Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2004, 18:33
Luna
Luna is offline

nog een keer mn nieuwe haar maar nu duidelijker.
Oud 23-07-2004, 19:38
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
Citaat:
Qamra schreef op 23-07-2004 @ 18:57 :
Waarschijnlijk moet je je eigen zooi meenemen, grote kans.
dan is het toch behoorlijk duur of niet?
Oud 23-07-2004, 19:43
Gadje
Gadje is offline
ik zie t weer niet zitten met mn dreads, ik heb ze nu weken niet gewaxt omdat mn mama mn haar zou verven, wat er uiteraard nog niet van gekomen is. en mn uitgroei niet bij gewerkt
tjeukt al de tering en mn stomme hoedje/petje van de ah(kaas/vlees/brood) blijft voor geen meter zitten

is het mogelijk om je dreads uit te kammen, echte hair extensions te nemen en dan echte dreads te nemen?
dan zou mn haar iig een stuk voller zijn, en dat wil ik eigenlijk toch wel
Oud 23-07-2004, 19:48
Luna
Luna is offline
maar als je ze nou verft, dan weer waxt en bijwerkt, worden ze dan niet weer gewoon mooi?
en daarbij hairextentions als je het nog niet mooi vindt.
Oud 23-07-2004, 19:53
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Luna schreef op 23-07-2004 @ 20:48 :
maar als je ze nou verft, dan weer waxt en bijwerkt, worden ze dan niet weer gewoon mooi?
en daarbij hairextentions als je het nog niet mooi vindt.
ik hoop t, maar ik heb vakantie en geen tijd... moet zoveel werken
maar nu extensions erbij doen werkt niet echt, ik heb een kale plek acjter en die dingen maak je vast aan een andere dread, en ja als er daar geen zit...t werkt wel als ik mn dreads in een staart doe
Oud 23-07-2004, 20:37
Verwijderd
weet iemand nog sites over of van dreads
(naast knottyboy en dreadslocks.nl )

@luna
ik vind jou dreads heel móóói
hoelang heb je ze ?
en heb je die rode geverfd?

Laatst gewijzigd op 23-07-2004 om 20:47.
Oud 24-07-2004, 07:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
CanYouHandleMe schreef op 23-07-2004 @ 20:38 :
dan is het toch behoorlijk duur of niet?
Mwoeah. Voor een kapper is het goedkoop..
Oud 24-07-2004, 12:03
Luna
Luna is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 23-07-2004 @ 21:37 :
@luna
ik vind jou dreads heel móóói
hoelang heb je ze ?
en heb je die rode geverfd?
tnx
ik heb deze dreads nu 8 maanden maar daarvoor had ik al een jaar dreads(die had ik uitgekamd). Die rode zijn nep.
Oud 24-07-2004, 12:54
CanYouHandleMe
Citaat:
Qamra schreef op 24-07-2004 @ 08:16 :
Mwoeah. Voor een kapper is het goedkoop..

hm

ik ga vanmiddag toch eens bellen.. HOOP dat ze toch echte bedoelen
Oud 24-07-2004, 14:09
Verwijderd
is 90 euri duur voor dreads laten zetten met wax?
je moet zelf de wax kopen e.d.

en is let's dread ook goeie wax?

Laatst gewijzigd op 24-07-2004 om 14:11.
Oud 24-07-2004, 16:33
CanYouHandleMe
Citaat:
CanYouHandleMe schreef op 24-07-2004 @ 13:54 :
hm

ik ga vanmiddag toch eens bellen.. HOOP dat ze toch echte bedoelen

dus toch neppe
Oud 24-07-2004, 16:34
CanYouHandleMe
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 24-07-2004 @ 15:09 :
is 90 euri duur voor dreads laten zetten met wax?
je moet zelf de wax kopen e.d.

en is let's dread ook goeie wax?

vergeleken met de kapper is het niet duur
waar is dat?
Oud 24-07-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
CanYouHandleMe schreef op 24-07-2004 @ 17:34 :
vergeleken met de kapper is het niet duur
waar is dat?
als je 90 euro moet betalen ben je denk ik nog goedkoper uit als je met de trein naar een forummer gaat die dreads zet.. want dan is het 50 euro, en trein zal 20 zijn ofzo?
Oud 24-07-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 24-07-2004 @ 17:46 :
als je 90 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro</a> moet betalen ben je denk ik nog goedkoper uit als je met de trein naar een forummer gaat die dreads zet.. want dan is het 50 euro, en trein zal 20 zijn ofzo?
maar ik bne 14 en mag niet alleen van me ouders helaas

het is in doetinchem tegenover de bristol (als je dat wat zegt )
Oud 24-07-2004, 19:09
Xen : Cuts
Xen : Cuts is offline
Nou ik ga ze aankomende week maar eens bijwerken. De enige reden waarom ik ze laat bijwerken ( in Amsterdam bij The Hairpolice ) is omdat mijn moeder nog een zomertoer overheeft en er niks mee doet. Ik kan ook wachten tot mijn OV weer geldig is, maar mijn haar ziet er vreselijk uit. Ik heb ondertussen alweer 5 centimeter uitgroei ( het gaat echt vreselijk snel! ), en omdat ik kroes haar heb, moet ik het elke dag nadat ik geslapen heb., alles weer uit elkaar trekken. Oftewel, ik ben mijn haar nu vreselijk aan het molesteren.

Nu nog alleen uitzoeken hoe ik bij The Hairpolice kom vanuit Amsterdam Centraal nadat ik m'n afspraak gemaakt heb. Foto's zullen volgen nadat ze bijegwerkt zijn! Heeft iemand hier trouwens ervaring by The Hairpolice? Mijn vriend heeft ze daar laatst bij laten werken, en ze zien er onwijs goed uit, qua het knopen dan ( de uitgroei ). Hijzelf was er zeer tevreden over.
Oud 25-07-2004, 09:45
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 24-07-2004 @ 17:57 :
maar ik bne 14 en mag niet alleen van me ouders helaas

het is in doetinchem tegenover de bristol (als je dat wat zegt )
neem je toch gewoon 1 van je ouders mee, scheelt veel geld.
Oud 25-07-2004, 09:59
Verwijderd
mijn moeder wilt me niet brengen
maargoed gister had ik woorden over met haar en nu mag ik wel opeens met de trein

vaagmens heb ik als moeder
Oud 25-07-2004, 10:29
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
shadowtricks schreef op 24-07-2004 @ 20:09 :
Nou ik ga ze aankomende week maar eens bijwerken. De enige reden waarom ik ze laat bijwerken ( in Amsterdam bij The Hairpolice ) is omdat mijn moeder nog een zomertoer overheeft en er niks mee doet. Ik kan ook wachten tot mijn OV weer geldig is, maar mijn haar ziet er vreselijk uit. Ik heb ondertussen alweer 5 centimeter uitgroei ( het gaat echt vreselijk snel! ), en omdat ik kroes haar heb, moet ik het elke dag nadat ik geslapen heb., alles weer uit elkaar trekken. Oftewel, ik ben mijn haar nu vreselijk aan het molesteren.

Nu nog alleen uitzoeken hoe ik bij The Hairpolice kom vanuit Amsterdam Centraal nadat ik m'n afspraak gemaakt heb. Foto's zullen volgen nadat ze bijegwerkt zijn! Heeft iemand hier trouwens ervaring by The Hairpolice? Mijn vriend heeft ze daar laatst bij laten werken, en ze zien er onwijs goed uit, qua het knopen dan ( de uitgroei ). Hijzelf was er zeer tevreden over.
5 centimeter?? groeide mijn haar maar zo snel.

en ik moest flink zoeken toen ik naar the hairpolice ging een keer om shampoo te kopen. je moet zegmaar vanaf de bloemenmarkt ergens een zijstraatje in (geelvincksteeg). en het is ook nog eens een heel klein zaakje, dus ik had er bijna overheen gekeken

en weet jij wat ze precies doen bij dat bijwerken? wat bedoel je met knopen (de uitgroei)? toch niet een gat maken en daar de dread doorheen halen he?
ik wil ze misschien ook laten bijwerken, heb veel losse haren (vooral bovenop die maar niet in de uitgroei willen blijven zitten als ik ze bijwerk). maar als de kapper alleen bijwerkt wat ik zelf ook kan vind ik het wel veel geld (37 euro was het toch? )
Oud 25-07-2004, 11:31
lievelieze
lievelieze is offline
ik heb één keer mijn dreads laten bijwerken door de kinki kapper, kostte mij 90 eruo
ze haalden de losse plukken door de dread heen en bonden de dread samen, met een touwtje (net als anders met een elastiekje) die plukjes zetten ze vast met extention lijm, zodat het plukje er niet uit zou "vallen".

een klasgenootje van me bood later aan dat zij het ook wou doen, ze vind het erg leuk werk, dus nu worden mijn dreads op die "kinki manier" bijgewerkt, gratis

...ik ben ook wel benieuwd naar het "knopen" van dreads als bijwerken...
Oud 25-07-2004, 11:42
CanYouHandleMe
Citaat:
Pebbles schreef op 24-07-2004 @ 17:46 :
als je 90 euro moet betalen ben je denk ik nog goedkoper uit als je met de trein naar een forummer gaat die dreads zet.. want dan is het 50 euro, en trein zal 20 zijn ofzo?
jamaar de forummers die ik weet wonen in leiden en lelystad (toch??) en dan zou ik retour ook op iets van 40 euro uitkomen.. dacht ik

zomertoer is trouwens misschien toch wel een idee.. dan kan ik gelijk een dagje naar mn beste vriend die in zeeland 4 weken aan het werken is

dagje zee, dagje dreads en dagje nog iets
Oud 25-07-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
CanYouHandleMe schreef op 25-07-2004 @ 12:42 :
jamaar de forummers die ik weet wonen in leiden en lelystad (toch??) en dan zou ik retour ook op iets van 40 euro uitkomen.. dacht ik

zomertoer is trouwens misschien toch wel een idee.. dan kan ik gelijk een dagje naar mn beste vriend die in zeeland 4 weken aan het werken is

dagje zee, dagje dreads en dagje nog iets
hmm nee, als het 40 euro kost schiet het idd nog niet op
Oud 25-07-2004, 12:22
CanYouHandleMe
nee maja.. wat kost zomertoer ook alweer?
Oud 25-07-2004, 12:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
CanYouHandleMe schreef op 25-07-2004 @ 13:22 :
nee maja.. wat kost zomertoer ook alweer?
69 euro voor twee personen.
Oud 25-07-2004, 12:49
CanYouHandleMe
Citaat:
Qamra schreef op 25-07-2004 @ 13:43 :
69 euro voor twee personen.
das nog te doen he.. als er iemand mee wil die dan een van de dagen wil toekijken hoe dreads gezet worden ofzo
Oud 25-07-2004, 12:57
Verwijderd
tja
mag hij/zij daar een beetje lummelen

blijven waxdreads net zo goed zitten al permanent?
Oud 25-07-2004, 13:11
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 25-07-2004 @ 13:57 :
tja
mag hij/zij daar een beetje lummelen

blijven waxdreads net zo goed zitten al permanent?
ik ken iemand met waxdreads en die had ze na 2 weken gewassen en bleven heel goed zitten. zijn nu een jaar oud en
Oud 25-07-2004, 13:12
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 22-07-2004 @ 12:30 :
ramble on!
wij kunnnen wel samen bestellen, dan kom ik wel naar de kors weer eens
jaaa. alleen nu zie ik net dat de locksteady weeeer uitverkocht is
Oud 25-07-2004, 14:00
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 25-07-2004 @ 14:12 :
jaaa. alleen nu zie ik net dat de locksteady weeeer uitverkocht is
hmm...das snel, ik heb mijn pot nog steeds ongebruikt in de kast staan...
Oud 25-07-2004, 14:03
Verwijderd
Met draaien heb ik steeds het probleem dat ik twee dreads een beetje in elkaar draai. Dat komt omdat de dreads nog losse haren hebben, die wel bij een dread zitten, maar er nog niet mee vergroeid zijn zeg maar. Dus als ik een dread ga draaien, dan neem ik soms haren mee die eigenlijk bij een andere dread horen. Als ik dan alles gedraaid heb en ik ga met mn handen door mn dreads, moet ik ze een beetje lostrekken van elkaar.
Ik heb dat alleen als ik ze systematisch draai (dus eerst in twee staarten en dan dread voor dread) en niet als ik willekeurig doe. Het helpt (behalve voor de achterste dreads) wel om het draaien voor de spiegel te doen, maar ik doe het liever gewoon tijdens tv kijken ofzo..
Oud 25-07-2004, 14:11
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 25-07-2004 @ 15:03 :
Met draaien heb ik steeds het probleem dat ik twee dreads een beetje in elkaar draai. Dat komt omdat de dreads nog losse haren hebben, die wel bij een dread zitten, maar er nog niet mee vergroeid zijn zeg maar. Dus als ik een dread ga draaien, dan neem ik soms haren mee die eigenlijk bij een andere dread horen. Als ik dan alles gedraaid heb en ik ga met mn handen door mn dreads, moet ik ze een beetje lostrekken van elkaar.
Ik heb dat alleen als ik ze systematisch draai (dus eerst in twee staarten en dan dread voor dread) en niet als ik willekeurig doe. Het helpt (behalve voor de achterste dreads) wel om het draaien voor de spiegel te doen, maar ik doe het liever gewoon tijdens tv kijken ofzo..
uuuuh?
Oud 25-07-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
lievelieze schreef op 25-07-2004 @ 15:11 :
uuuuh?
en ik deed nog wel zo mn best het zo duidelijk mogelijk uit te leggen
Oud 25-07-2004, 15:11
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 25-07-2004 @ 15:13 :
Het was ook duidelijk

Je hebt losse haren uit je dreads en als je ze draait dan gaan de losse haren van een andere dread in de dread die je aan het draaien bent en dan zitten ze aan elkaar vast.
Oud 25-07-2004, 16:24
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 25-07-2004 @ 15:13 :
nee, vroeg me af of het een mededeling was of een "advies-vraag" (bestaat dat woord ? )

misschien kun je proberen die losse haren bij de juiste dread in te proppen? met een haaknaald ofzo??
Oud 25-07-2004, 16:34
AngelLena
AngelLena is offline
Ik ben terug, vreselijk moe enzow en ik heb foto's, maar daar moeten jullie even op wachten want ik ga eerst heel veel slapen, dan foto's overzetten, dan zal ik er eens even een mooie tussenuit zoeken.
Oud 25-07-2004, 16:43
Verwijderd

vraagje als ik dreads neem komen ze dan op mijn schouders?

(sorrie voor de crappy foto bne er gewoon slecht in)
Oud 25-07-2004, 16:46
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 25-07-2004 @ 17:43 :
[afbeelding]

vraagje als ik dreads neem komen ze dan op mijn schouders?

(sorrie voor de crappy foto bne er gewoon slecht in)
ja.
Oud 25-07-2004, 16:52
Verwijderd
wel over je schouders ik had het iets langer dan jij..en ze kwamen ruim over mijn schouders
Oud 25-07-2004, 16:57
Verwijderd
mooisow
Oud 25-07-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
lievelieze schreef op 25-07-2004 @ 17:24 :
nee, vroeg me af of het een mededeling was of een "advies-vraag" (bestaat dat woord ? )

misschien kun je proberen die losse haren bij de juiste dread in te proppen? met een haaknaald ofzo??
ooh

het was meer een advies vraag ja, maar hij staat er eigenlijk een beetje als mededeling idd..

moet je dan losse haren in die naald doen, en dan de naald door de dread heen steken?
Oud 25-07-2004, 18:27
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 25-07-2004 @ 18:31 :

moet je dan losse haren in die naald doen, en dan de naald door de dread heen steken?
Andersom, naald door je dread, haar door je naald, naald uit je dread. Anders gaat het er niet helemaal doorheen
Oud 25-07-2004, 18:29
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 25-07-2004 @ 18:31 :
ooh

het was meer een advies vraag ja, maar hij staat er eigenlijk een beetje als mededeling idd..

zo doe ik het wel (laat ik het doen ).

je steekt een kleine haaknaald door je dread heen, je haakt het plukje in de haak (snapje??) en dan trek je de naald uit je dread, dan zit het plukje door de dread heen. dit doe je een paar keer heen en weer (zig zag achtig). bij mij zet ik het "uiteinde" van het plukje vast met extention lijm van de kinki kapper (ziet er uit als dat lijm potje van knottyboy tegen rafelige punten) en blijft het goed zitten en dread het vanzelf mee.

ik doe dit dus alleen met nieuwe/losse haren, niet met complete losse "strengen", maar dat lijkt me ook kunnen, en anders kun je misschien de losse lange haren vastzetten met een kraaltje??

..misschien heb je dr wat aan??
Oud 25-07-2004, 19:27
Verwijderd
Dat klinkt wel als iets wat ik (nja, mn moeder ) moet kunnen

dank je wel allebei

en losse haren doe ik wel soms elastiekjes omheen, maar dat werkt ook niet zo heel goed..
Oud 25-07-2004, 20:55
Verwijderd
gewone losse haren blijven bij mij er ook niet in als ik ze met een haaknaald erin doe, maar dat komt denk ik omdat mijn dreads nog niet zo oud zijn.
Oud 25-07-2004, 21:11
Verwijderd
ik wil eigenlijk mijn dreads morgen gaan blonderen...welk spul kan ik daar het beste voor gaan gebruiken? ik heb mn dreads al wel eerder geprobeerd te blonderen..toen heb ik niet van dat echte blondeerspul ( van dat blauwe) gebruikt..maar gewoon een of ander goedje van loreal ofzo...dat was niet gewoon verf, maar had wel een blonderend effect zegmaar. het was toen wel blonder, maar lang niet zo blond als ik wilde. ik heb nu middenblond haar (zie de foto die ik eerder gepost heb)
Oud 25-07-2004, 21:43
Skaven
Skaven is offline
test

beetje donker nu

Laatst gewijzigd op 25-07-2004 om 21:45.
Oud 25-07-2004, 21:52
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 25-07-2004 @ 21:55 :
gewone losse haren blijven bij mij er ook niet in als ik ze met een haaknaald erin doe, maar dat komt denk ik omdat mijn dreads nog niet zo oud zijn.
heb ik dus ook, daarom die "lijm"
Oud 25-07-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
lievelieze schreef op 25-07-2004 @ 22:52 :
heb ik dus ook, daarom die "lijm"
oke
Oud 25-07-2004, 23:04
Verwijderd
hoe duur is die 'lijm dan?
Oud 25-07-2004, 23:09
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 26-07-2004 @ 00:04 :
hoe duur is die 'lijm dan?
als je die puntjeslijm bedoeld 5 of 10 euro
maar die van 5 is altijd uitverkocht
Oud 26-07-2004, 11:16
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
Gadje schreef op 26-07-2004 @ 00:09 :
als je die puntjeslijm bedoeld 5 of 10 euro
maar die van 5 is altijd uitverkocht
ik heb kinki kappers extension lijm, 10 euro, maar ziet er verdacht veel uit als de puntjes lijm...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten