver bent dat je de controle kan opbrengen dat je je eten een dag kan laten staan?
Oud 14-07-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef op 14-07-2004 @ 17:25 :
Het woord 'versleten' duidt er al op dat je het niet echt serieus neemt.

En je hoeft "Maar het komt en gaat met periodes" niet als excuus te gebruiken. Je ziet het probleem, doe er dan wat mee. Voor jezelf.

Am en Es'en hebben vaak een nauw verband met elkaar. Neemt het ene iets af, dan kan het andere weer versterkt worden.
Zie jij dat ook?
Hm, ik weet het niet. Ik heb nu gewoon niet zo'n vertrouwen meer in hulpverleners (en dan doe ik nota bene de SHP), maar toen ik nog therapie had nam ik het serieus.

De enige reden waar ik niet meer AM zijn de littekens, ik kan nu in de zomer (als het mooi weer is dan) niet in een hempje, of iets met korte mouwen lopen. Dat is te confronterend.
Oud 14-07-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 14-07-2004 @ 17:29 :
Dus als ik het goed begrijp is het goed om eten te laten staan omdat je dan denkt dat je controle over je lichaam hebt. En dus ga je dan een hele dag niets eten, of dat probeer je dan?

Maar dat snap ik niet echt. Want wat is dan precies het nut. Wat als je zo ver bent dat je de controle kan opbrengen dat je je eten een dag kan laten staan?
als ik voor mezelf spreek(uiteraard):
ja dat klopt.
wat het nut is van een dag niet eten????
dat je afvalt natuurlijk. mijn doel.
Oud 14-07-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 14-07-2004 @ 17:29 :

Ja, zo zou je het kunnen zeggen. Maar aangezien ik geen anorexia, maar boulimia heb, ben ik ook niet mooi dun. Ik probeer zo weinig mogelijk te eten. Als dat niet lukt, dan de volgende dag compenseren of sporten om die calorien maar te verbranden.

En als ik zo ver ben dat ik die controle heb, wordt ik dun. Heel simpel.
Oud 14-07-2004, 16:36
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
sonho schreef op 14-07-2004 @ 17:32 :
als ik voor mezelf spreek(uiteraard):
ja dat klopt.
wat het nut is van een dag niet eten????
dat je afvalt natuurlijk. mijn doel.
Ja maar om af te vallen hoef je toch niet een hele dag niet te eten.
Oud 14-07-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 14-07-2004 @ 17:36 :
Ja maar om af te vallen hoef je toch niet een hele dag niet te eten.
ehm...jawel en om te compenseren van de vreetbuien
Oud 14-07-2004, 16:41
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
sonho schreef op 14-07-2004 @ 17:37 :
ehm...jawel en om te compenseren van de vreetbuien
nou ik zal het wel te simpel zien. maar compenseren die vreetbuien niet voor het vasten. Van mijzelf uit bekeken, als ik een dag niet eet (zou het niet kunnen maar goed) zou ik me de volgende dag ongetwijfeld ook volproppen.

Als je stopt met die 'vreetbuien' (raar woord) en wat gebalanceerder gaat eten, zal het vast ook goed beter gaan met je gewicht.
Oud 14-07-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 14-07-2004 @ 17:41 :
nou ik zal het wel te simpel zien. maar compenseren die vreetbuien niet voor het vasten. Van mijzelf uit bekeken, als ik een dag niet eet (zou het niet kunnen maar goed) zou ik me de volgende dag ongetwijfeld ook volproppen.

Als je stopt met die 'vreetbuien' (raar woord) en wat gebalanceerder gaat eten, zal het vast ook goed beter gaan met je gewicht.
dat klinkt best wel simpel, maar is het helemaal niet. Als ik alleen al denk aan alle calorieen die ik binnenkrijg bij het eten
Oud 14-07-2004, 16:44
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 17:43 :
dat klinkt best wel simpel, maar is het helemaal niet. Als ik alleen al denk aan alle calorieen die ik binnenkrijg bij het eten
ja ik zei al, misschien zie ik het te simpel.
Oud 14-07-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 14-07-2004 @ 17:41 :

hmm ja dat kan ook. maar ik zie het dus andersom.
stoppen met die vreetbuien is heel moeilijk, heb al vaak geprobeert. en gebalanceerder eten lukt ook niet. kromme gedachtes miss maar ik mag echt niks eten van mezelf, en dan krijg ik vreetbuien en moet ik weer compenseren etc etc etc.
mja tis raar, en moeilijk en niet te stoppen (iig moeilijk) mja ik moet nu gaan.
Oud 14-07-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 14-07-2004 @ 17:44 :
ja ik zei al, misschien zie ik het te simpel.
Misschien ook wel niet. Het is op zich allemaal best complex, en het hangt er natuurlijk ook vanaf OF je wel beter wilt worden.
Oud 14-07-2004, 16:49
Dís
Dís is offline
'al dat vet hou ik niet van 'terwyl je zet dat je normaal bent
ga nog es op controle psychisch heb je et nog
begin er niet weer aan tis vreselyk
Oud 14-07-2004, 16:50
Dís
Dís is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 15:26 :
Als ik mezelf niet onder controle heb, dan maar het eten. En als dat zelfs niet eens meer lukt, tja, wat dan he..
zielig
Oud 14-07-2004, 16:50
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
sonho schreef op 13-07-2004 @ 20:10 :
tja, dat ga ik morgen ook weer doen. ook al weet ik dat het niet goed is, mja ik moet echt compenseren.
Verder niet gelezen of hier al op gereageerd is, maar goed. Ik weet dat je 't vast niet van me aan zal nemen; maar ga nou niet compenseren... Zo raak je alleen verder van huis.

Ikzelf heb jarenlang iets gehad wat op de rand van 'ongezonde emotie-eter' en 'eetstoornis' zat en heb gemerkt wat er gebeurt als je gaat 'compenseren'; je komt vier keer zo hard aan. Ik eet nu sinds ongeveer een maand min of meer regelmatig en ik merk gewoon dat dat zoveel gezonder is. Al eet je bij wijze van spreken ieder uur iets, dan nog is dat gezonder dan één dag veel en de volgende dag niets (Er natuurlijk vanuit gaande dat dat 'iets' niet iedere keer vet en calorierijk is ;)

Maar goed, wie ben ik...
Oud 14-07-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
blinkchic schreef op 14-07-2004 @ 17:50 :
zielig

Oud 14-07-2004, 16:55
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 17:47 :
Misschien ook wel niet. Het is op zich allemaal best complex, en het hangt er natuurlijk ook vanaf OF je wel beter wilt worden.
mja daar zit waarschijlijk het verschil. Want die controle die jij verlangt, heb ik helemaal geen behoefte aan.
Oud 14-07-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 14-07-2004 @ 17:55 :
mja daar zit waarschijlijk het verschil. Want die controle die jij verlangt, heb ik helemaal geen behoefte aan.
Jij zal je leven wel op een gewone manier onder "controle" hebben. Voor zover je dan van controle spreken kan.
Oud 14-07-2004, 17:03
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
zielig
Hou je mond jij.
Het is pas zielig dat jij geen nederlands kan typen.
Oud 14-07-2004, 17:05
moenbase
moenbase is offline
Ik denk dat iedereen wel andere waarde hecht aan een eetstoornis. En daardoor dus de 'functie' ervan op een andere manier opvat.
Het is vrijwel nooit enkel het dun willen zijn, het gaat verder, verder dan perfectie.
Oud 14-07-2004, 17:08
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 14-07-2004 @ 17:55 :
Want die controle die jij verlangt, heb ik helemaal geen behoefte aan.
Dat hoeft ook niet. Blijf daar weg.
Oud 14-07-2004, 17:20
Eend
Eend is offline
JA, en weet je wat nog erger is? Als iedereen ook nog es op je eetgedrag gaat letten. Zelf eten ze zelfs drie zakken chips op, maar ik word al aangekeken na 1 handje.

Vervolgens vragen ze zich bezorgd af waar die vreetbuien door komen. Soms doe ik heel netje een week zeer weinig eten, val dan een hoop af, iedereen weer blij en dan denk ik: Nou, vooruit, 1!!!!!!!!! handje. En dan krijg ik weer zo'n opmerking naar mijn kop, waardoor ik juist alleen maar weer meer ga eten

Ik word hier echt knettergek van.
Oud 14-07-2004, 17:21
Eend
Eend is offline
Citaat:
zielig
Nee, Blink 182 in je avatar is niet zielig?
Oud 14-07-2004, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 14-07-2004 @ 18:20 :
JA, en weet je wat nog erger is? Als iedereen ook nog es op je eetgedrag gaat letten. Zelf eten ze zelfs drie zakken chips op, maar ik word al aangekeken na 1 handje.

Vervolgens vragen ze zich bezorgd af waar die vreetbuien door komen. Soms doe ik heel netje een week zeer weinig eten, val dan een hoop af, iedereen weer blij en dan denk ik: Nou, vooruit, 1!!!!!!!!! handje. En dan krijg ik weer zo'n opmerking naar mijn kop, waardoor ik juist alleen maar weer meer ga eten

Ik word hier echt knettergek van.
Ik weet niet wat erger (of beter is), dat mensen op je letten of dat ze niet weten dat je een ES hebt. Dat ze op je letten betekent dat ze bezorgd zijn, ook al is het heel irritant dat je niks kan eten zonder dat ze op je letten.
Oud 14-07-2004, 17:34
Eend
Eend is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 18:26 :
Ik weet niet wat erger (of beter is), dat mensen op je letten of dat ze niet weten dat je een ES hebt. Dat ze op je letten betekent dat ze bezorgd zijn, ook al is het heel irritant dat je niks kan eten zonder dat ze op je letten.
Dit is precies de reden waarom ik een hekel heb aan bezorgde mensen en dat ik liever eerst even alles zelf op probeer te lossen. Bijv. net als automutilatie, ik weet van mezelf dat ik het gewoon soms nodig blijf hebben, maar als iemand dan 1 krasje zit, dan denken ze gelijk dat ik helemaal terug gevallen ben, maar dan is dat helemaal niet zo
Als mensen dingen van je weten kunnen ze je goed steunen, maar ze kunnen ook spoken gaan zien.
Oud 14-07-2004, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 14-07-2004 @ 18:34 :
Dit is precies de reden waarom ik een hekel heb aan bezorgde mensen en dat ik liever eerst even alles zelf op probeer te lossen. Bijv. net als automutilatie, ik weet van mezelf dat ik het gewoon soms nodig blijf hebben, maar als iemand dan 1 krasje zit, dan denken ze gelijk dat ik helemaal terug gevallen ben, maar dan is dat helemaal niet zo
Als mensen dingen van je weten kunnen ze je goed steunen, maar ze kunnen ook spoken gaan zien.
Ja, ik snap het. Daarom ben ik allang blij dat niemand het weet (of ze denken dat het over is) weet dat ik die ES nog heb, en nog aan AM gedaan heb toen ze dachten dat dat ook al over was. Voel me er soms nog wel schuldig door ook, dat ik zo tegen iedereen lieg. Maar denk wel dat het beter is dat ze het niet weten, ze waren al zo bezorgd toen ze het wisten van de ES en de AM.
Oud 14-07-2004, 19:31
Nona
Nona is offline
Laten we niet te diep in gaan op am.
Oud 14-07-2004, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 14-07-2004 @ 20:31 :
Laten we niet te diep in gaan op am.
Ja, is goed..logisch. Maar het gewoon vermelden als een "bijverschijnsel" van een ES, dat kan nog wel? Of is het beter als we het onderwerp AM niet meer moeten bespreken. Want ik snap op zich ook goed dat het toch wel triggerend zou kunnen werken.
Oud 14-07-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Lucky Duck schreef op 14-07-2004 @ 17:50 :
Verder niet gelezen of hier al op gereageerd is, maar goed. Ik weet dat je 't vast niet van me aan zal nemen; maar ga nou niet compenseren... Zo raak je alleen verder van huis.

Ikzelf heb jarenlang iets gehad wat op de rand van 'ongezonde emotie-eter' en 'eetstoornis' zat en heb gemerkt wat er gebeurt als je gaat 'compenseren'; je komt vier keer zo hard aan. Ik eet nu sinds ongeveer een maand min of meer regelmatig en ik merk gewoon dat dat zoveel gezonder is. Al eet je bij wijze van spreken ieder uur iets, dan nog is dat gezonder dan één dag veel en de volgende dag niets (Er natuurlijk vanuit gaande dat dat 'iets' niet iedere keer vet en calorierijk is ;)

Maar goed, wie ben ik...
ik weet het. sinds het 'afvallen' ben ik alleen nog maar aangekomen. en de frustratie word steeds groter. het lukt men iet meer om normaal te eten. tis of de hele dag heel veel, of niks een een vreetbui of helemaal niks. en als ik ieder uur iets zou eten, word dat dus ieder uur chocola

je bent iemand die haar ervaringen en meningen deelt.

wat ik ook zo vreselijk vind, is als ik iets ga eten. op een abnormaal tijdstip en terwijl ik me ontzettend schuldig voel, en dat mn vader dan zegt; zo ga je lkker ff wat eten?!
Argh dAAr kan ik dus niet tegen, tis al erg genoeg dat ik eet, en dan ook nog zO'n opmerking mja
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten