![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Tja wat noem je véél koolhydraten. Het is efficienter om laag in carbs te zitten, maar tegelijkertijd beschermen carbs wel je anabole efficientie, kies de gulden middenweg, beperk koolhydraten, maar ban ze niet uit. Later op de avond heb je uiteraard geen koolhydraten meer nodig, dus wát je er van eet, verspreid dat over eerder op de dag.
||
![]() |
Citaat:
![]() Een tip (weet niet of dat kan in jou geval): Vraag 's ochtends al wat je 's avonds gaat eten. Als er dán al pizza op de planning staat, kan je bijv. vanuit school al wat anders meenemen bij de supermarkt weg. Als je moeder/vader/verzorger/iets anders dan 's avonds besluit dat hij/zij geen zin heeft om te koken en dan maar pizza te bestellen, tsja, dan kan je er idd weinig aan doen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik weet niet wat dat 40 punten bijhoudt, volgens mij echt alleen calorieen. Ga anders naar www.voedingsmeter.nl of www.calorietabel.nl, en houdt daar bij wat je eet. Daar krijg je meer info, ook over vet, koolhydraten enz. Bij voedingsmeter zelfs aantal vitaminen, maar die site vind ik persoonlijk vrij onhandig (volgens mij kan je zelf geen kcal enz toevoegen als je bijv. een product hebt wat niet in de lijst staat, maar waarvan je de voedingswaarde wel weet). Hou 'n tijdje bij wat je eet, vul ook tijden in. Let goed op wanneer je 'slechte momenten' zijn, wanneer je de neiging hebt om veel en/of ongezond eten te pakken. Op die momenten kan je dan andere dingen inplannen, zoals sport. Zelf heb ik dat bijv. 's middags na school en 's avonds, en ik zorg ervoor dat ik dan in ieder geval niet beneden ben. Als ik weg ben van huis kan ik me inhouden, en anders ga ik op m'n kamer zitten. Als ik dan iets wil eten zal ik eerst naar beneden moeten, en dat is toch een soort drempel dan wanneer die snoepkast op 3 stappen afstand is. Maar dan moet je natuurlijk op je kamer geen eten neerleggen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Is het serieus mogelijk dat je van één keer slecht eten (=pizza) een kilo aankomt. ![]() ![]()
||
Citaat:
je gewicht schommelt... als je net wat meer hebt gedronken als je weegt heb je je kilo al. Zo deden anorexia patienten dat die moesten aankomen. Vlak voor het wegen dronken ze 2 liter water...
||
Citaat:
M.a.w. een soort van jojo effect. Post er nog wel eens wat meer over vanavond ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weeg me altijd op hetzelfde moment. 's ochtends als ik net uit bed kom. Hoe kan het dan ineens verschillen? ![]()
||
Citaat:
![]() Je gewicht kan (op korte termijn) verschillen doordat je de ene dag meer vocht vasthoudt dan de andere, goed voorbeeld is dat je iets meer weegt vlak voordat je ongesteld moet worden
||
Citaat:
Nou ja, ik weeg over twee dagen nog wel weer, misschien is het dan weer normaal.
||
![]() |
In plaats van mayo, knoflooksaus, satésaus enzo kun je het beste barbeque-saus nemen of andere rode sausen.
Als vlees kun je het beste kipfilet en biefstuk nemen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Want idd, gewichtsschommelingen zijn natuurlijk; horen erbij. Elke dag (of om de twee dagen) wegen is sowieso al erg (te) veel, denk ik...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind niet dat je vandaag veel hebt gegeten!! Maar inderdaad wel bijna allemaal ongezonde dingen, dat is wel jammer. Ik denk dat je beter gewoon boterhammen enzo kunt eten. Die vullen goed en bevatten lang niet zoveel calorien als taart en pepernoten! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heel simpel dit: Niet meer die ongezonde rotzooi, 5 boterhammen en gezond avondeten. Genoeg groente en fruit, veel drinken. Probeer dat maar 's. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op deze pagina staat 't kort (zie post MD) en anders kan je de vorige lijntopics doorbladeren. In 't vorige staan er hele stukken over. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Of het psychologisch is, en je dus te zwak bent om de lekkere smaak te weerstaan ( wat overigens al een stuk minder lekker word omdat je je schaamt al op het moment dat je het eet ) of dat je gewoon te weinig koolhydraten eet of niet frequent genoeg. Ik merk precies wanneer ik te lang niets eet, dan ruiken die friettenten op het station opeens extra lekker. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
7:00 Bord Brinta en een beschuit met runderrookvlees. 10:00 3 engelse dropjes 12:00 3 boterhammen met rosbief 15:00 2 rijstwafels 18:00 kipfilet met rijst en kerriesaus 20:00 nectarine en een biscuitje Verder veel water en thee zonder suiker. Daarnaast neem ik elke dag een glas mango/sinaasappelsap en gister heb ik een suikerspin gehad op de kermis, wel een kleine overigens.
||
Citaat:
Misschien is een extra boterham een idee?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37 Mara | 500 | 11-03-2005 16:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote Voeding en Gezondheid topic #36 Verwijderd | 500 | 08-03-2005 16:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 32! Verwijderd | 491 | 06-02-2005 18:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 31! Miracle | 502 | 31-01-2005 15:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #30 Mara | 482 | 22-01-2005 16:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 |