Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2004, 17:43
-Melody-
-Melody- is offline
Meelfriek, ik heb je een pm gestuurd
Oud 15-09-2004, 17:52
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-09-2004 @ 18:20 :
@dreen: Lui
En bedankt hé.
Oud 15-09-2004, 21:16
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-09-2004 @ 18:20 :
Even je posts bekeken, nu weet ik 't weer. Dit is dan idd stukken beter Veel koolhydraten is niet goed, als je wil weten waarom niet moet je MD maar pm-en (vindt hij heel leuk om uit te leggen )

@dreen: Lui
Bitch

Tja wat noem je véél koolhydraten. Het is efficienter om laag in carbs te zitten, maar tegelijkertijd beschermen carbs wel je anabole efficientie, kies de gulden middenweg, beperk koolhydraten, maar ban ze niet uit.

Later op de avond heb je uiteraard geen koolhydraten meer nodig, dus wát je er van eet, verspreid dat over eerder op de dag.
Oud 16-09-2004, 02:31
Verwijderd
Dus hoe zit het nou met atkins, en de carbs zit dat dieet dan wel goed of niet? (ik weet eigenlijk geen donder van atkins af, alleen dat het altijd over zo min mogelijk carbs gaat)
Oud 16-09-2004, 06:16
D-sire
D-sire is offline
Meelfriek:
Mijn lengte is 1.70 en toen ik me gisterochtend woog woog ik 72 kilo
Voor de vakantie schommelde het tussen 66 en 68..
Ik heb me aangemeld bij 40punten.nl, omdat ik daar kan bijhouden hoeveel calorieën ik binnenkrijg. Ik wil ongeveer rond de 1500 blijven zitten om toch al het nodige binnen te krijgen.

Maar ik dacht dat liga evergo en sultana wel verantwoord waren. Een liga stond volgens mij gelijk aan een bruine boterham zonder beleg.

Succes iedereen!
Oud 16-09-2004, 06:17
Mara
Mara is offline
Citaat:
dreen schreef op 15-09-2004 @ 18:52 :
En bedankt hé.

Een tip (weet niet of dat kan in jou geval): Vraag 's ochtends al wat je 's avonds gaat eten. Als er dán al pizza op de planning staat, kan je bijv. vanuit school al wat anders meenemen bij de supermarkt weg.
Als je moeder/vader/verzorger/iets anders dan 's avonds besluit dat hij/zij geen zin heeft om te koken en dan maar pizza te bestellen, tsja, dan kan je er idd weinig aan doen
Oud 16-09-2004, 06:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 16-09-2004 @ 07:16 :
Meelfriek:
Mijn lengte is 1.70 en toen ik me gisterochtend woog woog ik 72 kilo
Voor de vakantie schommelde het tussen 66 en 68..
Ik heb me aangemeld bij 40punten.nl, omdat ik daar kan bijhouden hoeveel calorieën ik binnenkrijg. Ik wil ongeveer rond de 1500 blijven zitten om toch al het nodige binnen te krijgen.

Maar ik dacht dat liga evergo en sultana wel verantwoord waren. Een liga stond volgens mij gelijk aan een bruine boterham zonder beleg.

Succes iedereen!
Ach je bent niet echt super dik ofzo, maar als jij wilt mógen (lees: mogen, niet moeten!) er wel een paar kilo af

Ik weet niet wat dat 40 punten bijhoudt, volgens mij echt alleen calorieen. Ga anders naar www.voedingsmeter.nl of www.calorietabel.nl, en houdt daar bij wat je eet. Daar krijg je meer info, ook over vet, koolhydraten enz. Bij voedingsmeter zelfs aantal vitaminen, maar die site vind ik persoonlijk vrij onhandig (volgens mij kan je zelf geen kcal enz toevoegen als je bijv. een product hebt wat niet in de lijst staat, maar waarvan je de voedingswaarde wel weet).

Hou 'n tijdje bij wat je eet, vul ook tijden in. Let goed op wanneer je 'slechte momenten' zijn, wanneer je de neiging hebt om veel en/of ongezond eten te pakken. Op die momenten kan je dan andere dingen inplannen, zoals sport.
Zelf heb ik dat bijv. 's middags na school en 's avonds, en ik zorg ervoor dat ik dan in ieder geval niet beneden ben. Als ik weg ben van huis kan ik me inhouden, en anders ga ik op m'n kamer zitten. Als ik dan iets wil eten zal ik eerst naar beneden moeten, en dat is toch een soort drempel dan wanneer die snoepkast op 3 stappen afstand is. Maar dan moet je natuurlijk op je kamer geen eten neerleggen
Oud 16-09-2004, 06:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 15-09-2004 @ 22:16 :
Bitch
Oud 16-09-2004, 06:29
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-09-2004 @ 07:17 :
Een tip (weet niet of dat kan in jou geval): Vraag 's ochtends al wat je 's avonds gaat eten. Als er dán al pizza op de planning staat, kan je bijv. vanuit school al wat anders meenemen bij de supermarkt weg.
Als je moeder/vader/verzorger/iets anders dan 's avonds besluit dat hij/zij geen zin heeft om te koken en dan maar pizza te bestellen, tsja, dan kan je er idd weinig aan doen
Toen ik om kwart over vijf uur thuis kwam, bleek dat m'n moeder ziek was en dat er dus geen fatsoenlijk eten was. Zij had bedacht dat we pizza moesten eten... Vandaar.
Oud 16-09-2004, 06:51
Verwijderd
nou vandaag de vierde dag heb nu alleen nog een kop koffie op straks nog ff wat eten.

nou heb ik vanavond een feest met bbq, hoe kan ik me dan het best voeden? iemand tips?
Oud 16-09-2004, 06:58
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 16-09-2004 @ 07:51 :
nou heb ik vanavond een feest met bbq, hoe kan ik me dan het best voeden? iemand tips?
Iig geen sausen bij je eten doen. Proberen veel groentes te eten. Vlees kiezen wat er niet te vet uit ziet. (Van vlees heb ik niet echt veel verstand, misschien dat iemand anders je kan helpen.) Hoe het zit met salades weet ik ook niet...

Is het serieus mogelijk dat je van één keer slecht eten (=pizza) een kilo aankomt.
Oud 16-09-2004, 07:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dreen schreef op 16-09-2004 @ 07:58 :
Iig geen sausen bij je eten doen. Proberen veel groentes te eten. Vlees kiezen wat er niet te vet uit ziet. (Van vlees heb ik niet echt veel verstand, misschien dat iemand anders je kan helpen.) Hoe het zit met salades weet ik ook niet...

Is het serieus mogelijk dat je van één keer slecht eten (=pizza) een kilo aankomt.
tuurlijk niet

je gewicht schommelt... als je net wat meer hebt gedronken als je weegt heb je je kilo al.

Zo deden anorexia patienten dat die moesten aankomen. Vlak voor het wegen dronken ze 2 liter water...
Oud 16-09-2004, 08:40
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 16-09-2004 @ 03:31 :
Dus hoe zit het nou met atkins, en de carbs zit dat dieet dan wel goed of niet? (ik weet eigenlijk geen donder van atkins af, alleen dat het altijd over zo min mogelijk carbs gaat)
Atkins is oke op korte termijn, op lange termijn te extreem. Door het langdurig gebrek aan koolhydraten is het mogelijk een insuline insufficiëntie te ontwikkelen. Daarbij is het risico dat het metabolisme daalt en de spiermassa word afgebroken bij door een voortdurend gebrek aan koolhydraten erg groot.

M.a.w. een soort van jojo effect. Post er nog wel eens wat meer over vanavond
Oud 16-09-2004, 09:00
Verwijderd
Een pizza weegt niet eens een kilo. Dus kun je er ook geen kilo van aankomen
Oud 16-09-2004, 09:37
MieX
MieX is offline
Citaat:
Je kunt het beste rundvlees en kip zonder vel eten, probeer van het stokbrood af te blijven want dat tikt aan. Salades lijken me het gezondst als er wenig dressing overheen zit
Oud 16-09-2004, 11:03
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MieX schreef op 16-09-2004 @ 10:37 :
Salades lijken me het gezondst als er wenig dressing overheen zit
Maar zoiets als huzarensalade? Dat lijkt me ook niet echt gezond, ipv mayonaise enzo...

Ik weeg me altijd op hetzelfde moment. 's ochtends als ik net uit bed kom. Hoe kan het dan ineens verschillen?
Oud 16-09-2004, 11:15
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
Hallo iedereen,

Ik probeer al jaren lang af te vallen, maar dat lukt bij mij helemaal niet :-( Ik ben 1.65 en 80 kilo.... Kan iemand mij wat tips geven? Ik drink veel water, maar verder heb ik geen tijd om te sporten. Gezond eten probeer ik wel, maar het lukt me niet...

En ik ben dus niet blij met mijn lichaam, mijn boven benen zijn best dik en mijn buik mag wel wat steviger.

HELP MIJ!!!!
Oud 16-09-2004, 11:37
MieX
MieX is offline
Citaat:
dreen schreef op 16-09-2004 @ 12:03 :
Maar zoiets als huzarensalade? Dat lijkt me ook niet echt gezond, ipv mayonaise enzo...

Ik weeg me altijd op hetzelfde moment. 's ochtends als ik net uit bed kom. Hoe kan het dan ineens verschillen?
Je kunt inderdaad beter sla (met dingen als tomaat, ui, paprika en/of andere dingen die je er lekker bij vindt) eten, huzarensalade is dan minder goed (hoewel die van de moeder van mn vriend wel heeeel lekker is )

Je gewicht kan (op korte termijn) verschillen doordat je de ene dag meer vocht vasthoudt dan de andere, goed voorbeeld is dat je iets meer weegt vlak voordat je ongesteld moet worden
Oud 16-09-2004, 11:51
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MieX schreef op 16-09-2004 @ 12:37 :
Je gewicht kan (op korte termijn) verschillen doordat je de ene dag meer vocht vasthoudt dan de andere, goed voorbeeld is dat je iets meer weegt vlak voordat je ongesteld moet worden
Heel apart. Ik ben nu ongesteld.

Nou ja, ik weeg over twee dagen nog wel weer, misschien is het dan weer normaal.
Oud 16-09-2004, 13:23
Poeki
Poeki is offline
In plaats van mayo, knoflooksaus, satésaus enzo kun je het beste barbeque-saus nemen of andere rode sausen.

Als vlees kun je het beste kipfilet en biefstuk nemen.

Citaat:

Oud 16-09-2004, 15:34
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dreen schreef op 16-09-2004 @ 12:51 :
Heel apart. Ik ben nu ongesteld.

Nou ja, ik weeg over twee dagen nog wel weer, misschien is het dan weer normaal.
Pas je op dat je niet teveel op je gewicht gaat letten?

Want idd, gewichtsschommelingen zijn natuurlijk; horen erbij.
Elke dag (of om de twee dagen) wegen is sowieso al erg (te)
veel, denk ik...
Oud 16-09-2004, 16:21
Mara
Mara is offline
Mijn dagje:

Ontbijt
1 Bruine boterham met 15+ smeerkaas
1 Sinaasappel

Tussendoor
2 Bruine boterhammen kipfilet (niet tegelijk)

Lunch
1 Bruine boterham kipfilet

Tussendoor
1 Bruine boterham kipfilet
2 Peren
Halve bak kwark

Avondeten
Aardappelen
Doperwten en wortelen
Appelmoes
Kwark

Avond
Mok magere melk

Had na school toch zo'n trek opeens

Zit nu op 1415,15 kcal. Daar kan ik in principe op blijven steken, als ik vanavond alleen melk neem. Als ik nog trek heb neem ik een stukje vis, dan kom ik op 1487,15 kcal. Vind 't zelf netjes

Hier word wel gezegd minimaal 1500kcal, maar vandaag kom ik daar bijv. niet aan. Met groente + avond misschien nog iets kom ik op zo'n 1300 denk ik. Maakt dat zoveel uit? Ik heb immers geen hongergevoel, en eet ook niet achterlijk weinig (5 boterhammen, voldoende avondeten en fruit)

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 18:07.
Oud 16-09-2004, 17:17
D-sire
D-sire is offline
@meelfriek: ik denk dat wat jij daar aangegeven hebt plus die groenten en misschien nog wat later op de avond voldoende voedingsstoffen bevat. Ik denk dat je sowieso de ene keer wat meer calorieën binnenkrijgt dan de andere keer.

Ik heb vandaag niet zo heel goed opgelet, wat eigenlijk wel mijn bedoeling was. Ik mocht vanavond zelf koken en heb met mijn broertje tagliatelle met van die witte saus gemaakt (=redelijk veel calorieën)
Morgenvroeg heb ik een uur tennistraining en ik ga 's avonds 4 uur werken wat weer voor wat lichaamsbeweging zorgt. En verder ga ik morgen proberen wat meer op mijn eetpatroon te letten dan vandaag.
Oud 16-09-2004, 17:17
D-sire
D-sire is offline
Ohja en ik ben vanmorgen ongesteld geworden
Oud 16-09-2004, 17:26
-Melody-
-Melody- is offline
Hallo mensen..

Met hulp van Meelfriek (wat moeten we zonder haar ) heb ik een schema'tje gemaakt, en ik begin er morgen mee..

Ontbijt
2 boterhammen met honing/appelstroop
1 beker halfvolle melk

Tussendoor
Appel

Lunch
2 boterhammen met vlees

Tussendoor
Plak ontbijtkoek

Avondeten
Eet mee met de rest, alleen mijd de vette producten etc.

Tussendoor
Stuk fruit en/of groente...

Verder 2,5 liter water per dag.
Wil elke dag half uurtje joggen + 1 x per week naar de fitness...

Let's get it started..

startgewicht >> 72,5 kg
Oud 16-09-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 16-09-2004 @ 12:37 :
dat je iets meer weegt vlak voordat je ongesteld moet worden
phew, dan hoop ik maar dat het daar aan ligt. Ik woog vanmorgen ineens weer een halve kilo meer, terwijl ik de afgelopen weken alleen maar ben afgevallen. Dat is weer een zorg minder
Oud 16-09-2004, 19:00
ellen16
ellen16 is offline
Voor alle mensen die zeiden dat ik niet zo weinig moest eten: ik heb besloten nu 1300 calorieen per dag te eten, dwz. ik eet twee boterhammen meer. Ik laat de tussendoortjes zoals 3 engelse dropjes (50 kcal) nu wel achterwege.
Oud 16-09-2004, 19:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 16-09-2004 @ 20:00 :
Voor alle mensen die zeiden dat ik niet zo weinig moest eten: ik heb besloten nu 1300 calorieen per dag te eten, dwz. ik eet twee boterhammen meer. Ik laat de tussendoortjes zoals 3 engelse dropjes (50 kcal) nu wel achterwege.
Ok, maar wát ga je nu eten dan? Post eens wat je nu van plan bent te gaan eten
Oud 16-09-2004, 19:09
ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-09-2004 @ 20:04 :
Ok, maar wát ga je nu eten dan? Post eens wat je nu van plan bent te gaan eten
Hoe bedoel? Precies een schema van wat ik dagelijks eet?
Oud 16-09-2004, 19:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 16-09-2004 @ 20:09 :
Hoe bedoel? Precies een schema van wat ik dagelijks eet?
Precies lukt natuurlijk nooit, maar er zal toch wel enig ritme inzitten? Zoveel boterhammen tijdens onbijt, zoveel tijdens de lunch, dit en dat tussendoor. Niemand eet elke dag 'tzelfde, maar je hebt in grote lijnen vast wel een schema
Oud 16-09-2004, 20:08
Verwijderd
9.00
2 boterhammen met 20+ smeerkaas
1 nectarine

12.00
1 boterham met kaas

14.00
2 aardappels
kalkoenfilet
veel sla met tomaat, paprika, komkommer en... slasaus

17.30
1 boterham met jam

21.00
1 bakje yoghurt

1162,5 kcal en 37 g vet

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 20:11.
Oud 16-09-2004, 20:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Watermerk schreef op 16-09-2004 @ 21:08 :
9.00
1 nectarine

12.00
1 boterham met kaas

14.00
2 aardappels
kalkoenfilet
veel sla met tomaat, paprika, komkommer en... slasaus

17.30
1 boterham met jam

21.00
1 bakje yoghurt
Die slasaus is inderdaad minder, maar de rest is super!
Oud 16-09-2004, 20:13
Charmed_Marloes
Ik ga morgen ook proberen wat gezonder te eten. Wat ik vandaag gehad heb:

water
thee
1 kiwie
2 geperste sinasappels
1 schaaltje pepernooten
1 stuk appeltaart
1 pannenkoek
1 loempia uit de frituur

en dat was het voor vandaag, morgen gaat het hopelijk beter...

weet iemand misschien hoeveel kalorien ik vandaag heb gehad?

xxx marloes
Oud 16-09-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 16-09-2004 @ 21:13 :

Dat kan je bijvoorbeeld checken op overgewicht.nl en dan bij de eet en beweegwijzer of op calorietabel.nl

Ik vind niet dat je vandaag veel hebt gegeten!!
Maar inderdaad wel bijna allemaal ongezonde dingen, dat is wel jammer.
Ik denk dat je beter gewoon boterhammen enzo kunt eten.
Die vullen goed en bevatten lang niet zoveel calorien als taart en pepernoten!
Oud 16-09-2004, 20:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 16-09-2004 @ 21:13 :
Ik ga morgen ook proberen wat gezonder te eten. Wat ik vandaag gehad heb:

water
thee
1 kiwie
2 geperste sinasappels
1 schaaltje pepernooten
1 stuk appeltaart
1 pannenkoek
1 loempia uit de frituur

xxx marloes
Dit is ronduit slecht. Ten eerste allemaal ongezonde dingen, ten tweede te weinig.
Heel simpel dit:
Niet meer die ongezonde rotzooi, 5 boterhammen en gezond avondeten. Genoeg groente en fruit, veel drinken. Probeer dat maar 's.
Oud 16-09-2004, 20:59
Verwijderd
ik vroeg me af wat nou slechter is voor je gewicht, vet of koolhydraten???

als ik bijvoorbeeld beleg kies voor op de boterham, dan heef het ene beleg mete koolhydraten (per 100gr) en het andere meet vet
natuurlijk wil ik datgene waar je het minst van aankomt.. wat moet ik dan kiezen (jah ik heb hier geen verstand van...)
Oud 16-09-2004, 21:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
*Liene* schreef op 16-09-2004 @ 21:59 :
ik vroeg me af wat nou slechter is voor je gewicht, vet of koolhydraten???

als ik bijvoorbeeld beleg kies voor op de boterham, dan heef het ene beleg mete koolhydraten (per 100gr) en het andere meet vet
natuurlijk wil ik datgene waar je het minst van aankomt.. wat moet ik dan kiezen (jah ik heb hier geen verstand van...)
Het staat op deze pagina... lees eerst eens!
Op deze pagina staat 't kort (zie post MD) en anders kan je de vorige lijntopics doorbladeren. In 't vorige staan er hele stukken over.
Oud 16-09-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:

nou ik heb me opzich wel netjes gehouden, ben alleen ff doorgeschoten bij de toetjes.. beetje saus erbij genomen maar ook salade. en gewoon vanavond en overdag niets extra's.
Oud 16-09-2004, 21:12
MightyDuck
MightyDuck is offline
Tja ik weetn iet wat een pizza weegt, maar vast niet meer dan een kilo. Wat wel zo is is dat elke gram koolhydraten in de spieren word opgeslagen met 3 gram ( ja ik weet het is fout maar voor het gemak spreken we van grammen omdat het over gewicht gaat ) water.

Het water wat je er bij drinkt plas je dus niet uit maar sla je er bij op. Eet je dus bijv 150 gram koolhydraten ( wat je snel hebt als je slecht voedsel eet ) dan word je al bijna 1kg zwaarder op de weegschaal. Doh
Oud 17-09-2004, 02:14
Verwijderd
AARHG! ik heb de laatste dagen echt zo'n moeite om zoete dingen te laten staan (En het helpt natuurlijk ook niet dat mijn werk inhoudt dat ik 4 dagen per week koekjes, ontbijt, cakes en broodjes sta te bakken, niet dat dat een excuus is)
Vandaag heb ik een cinnamonroll gehad, een een paar snoepjes

Voor de rest:

Ontbijt 6:30 2xsnee bruinbrood getoast met boter,
Thee met melk
Tussendoor 10:00 Banaan
Thee met melk
Middageten 12:30 Perzik, 2 sneen bruinbrood met ham
Water
Tussendoor 2:30 Appel, 1 snee bruinbrood met ham
Avondeten 5:00 Bak tomaten/groentesoep, handvol stukjes gedroogde banaan

6:00 - 7:15 sportschool, halfuur op loopband+circuit

Tussendoor 7:30 Handje vol cracker (volkoren) Bak
tomaten/groentesoep, thee met suiker

Kweeni, had het ene moment vandaag wel honger, t'ander niet, en voel me niet geweldig in mn vel vandaag, had vreselijk zin in zoet en werk was noggal stresserig. MOrgen beter hoop ik...
Gisteravond mn tong verbrand aan mn aardappelen, slim nou een blaar op mn gehemelte

Laatst gewijzigd op 17-09-2004 om 02:19.
Oud 17-09-2004, 07:42
Mara
Mara is offline
@Sweetsterretje: Als je bij je ontbijt ipv boter mager vleeswaar op je toast doet, is dat niet gezonder?
Oud 17-09-2004, 08:29
MieX
MieX is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 17-09-2004 @ 03:14 :

Gisteravond mn tong verbrand aan mn aardappelen, slim nou een blaar op mn gehemelte
Ik heb ooit blaren op mn tong gehad door een kroket, wees blij dat die blaar dus op je gehemelte zit want ik moest 5 dagen door een rietje eten voordat gewoon eten minder pijn deed. Ik ben daarna ook wel heel lang bang geweest om kroketten te eten
Oud 17-09-2004, 08:36
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 17-09-2004 @ 03:14 :
AARHG! ik heb de laatste dagen echt zo'n moeite om zoete dingen te laten staan (En het helpt natuurlijk ook niet dat mijn werk inhoudt dat ik 4 dagen per week koekjes, ontbijt, cakes en broodjes sta te bakken, niet dat dat een excuus is)
Vandaag heb ik een cinnamonroll gehad, een een paar snoepjes
Indeed, dat is geen excuus. Ik zit op me werk ook 7 uur lang in een snack lucht terwijl ik tegen de zakken chips en chocola aan kijk. Als je werkelijk je zoete trek niet kunt bedwingen moet je je eens afvragen waar dat van komt.

Of het psychologisch is, en je dus te zwak bent om de lekkere smaak te weerstaan ( wat overigens al een stuk minder lekker word omdat je je schaamt al op het moment dat je het eet ) of dat je gewoon te weinig koolhydraten eet of niet frequent genoeg.

Ik merk precies wanneer ik te lang niets eet, dan ruiken die friettenten op het station opeens extra lekker.
Oud 17-09-2004, 09:23
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-09-2004 @ 08:42 :
@Sweetsterretje: Als je bij je ontbijt ipv boter mager vleeswaar op je toast doet, is dat niet gezonder?
tis wel de bedoeling dat je vet binnenkrijgt, en gewoon een laagje boter is ook goed lijkt me.
Oud 17-09-2004, 09:33
ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-09-2004 @ 20:25 :
Precies lukt natuurlijk nooit, maar er zal toch wel enig ritme inzitten? Zoveel boterhammen tijdens onbijt, zoveel tijdens de lunch, dit en dat tussendoor. Niemand eet elke dag 'tzelfde, maar je hebt in grote lijnen vast wel een schema
Op een normale schooldag:

7:00 Bord Brinta en een beschuit met runderrookvlees.
10:00 3 engelse dropjes
12:00 3 boterhammen met rosbief
15:00 2 rijstwafels
18:00 kipfilet met rijst en kerriesaus
20:00 nectarine en een biscuitje

Verder veel water en thee zonder suiker. Daarnaast neem ik elke dag een glas mango/sinaasappelsap en gister heb ik een suikerspin gehad op de kermis, wel een kleine overigens.
Oud 17-09-2004, 10:03
D-sire
D-sire is offline
Ik ben blij
Heb vanmorgen voor het eerst binnentraining voor tennis gehad (trainde voorheen alleen in de zomer buiten) en het was echt super. Merkte ook dat de trainer alles veel beter uitlegde dan ik gewend was en het ging echt lekker. Heb helemaal niet op de tijd gelet en was ook niet moe ofzo. En een half uur heen en een half uur teruggefietst maakt ook weer 1 uur fietsen. Dat is dus eigenlijk 2 uur beweging waar ik best trots op ben!

Tot nu toe gegeten:
8.00 1 snee brood met vlokken
1 snee brood met kokosbrood
glas sinaasappelsap
11.00 flesje AA-drink
Oud 17-09-2004, 13:56
ellen16
ellen16 is offline
Heb vandaag veel moeite met het laten staan van tussendoortjes. Heb vandaag al 3 engelse dropjes en een rijstwafel gehad en het is nog lang geen etenstijd....
Oud 17-09-2004, 14:01
What?
What? is offline
Hallo,

Ik ben 15 jaar, ongeveer 185 cm en ik weeg 70 à 71 kg. Ik geloof niet dat dit echt te veel is, toch?
De laatste tijd let ik beter op mijn eetpatroon, dus de laatste tijd eet ik, denk ik, wel gezond. (~4 boterhammen, 2 plakjes kaas, meestal een schaaltje muesli met yoghurt, normaal avondeten, veel fruit en redelijk veel groente en sla, weinig tussendoortjes.)
Verder sport ik ongeveer 3 uur per week en fiets ik gemiddeld een half uur per dag. Ook doe ik (bijna) elke dag buik- borst- en armspier oefeningen.
Ik ben niet super breed gebouwd, maar ook niet heel tenger.
Ik denk dat al het bovenstaande redelijk normaal is, maar toch heb ik zegmaar een 'laagje' op m'n buik. Hoe gaat dat weg?

(Moest even mijn hart luchten. )

Oh, ik wil ook graag weten of light-frisdrank erg ongezond is.
Oud 17-09-2004, 14:16
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 17-09-2004 @ 14:56 :
Heb vandaag veel moeite met het laten staan van tussendoortjes. Heb vandaag al 3 engelse dropjes en een rijstwafel gehad en het is nog lang geen etenstijd....
(= Leonoor)

Misschien is een extra boterham een idee?
Oud 17-09-2004, 14:44
Charmed_Marloes
water
thee
1 kiwie
2 geperste sinasappels
1 schaaltje pepernooten
1 stuk appeltaart
1 pannenkoek
1 loempia uit de frituur

dat had ik gister gegeten en dit is mijn lijst van vandaag:

S' ochtens:
thee
kiwie

tussendoortje:
water
peppernoten (sorry ik kan er echt niet van af blijfen)

s'middags
thee
1 broodje

tussendoortje:
water
druifen

vanavond:
weet ik nog niet. ben alleen thuis, wil graag iets lekkers maar ook iets gezonds. IEMAND TIPS?????

xxx marloes
Topic gesloten

Regels voor berichten