Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2004, 17:29
JantjePietje
JantjePietje is offline
Zou toch geen slecht idee zijn als de volgende generatie het Arabisch leert. Binnen 50 jaar zullen de Arabieren qua aantal de 1 miljard overstijgen en ook een flink deel van Europa zal tegen die tijd uit Arabische mensen bestaan. Dus investeer in de toekomst van je kinderen en stuur ze naar een school waar Arabisch wordt gegeven.
Oud 06-08-2004, 18:06
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 06-08-2004 @ 16:34 :
Een uitspraak van hem in België was dat 'wanneer hij aan de macht zou komen, hij Arabisch als 4de landstaal in België zou invoeren".

(België heeft 3 officiële talen, het Nederlands, het Frans en het Duits)
3 TALEN!?!?! ik dacht dat dat land 2 talig was.... nou dan kan dat arabisch er ook nog wel bij

besides: Abu Jahjah is kneiterhard op zijn schedelpan gekletterd... hij spoort voor geen meter.

een Moslimpartij: graag! maar dan wel een zinvolle partij en geen LPF circus numero 2.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 06-08-2004 @ 19:06 :
(...)

een Moslimpartij: graag! maar dan wel een zinvolle partij en geen LPF circus numero 2.
Ik zie het idee van een moslimpartij eigenlijk wel als een goede test om te zien hoe geëmancipeerd moslims in Nederland zijn. Het werd door de LPF duidelijk dat het gewone plebs in Nederland blijkbaar geen afgevaardigden kan sturen die normaal kunnen samenwerken, misschien gaat het de moslims beter af.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:14
Verwijderd
Vergeet niet dat Abou Jajah met zijn Belgisch avontuur hier hard op zn bakkes is gegaan hé!

Hij haalde nationaal 0,1 % en in de kerngebieden Antwerpen, het hart van de moslimgemeenschap in Vlaanderen en België, amper 0,6%!

Ik geef die moslimpartij, als hij door hetzelfde AEL en Jajah wordt geleid, niet veel politieke en electorale overlevingskansen!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:20
Verwijderd
Een moslimpartij met Abou Jahjah aan het hoofd is geen lang leven beschoren. De meeste gewone moslims hebben helemaal geen zin om die confrontatie op te zoeken en hun 'rechten' op te eisen (ik zet het tussen haakjes, want dingen als het Arabisch als landstaal vind ik dus gewoon onzin, bovendien is het geen recht).

De gewone moslims willen iemand die hun belangen goed behartigt en een beetje tegengas kan geven aan de huidige paranoïde Nederlandse regering. Maar Jahjah is iemand die het conflict op de spits drijft en het meteen veel te ver doordrijft. Hij begint bij sociale en culturele ontplooiïng omdat hij zelf al redelijk succesvol is. Maar de gewone moslim heeft daar geen behoefte aan, die wil alleen maar economisch gewin op dit moment. Die zitten gewoon nog een stap lager in de behoeftenpiramide.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 19:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-08-2004 @ 19:20 :
Een moslimpartij met Abou Jahjah aan het hoofd is geen lang leven beschoren. De meeste gewone moslims hebben helemaal geen zin om die confrontatie op te zoeken en hun 'rechten' op te eisen

ik denk dat je daarbij gelijk hebt, het overgrote merendeel van de moslims heeft helemaal geen zin om op zo'n relschopper te stemmen, ze weten beter dan te geloven dat jahja wat voor verbetering dan ook kan brengen.
Oud 06-08-2004, 19:46
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-08-2004 @ 20:26 :
ik denk dat je daarbij gelijk hebt, het overgrote merendeel van de moslims heeft helemaal geen zin om op zo'n relschopper te stemmen, ze weten beter dan te geloven dat jahja wat voor verbetering dan ook kan brengen.
En wat ik daar nog aan toe wil voegen is hét PRAKTIJKVOORBEELD bij uitstek! Buurland België! Zijn (Jajah & AEL) partij haalde amper 0,1% ... uw analyse klopt dan ook volledig als u zegt dat het overgrote deel van de moslims niet op zo'n (-> Jajah) relschopper zal stemmen omdat ze wel beter weten dan dat Jajah eventjes voor hun problemen een constructief antwoord kan en wil bieden, Jajah is niet in staat de (voor hun noodzakelijke) veranderingen te realiseren... laat staan dat ie verbetering kan bieden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 23:09
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-08-2004 @ 19:09 :
Ik zie het idee van een moslimpartij eigenlijk wel als een goede test om te zien hoe geëmancipeerd moslims in Nederland zijn. Het werd door de LPF duidelijk dat het gewone plebs in Nederland blijkbaar geen afgevaardigden kan sturen die normaal kunnen samenwerken, misschien gaat het de moslims beter af.
Gewone ook. Er is geen partij in Nederland met zoveel rijk tuig erin als de LPF.

Overigens zou zo'n partij geen kans hebben, iedereen valt toch weer terug op de gevestigde orde. Ik hou van democratie, vooral als ik omringd word door een stel idioten.
Oud 07-08-2004, 12:31
Verwijderd
Ja, rijk en hersenloos tuig, tuig dat bang is voor zijn centen en de VVD niet radicaal genoeg vond. Tuig als Emiel Ratelband en Herman Heinsbroek, mannen die niets kunnen maar toevallig het geluk hebben gehad in een bedrijf omhoog te vallen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 13:51
Zaina
Zaina is offline
Ratelband had toch juist een hekel aan de LPF

Heinsbroek was altijd wel grappig.
Heb je zijn dochter wel eens gezien?
Oud 07-08-2004, 13:56
Verwijderd
Is die lekker?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 17:39
juno
juno is offline
Een moslimpartij valt waarschijnlijk net zo snel in splinters uiteen als de moslimraad, die maar niet van de grond kan komen doordat alle neuzen maar niet allemaal dezelfde kant opwillen. Maar misschien dat ze voor een lijstbinding kunnen, net als de SGP, de RPF en de EVP.

Mijn zegen hebben ze. We hebben art.4 Gr. niet voor niets. Er is vrij actief en passief kiesrecht voor alle Nederlanders. (dat wil dus zeggen iedereen met de Nederlandse nationaliteit, verkregen door hetzij geboorte danwel door naturalisatie.)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 18:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zaina schreef op 07-08-2004 @ 14:51 :
Ratelband had toch juist een hekel aan de LPF
klopt, die begon zijn eigen partij, en uit persoonlijke ervaring weet ik dat die ook niets voorstelde. lol
Oud 12-08-2004, 13:34
Bluesman
Bluesman is offline
"rijk tuig" heeft voor een stuk minder problemen gezorgd (lees: geen) dan arm tuig in rotterdam zuid.

Elke keer als ik de woorden "rijk" en iets in de zin van "tuig" lees, ben ik ervan overtuigd dat sommige mensen gewoon jaloers zijn, ha ha ha!
Oud 12-08-2004, 14:32
RanC
RanC is offline
Wat altijd wel grappig is...
Het is hier in Nederland simpelweg niet mogelijk om de meerderheid van stemmen te behalen. (51%) Misschien in theorie, maar niet in de praktijk. Partijen moeten altijd samen het kabinet vormen, de grootste partij samen met een paar anderen om de meerderheid te krijgen.

Een organisatie als de AEL met ideëen om de sharia in te voeren en weet-ik-al-niet-meer zal simpelweg nooit de meerderheid krijgen omdat:

A) De islamitische bevolking in Nederland geen meerderheid is, en dus niet genoeg is om de meerderheid-van-stemmen te krijgen.

B) Zelfs al zou de AEL de grootste partij worden, ze zullen nooit 51% van de stemmen krijgen, dus zouden ze samen moeten werken met de andere partijen. En geen enkele Nederlandse partij die vrijwillig met zo'n radicale moslim-partij zou willen werken.

Laat de AEL maar lekker officieel worden, en laat ze maar lekker meedoen met de verkiezingen.

Laat ze maar lekker keihard op de bek gaan.

Ik heb tot die tijd genoeg lol vanwege al die relletjes.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 12-08-2004 @ 14:34 :
"rijk tuig" heeft voor een stuk minder problemen gezorgd (lees: geen) dan arm tuig in rotterdam zuid.

Elke keer als ik de woorden "rijk" en iets in de zin van "tuig" lees, ben ik ervan overtuigd dat sommige mensen gewoon jaloers zijn, ha ha ha!
Dan hoop ik dat je daar ook vooral van overtuigd blijft en niet te maken krijgt met de werkelijkheid
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 12-08-2004 @ 14:34 :

frau·de (de ~, ~s)
1 bedrog bestaande uit vervalsing van administratie of ontduiking van voorschriften => geknoei, gesjoemel, knoeierij, zwendel, zwendelarij
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-08-2004 @ 18:05 :
frau·de (de ~, ~s)
1 bedrog bestaande uit vervalsing van administratie of ontduiking van voorschriften => geknoei, gesjoemel, knoeierij, zwendel, zwendelarij

Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-08-2004 @ 18:05 :
frau·de (de ~, ~s)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 11:18
Bluesman
Bluesman is offline
De meeste mensen die rijk zijn hebben hun geld op een eerlijke manier verdiend. Door een stukje uit een woordenboek te kopieren en te plakken, bewijs je niets (behalve dan dat mensen zoals Mark Almighty zowat klaarkomen als ze die post lezen).
Oud 13-08-2004, 11:18
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-08-2004 @ 15:32 :
Wat altijd wel grappig is...
Het is hier in Nederland simpelweg niet mogelijk om de meerderheid van stemmen te behalen. (51%) Misschien in theorie, maar niet in de praktijk. Partijen moeten altijd samen het kabinet vormen, de grootste partij samen met een paar anderen om de meerderheid te krijgen.

Een organisatie als de AEL met ideëen om de sharia in te voeren en weet-ik-al-niet-meer zal simpelweg nooit de meerderheid krijgen omdat:

A) De islamitische bevolking in Nederland geen meerderheid is, en dus niet genoeg is om de meerderheid-van-stemmen te krijgen.

B) Zelfs al zou de AEL de grootste partij worden, ze zullen nooit 51% van de stemmen krijgen, dus zouden ze samen moeten werken met de andere partijen. En geen enkele Nederlandse partij die vrijwillig met zo'n radicale moslim-partij zou willen werken.

Laat de AEL maar lekker officieel worden, en laat ze maar lekker meedoen met de verkiezingen.

Laat ze maar lekker keihard op de bek gaan.

Ik heb tot die tijd genoeg lol vanwege al die relletjes.
Fantastische post
Oud 13-08-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 13-08-2004 @ 12:18 :
De meeste mensen die rijk zijn hebben hun geld op een eerlijke manier verdiend. Door een stukje uit een woordenboek te kopieren en te plakken, bewijs je niets (behalve dan dat mensen zoals Mark Almighty zowat klaarkomen als ze die post lezen).
Grappig. Je kunt helemaal niet rijk worden van werken. Je wordt alleen rijk van handel of criminaliteit.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 11:46
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-08-2004 @ 19:09 :
Precies. Er zijn partijen geweest met extremere ideeën in het verleden. Deze hebben het ook allemaal niet gehaald. Laat ze maar lekker meedoen.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-08-2004 @ 12:32 :
Grappig. Je kunt helemaal niet rijk worden van werken. Je wordt alleen rijk van handel of criminaliteit.
Kort door de bocht. Geluk kan ook een rol spelen.
Oud 15-08-2004, 00:00
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Eh... nee. Bill Gates anyone? Die heeft echt wel gewerkt voor zijn centen. Wat dacht je van de eigenaar van Mc Donalds, die heeft aan het begin zelf ook achter de frituur gestaan.

Als je slim en/of creatief bent, kun je zeker wel rijk worden. Degenen die het daar niet mee eens zijn, zijn dom
Oud 15-08-2004, 00:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ow nee? Zie mijn avatar.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-08-2004 @ 01:04 :
Ow nee? Zie mijn avatar.
Haha
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 01:02
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 15-08-2004 @ 01:00 :
Eh... nee. Bill Gates anyone? Die heeft echt wel gewerkt voor zijn centen. Wat dacht je van de eigenaar van Mc Donalds, die heeft aan het begin zelf ook achter de frituur gestaan.

Als je slim en/of creatief bent, kun je zeker wel rijk worden. Degenen die het daar niet mee eens zijn, zijn dom
Echt rijk word je niet in loondienst. Je kunt een keiharde en devote werkman zijn maar je zult je leven lang niet meer verdienen dan de werkgever boven je.

De mensen die jij noemt, zijn mensen geweest met een toevallig zeer innovatief idee op het juiste moment. Een lucky strike, zou je kunnen zeggen.

Iemand als Herman Heinsbroek heeft ook nauwelijks hersens nodig gehad om het bedrijfje Arcade toevallig te kopen toen het slecht ging en te verkopen toen het weer goed ging.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 01:07
Verwijderd
ik denk dat we een beetje offtopic gaan..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 01:08
Verwijderd
Ja, laten we het eens hebben over succesvolle, hoog opgeleide moslims.

Oh shit.

Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 01:09
Verwijderd
euhhhhmm.. tgaat komen hoor...... toch (NOG ) niet
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 01:11
Verwijderd
Een dergelijke partij is voor moslims wel de kans om te bewijzen dat ze meer in hun mars hebben dan de LPF. Ik ben alleen wel bang dat het zo'n vaart niet zal lopen omdat moslims teveel van elkaar verschillen om samen de politiek in te kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:37
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-08-2004 @ 16:09 :
Tja, dan richten ze die partij toch fijn op?

Ik vind een moslimpartij net zo'n onzin als het de kleine christelijke partijen overigens. Ik vind het, op z'n zachts gezegd, geen geweldig idee een land te besturen vanuit dergelijke overtuigingen.
Ben ik mee-eens. Heb niks tegen moslims. en christene etc. Maar ik vindt dat je geloof niet moet bijhalen bij het politiek. S
Oud 21-08-2004, 18:01
Snoezuuurrr
Snoezuuurrr is offline
Ik vind zown moslimpartij helemaal 3x nix. Ik denk dan dat die partij alleen de belangen gaan behartigen van de moslimmensen.. De christelijke partijen vind ik ook niets. Heb liever 2 grote partijen die het land goed besturen dan zoals het nu gaat
Oud 29-08-2004, 11:38
jeroen87
jeroen87 is offline
laten we hopen dat het gewoon keurig partijen zijn die net zo als de andere partijen geen reet doen
want anders bewn ik bang dat we allemaalmet hoofdoekjes moeten gaan leuren

alles is goed zolang het maar niet te extreem is
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
jeroen87 schreef op 29-08-2004 @ 12:38 :
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:21
meisje
meisje is offline
Persoonlijk ben ik voor een scheiding tussen geloof en staat.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 29-08-2004 @ 16:21 :
Persoonlijk ben ik voor een scheiding tussen geloof en staat.
Ik ook. Deelname aan democratische verkiezingen door een partij op confessionele grondslag zoals het CDA, de CU/SGP en eventueel een moslimpartij heeft echter niets te maken met de scheidslijn tussen kerk en staat.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:59
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2004 @ 16:40 :
Ik ook. Deelname aan democratische verkiezingen door een partij op confessionele grondslag zoals het CDA, de CU/SGP en eventueel een moslimpartij heeft echter niets te maken met de scheidslijn tussen kerk en staat.
wel als bv CU en SGP nog steeds tegen scheiding tussen kerk en staat zijn
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:01
meisje
meisje is offline
Citaat:
Ik zei maar wat
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 21:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Deelname aan democratische verkiezingen door een partij op confessionele grondslag zoals het CDA, de CU/SGP en eventueel een moslimpartij heeft echter niets te maken met de scheidslijn tussen kerk en staat.

nou....

aangezien de SGP in feite op de bijbel 'wetboek' wil printen denk ik dat hun zwaar religieus geinspireerde (of ik kan beter zeggen, geindoctrineerde) beleid een breuk in de scheiding tussen kerk en staat is.

dat artikel is immers net zo goed te zien een verbod op religieus geinspireerd beleid en wetgeving.
Oud 29-08-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 29-08-2004 @ 22:16 :
nou....

aangezien de SGP in feite op de bijbel 'wetboek' wil printen denk ik dat hun zwaar religieus geinspireerde (of ik kan beter zeggen, geindoctrineerde) beleid een breuk in de scheiding tussen kerk en staat is.

dat artikel is immers net zo goed te zien een verbod op religieus geinspireerd beleid en wetgeving.
Scheiding van kerk en staat is geen artikel in onze wetgeving, hoor. Laat staan dat er een verbod zou zijn op religieus geïnspireerd beleid. Onze democratie verzet zich daar niet tegen. Als de SGP een absolute meerderheid zou krijgen zou zij veel van haar beleid kunnen doordrukken. Dan zou er misschien religieus geïnspireerd recht kunnen komen. Maar de enkele deelname van zo'n partij aan democratie is niet een breuk in die scheiding (kan een scheiding een breuk hebben?)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 23:33
Verwijderd
Citaat:
jeroen87 schreef op 29-08-2004 @ 12:38 :

Ja en Allah zal Nederland in zijn greep houden en "de moslim-fundamentalisten" zullen de orde overnemen... bang bang bang
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 23:38
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 30-08-2004 @ 00:33 :
Ja en Allah zal Nederland in zijn greep houden en "de moslim-fundamentalisten" zullen de orde overnemen... bang bang bang
Geef toe, als de moslims hier (of in België, in jouw geval) de boel overnemen, dan emigreer jij echt wel omdat je geen zin hebt om een belachelijke baard te moeten dragen en jouw vriendin geen belachelijke hoofddoek op wil

Maar het gaat even om de kans dat moslims hier de boel overnemen. Die is gewoon 0,00. Daarom zijn mensen die erover mekkeren ook zo dom.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 23:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-08-2004 @ 00:38 :
Geef toe, als de moslims hier (of in België, in jouw geval) de boel overnemen, dan emigreer jij echt wel omdat je geen zin hebt om een belachelijke baard te moeten dragen en jouw vriendin geen belachelijke hoofddoek op wil

Maar het gaat even om de kans dat moslims hier de boel overnemen. Die is gewoon 0,00. Daarom zijn mensen die erover mekkeren ook zo dom.
Dat was dan ook net wat ik wou aantonen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 23:41
Verwijderd
Mja, alle gekheid op een stokje, natuurlijk krijgen de moslims hier nooit de overhand. Dat is gewoon ondenkbaar. Maar als dat gebeurt ben ik hier wel weg.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 23:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-08-2004 @ 00:41 :
Mja, alle gekheid op een stokje, natuurlijk krijgen de moslims hier nooit de overhand. Dat is gewoon ondenkbaar. Maar als dat gebeurt ben ik hier wel weg.
Ah, als ik even mag speculeren... moest de VS Nederland of België willen innemen en deze gebieden toevoegen aan de V.S. als 2 bijkomende staten pak ik ook de beizen, naar Cuba ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 23:46
Verwijderd
Mwah, dan kan ik me altijd nog betere gebieden voorstellen, ik heb niet zo'n zin om samen met Gauloises en Le Socialiste in een communistische heilstaat te zitten.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 23:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-08-2004 @ 00:46 :
Mwah, dan kan ik me altijd nog betere gebieden voorstellen, ik heb niet zo'n zin om samen met Gauloises en Le Socialiste in een communistische heilstaat te zitten.
Ik heb niets tegen het huidig politiek beleid daar en heb zelfs enige bewondering voor Castro's verzet tegen de Amerikanen!

Een vriendin van me is net 3 weken naar Cuba geweest (met het vliegtuig maar daarna wel heel die vakantie avontuurlijk met de fiets).. ze kwam terug met gemengde gevoelens.. Cubanen daar profiteren veel van toeristen! Tip moest je ooit gaan: vertrouw nooit taxicauffeurs!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 00:01
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 30-08-2004 @ 00:55 :
Ik heb niets tegen het huidig politiek beleid daar en heb zelfs enige bewondering voor Castro's verzet tegen de Amerikanen!
Mwah, ik ben ten eerste allergisch voor socialisten en communisten en ten tweede denk ik niet dat ik bewondering voor iemand kan hebben die blijft geloven in een gefalsifiëerd systeem.

Citaat:
Een vriendin van me is net 3 weken naar Cuba geweest (met het vliegtuig maar daarna wel heel die vakantie avontuurlijk met de fiets).. ze kwam terug met gemengde gevoelens.. Cubanen daar profiteren veel van toeristen! Tip moest je ooit gaan: vertrouw nooit taxicauffeurs!
Ik was het niet van plan. Maar leuk voor die vriendin.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 00:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-08-2004 @ 01:01 :
Mwah, ik ben ten eerste allergisch voor socialisten en communisten en ten tweede denk ik niet dat ik bewondering voor iemand kan hebben die blijft geloven in een gefalsifiëerd systeem.

Ik was het niet van plan. Maar leuk voor die vriendin.
Ik ben allergisch aan liberalen, conservatieven en nationalisten.

Ik vind het knap dat Cuba nog steeds 'goed draait' en veruit een van de rijkste landen van de regio is (uitz. de VS zelf natuurlijk), ondanks de vele boycotten en dergelijke van de VS.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten