Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 17:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Marcade schreef op 04-08-2004 @ 13:45 :
No quiro is te dromerig idealistisch bezig, vind ik. Ik zou het ook wel aanhoren en netjes uitmaken, maar geen kans dat 't aanblijft.

Realistisch gezien, als m'n vriendin vreemdgaat, raak ik gelijk een heel stuk vertrouwen kwijt, gevoelsmatig zeker ook .. zodanig veel dat ik geen relatie meer vol zou kunnen houden ..

.. of ze nou fysiek of geestelijk vreemdgaat ..

Al zou 't zijn omdat ze dronken was en niet precies wist wat ze deed .. heeft ze pech .. ik wil d'r kunnen vertrouwen in wat voor staat ze ook is .. Ik bedoel als ik dronken ben ga ik ook niet vreemd. Ik bedoel; als ik dronken ben, spring ik nog steeds niet voor de lol van een gebouw af.

.. dan zoek ik wel een nieuwe vriendin die niet zulke grove fouten maakt.
Nee hoor, sommigen kunnen nog best een relatie doorhebben ook al heeft die ander een slap excuus als "dronken" zijn, dus no quiro kan best realistisch bezig zijn. Maar zoals ik al zei, ik kan voor mezelf ook niet echt een reden verzinnen waardoor ik het zou accepteren, vandaar dus dat ik het eerst met je eens was... Maar het iets later toch wilde nuanceren, vanwege 'het voor mij nog onbekende'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2004, 18:00
Verwijderd
Yup, mijn ex is ooit vreemdgegaan en het voelt echt ontzettend vreemd om iemand daarna nog te zien, de relatie is stuk gelopen (onder andere daardoor)

Nu ben ik zelf ook ooit vreemd gegaan, en het is geen excuus, maar deed het ook omdat mijn (toen huidige) vriend niet inzag dat het gewoon over was tussen ons. Ik zoende met iemand waar ik verliefd op was, en kreeg toen iets met hem..

Maar vreemdgaan of een partner hebben die vreemdging/-gaat is echt vreselijk!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 19:19
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-08-2004 @ 18:17 :
Nee hoor, sommigen kunnen nog best een relatie doorhebben ook al heeft die ander een slap excuus als "dronken" zijn, dus no quiro kan best realistisch bezig zijn. Maar zoals ik al zei, ik kan voor mezelf ook niet echt een reden verzinnen waardoor ik het zou accepteren, vandaar dus dat ik het eerst met je eens was... Maar het iets later toch wilde nuanceren, vanwege 'het voor mij nog onbekende'
Sommige mensen kunnen idd. gewoon verder gaan (en ik vind dat knap .. hoewel ik aan de andere kant zoiets heb van .. waarom doe je jezelf dat aan .. gebrek aan zelfvertrouwen? bang voor eenzaamheid?)

Maar de manier waarop No Quiero dat bracht vond ik te politiek correct en zat weinig/geen beschrijving bij over hoe je dan omgaat met je gevoel en vertrouwen, dat ik het een idealistisch stuk vond (no offense @ no quiero).

Het kan best zijn dat anderen dat wel kunnen; doorgaan nadat de partner vreemdgegaan is; maar ik niet. Ik zou gek en paranoide worden. Of ongevoelig.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 19:22
Kuzco
Kuzco is offline
Moet 'ie niet proberen... Vreemdgaan is echt
Oud 04-08-2004, 19:42
suikerprinses
suikerprinses is offline
ja. hij is op vakantie vreemdgegaan. mede daardoor is het ook uitgegaan, omdat hij er niet meer voor wilde gaan e.d. in je eentje ergens voor knokken, schiet natuurlijk niet zo op.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:16
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
troep schreef op 04-08-2004 @ 17:23 :
@No Quiero
ben t met je eens... en dan toch als je dat zelf gebeurt (mij tenminste) was het allemaal niet zo makkelijk gedaan als gezegt .. en dan verder, ook al gaat t om de reden erachter, wat is wel een goeie en wat is niet ?
Ik denk dat elke reden in principe een goede kan zijn. Dat hangt vooral af van je opvatting van het begrip "relatie".

Ter indicatie; het lijkt mij niet dat bijvoorbeeld uitgedoofde liefde van persoon B voor persoon A hetgeen leidt tot vreemdgaan van B een "goede" reden kan zijn om vreemd te gaan én daarna de relatie weer goed te...boetseren. De liefde is namelijk voorbij.

Het hangt er maar net vanaf. Maar elke reden kan een slechte en een goede zijn. Dat bepaal je zelf.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:18
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Marcade schreef op 04-08-2004 @ 20:19 :
Sommige mensen kunnen idd. gewoon verder gaan (en ik vind dat knap .. hoewel ik aan de andere kant zoiets heb van .. waarom doe je jezelf dat aan .. gebrek aan zelfvertrouwen? bang voor eenzaamheid?)

Maar de manier waarop No Quiero dat bracht vond ik te politiek correct en zat weinig/geen beschrijving bij over hoe je dan omgaat met je gevoel en vertrouwen, dat ik het een idealistisch stuk vond (no offense @ no quiero).

Het kan best zijn dat anderen dat wel kunnen; doorgaan nadat de partner vreemdgegaan is; maar ik niet. Ik zou gek en paranoide worden. Of ongevoelig.
Ja je hebt wel gelijk, het gaat ook om jezelf. Ik gaf ook wel een uitleg voor wat ík voel en denk daaromtrent. Ik heb zelf geen ervaring met het onderwerp, maar ik denk dat er voor mij niets is wat niet vergeven zou kunnen worden. Ik ben daar best vrij makkelijk in denk ik.

Het gaat natuurlijk altijd om je gevoel, maar wat ik vooral probeer te zeggen is dat ik niet vind dat er een éthische reden moet zijn waardoor je tegengehouden wordt om het te vergeven. Alleen je gevoel mag een indicator zijn vind ik.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 12:14
suusch
suusch is offline
Oud 05-08-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-08-2004 @ 12:31 :
Je creert zo wel een probleem, namelijk "Hoe goed kan je je eigen gevoelens analyseren?".
als je verliefd wordt/bent weet je het vaak wel hoor
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 12:32
Verwijderd
Citaat:
troep schreef op 04-08-2004 @ 17:23 :

@geestelijk vreemdgaan
verliefd worden zozeer is niet geestelijk vreemdgaan ...beseffen dat je verliefd bent maar voor je geliefde willen gaan en dan toch die ander opzoeken (wether its msn, real life contact of telefoneren.) dat is wel geestelijk vreemdgaan denkik.

@topic
ja........en aangebleven.
In die richting bedoelde ik t ook, maar wist t even niet goed te formuleren. Jouw formulatie is .. Zo was t wel beetje bij mij ja... (naja, bij hem in mijn relatie met hem )
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 12:41
Coral
Coral is offline
Nou, k hoop van niet he. Mocht t gebeuren, dan is t over en uit.
Oud 05-08-2004, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 04-08-2004 @ 20:19 :

Het is natuurlijk erg persoonsgeboden, en het ligt er ook een beetje aan wat voor soort relatie je hebt. Maar toch ik denk niet dat je jezelf altijd iets aan doet, wanneer je je relatie verbreekt, nadat je partner vreemd gegaan is. Dat heeft denk ik niks met gebrek aan zelf vertrouwen of angst voor eenzaamheid te maken... Als mijn vriend vreemd zou gaan, zou het voor mij echt een klap zijn, maar toch blijft hij dan die ene jongen waar ik ZOVEEL om geef... Bij mij zou het echt niet zijn omdat ik bang voor de eenzaamheid ben, of gebrek aan zelfvertrouwen heb, volgens mij zou ik zo een nieuw vriendje kunnen vinden... klinkt weer lekker arrogant Maar dat wil je dan toch helemaal niet, als je om iemand geeft en van iemand houdt. Natuurlijk, er is wel een deuk in de relatie, maar daar zou ik echt wel weer over heen kunnen komen...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 13:35
Gammaray
Gammaray is offline
Nee dat heeft ze nog nooit gedaan.
Maar als ze het wel zal doen dan moet ze erg haar best doen om mijn vertrouwen weer terug te winnen en datzal wel erg moeilijk worden.
En het is ook de manier hoe, want je hebt verschillende gradaties.
Als het alleen zoenen is dan kan ik het nog een keer vergeven.
Maar bij iemand in bed belanden dan wordt het al een heel stuk moeilijker.
Oud 05-08-2004, 14:18
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 05-08-2004 @ 14:16 :
Het is natuurlijk erg persoonsgeboden, en het ligt er ook een beetje aan wat voor soort relatie je hebt. Maar toch ik denk niet dat je jezelf altijd iets aan doet, wanneer je je relatie verbreekt, nadat je partner vreemd gegaan is. Dat heeft denk ik niks met gebrek aan zelf vertrouwen of angst voor eenzaamheid te maken... Als mijn vriend vreemd zou gaan, zou het voor mij echt een klap zijn, maar toch blijft hij dan die ene jongen waar ik ZOVEEL om geef... Bij mij zou het echt niet zijn omdat ik bang voor de eenzaamheid ben, of gebrek aan zelfvertrouwen heb, volgens mij zou ik zo een nieuw vriendje kunnen vinden... klinkt weer lekker arrogant Maar dat wil je dan toch helemaal niet, als je om iemand geeft en van iemand houdt. Natuurlijk, er is wel een deuk in de relatie, maar daar zou ik echt wel weer over heen kunnen komen...
Nou ja ik ben iemand die, naast dat ik van m'n partner houd, ook om mezelf geeft en van mezelf houd. Het is een vorm van bescherming. Als m'n partner het een keer flikt, verlies ik mijn zekerheid/vertrouwen dat ze dat nooit weer zou doen. (Ik denk dat 't jaren zou duren voordat 't 'uitgedeukt' zou zijn bij mij). Zeker nu ik jong ben en geen jarenlange relatie achter de rug heb, en makkelijk(er) een andere partner zou kunnen vinden, ga ik mezelf dat risico niet aandoen. Ik ben ook weer niet zo jong meer dat ik denk dat alleen liefde puur alles overwint; alleen om iemand geven is imho. niet genoeg om een relatie gezond te houden. Zeker niet als diegene vreemdgaat.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 05-08-2004 @ 15:18 :
Nou ja ik ben iemand die, naast dat ik van m'n partner houd, ook om mezelf geeft en van mezelf houd. Het is een vorm van bescherming. Als m'n partner het een keer flikt, verlies ik mijn zekerheid/vertrouwen dat ze dat nooit weer zou doen. (Ik denk dat 't jaren zou duren voordat 't 'uitgedeukt' zou zijn bij mij). Zeker nu ik jong ben en geen jarenlange relatie achter de rug heb, en makkelijk(er) een andere partner zou kunnen vinden, ga ik mezelf dat risico niet aandoen. Ik ben ook weer niet zo jong meer dat ik denk dat alleen liefde puur alles overwint; alleen om iemand geven is imho. niet genoeg om een relatie gezond te houden. Zeker niet als diegene vreemdgaat.
Ik heb nu bijna 2 jaar wat met mijn vriend, mss dat dat een verschil maakt ... Ik denk juist wel aan mezelf, maar dat is dan toch wat ik wil... Ik weet hoe fijn ik het met hem heb, en kan hebben... Natuurlijk is het meer dan geven om... maar bij ons lijkt alles wel perfect, en dan 1 foutje door 1 keer vreemd gaan (--> het ligt natuurlijk wel beetje aan de rede wrm hij vreemd is gegaan), ik bedoel hij doet wel meer dingen waarvan ik denk Hmm zou je dat nou wel zo doen (studie bijvoorbeeld), zou het dan ook eigen bescherming zijn van mij om het daarom uit te maken?
Zou jij ook willen dat je vriendin het zou uitmaken als je vreemd zou gaan, omdat ze aan zichzelf moet denken en ze aan zichzelf moet denken?
Maar ja, ik snap ook wel dat je een relatie niet zou willen behouden nadat de partner vreemd zou zijn gegaan, maar IK zou het niet doen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 20:24
Verwijderd
Nee (voor zover ik weet, maar lijkt me niet echt).
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 20:48
Verwijderd
mijn vriend niet, ik wel (in een vorige relatie, wel te verstaan)

I'm a lousy person

but I'm never gonna do it again
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 10:31
American*Dream
American*Dream is offline
mn ex wel, heb t m vergeven maar vervolgens wel wraak genomen hehe mn huidige vriend....die zie ik nog niet zo snel vreemdgaan....dan zou ie me wel eerst zeggen dat t tussen ons niet meer gaat...maar vreemdgaan...neuh denk t nie
Oud 11-08-2004, 10:53
Luna
Luna is offline
Een ex is wel eens vreemd gegaan ja. ik heb het niet uitgemaakt maar wel duidelijk gemaakt dat dat zn laatste kans was. Hij vond het heel erg en liet dat ook duidelijk merken. Een mens kan een fout maken, maar moet er wel van leren..
Ik zou iemand dus geen tweede keer vergeven.
Oud 11-08-2004, 11:04
Born 2 Chill
Born 2 Chill is offline
3 jaar geleden, hij vreemdgegaan, ik vreemdgegaan. Toen is t ook uitgegaan, en 2 jaar later kwamen we elkaar weer tegen, en nu zijn we alweer 1 jaar gelukkig
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:04
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Mn eerste Ex 4 keer
Mn 2e ex niet, wel "geestelijk"
Mn 3e ex 3 keer
Mn 4e ex niet
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 12:53
A*
A* is offline
Bij mij niet, gelukkig.
Mocht hij vreemdgaan, dan hoef ik hem niet meer. Dat weet hij geloof ik ook, want ik dacht dat ik hem al eens verteld had dat hij dat niet bij mij moest flikken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:09
Pizzakoerier
Pizzakoerier is offline
Nee. Ik weet niet of als het wel zou gebeuren of ik het zou kunnen vergeven, misschien wel, maar mijn vertrouwen zou wel een enorme deuk oplopen... Ben zelf nooit vreemdgegaan ook, zou het niet willen, en absoluut niet over mijn hart kunnen verkrijgen, en het is ook helemaal nergens voor nodig. Ik zou het niet kunnen, en willen ook zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:17
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hij zegt van niej dus daar vertrouw ik maar op en als ie het zou doen zou het over zijn!
Reageren

Regels voor berichten