Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2004, 11:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-07-2004 @ 00:09 :
Mja, gelul. Wat de AIVD doet is geheim, er zijn geen normale burgers die dat weten.

nou ja, zolang er hier niks wordt opgeblazen kan je er van uit gaan dat ze hun werk doen denk ik.
Oud 23-07-2004, 11:39
Verwijderd
Is het weleens bij je opgekomen dat er absoluut geen gevaar is dat de AIVD tegenhoud, en dat ze in feite tamelijk overbodig zijn
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 14:17
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-07-2004 @ 23:52 :
Inderdaad, dat is toch ziek. De AIVD staat duidelijk in dienst van de rechtsen, ze doen niets behalve linkse mensen die niets uitvreten lastig te vallen of moslims bespioneren, en in beide gevallen boeken ze in feite ook nog eens geen enkel succes.
bijna alle geheime diensten staan rechts, MOSSAD, MIT, volgens mij ook CIA en nog weet ik veel wat
Oud 23-07-2004, 14:47
Daevrem
Daevrem is offline
Mit? mi6.
Oud 23-07-2004, 16:34
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 23-07-2004 @ 15:47 :
Mit? mi6.
Turkse geheime dienst:
Milli Istihbarat Teskilati

Oud 23-07-2004, 16:39
JantjePietje
JantjePietje is offline
Oud 23-07-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 23-07-2004 @ 12:39 :
Is het weleens bij je opgekomen dat er absoluut geen gevaar is dat de AIVD tegenhoud, en dat ze in feite tamelijk overbodig zijn
Ach, dat is lastig te zeggen. Arrestaties vinden meestal plaats in een stadium waarin mogelijk een aanslag wordt voorbereid. Neem bijvoorbeeld die knul die vorige week werd opgepakt met situatieschetsen en plattegronden van gebouwen, en die vorig jaar ook al was opgepakt. Als een veiligheidsdienst al een keer succes boekt bij een arrestatie, wordt dat natuurlijk niet breed uitgemeten op het journaal. Totaal overbodig zou ik de AIVD niet willen noemen. Check anders hun site, daar kan je jezelf iets beter informeren.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 16:49
JantjePietje
JantjePietje is offline
Moslim opgepakt..... Het klinkt wel erg vreemd in de oren. In het Westen is het zo dat als je van een criminele activiteit wordt verdacht, dat je beschouwd wordt als een verdachte. Je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen zal ik maar zeggen. Het was dan ook beter geweest als als er gesproken werd over een terreurverdachte al dan niet gevolgd door islamistisch of komaf. Nu lijkt het net alsof het woord moslim synoniem is aan een veroordeelde terrorist, wat eigenlijk niet kan.

NOS en RTL 4 zijn wel vaker in de war. Zo betitelen zij soms Hezbollah-strijders als terroristen. Of Iraakse terroristen die net 80 onschuldige mensen opgeblazen hebben als opstandelingen of verzetsstrijders. Erg veel onzorgvuldige fouten voor journalen die door miljoenen mensen worden bekeken.
Oud 23-07-2004, 16:54
Verwijderd
Vaak zijn het natuurlijk ook grensgevallen. Een terrorist vindt natuurlijk dat hij zelf iemand is die voor het goede doel of het verzet strijdt, en zijn maten zullen dat graag bevestigen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 17:00
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
snees schreef op 23-07-2004 @ 17:54 :
Vaak zijn het natuurlijk ook grensgevallen. Een terrorist vindt natuurlijk dat hij zelf iemand is die voor het goede doel of het verzet strijdt, en zijn maten zullen dat graag bevestigen.
Dat is ook zo. Dat is ook de reden waarom bijv de nieuwsdienst Reuters de Palestijnse mensen betitelt met het minder beladen woord "strijders" ( klinkt neutraler) dan het ene ( bijv. terrorist) of het andere extreme (bijv. vrijheidsstrijder, zoals in het mijn ogen moet zijn ).
Oud 23-07-2004, 17:54
Verwijderd
Aan de andere kant is het ook wel weer te verklaren dat in deze context altijd het woord moslim wordt gebruikt. De geloofsovertuiging van de verdachte is hier immers direct verweven met het delict waar hij van verdacht wordt (of tenminste, dat denkt de AIVD).

Als er in Ierland een terrorist wordt opgepakt die een bom wilde plaatsen wordt ook vermeld of het een katholiek of protestant is. Bij een scooterdiefstal is het inderdaad irrelevant om te vermelden of iemand moslim of whatever is, maar in dit geval zou je kunnen stellen dat het geloof een karakteristiek is die het vermelden waard is.

In Darfur wordt immers ook vermeld dat die etnische zuiveringen worden uitgevoerd door moslims, omdat dat conflict ook zijn basis vindt in een geloofsovertuiging.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2004 @ 18:54 :
Aan de andere kant is het ook wel weer te verklaren dat in deze context altijd het woord moslim wordt gebruikt. De geloofsovertuiging van de verdachte is hier immers direct verweven met het delict waar hij van verdacht wordt (of tenminste, dat denkt de AIVD).

Als er in Ierland een terrorist wordt opgepakt die een bom wilde plaatsen wordt ook vermeld of het een katholiek of protestant is.

tja, ik denk dat er weinig christelijke of boedhistische moslimfundamentalisten zijn, denk je ook niet?
Oud 23-07-2004, 20:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-07-2004 @ 12:39 :
ze proberen groepen die gevaarlijk zijn voor de samenleving te infiltreren, of gewoon informatie over te verzamelen.

ze mogen methodes gebruiken die de politie niet mag gebruiken, en mogen werken in het buitenland, wat de gewone politie ook mag.

de AIVD is zeker niet overbodig, en dat je niks merkt van hun werk betekent niet dat ze niets uitvoeren.
Oud 23-07-2004, 20:32
Verwijderd
Het kan dus net zo goed betekenen dat ze geen ruk uitvoeren, en aangezien nederland zo'n klein rotlandje is ben ik er ook van overtuigd dat ze in feite niets uitvoeren en een beetje gebedshuizen zitten te bespioneren voor de vorm
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 23-07-2004 @ 21:32 :
Het kan dus net zo goed betekenen dat ze geen ruk uitvoeren, en aangezien nederland zo'n klein rotlandje is ben ik er ook van overtuigd dat ze in feite niets uitvoeren en een beetje gebedshuizen zitten te bespioneren voor de vorm
Tuurlijk. Als de AIVD zou ontkennen dat er gevaar bestond, zouden ze de poten onder hun eigen stoel wegzagen. Verborgen werkloosheid dus in feite, in dit geval zelfs een zeer kwalijke vorm ervan omdat het ook nog mensen bangmaakt.

Ik acht de kans dat de AIVD heel veel dingen uit zijn duim zuigt niet denkbeeldig.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:37
Verwijderd
Ze houden zich vooral bezich met raporten pennen waarin staat dat verder onderzoek zeker gewenst word geacht
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:40
Verwijderd
Of ze hebben een rapport van 500 pagina's nodig om tot de conclusie te komen dat

enkele radicale moslims mogelijk bezig zijn met voorbereidingen van een eventuele aanslag.

Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 23-07-2004 @ 21:37 :
Ze houden zich vooral bezich met raporten pennen waarin staat dat verder onderzoek zeker gewenst word geacht
En de regering hulp bieden als er weer nasty Kamervragen worden gesteld

Hé, op die AIVD-site staan anders ontzettend leuke links: www.gaingate.com/loqaz.htm

"Met inachtneming van voorgaande criteria en de jurisprudentie hieromtrent is het Openbaar Ministerie van mening dat de op de website gepubliceerde teksten weliswaar als zeer verwerpelijk worden beschouwd, maar naar het zich nu laat aanzien binnen de grenzen die de wet aan de vrijheid van meningsuiting heeft gesteld."

Laatst gewijzigd op 23-07-2004 om 20:46.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 20:49
T_ID
T_ID is offline
De AIVD waren degenen die uitvogelden waar de extremistische dierenrechtenactivisten (van het soort dat een boerderij in de fik steekt of een moord pleegt om maar van de onderdrukking van dieren af te zijn) mee bezig waren, ook zijn hun inlichtingen verantwoordelijk voor het merendeel van de arrestaties.

ook doen ze aan contra-inmenging (voorheen in gewoon Nederlands contraspionage) om te voorkomen dat buitenlandse inlichtingendiesnten hier rondsnuffelen, zo zijn zij er voor verantwoordelijk dat in 1998 een CIA agent werd uitgezet, omdat hij zonder toestemming van het ministerie van binnenlandse zaken in Nederland was, wie weet wat die man anders had gedaan...
Oud 25-07-2004, 13:51
HC4L
HC4L is offline
ohohohohoh wat voelen we ons weer achtergesteld zeg.

jullie worden, als ik al die verhalen mag geloven altijd achtergesteld he.

zielig hoor, en dan vooral de zielige moslim uithangen.

en maar schreeuwen blablabla, discriminatie dit, discriminatie dat, nou als jullie dat nu eens wat minder deden, en de moslims zelfs eens wat meer deden om een goede naam te krijgen zou er al een stuk meer waardering voor moslims komen.

altijd het zielige slachtoffer spelen bereik je niks mee hoor.
Oud 25-07-2004, 14:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
HC4L schreef op 25-07-2004 @ 14:51 :

en maar schreeuwen blablabla, discriminatie dit, discriminatie dat, nou als jullie dat nu eens wat minder deden, en de moslims zelfs eens wat meer deden om een goede naam te krijgen zou er al een stuk meer waardering voor moslims komen.

totdat je zelf het slachtoffer wordt van stereotypering natuurlijk.
Oud 25-07-2004, 14:05
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2004 @ 15:03 :
totdat je zelf het slachtoffer wordt van stereotypering natuurlijk.
Die gast heeft best wel gelijk hoor. Fiets hier gewoon, zij beginnen te schelden, jij negeert ze, en opeens discrimineer je ze dan. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 15:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 25-07-2004 @ 15:05 :
Die gast heeft best wel gelijk hoor. Fiets hier gewoon, zij beginnen te schelden, jij negeert ze, en opeens discrimineer je ze dan. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
dat zijn gewoon geflipte weirdo's.
Oud 25-07-2004, 16:38
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2004 @ 16:38 :
dat zijn gewoon geflipte weirdo's.
Dan zijn het wel heel veel geflipte weirdo's
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 17:20
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 25-07-2004 @ 15:05 :
Met negers is dat precies hetzelfde...
Oud 26-07-2004, 21:00
Verwijderd
natuurlijk zijn er wel eens momenten waarop nederlanders een beetje laagscherend (is dit een bestaand nederlands woord?) doen over buitenlanders, maar ik vind wel dat ZE (ja ik generaliseer!) zich altijd snel in het wijzijnzieligwantwijwordennietinonzewaardegelatendoornederlanders hoekje werken. en bovendien, zijn buitenlanders dan altijd zo positief en lovend over nederlanders!? ik heb bij veel mensen het idee van niet. maar een beetje begrip voor mekaar kan een hoop doen. amen!

sorry voor mijn uiterst onbenullige en vast politiek incorrecte bijdrage
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 21:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
STUFF schreef op 26-07-2004 @ 22:00 :
een beetje laagscherend (is dit een bestaand nederlands woord?)

nee, laagdunkend of gekscherend, maar geen combinatie van die twee.
Oud 27-07-2004, 14:35
HC4L
HC4L is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 25-07-2004 @ 18:20 :
Met negers is dat precies hetzelfde...
maarja, daar mag je dan niks van zeggen, want het is hier op het forum op zijn zachts gezegd vrij links, om maar niet te zeggen tegen het communistische aan.

en in het echt is het dus net zo, als jij er iets van zegt, ben je in een keer een racist enzo. maar soms vraag ik me wel eens af wie er hier nu eigenlijk gediscrimineerd worden. ik bedoel, die buitenlanders komen hier, krijgen alles, tenminste ik weet nu niet of het nu zo is, maar eerder kwamen ze binnen en alles werd geregeld, huis en dergelijke.

terwijl er voor gewone autochtonen dus geen huizen zijn, want die gaan naar buitenlanders. vervolgens plegen ze crimineel gedrag, en als er dan wat van gezegt wordt dan 'stigmatiseer' of 'discrimineer' je.

Maar kijk eens in de Bijlmer rond, of in de wijk Charlois in Rotterdam. Vol met criminele buitenlanders.

ik vindt het eigenlijk een beetje de omgekeerde wereld, dit gezeur. En zulke uitspraken als van de TS moeten gewoon veel harder aangepakt worden eigenlijk.

Maarja goed, ik zal wel weer extreemrechts of zoiets zijn. Maar vragen jullie je nu nooit af waarom Pim Fortuyn vorig jaar, geheel terecht, zo populair was. Vervolgens is die man, na een lange haatcampagne tegen hem van bijvoorbeeld partijen als groenlinks en sp, lafhartig vermoord door een kogel uit de extreem linkse hoek.
Oud 27-07-2004, 15:01
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
HC4L schreef op 27-07-2004 @ 15:35 :
of in de wijk Charlois in Rotterdam. Vol met criminele buitenlanders.

Goed voorbeeld, daar woon ik namelijk.
Oud 27-07-2004, 17:06
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
HC4L schreef op 25-07-2004 @ 14:51 :

ik hang niet zielig uit, als we zielig uithangen zijn we over 50 jaar rijkste van de wereld, wat joden hebben gedaan.(oops, ik zie gatara alweer komen )

Citaat:
en de moslims zelfs eens wat meer deden om een goede naam te krijgen zou er al een stuk meer waardering voor moslims komen.
hier geef ik je gelijk, als er een protest van moslims tegen al qaida is hier ergens zal ik er zeker zijn.
Oud 27-07-2004, 17:11
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
snees schreef op 23-07-2004 @ 21:40 :

Hé, op die AIVD-site staan anders ontzettend leuke links: www.gaingate.com/loqaz.htm
die mensen lullen daar wel, maar er kan geen jihad uitgeroepen worden. nadat het khalifaat in 1923 weg is is er niemand om Jihad uit te roepen, dus dat bin laden alle moslims roept tot jihad is niks, hij mag krijsen hoe hard hij wilt, hij is niks. dus tjetjenen hebben eigenlijk ook geen jihad, alleen vrijheidoorlog.

mijn tekst hierboven is bedoeld voor jihad met wapens, want grootste jihad is oorlog tegen je "zelf"
Oud 27-07-2004, 17:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tosyali schreef op 27-07-2004 @ 18:06 :
ik hang niet zielig uit, als we zielig uithangen zijn we over 50 jaar rijkste van de wereld, wat joden hebben gedaan.(oops, ik zie gatara alweer komen )

*springt in beeld*
Historisch gezien klopt je opmerking totaal niet, btw.
Maar geen zin nu om daar op in te gaan.
en daarnaast is t off-topic

Citaat:

hier geef ik je gelijk, als er een protest van moslims tegen al qaida is hier ergens zal ik er zeker zijn.
waarom begin je zelf niet met organiseren? Iemand moet toch de steen aan het rollen brengen
Oud 27-07-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
tosyali schreef op 27-07-2004 @ 18:06 :
Oh ja, vandaar de uitstekende overheidsfinanciën van Israël.

Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 17:29
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-07-2004 @ 18:22 :

waarom begin je zelf niet met organiseren? Iemand moet toch de steen aan het rollen brengen [/B]
ik heb niet zo'n ruime omgeving, ik ken niet veel mensen, dus kan ook moeilijk zo iets organiseren, maar wil het wel doen
Oud 27-07-2004, 17:34
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
tosyali schreef op 27-07-2004 @ 18:11 :
Dus tjetjenen hebben eigenlijk ook geen jihad, alleen vrijheidoorlog.
Ze vechten voor de vrijheid om de complete bevolking te kunnen onderdrukken met hun religie.

Citaat:
grootste jihad is oorlog tegen je "zelf"
Ach vandaar al die zelfmoordaanslagen....
Oud 27-07-2004, 17:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tosyali schreef op 27-07-2004 @ 18:29 :
ik heb niet zo'n ruime omgeving, ik ken niet veel mensen, dus kan ook moeilijk zo iets organiseren, maar wil het wel doen
Contact Gezocht

Oud 27-07-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 27-07-2004 @ 18:34 :
[B]Ze vechten voor de vrijheid om de complete bevolking te kunnen onderdrukken met hun religie.

Het klopt trouwens wel, maar in een degelijke formulering was het iets duidelijker geweest. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jihad
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 17:54
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 27-07-2004 @ 18:34 :

dat is iets heel anders, die mensen zullen volgens het islam branden in hel. en ze zijn geen moslims, dombos die in naam van Allah zichzelf opblazen.

tegen je zelf is tegen je "nefs"(als een moslim hier het kan vertalen zou het mooier zijn). dus jezelf tegenhouden slechte dingen te doen(bv. overspel). eigenlijk oorlog tegen de duivel.
Oud 27-07-2004, 17:55
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
snees schreef op 27-07-2004 @ 18:46 :
Het klopt trouwens wel, maar in een degelijke formulering was het iets duidelijker geweest. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jihad
laatste zin is door mij geschreven
Oud 27-07-2004, 17:56
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-07-2004 @ 18:37 :
Contact Gezocht

goed om vrienden te maken
Oud 27-07-2004, 19:58
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
tosyali schreef op 27-07-2004 @ 18:55 :
laatste zin is door mij geschreven
Vandaar dat er een spelfout in zit?
Oud 27-07-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
tosyali schreef op 27-07-2004 @ 18:11 :
mijn tekst hierboven is bedoeld voor jihad met wapens, want grootste jihad is oorlog tegen je "zelf"
Jammer dat het dan toch altijd mensen zijn die de islam zo slecht begrijpen en er een oorlog met wapens tegen het westen van maken. Proberen jullie je afvallige geloofsgenoten eens te bekeren.,
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:53
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
tosyali schreef op 27-07-2004 @ 18:54 :
dat is iets heel anders, die mensen zullen volgens het islam branden in hel. en ze zijn geen moslims, dombos die in naam van Allah zichzelf opblazen.

tegen je zelf is tegen je "nefs"(als een moslim hier het kan vertalen zou het mooier zijn). dus jezelf tegenhouden slechte dingen te doen(bv. overspel). eigenlijk oorlog tegen de duivel.

Nefs is eigenlijk een beetje al het "slechte" wat erg aantrekkelijk is op aarde. Je moet je je daar tegenover kunnen houden.

Dat bedoel je toch?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 11:06
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
McCaine schreef op 27-07-2004 @ 20:58 :
Vandaar dat er een spelfout in zit?
jep
Oud 28-07-2004, 11:07
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 27-07-2004 @ 23:53 :
Nefs is eigenlijk een beetje al het "slechte" wat erg aantrekkelijk is op aarde. Je moet je je daar tegenover kunnen houden.

Dat bedoel je toch?
ja
Oud 28-07-2004, 11:08
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-07-2004 @ 21:26 :
Jammer dat het dan toch altijd mensen zijn die de islam zo slecht begrijpen en er een oorlog met wapens tegen het westen van maken. Proberen jullie je afvallige geloofsgenoten eens te bekeren.,
die mensen zijn degene die weinig "iman" hebben, dan kunnen ze makkelijk afdwalen
Oud 28-07-2004, 11:38
Verwijderd
Citaat:
tosyali schreef op 28-07-2004 @ 12:08 :
die mensen zijn degene die weinig "iman" hebben, dan kunnen ze makkelijk afdwalen
Wat is 'iman hebben'?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 12:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-07-2004 @ 21:26 :
Ik neem aan dat we jou ter verantwoording kunnen roepen als een mede-atheist een misdaad pleegt?
Oud 28-07-2004, 12:05
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2004 @ 12:38 :
Wat is 'iman hebben'?
tja , geloven in god vanuit je "hart"
Oud 28-07-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
tosyali schreef op 28-07-2004 @ 13:05 :
tja , geloven in god vanuit je "hart"
Kun je ook geloven in god vanuit je knie?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten