Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Komaan, de buitenspelregel afschaffen ![]() ![]() ga dan minivoetbal spelen
|
Wat een domme regel! Er zijn tig andere oplossingen te bedenken bij dubieuze buitenspel situaties. De buitenspelregel is juist een mooie regel, de verdedigers kunnen de aanvallers te slim af zijn, het speelveld wordt er veel kleiner door waardoor er beter gevoetbalt moet worden om een doelpunt te maken.
Het voetbal wordt er ook saaier op. Dan krijg je van die hockey situaties waar er 3 voorstaan om de bal af te wachten. Zet dan een 5de official boven in een hokje met een computer zodat hij ziet of het buitenspel is of niet. lijkt me een betere oplossing dan de afschaffing er van |
![]() |
|
Verwijderd
|
het is een leuk idee, omdat dan de aanvallers en verdedigers beter moeten opletten en intensiever moeten gaan spelen
maar aan de andere kant is het juist ook weer leuk om te zien hoe een aanvaller de verdedigers voorbijspeelt, en op deze manier zullen schoten van lange afstand waarschijnlijk erg zeldzaam worden |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En die 2 meter buitenspel lopen komt idd op hetzelfde neer.....dan moet de scheids gaan kijken of het niet meer dan 2 meter was en das nog moeilijker. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou voorstellen. Buitenspelregel behouden, behalve in het gebeid van de waarheid. Dus vanaf de grote baklijn (door getrokken tot tegen de zijlijn, kan je geen buitenspel meer staan. Natuurlijk mag je daar niet in blijven staan, is de bal niet in dat gebied dan sta je gewoon buitenspel als er geen verdediger achter je staat.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Behalve als de bal in het strafschop gebied is + die kleine hoeken van de zijlijn tot de baklijn, dan kan je niet meer buitenspel staan. Dus bij een aanval over de flanken.. Een tijd voor de voorzet, kan je geen buitenspel of wat dan ook staan. Nu duidelijk?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() de 16meter, weet je wel ![]() owja, en de buitenspelregel moet blijven bestaan natuurlijk!!! (anders zouden vrouwen ook gewoon naar het voetbal kunnen kijken en misschien wel effectief snappen wat er gebeurd ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Voetbal is ooit ook wel uitgevonden zonder buitenspel..
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
nou ten eerste zal de buitenspelregel nooit afgeschaft worden, zou een mooie chaos worden, en voor een bepaald aantal meters is het nog verrotter te controleren dus neeeeej daar beginnen ze niet aan.
en ten 2e, foute beslisslingen van de grens/scheidsrechter horen gewoon bij voetbal. het zou een schande zijn om het af te schaffen IMHO
||
Citaat:
Misschien ook niet, ik weet het niet, maar ik zou zeggen...probeer het eens...
||
Citaat:
En dat defensieve spel los je echt niet op met de afschaffing van de buitenspelregel. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Wat ik niet snap: waarom proberen ze die regel niet uit in vriendschappelijke tournooitjes (A'dam tournament), vriendschappelijke interlands en andere non-wedstrijden. Daar heb je toch oefeninterlands voor? Ik denk dat als je buitenspel afschaft dat er dan heel vaak met een ausputser (libero achter de verdediging) word gespeeld. Ook denk ik dat het spel langer word, wat weer meer ruimte oplevert en dat leidt meestal tot leuker voetbal. IIG hebben de grensrechters dan meer tijd om op het spel te letten ipv buitenspel wat weer leidt tot minder fouten vd scheidsen, maar dat kan je volgens mij ook verhelpen als de 4e official ff op een scherrempie kijkt. Ik weet niet of ik voor of tegen zou zijn.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk ook dat er weer meer met de libero zal worden gespeeld. De meeste clubs gaan nu al met een verdedigende instelling het veld in, ik denk niet dat buitenspel afschaffen hier iets aan kan doen. Het geeft helemaal geen garantie dat het tot mooier voetbal zal leiden. Ik denk namelijk dat de teams met zeker 7 man achter de bal zullen spelen. Daarnaast is het gewoon weer een kwestie van omschakelen en de linies staan weer erg strtak op elkaar, waardoor het uiteindelijke speelveld net zo groot blijft als nu. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Als je het niet probeert zal je het nooit weten, dus waarom niet af en toe testen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
![]() waarbij het middenveld helemaal uitelkaar gerukt word en alleen de lange bal gebruikt word. Ook zal achterin 1 op 1 gespeeld worden wat het niet echt leuk maakt ![]() JP --> blinkt niet uit in grammatica--l |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
stelling: Buitenspel afschaffen Boogie | 26 | 24-11-2002 17:38 |