![]() |
||
Citaat:
Sowieso kun je vroeger niet meer vergelijken met nu, dus dan zou je nu een winkel binnen moeten stappen en moeten gaan kijken. Ga alles winkels in je stad maar af, voordat je die conclusie trekt.
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Zoals ik zeg ga ik niet uit van welzijnsuitgangspunten, zoals jij wel doet. Ik ga uit van een ethisch standpunt. Dus of het correct is of niet dat men 'dierenwinkels' heeft. In mijn oogpunt dus niet. Dus voor mij zijn al die winkels 'slecht'. Als ik naar welzijn kijk kan ik zeggen dat de ene winkel beter is dan de andere qua welzijn voor dieren. Ikzelf heb slechte ervaringen met dierenwinkels. Citaat:
Nu is niet veel later dan vroeger hoor.
||
Citaat:
Die beesten weten gewoon niet beter, als je ze goed verzorgt vinden ze het allemaal prima.
||
![]() |
Citaat:
Daarom vind ik het lastig om daar naar te kijken. Wel kan ik kijken naar of het 'juist' is dat mensen dieren 'houden'. Vind je het correct dat men dieren fokt? Fokt voor huisdier (bezit) of voor voedsel? Zou je dat zelf willen? Ga je er vanuit dat dieren ook emoties hebben en gedachten etc? De reden 'weten niet beter' kan je zo overal neergooien. Het is een reden om dingen tegen te houden waarvan je weet dat het niet anders kan. Zoals ik zei wisten/weten slaven ook niet beter. Is/was dat een reden om dat onrecht tegen te gaan? Nee denk het ook niet. Tuurlijk zal iets bekends natuurlijk voor een dier als plezierig ervaren kunnen worden, maar jullie kijken nu daar dan ook naar. De individuele gevallen en niet naar het grote 'plaatje'. Oftewel of het juist is dat we dieren houden! En omdat je hond gelukkig lijkt zou je dus door kunnen blijven gaan met huisdieren houden? Is dat niet een ongelovelijke kutsmoes?
||
![]() |
Citaat:
Jammer genoeg wilde ik hamsters en die goudvis stond als 'van mij' te boek. Maar als 2 jarig kind weet je natuurlijk niets erover. Ben altijd met dieren in de weer geweest. Wilde vroeger nog wel dierenarts worden. Maar goed dat zegt natuurlijk niks. Ik wil dan ook niet zeggen dat ik een dierenexpert ben. Ik zou alleen willen zeggen dat we dieren kennen en herkennen, maar dat we ze toch ook weer niet kennen. Ik wil zeker niet zeggen dat ik weet wat die dieren dus willen. Maar het grote plaatje stoort mij heel erg.
||
![]() |
Citaat:
![]() Je zit er behoorlijk ver naast. Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 11:40. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vind hij mij leuk?? marina16 | 9 | 22-09-2010 17:11 | |
Flora & Fauna |
Een vriendje voor Blub Poeperd | 18 | 08-07-2006 12:40 | |
Flora & Fauna |
hond jankt snachts Rioto | 9 | 09-03-2006 15:51 | |
Flora & Fauna |
vraagje over kattenvoer Verwijderd | 18 | 08-03-2006 09:44 | |
Liefde & Relatie |
dilemma ~*kar*~ | 35 | 04-10-2005 21:58 | |
Liefde & Relatie |
Ontslag nemen en vriend in het buitenland opzoeken? ~*kar*~ | 30 | 24-05-2005 18:12 |