Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
het wordt nog veel leuker, yahbla beweerd de boeken van Nietzsche te hebben gelezen, en beweerd dat Nietzsche daarin letterlijk opschreef hoe het nazisme moest ontstaan. arme man, dat ie zoiets gelooft, mijn mailtje aan de tech support, of ie niet een uitleg nodig had over dat Nietzsche behoorlijk wat van zijn boeken besteed aan het afkraken van Duitsers als ras, volk en land, bleef (hoe kan het ook anders) onbeantwoord. wat deze mafkees ook beweerd aan bronnen te hebben gelezen, het is dus duidelijk niet waar... @alluman Citaat:
goeie smaak in literatuur heb je zowieso. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Stalin had een communistisch gedachtegoed met een overheidsplan in de gedachten. De gevaren uit het systeem kwamen uit zijn hoofd. Pol Pot wilde een boerenstaat. Nergens komt darwinisme om de hoek. Bush en Saddam Hoessein gebruikten ook geen darwinisme. |
![]() |
||
Citaat:
Maar toch, wat maakt het nou eigenlijk uit, als sommige mensen in een god geloven omdat ze niet kunnen bevatten dat een stel vrij simpele regels kunnen leiden tot een uiterst complex systeem. Als hun dat nu vrolijk maakt?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar wie zegt dat hun uberhaubt gelijkt hebben?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
om te beginnen is de grootste ondermijning dat ondanks al die mensen die hebben geprobeerd het bestaan van god te bewijzen, na al die jaren nog steeds geen gram bewijs bestaat. verder worden de verschillende geloven behoorlijk aangetast door onvolkomenheden in hun 'heilige' boeken. bijvoorbeeld wat er beweerd wordt in Genesis wordt ronduit tegengesproken door de feiten. (oude aardlagen, fossielen, inteelt). verder plaats ik vraagtekens bij bijbelboeken als deuteronium, het lijkt meer bedoeld om een doctrine te maken dan een geloof, als je de passages over het efficient runnen van een leger in overweging neemt. van de Koran druipt af en toe de xenofobie af, ook schijnt er duidelijk doorheen dat sommige stukken om politieke en niet om religieuze redenen gemaakt zijn. het hindoeisme staat voor mij in zijn hemd met hun kastesysteem, een duidelijke poging een religieus controleinstrument over het volk te maken, niet echt een verheven doelstelling vind ik. eigenlijk is het dus het gebrek aan bewijs voor het bestaan van een godheid, en het bewijs tegen en andere verklaringen voor de verschillende geloven in goden die religie voor mij de das omdoen.
||
Citaat:
Daarom moet je het wel of niet bestaan van een God niet van een boek laten afhangen. Dat moet je helemaal zelf voelen, wat Jezus en Mohammed en Buhddah ook gedaan hebben.
||
Citaat:
Er zijn zo veel geloven die andere goden hebben. Daarom heet het ook heindoeisme en niet het christendom ofzo.
||
Citaat:
Boedha preekte geen geloof in goden voor zover als ik weet, hij maakte meer een manier van leven dan een religie, ondanks dat boedhisten hem nog steeds aanbidden.
||
Citaat:
||
Citaat:
en dat dat soort dingen is weggehaalt vind ik nog een reden om elke georganiseerde vorm (de kerk dus) van het christendom te wantrouwen. als zelfs de bijbel al is gemanipuleerd, hoe kan je dan de 'waarheid' uit het christendom halen?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als iets 'moet' dan betekent dat dat het niet anders kan. beide argumentaties betekenen dus hetzelfde. dus, eerst Nederlands leren voordat je iemand afzeikt over kleine feiten. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
het is dogmatisch als er steekhoudende argumenten zijn, maar je die vanwege je mening op voorhand afwijst.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel 'atheïsten' zijn in feite niet atheïst, maar veelal agnost ("ik weet niet of God bestaat") en noemen zichzelf vervolgens ten onrechte atheïst. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
omdat je over iets dat je niet weet, en de komende millenia zeker nog onbewezen blijft, gewoonweg geen stelling in kan nemen verder zal dit een eeuwige nutteloze discussie blijven tussen de atheisten met verschillende theorien en de gelovigen, maar er zijn zo veel verschillende geloven die allemaal van elkaar afwijken CONCLUSIE: je weet het niet en wij allen zullen het niet meemaken dat we het wel weten, en als jij in de hemel komt, dan weet je vast wie ik ben, wil jij dan zorgen dat er op 13 meter afstand van mij een boom in de fik vliegt dan weet ik dat de hemel bestaat ok houdoe en bedankt voor je geheel nutteloze discussie
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
dus: alle theorien waar je denkt iets tegen te kunnen doen aanvallen, daarmee ontstaat een systeem waarin een nieuwe theorie wel behoorlijk goed onderbouwd moet worden voordat het als waar aangenomen wordt.
||
Citaat:
Niemand KAN het met een 100% zekerheid zeggen. Dus iedereen die er een 'waarheid' aan vast hangt is bezig met iets volkomen achterlijks ![]() De enigen die het goed doen zijn 1: Zij die toegeven het niet te weten en daar verder niet wakker van liggen 2: Zij die toegeen het niet te weten en willen onderzoeken wat het nu eigenlijk dan wel is In beide gevallen is het goed want je verbind er de enige mogelijke waarheid aan vast die er op dit moment is ![]()
|
En nu ga ik me er ook weer even mee bemoeien.
Ik heb er helemaal niks optegen als mensen geloven dat God de aarde heeft gemaakt ookal geloof ik daar zelf totaal niet in. Het is natuurlijk zo dat het niet voor te stellen is hoe dat gegaan is, het hele gedoe met die oerknal en ik kan het natuurlijk ook niet met zekerheid zeggen. Maar mensen die beweren dat er een God is en dat de oerknal onzin is denken (naar mijn idee) niet goed na want als God de aarde heeft gemaakt, waar komt hij dan vandaan? Was Hij er altijd al of is hij "ook" uit een knal ontstaan en waar heeft hij dan de bouw-materialen voor de aarde vandaan gehaald als er "niets" was. Sorry als ik totaal het omgekeerde beweer van wat de meeste Christenen denken maar ik geloof dus gewoon dat allebei de theoriën net zo onvoorstelbaar zijn en oerknal of 7 dagen? een rare vraag is omdat niemand daar antwoord op kan geven.
||
Citaat:
de jihad is duidelijk een politiek mechanisme om de godsdienst mee te verdedigen, als er een gevaar driegt dan is dit een manier om alle islamieten op een lijn te krijgen en zo meer militaire macht op de rails te kunnen zetten tegen deze externe bedreiging. ik moet zeggen dat het briljant is, maak je god militant, dan worden zijn volgers militant in religieus-politieke zaken, manipulatie voor gevorderden zou ik zeggen.
||
Citaat:
Misschien was er wel 'iets' voor het 'niets' wat jij bedoelt. Misschien heeft het heelal altijd bestaan. En dat door ontwikkeling er gewoon verandering is gekomen. Bij de evolutietheorie gaat het er trouwens om dat langzaam soorten veranderen. Dus niet dat het er 'klap-boem' bestaat. Daar is namelijk het christendom op gebaseerd, God die zomaar even in een weekje ofzo de wereld creeert. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
logische godsbewijzen??? no jokes | 85 | 12-05-2006 14:27 | |
>> Geloven in God << Lord Dolphin | 378 | 17-11-2005 22:03 | |
evolutietheorie see it | 500 | 29-03-2005 23:17 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 | |
god als excuus VoRaZ | 32 | 09-06-2002 20:47 |