Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2004, 18:26
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-09-2004 @ 19:13 :
Man, kan jij ook even normaal reageren? Ik vraag alleen of je anders zou willen reageren, en bij jou stukje bronnen zou willen doen.
Ik vind 'Oh please bemoei jij je er helemaal niet mee' wel een érg kinderachtige reactie, vooral omdat je met je gedrag juist reacties uit zit te lokken.

Als jij nou eerder een goede uitleg had gegeven van wat je bedoelt ok, maar je reacties waren volkomen nutteloos. "Alleen cardio word je ook wel dun" maar verder geen uitleg van waarom dat volgens jou zo is. Dat is vrij nutteloos.

Je post dat we jou dan maar netjes moeten uitleggen waar jou manier van denken verkeerd is, maar zoals ik al eerder zei zijn je eigen posts om te janken zo slecht.
Omdat ik toegeef dat ik ook nie talles weet. Maar ik zou graag willen weten waarom zij er zo heilig in geloven.

Van alleen cardio word je ook dun, dat is toch logisch. Wat moet ik hier aan uit leggen? Als je voldoende verbrandt val je ook wel af...

Stop maar een lintworm in je hol en je vindt het wel uit.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:27
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 19:23 :
Nee, dit is eigenlijk niet bewijs dat weet ik. Maar het is toch vrij apart he.

En uiteraard ik kan toevallig veel eten dat overeenkotm met zo een schema.

Tuurlijk gaat het beter als je op een goede manier eet, maar ik vind de miniscule details waar op die schemas uitgewerkt zijn echt zo apart. Ik zou graag een toelichting willen. Ik geloof er echt niet in maar als iemand mij haarfijn kan uitleggen waarom je een appel eet en niet een peer of whatever wil ik het best voor waar aannemen.
En daar gaan we de fout in. Jij zit daar met je studieboekjes te mierenneuken over dingen die we nog niet weten. Ipv te richten op dingen die we wél weten. Aangezien ik geen zin heb om voor jou domme elitaire gebral al mijn artikels na te speuren mag je dit als eerste eens lezen :

http://www.bodybuilding.com/fun/catcommand2.htm

Ik zal zien of ik nog meer artikels kan vinden

And as a mather as fact, jij zult vast heel gespierd zijn met die 58kg van jou. Ons systeem wijst zich al jarenlang uit, of je er nou het fijne van weet of niet. Wie het volgt boekt resultaat, wie koppig is blijft ugly.
Oud 14-09-2004, 18:28
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 19:26 :
Omdat ik toegeef dat ik ook nie talles weet. Maar ik zou graag willen weten waarom zij er zo heilig in geloven.

Van alleen cardio word je ook dun, dat is toch logisch. Wat moet ik hier aan uit leggen? Als je voldoende verbrandt val je ook wel af...

Stop maar een lintworm in je hol en je vindt het wel uit.
Nee nee nee. Natuurlijk heb je gelijk. Waar het om gaat is VET te reduceren en je MASSA vast te houden. En dat lukt je niet door niet te vreten en almaar cardio gaan doen. Om massa vast te houden is namelijk toch wel enigzins een anabole omgeving nodig.

Een te groot kcal verschil zorgt er enkel voor dat je lichaam zichzelf op vreet. Als je zoveel weet van speciale biochemische reacties, wtf waarom weet je dit soort dingen dan niet.
Oud 14-09-2004, 18:40
Maarten
Maarten is offline
Jah maar jullie snappen niet wat mijn punt was. Mijn punt was dat je met een voedingsschema niet zorgt dat je dun wordt.

het grootste gedeelte van de echt dunne mensen op deze wereld zijn dus echt geen bodybuilders en ze gebruiken ook geen voedingsschema's en de meesten letten ook niet op wat ze eten.

Dat was mijn punt. Je kunt dan wel beginnen over massabehoud enzo, maar daar heb ik het niet over. Ik heb het puur over dun zijn.

Jullie zijn nu met totaal andere dingen bezig en mij op andere punten aan het aanvallen. Dit was mijn punt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:41
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 14-09-2004 @ 19:27 :
En daar gaan we de fout in. Jij zit daar met je studieboekjes te mierenneuken over dingen die we nog niet weten. Ipv te richten op dingen die we wél weten. Aangezien ik geen zin heb om voor jou domme elitaire gebral al mijn artikels na te speuren mag je dit als eerste eens lezen :

http://www.bodybuilding.com/fun/catcommand2.htm

Ik zal zien of ik nog meer artikels kan vinden

And as a mather as fact, jij zult vast heel gespierd zijn met die 58kg van jou. Ons systeem wijst zich al jarenlang uit, of je er nou het fijne van weet of niet. Wie het volgt boekt resultaat, wie koppig is blijft ugly.
Ik ben geen 58 kg
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:42
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 14-09-2004 @ 19:28 :
Nee nee nee. Natuurlijk heb je gelijk. Waar het om gaat is VET te reduceren en je MASSA vast te houden. En dat lukt je niet door niet te vreten en almaar cardio gaan doen. Om massa vast te houden is namelijk toch wel enigzins een anabole omgeving nodig.

Een te groot kcal verschil zorgt er enkel voor dat je lichaam zichzelf op vreet. Als je zoveel weet van speciale biochemische reacties, wtf waarom weet je dit soort dingen dan niet.
Ik zeg ook niet dat je niet moet eten, ik zeg dat je voldoende moet sporten zodat het in balans blijft.

En ik heb dat soort dingen wel gehoord ja maar nooit in een boek gelezen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:49
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 19:40 :
Jah maar jullie snappen niet wat mijn punt was. Mijn punt was dat je met een voedingsschema niet zorgt dat je dun wordt.

het grootste gedeelte van de echt dunne mensen op deze wereld zijn dus echt geen bodybuilders en ze gebruiken ook geen voedingsschema's en de meesten letten ook niet op wat ze eten.

Dat was mijn punt. Je kunt dan wel beginnen over massabehoud enzo, maar daar heb ik het niet over. Ik heb het puur over dun zijn.

Jullie zijn nu met totaal andere dingen bezig en mij op andere punten aan het aanvallen. Dit was mijn punt.
Ja oke, maar jij zegt dat wij onzin praten. Maar DUN zijn betekend ook erg weinig spiermassa hebben, en op de manier zoals jij het voorsteld betekend dat ook dat je een wat vertraagde stofwisseling hebt etc. ( plus dat je nogal vijandig begon )

Een anorexia patiënte is ook dun...

Waar het om gaat is dat het heel iets anders is om DUN te worden dan om STRAK te worden ( zonder daarbij ook een iel knaapje te worden )

Zonder verder in discussie te gaan wil ik het er op houden dat wij heus wel weten wat we doen, en dat het zich bewezen heeft in effectiviteit op de lange termijn boven al die commercieele dieëten en het "niks eet principe"

Als ik op jou manier had gedieet woog ik nu vast 70kg met 13% en zat er geen gram spier meer op mijn botten.

En nee, ik ga je dat niet uitleggen ik heb mijn pens hier intussen wel van vol.

Mensen zoals jij verneuken het beeld van bb voor de buitenwereld. Jij bent er zo een die zegt "ik studeer biologie dus ik weet AAAAAALLES beter, bodybuilders doen maar wat met dat dieet, dat lichaam komt alleen van de steroiden"
Oud 14-09-2004, 18:51
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 19:42 :
Ik zeg ook niet dat je niet moet eten, ik zeg dat je voldoende moet sporten zodat het in balans blijft.

En ik heb dat soort dingen wel gehoord ja maar nooit in een boek gelezen
Dat komt omdat je alleen commercieele boeken leest, ooit sport & fitness gelezen ? Of "fysiek" ? Of Testosterone magazine ?

Heb je uberhaupt dat artikel gelezen wat ik je net pass...

Man alsjeblieft als het je verder niet interesseert en je alleen wil mierenneuken omdat je er plezier aan hebt om ons op de zenuwen te werken en toch niet serieus te nemen, trek je dan maar af in een handdoek en eet nog een gevulde koek.
Oud 14-09-2004, 18:53
Maarten
Maarten is offline
Ehm... ik heb ook echt geen gram spieren. Ik ben niet bodybuilder gespierd maar dat wil ik ook niet

Waar het om gaat is dat het heel iets anders is om DUN te worden dan om STRAK te worden ( zonder daarbij ook een iel knaapje te worden )

Om strak te zijn heb je niet echt veel spieren nodig hoor.... Het wordt alleen wat groter en boller allemaal.

Ik word nooit zo groot en gespierd als jij denk ik, maar dati s mijn punt ook niet.

En om zo gespierd te worden als een bodybuilder heb je inderdaad EEN dieet nodig.

Maar dat was mijn punt niet.

Ik had het over strak worden.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:58
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 19:53 :
Ehm... ik heb ook echt geen gram spieren. Ik ben niet bodybuilder gespierd maar dat wil ik ook niet

Om strak te zijn heb je niet echt veel spieren nodig hoor.... Het wordt alleen wat groter en boller allemaal.

Ik word nooit zo groot en gespierd als jij denk ik, maar dati s mijn punt ook niet.

En om zo gespierd te worden als een bodybuilder heb je inderdaad EEN dieet nodig.

Maar dat was mijn punt niet.

Ik had het over strak worden.
Beste kerel, waarom zeg je dan dat wij onzin praten met onze schema's ?

Als je dit schema vergelijkt met het eetpatroon van de normale westerling, die dagelijks nou wat zullen we zeggen, naast zijn 2 maaltijden ( ontbijt eet hij niet ) zo'n 5x een calorierijke snack pakt vol simpele suiker varianten. Wie is er dan even gezonder bezig.
Oud 14-09-2004, 19:08
Maarten
Maarten is offline
Het is onzin dat je alleen dan dun / strak kan worden

Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 19:13
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 20:08 :
Het is onzin dat je alleen dan dun / strak kan worden

Yip, maar tis geen onzin dat je zónder zo'n schema ook al je massa verliest en 9 van de 10 mensen er uit zullen komen te zien als een schrielkip die na hun "niets-eet-periode" weer net zo snel vet worden.
Oud 14-09-2004, 19:21
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 14-09-2004 @ 20:13 :
Yip, maar tis geen onzin dat je zónder zo'n schema ook al je massa verliest en 9 van de 10 mensen er uit zullen komen te zien als een schrielkip die na hun "niets-eet-periode" weer net zo snel vet worden.
Mjah, het is waarschijnlijk wenselijker om zo een schema te volgen maar echt niet noodzakelijk als je niet echt enorm veel massa wil.

Maar we zijn het nu eens dus...

Ik heb niks tegen bodybuilders an sich hoor. Ik heb respect voor bodybuilders die echt weten wat ze doen en zichzelf onderwijzen enzo.

En sure er zijn vast wel bodybuilders die steroiden gebruiken en dat vind ik wel jammer maar tjah.. moeten zij weten.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 19:24
Verwijderd
meer herhalingen minder gewicht is droogtrainen..stel je bent 1 bonk spieren maar met een vetpercentage van over de 20% maar je wilt meer vorm krijgen in de spieren dan train je droog.. dat t vet op je lichaam verdwijnt zodat je mooi de spiercontouren ziet..(als ik dat woord goed zei )
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 19:46
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 14-09-2004 @ 20:24 :
meer herhalingen minder gewicht is droogtrainen..stel je bent 1 bonk spieren maar met een vetpercentage van over de 20% maar je wilt meer vorm krijgen in de spieren dan train je droog.. dat t vet op je lichaam verdwijnt zodat je mooi de spiercontouren ziet..(als ik dat woord goed zei )
Die stelling is al weerlegt MegaManX

Wanneer je cut doe je er beter aan om HIT te trainen. Het schema beperken en bijv 2 basis oefeningen te doen van maar 1 of 2 setjes met een extra zwaar gewicht. 6 herhalingen maximaal.

Dit enkel om te voorkomen dat het lichaam massa afbreekt, wanneer je maximale gewichtsbelasting gebruikt zal het lichaam als het ware denken dat het niet raadzaam is om massa af te breken, dan zou het volgende keer wel eens kunnen bezwijken aan dat gewicht.

Je moet uiteraard niet téveel sets doen, in deze periode draait het om het gewicht. ALs je te lang traint en teveel beschadigd herstel je uiteraard niet goed.
Oud 14-09-2004, 22:25
Drizzt
Drizzt is offline
Volgens mij is het probleem als volgt:

Maarten praat over dun/strak worden. MightyDuck praat over personen die een grote hoeveelheid spiermassa hebben en daarbij een laag vetpercentage (willen) hebben. Maarten snapt dit niet. Einde.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:35
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 14-09-2004 @ 20:46 :
Die stelling is al weerlegt MegaManX

Wanneer je cut doe je er beter aan om HIT te trainen. Het schema beperken en bijv 2 basis oefeningen te doen van maar 1 of 2 setjes met een extra zwaar gewicht. 6 herhalingen maximaal.

Dit enkel om te voorkomen dat het lichaam massa afbreekt, wanneer je maximale gewichtsbelasting gebruikt zal het lichaam als het ware denken dat het niet raadzaam is om massa af te breken, dan zou het volgende keer wel eens kunnen bezwijken aan dat gewicht.

Je moet uiteraard niet téveel sets doen, in deze periode draait het om het gewicht. ALs je te lang traint en teveel beschadigd herstel je uiteraard niet goed.
veel rust...te snel zwaar beginnen gaat tegen het supercompenseren in..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 06:54
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 14-09-2004 @ 23:25 :

Maarten praat over dun/strak worden. MightyDuck praat over personen die een grote hoeveelheid spiermassa hebben en daarbij een laag vetpercentage (willen) hebben. Maarten snapt dit niet. Einde.
Nee, ik snap het wel. Leer lezen dude. MightyDuck dacht dat ik het had over meer dan dun/strak worden.

Ik zal mezelf maar ff quoten
Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
MightyDuck schreef op 14-09-2004 @ 09:22 :
En daarom word jij nooit zo gespierd en strak als wij
--------------------------------------------------------------------------------

Zo gespierd niet, maar ik kan wel zo strak worden

Ik snaph et wel. Ik heb naderhand ook nog toegegeven dat als je echt gespierd en strak wil worden je wel een dieet moet volgen.

Waarom probeer je weer een discussie te beginnen terwijl ie al lang af is?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 09:27
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 14-09-2004 @ 23:35 :
veel rust...te snel zwaar beginnen gaat tegen het supercompenseren in..
Hmm wat bedoel je daar precies mee ?

Ik dacht vroeger ook dat je dus veel reps zou moeten doen en isolatie oefeningen maar das dus onzin. Zal zien of ik dat artikel kan vinden.

En sowieso is het gewoon logisch, lichaam moet wel de prikkel krijgen om massa vast te houden, als je met 12 reps zeg pakweg 150kg benen traint heeft het geen nut om meer massa vast te houden want die 200 druk je toch nooit. Dus die "overbodige" kan wel afgebroken worden voor energieverschaffing. Das heel simpel gesteld de theorie.

Enige nut dat ik zo 1 2 3 kan bedenken van meer reps = meer melkzuur ophoping en dus een grotere GH release.
Oud 15-09-2004, 09:28
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 14-09-2004 @ 23:25 :

WHAHA laten we het er op houden dat het gewoon een geval van miscommunicatie was.
Oud 15-09-2004, 15:09
Metal
Metal is offline
Citaat:
ESCO schreef op 13-09-2004 @ 19:09 :
Ik ben er geen voorstander van, je hebt ook rustdagen nodig.
Zonder rust kom je niet ver.
precies, een beginner moet meer rustdagen hebben dan train dagen, dus 3 dagen trainen 4 dagen rusten, afgeweisseld dan wel he

voor handige tips check deze sitewww.creatine.nl

het bedrijf heet vitamins direct, maar dit is een linkje

alle info staat erop, ze hebben alle producten, ook als je te mager bent en wilt bijkomen (check fastfood maar eens)

je kunt ook mailen en je krijgt binnen 2 dagen professionele uitleg/antwoord

succes
Oud 15-09-2004, 15:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
MCH schreef op 10-09-2004 @ 11:54 :
Jij bent gek. Wat wil je bereiken?
Hij wilt een beer worden, snap dat dan!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 18:23
Verwijderd
MightyDuck@

iedereen heeft een eigen normaal niveau....

als je bijv. een oefening doet die je bijv. 8 herhalingen kan met 50 kilo..en je haalt het.

dan denkt die spier nou de volgende keer als ik weer zo wordt belast ben ik wel even wat sterker..dus die spier zit dus boven het normale niveau..als dat gebeurt is er sprake van supercompensatie..dus de spier maakt zich klaar voor de t volgende zware gebeurtenis...na de training moet een spier weer hestellen tot aan het punt dat t weer belast kan worden...begin je te snel en heb je niet voldoende gerust, dan kan t zijn dat je juist afbreekt.

mits je dezelfde spier dan belast..niet met afwisseling van spier natuurlijk

Schema:

zopals je ziet is de middelste lijn het normale niveau..na inspanning zakt het..en hersteld het weer..maar boven het normale niveau..om de volgende training beter te kunnen aanpakken..dus je moet harder trainen..maar begin pas als je goed hebt uitgerust dus niet halverwege in de rusttijd..anders zak je nog dieper..

p.s. ik mis nog een lijntje bij het woord supercompensatie naar beneden
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:34
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 15-09-2004 @ 19:23 :
MightyDuck@

iedereen heeft een eigen normaal niveau....

als je bijv. een oefening doet die je bijv. 8 herhalingen kan met 50 kilo..en je haalt het.

dan denkt die spier nou de volgende keer als ik weer zo wordt belast ben ik wel even wat sterker..dus die spier zit dus boven het normale niveau..als dat gebeurt is er sprake van supercompensatie..dus de spier maakt zich klaar voor de t volgende zware gebeurtenis...na de training moet een spier weer hestellen tot aan het punt dat t weer belast kan worden...begin je te snel en heb je niet voldoende gerust, dan kan t zijn dat je juist afbreekt.

mits je dezelfde spier dan belast..niet met afwisseling van spier natuurlijk

Schema:

[afbeelding]

zopals je ziet is de middelste lijn het normale niveau..na inspanning zakt het..en hersteld het weer..maar boven het normale niveau..om de volgende training beter te kunnen aanpakken..dus je moet harder trainen..maar begin pas als je goed hebt uitgerust dus niet halverwege in de rusttijd..anders zak je nog dieper..

p.s. ik mis nog een lijntje bij het woord supercompensatie naar beneden
Hehe dat wist ik al wel Dat klopt ook, maar als je een cut dieet volgt ( om af te vallen, doh ) geld het anders. Het lichaam heeft bij een kcal tekort al de handen vol om te herstellen, als je het er op deze manier van langs geeft kan het CNS dat niet aan en loop je het risico teveel massa te verliezen. Groeien doet het sowieso niet ( hooguit bij een n00b of een gebruiker )

Wanneer je cut moet je de spier gewoon een gewichtsprikkel geven om de massa vast te houden, verder niet teveel afmaken.

Laatst gewijzigd op 15-09-2004 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:36
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Metal schreef op 15-09-2004 @ 16:09 :
precies, een beginner moet meer rustdagen hebben dan train dagen, dus 3 dagen trainen 4 dagen rusten, afgeweisseld dan wel he

voor handige tips check deze sitewww.creatine.nl

het bedrijf heet vitamins direct, maar dit is een linkje

alle info staat erop, ze hebben alle producten, ook als je te mager bent en wilt bijkomen (check fastfood maar eens)

je kunt ook mailen en je krijgt binnen 2 dagen professionele uitleg/antwoord

succes
Hehe ik wist niet dat die een eigen site hadden. Natuurlijk moet hij rusten hij is clean en elke natural dient op zn rust te letten. 4 dagen per week trainen kan best als hij een split volgt. Als je 3x per week een full body workout zou doen ben je sowieso dom.
Oud 16-09-2004, 07:19
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 18:51 :
Ehm.. jij hebt er echt geen verstand van dude.

Als jij elke dag enorm veel cardio doet word je ook wel dun. Wedden!?
Kerel, waarop bazeer jij in godsnaam dat ik er echt geen verstand van heb?

Volgens mij op nergens. Jij zit gewoon weg dom te lullen, beetje je aantal post om hoog zien te krikken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 14:41
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 15-09-2004 @ 21:36 :
Hehe ik wist niet dat die een eigen site hadden. Natuurlijk moet hij rusten hij is clean en elke natural dient op zn rust te letten. 4 dagen per week trainen kan best als hij een split volgt. Als je 3x per week een full body workout zou doen ben je sowieso dom.
Licht aan de intensiteit van je training. Als je net begint is het zeker beter om spiergroepen meerdere keren per week te trainen, maar niet te zwaar.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten