Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 31-07-2004 @ 00:17 :
Dus als ik je een blanke %$*()(*^* en &*%$&(*()^% noem, doet dat je niets?
Het woord blanke zou mij niks doen nee. Zelfde als dat ik niet boos zou worden omdat iemand me wil beledigen met mn lengte ofzo, waarom boos worden om iets waaraan je niks kan doen en niks kan veranderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2004, 23:51
Verwijderd
Nouja, als iemand mij een strontmongool noemt word ik ook niet boos.
Maargoed, dat ligt meer aan mij, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 00:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-07-2004 @ 00:51 :
Nouja, als iemand mij een strontmongool noemt word ik ook niet boos.
Maargoed, dat ligt meer aan mij, denk ik.
En als iemand in je gezicht gaat staan en zegt: "Waar kijk jij naar? Vieze blanke ^%^%$^$#^%76$##@$, 99."
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 31-07-2004 @ 01:05 :
En als iemand in je gezicht gaat staan en zegt: "Waar kijk jij naar? Vieze blanke ^%^%$^$#^%76$##@$, 99."
Negeren en doorlopen. Maar ik ben meestal niet zo provocatief ingesteld, dus dat soort dingen zijn bij mij nog nooit voorgekomen.

Ben wel eens op mijn bek geslagen. Maar ach.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 00:30
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-07-2004 @ 01:28 :
Negeren en doorlopen. Maar ik ben meestal niet zo provocatief ingesteld, dus dat soort dingen zijn bij mij nog nooit voorgekomen.

Ben wel eens op mijn bek geslagen. Maar ach.
En als die persoon dat een persoonlijk aanval op zijn waardigheid vindt en je vervolgens achterna komt met zijn 18 makkers en zijn neven? Raak je dan nog steeds niet in paniek?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 31-07-2004 @ 01:30 :
En als die persoon dat een persoonlijk aanval op zijn waardigheid vindt en je vervolgens achterna komt met zijn 18 makkers en zijn neven? Raak je dan nog steeds niet in paniek?
Tegen de tijd dat hij zijn 18 makkers en neven heeft opgetrommeld ben ik allang weg daar hoor, ik ga echt niet lekker blijven staan wachten.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 00:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 31-07-2004 @ 01:44 :
Tegen de tijd dat hij zijn 18 makkers en neven heeft opgetrommeld ben ik allang weg daar hoor, ik ga echt niet lekker blijven staan wachten.
Jij bent duidelijk geen echte man.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 01:06
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 31-07-2004 @ 01:45 :
Mijn trots is me minder waard dan mijn lichaam.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 05:58
Verwijderd
Citaat:
Of hij heeft andere normen en waarden ed.

Ik ben dan wel geen 'man' (zelfs geen onechte), maar ik zou ze ook laten lullen (negeren dus) en gewoon weg doorlopen.

Ik denk dat je nu van een aantal mensen wel hun vooroordelen bevestigt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 05:58
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 31-07-2004 @ 02:06 :
Minder?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-07-2004 @ 06:58 :
Minder?
Ja, ik ga niet lekker blijven staan omdat weglopen niet stoer of mannlijk is ofzo. Ik ben liever een mietje dan dat ik in het ziekenhuis beland.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 31-07-2004 @ 10:34 :
Ja, ik ga niet lekker blijven staan omdat weglopen niet stoer of mannlijk is ofzo. Ik ben liever een mietje dan dat ik in het ziekenhuis beland.
Ik vind dat als je weg loopt je juist voor je trots kiest...
Waarom zou je jezelf verlagen door te gaan vechten ed?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 09:51
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 31-07-2004 @ 02:06 :
Uiteraard. Wat heb je eraan helemaal kapotgebeukt te worden. Een zeker mate van lafheid is gerechtvaardigd.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 09:51
Levitating Nun
Citaat:
Leonoor schreef op 31-07-2004 @ 10:50 :
Ik vind dat als je weg loopt je juist voor je trots kiest...
Waarom zou je jezelf verlagen door te gaan vechten ed?
Hij kiest voor zijn lichaam liever dan zijn trots...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 09:53
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 31-07-2004 @ 10:51 :
Hij kiest voor zijn lichaam liever dan zijn trots...
Dat begreep ik ook wel, daar ging het ook niet over.

Ik zie het anders, door weg te lopen kies je ook voor je trots.
Alleen een andere. Eentje die, volgens mij, meer waard in.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 09:55
Levitating Nun
In a way kies voor je trots als je wegloopt, maar je moet bedenken wat je het meeste zou opleveren (aan prestige): vechten of weglopen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 10:05
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 31-07-2004 @ 10:55 :
In a way kies voor je trots als je wegloopt, maar je moet bedenken wat je het meeste zou opleveren (aan prestige): vechten of weglopen
Ligt aan degene aan wie je dat vraagt. Bij de één zal het weglopen zijn, bij de ander vechten. En als je voor die keuze staat kun je denk ik beter kiezen wat jijzelf het beste vindt dan wat anderen eventueel misschien zouden kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-07-2004 @ 10:53 :
Dat begreep ik ook wel, daar ging het ook niet over.

Ik zie het anders, door weg te lopen kies je ook voor je trots.
Alleen een andere. Eentje die, volgens mij, meer waard in.
Ik reageerde op die Mujahideen, die vond dat je geen echte man bent als je wegloopt. Dus ik ging er vanuit dat hij in zijn trots gekrenkt zou zijn als hij weg zou lopen, wat ik dus niet vind.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 31-07-2004 @ 11:15 :
Ik reageerde op die Mujahideen, die vond dat je geen echte man bent als je wegloopt. Dus ik ging er vanuit dat hij in zijn trots gekrenkt zou zijn als hij weg zou lopen, wat ik dus niet vind.
't leek of jij dat ook vond. Maar je vindt het dus, net als ik, dus juist niet? Zijn we het daar iig over eens.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 10:26
Eend
Eend is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 31-07-2004 @ 00:08 :
Het wordt vermeld omdat diegene, zoals je zelf zegt, van Molukse afkomst is. Als het niet wordt vermeld kan je er van uitgaan dat het iemand is met de Nederlandse nationaliteit. En ik snap het probleem niet, als een Spanjaard of een Zweed het deed wordt het ook gewoon vermeld zonder dat er ophef over komt, maar bij een Molukker is het gelijk weer discriminatie.
Nee, want die Molukker die woont in Nederland en is dan gewoon een Nederlander. Een Spanjaard, die uit Spanje komt en op vakantie is in Nederland, dan kan het wel vermeldt worden. Ik vind het voor de rest nergens op slaan. Het zet alleen maar aan tot discriminatie.
Oud 31-07-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 31-07-2004 @ 11:26 :
Nee, want die Molukker die woont in Nederland en is dan gewoon een Nederlander.
Als ie een Nederlands paspoort heeft, dan is ie idd een Nederlander.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 10:28
Eend
Eend is offline
Citaat:
Dit slaat nou werkelijk nergens op

Je bent dus pas een man als je blijft staan en een enorm gevecht veroorzaakt? Koel, en dan nog zeggen dat je tegen zinloos geweld bent.

Weglopen is niet altijd laten zien dat je laf bent. Weglopen is op zo'n moment laten zien dat je de slimste bent.

Helaas kunnen mensen dat nooit zo waarderen.
Oud 31-07-2004, 10:29
Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-07-2004 @ 11:26 :
Als ie een Nederlands paspoort heeft, dan is ie idd een Nederlander.
daarom
Oud 31-07-2004, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 31-07-2004 @ 11:29 :
daarom
Maar hij hoeft niet per se een Nederlands paspoort te hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 11:22
Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-07-2004 @ 11:32 :
Maar hij hoeft niet per se een Nederlands paspoort te hebben.
Nee, oké, maar dit was wel wat ik bedoelde.
Oud 31-07-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 31-07-2004 @ 11:28 :
Dit slaat nou werkelijk nergens op

Je bent dus pas een man als je blijft staan en een enorm gevecht veroorzaakt? Koel, en dan nog zeggen dat je tegen zinloos geweld bent.

Weglopen is niet altijd laten zien dat je laf bent. Weglopen is op zo'n moment laten zien dat je de slimste bent.

Helaas kunnen mensen dat nooit zo waarderen.
In sommige culturen wordt weglopen gezien als de ultieme lafheid. Met name bij wat primitievere culturen, zoals islamitische maar ook de Surinaamse, wordt erop los rammen gewoon gezien als de beste oplossing. Surinaamse en Antilliaanse moeders brengen hun kinderen in de Bijlmer gewoon van jongsafaan bij dat ze erop moeten rammen om een conflict op te lossen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:11
Verwijderd
Dan ben ik maar geen 'echte man'.

Gelukkig heb ik (nog) geen problemen met het krijgen van een erectie.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:16
Verwijderd
Ik herken me dan weer wel in de opmerking van Mujahideen dat als je sommige bevolkingsgroepen (in casu Marokkaanse jongeren) beledigt (dat wil hier zeggen: er te dicht langslopen of drie seconden te lang naar kijken) je inderdaad te maken krijgt met achttien makkers en neven die zichzelf allemaal echte mannen voelen. Lastig als je die opvatting niet deelt omdat om één of andere reden bij die mensen het spraakcentrum in de hersenen altijd nogal is achtergebleven qua ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:53
Levitating Nun
Citaat:
nare man schreef op 31-07-2004 @ 13:03 :
Surinaamse en Antilliaanse moeders brengen hun kinderen in de Bijlmer gewoon van jongsafaan bij dat ze erop moeten rammen om een conflict op te lossen.
Ik zou graag willen weten waar je die onzin vandaan haalt.

Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 12:58.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 31-07-2004 @ 13:53 :
Het is geen onzin, doch ongenuanceerd en gegeneraliseerd.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 13:02
ythguaN
ythguaN is offline
Je bent mijn inziens eerder een man als je weg loopt en dus je hersens gebruikt, dan als je je door 18 mensen laat in elkaar slaan en dan door ambulancebroeders bijelkaar geveegd moet worden, maar dat is dan ook maar mijn meningetje
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 31-07-2004 @ 13:53 :
Ik kan je geen ISBN-nummer geven van een dissertatie maar enkele weken geleden is er nog op Netwerk op NED1 een special geweest over dit probleem.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 13:16
Levitating Nun
Citaat:
nare man schreef op 31-07-2004 @ 14:06 :
Ik kan je geen ISBN-nummer geven van een dissertatie maar enkele weken geleden is er nog op Netwerk op NED1 een special geweest over dit probleem.
Heb je een link voor me?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 31-07-2004 @ 14:16 :
Heb je een link voor me?
www.netwerk.tv maar daar staan (begrijpelijkerwijs) niet alle uitzendingen van de afgelopen tijd op en volgens mij is deze al een tijdje terug uitgezonden. Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet alles onthou, op het moment zelf vond ik het interessant maar was dit topic er nog niet, anders had ik het wel beter genoteerd.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 13:30
Levitating Nun
Mja, ik heb zelf al gezocht op diverse steekwoorden en heb niks kunnen vinden (ook al gaat het archief terug tot december 2002). Overigens wil ik ook nog opmerken dat het op-één-hoop-gooien van Antillianen en Surinamers, pijn aan mijn ogen doet. Er zijn inherente verschillen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 14:17
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Millroy schreef op 29-07-2004 @ 16:45 :
Dus?
nou bekijk de situatie: wij, drie 15/16 jarige zeer onschuldige ventjes, en 15 25-jarigen die ruzie met ons zoeken. Op zijn minst raar te noemen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Nee, je bent een echte man als je door een veel grotere groep mannetjes in elkaar wordt gebeukt

Ach, je zal er wel moslim voor moeten zijn om dat te begrijpen

*bingo*
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 31-07-2004 @ 14:30 :
Mja, ik heb zelf al gezocht op diverse steekwoorden en heb niks kunnen vinden (ook al gaat het archief terug tot december 2002). Overigens wil ik ook nog opmerken dat het op-één-hoop-gooien van Antillianen en Surinamers, pijn aan mijn ogen doet. Er zijn inherente verschillen.
Ongetwijfeld. Mijn excuses.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 21:40
Levitating Nun
Niet speciaal tegen jou gericht, overigens.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:06
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 31-07-2004 @ 16:40 :
Nee, je bent een echte man als je door een veel grotere groep mannetjes in elkaar wordt gebeukt

Ach, je zal er wel moslim voor moeten zijn om dat te begrijpen

*bingo*
Ik postte dat om hem te stangen, het was niet gemeend.

Grappig om te zien dat mensen er de meest belachelijke theorien erop loslaten.

@nareman, ik had vroeger nog bewondering voor je maar je doet wel flink je best om dat te veranderen. Niet dat je er ook maar iets van hoeft aan te trekken.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 31-07-2004 @ 23:06 :
Ik postte dat om hem te stangen, het was niet gemeend.

Grappig om te zien dat mensen er de meest belachelijke theorien erop loslaten.
LoL, moet je ook vooral mijn bericht serieus nemen
Maargoed...ik zal verder maar *shht* doen, anders is het einde topic ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:16
Mujahideen
Mujahideen is offline
Iedereen met een beetje hersenen zou weglopen als er een groep van 20 man op hem af zou komen met hockeysticks en knuppels.
Maar stel het zijn er maar twee of drie dan heb je wel ballen als je de strijd met ze aangaat. Mocht het niet gaan om zinloos geweld.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:14
R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2004 @ 19:02 :
Als jij ons even een ISBN-nummer geeft, dat bespaart tijd. Verder is dat boek net zo goed de mening van iemand. Je kunt mensen wel voorzien van feiten, ook uit wetenschappelijk werk, maar uiteindelijk blijft het grootste gedeelte toch hangen in denkcirkels die veroorzaakt zijn door opvoeding en sociale omgeving. Gewoon vastgeroeste denkpatronen dus.
De Mietjesmaatschappij - over politiek incorrecte feiten - Marcel Roele

ISBN: 90-254-9576-1
Oud 01-08-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 18-07-2004 @ 16:22 :
Dat ligt dan aan jou, ik heb nog nooit meegemaakt dat een neger agressief tegen mij deed.
Een van mijn beste vrienden is een neger. Het is een echte schat. Als ik uit school kom, fiets ik langs een fabriek waar heel veel negers werken, ik ken die mensen niet eens, maar iedere keer als ik langs fiets, is het van; 'Hoi! Alles goed?' gewoon even gezellig kletsen..Ik ervaar ze als een enorm gezellig volk..
Nou moet ik zeggen dat jij natuurlijk wel van een ander geslacht bent... En mannen (negers, blanken) zijn eerder geneigd vriendelijk te doen tegen mensen van 't andere geslacht, lijkt me.

Maar ik heb zelf geen problemen met negers gehad. Maar de negers die ik tegengekomen ben, en dat zijn er niet veel, waren wel mondiger. Maar niet aggressief ofzo. Er zat bij mij ook iemand in de klas met een zwarte huidskleur, maar die was gewoon heel erg aardig.

M'n moeder is weleens een neger tegengekomen die z'n middelvinger opstak. Verder gelukkig niet aggressief...maar wel zeer onbeschoft. Maar ja, dat heb je ook met blanken.

Maar mensen die het moslim geloof aanhangen mogen van mij *** naar hun eigen land. Is wel duidelijk waarom denk ik... En de mensen die hier toch zijn moeten zich hier maar aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Hoofddoekjes vind ik ook zoiets doms! Maar ja, als je dat gaat verbieden wordt er waarschijnlijk weer een aanslag gedaan....
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
ythguaN schreef op 31-07-2004 @ 14:02 :
Je bent mijn inziens eerder een man als je weg loopt en dus je hersens gebruikt, dan als je je door 18 mensen laat in elkaar slaan en dan door ambulancebroeders bijelkaar geveegd moet worden, maar dat is dan ook maar mijn meningetje
Mwah, door meer van het testosteron hormoon word je mannelijker, toch? Dit hormoon zorgt ervoor dat je meer risico neemt. Dus als je heel veel van dit spul hebt (en heel mannelijk bent dus) neem je dit risico wel ff.

Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 22:41
Nona
Nona is offline
Citaat:
12Trix schreef op 01-08-2004 @ 23:23 :
Maar mensen die het moslim geloof aanhangen mogen van mij *** naar hun eigen land. Is wel duidelijk waarom denk ik... En de mensen die hier toch zijn moeten zich hier maar aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Hoofddoekjes vind ik ook zoiets doms! Maar ja, als je dat gaat verbieden wordt er waarschijnlijk weer een aanslag gedaan....
Heb jij enorm veel last van die doekjes? Nee toch zeker? En de meester moest jou in groep acht vast elke dag zeggen om die pet af te doen in de klas, dus aanpassen ammehoela. Iedereen leeft op zijn eigen manier.

Kijk, aanslagen plegen is een andere zaak. Maar dat is geen geloof, dat is hersenspoeling. Mensen die simpelweg moslim zijn plegen geen aanslagen om onschuldige mensen te vermoorden.

Maar aanslagen en hoofddoekjes hebben in principe niets met elkaar te maken. Joodse mensen dragen ook keppeltjes en christenen dragen nogal eens een kruisje aan een ketting. So?
Oud 01-08-2004, 23:08
Rioto
Citaat:
jij ook niet met je 18 man .. loser
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 01-08-2004 @ 23:41 :
Heb jij enorm veel last van die doekjes? Nee toch zeker? En de meester moest jou in groep acht vast elke dag zeggen om die pet af te doen in de klas, dus aanpassen ammehoela. Iedereen leeft op zijn eigen manier.

Kijk, aanslagen plegen is een andere zaak. Maar dat is geen geloof, dat is hersenspoeling. Mensen die simpelweg moslim zijn plegen geen aanslagen om onschuldige mensen te vermoorden.

Maar aanslagen en hoofddoekjes hebben in principe niets met elkaar te maken. Joodse mensen dragen ook keppeltjes en christenen dragen nogal eens een kruisje aan een ketting. So?
Hallo mede SP-er (of SF-er )

Ik heb toevallig nooit een pet gedragen... Gaat mijn kostbare haar naar de knoppen op langere termijn

Maar anderen in mijn klas wel, en die hebben daar idd wel eens opmerkingen over gekregen. En toen werd die ook afgedaan. Zo'n pet werd trouwens ook lang niet altijd gedragen. De mensen die het moslim geloof aanhangen, de vrouwen dan, willen deze ook niet afzetten, ook niet als het ze gevraagd wordt toch?

Bovendien wordt een pet niet gedragen omdat dat van het geloof moet.

En een keppeltje lijkt volgens mij wat meer op een hoedje of een petje? Het bedekt toch niet je hele gezicht? Of is dat wel het geval. En hoe zit het met de tijden waarop zo'n keppel gedragen wordt. Wordt die ook in de klas gedragen dan? Sorry voor mijn onwetendheid wat dat betreft.

Mensen die het moslim geloof aanhangen werken wel mee aan aanslagen. Heb niet veel over christenen gehoord die aanslagen plegen. Maar ik kan fout zitten...

Die aanslagen hebben te maken met het niet willen aanpassen en het niet accepteren van een ander geloof. Hoofddoekjes niet eens af willen doen in een klas toont diezelfde mentaliteit.

En kijk, als iemand joods is heb ik daar geen problemen mee! Ben ook geen tweede Hitler ofzo. Ik vind gewoon dat Nederland zich teveel aanpast aan andere culturen.

Dat christenen kruisjes dragen heb ik geen problemen mee, dit bedekt ook niet een groot deel van je hoofd

Laatst gewijzigd op 01-08-2004 om 23:31.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 23:30
Eend
Eend is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-07-2004 @ 13:03 :
In sommige culturen wordt weglopen gezien als de ultieme lafheid. Met name bij wat primitievere culturen, zoals islamitische maar ook de Surinaamse, wordt erop los rammen gewoon gezien als de beste oplossing. Surinaamse en Antilliaanse moeders brengen hun kinderen in de Bijlmer gewoon van jongsafaan bij dat ze erop moeten rammen om een conflict op te lossen.
Sommige Nederlanders kunnen dat ook goed, alleen rammen ze dan op de kinderen om te laten zien hoe ze moeten slaan

of zo
Oud 02-08-2004, 14:08
Nona
Nona is offline
Citaat:
12Trix schreef op 02-08-2004 @ 00:17 :
Hallo mede SP-er (of SF-er )

Citaat:
Zo'n pet werd trouwens ook lang niet altijd gedragen. De mensen die het moslim geloof aanhangen, de vrouwen dan, willen deze ook niet afzetten, ook niet als het ze gevraagd wordt toch?

Bovendien wordt een pet niet gedragen omdat dat van het geloof moet.
Dus je stoort je niet aan het aanzicht maar aan het feit dat het bij een bepaalde religie hoort? Veroordeel je meer dingen die bij bepaalde geloven horen? Of veroordeel je alleen wat zichtbaar is? Of veroordeel je alleen de dingen die bij het moslimgeloof horen? Laat het maar weten.

Citaat:
En een keppeltje lijkt volgens mij wat meer op een hoedje of een petje? Het bedekt toch niet je hele gezicht? Of is dat wel het geval. En hoe zit het met de tijden waarop zo'n keppel gedragen wordt. Wordt die ook in de klas gedragen dan? Sorry voor mijn onwetendheid wat dat betreft.
Nee, zo'n keppeltje bedekt maar een klein stukje hoofd en wordt volgens mij alleen op zaterdag gedragen (maar dat weet ik ook niet zeker). Maar de meeste hoofddoekjes bedekken ook niet het hele gezicht. De meeste mensen in Nederland de een hoofddoekje dragen bedekken alleen hun haar daarmee. Ik zie nog steeds niet in wat daar mis mee is, zeker niet aangezien het bij een geloof hoort.
Goed, gezichtssluiers horen niet in Nederland thuis. Dat ondermijnt de Nederlandse cultuur, mensen willen elkaar nu eenmaal aan kunnen kijken. Maar dat is zeker niet hetzelfde als een doekje over het haar.

Citaat:
Mensen die het moslim geloof aanhangen werken wel mee aan aanslagen. Heb niet veel over christenen gehoord die aanslagen plegen. Maar ik kan fout zitten...
1. Niet alle mensen die moslim zijn werken ook mee aan aanslagen. Sterker nog, de moslims die ik erover spreek keuren het allemaal sterk af. Het geeft de islam een slechte naam en dat zien zij niet graag.
2. Christenen gaan ook in oorlog voor hun geloof. Nee, van terroristische organisaties heb ik even niets gehoord, maar al sinds de vroege middeleeuwen wordt er gemoord en oorlog gevoerd in naam van het christendom. Dat telt ook. En nee, niet alleen christenen en moslims, er zijn veel bevolkingsgroepen die oorlog voeren vanwege geloof.

Citaat:
Die aanslagen hebben te maken met het niet willen aanpassen en het niet accepteren van een ander geloof. Hoofddoekjes niet eens af willen doen in een klas toont diezelfde mentaliteit.
Nee. Mensen die een hoofddoekje dragen willen simpelweg hun eigen geloof aanhangen. Dat betekent niet dat ze iets tegen andere geloven hebben. Mensen die aanslagen plegen om mensen tot hun eigen geloof te bekeren hebben toch een hele andere mentaliteit - die willen andere religies uitroeien.
Reageren

Regels voor berichten