Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2002, 08:52
Verwijderd
Hey hey

ik heb de mogelijkheid om een Pearl Export drumkit te kopen, 2,5 jaar oud en slechts één jaar bespeeld. Ik heb hem al gezien en er is echt niets mis mee alles ziet er nog perfect uit! Alleen de bekkens van Sabian die klinken te lang door, net of er te veel ruis in zit. Nu kan ik ook in een winkel in Keulen nieuwe Paiste bekkens, een 20" Ride Cymbal en een 16" Crash samen voor 94 Euro te kopen. Het drumstel, 5-delig kost maar 200 Euro! Maar denken jullie dat ik nog iets aan de oude bekkens kan doen zodat die beter klinken?

GRTZ
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2002, 18:12
Carn
Carn is offline
wat voor sabians hangen er aan?

die paiste`s zullen echt niet veel beter zijn voor die prijs, want voor die prijs kan je alleen maar een of ander 302 starters pakket kopen, dan kan je beter die sabians houden.

bekkens klinken eenmaal zoals ze klinken, maar de omgeving kan ook van invloed zijn. je moet wel begrijpen dat bekkens in het echt absoluut niet klinken zoals op cd, want daarop is het helemaal afgemixed. elk bekken klinkt door relatief lang door, maar met muziek daar omheen valt dat in het niet
Oud 23-06-2002, 21:20
Verwijderd
ja klopt wel een beetje, ik heb net ook gehoord dat die Paiste 302's nix zijn...maar nu heb ik weer iets gezien, een Zildjian zet, 20"Ride, 16" Crash en 14"Hi-hat van 278 Euro voor 129 Euro!!!Is dat nix denk je?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 21:36
Carn
Carn is offline
gaan we weer, wat voor zildjians? zildjian heeft ook goedkope lage kwaliteits bekkens om mee te beginnen, de edge serie, planet Z, zbt en ZBT+.......van zildjian, maar stelt niet veel voor.
Oud 24-06-2002, 08:24
Verwijderd
hmz ja klopt heb ik ook al weer gelezen ja...maarre over die 302's een vriend van mij zei dat hij ze ook had dus ik ga daar wel eens luisten ff checke hoe ze klinke...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 08:46
Verwijderd
ach gut de bekkens klinken te lang door, geef mij die bekkens dan

verder goeie koop
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:47
Carn
Carn is offline
mjah. koop alsjeblieft niet die 302s als je iets beters kan kopen voor iets meer

een drumstel met een set goeie vellen klinkt altijd wel goed, maar goedkope bekkens niet....je kan beter besparen in de prijs van de drums dan op de bekkens
Oud 25-06-2002, 10:41
Verwijderd
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:
ach gut de bekkens klinken te lang door, geef mij die bekkens dan

verder goeie koop

je mag ze kopen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 12:39
Carn
Carn is offline
welke sabians hangen er aan? zo`n pro-sonix set? of de toch wat betere AA, AAX, HH, etc?
Oud 25-06-2002, 16:59
Thutshui
Thutshui is offline
Bekkens die te lang doorklinken zijn opzich wel vet, en anders gewoon een stuk ducktape [van die dikke, zwarte tape] aan de onderkand plakken, niet te veel want dan klinkt het helemaal voor geen meter...

Verder inderdaad een prima koop
Oud 25-06-2002, 18:38
DeadHearT
DeadHearT is offline
slechte bekkens kunnen het geluid van de hele band verpesten...
Oud 25-06-2002, 18:42
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Thutshui schreef:
Bekkens die te lang doorklinken zijn opzich wel vet, en anders gewoon een stuk ducktape [van die dikke, zwarte tape] aan de onderkand plakken, niet te veel want dan klinkt het helemaal voor geen meter...

Verder inderdaad een prima koop
dat klinkt zowiezo voor geen meter want dan demp je de klank waardoor die veel te gemaakt gaat klinken.
Oud 25-06-2002, 21:21
Carn
Carn is offline
yup, redelijke amateuristische oplossing voor de lokale pruts-punk band.

koop gewoon die export, en spaar wat door voor goede bekkens, je hebt om te beginnen alleen maar hihats, een ride en een crash nodig. meer niet, want pas als je iets leuks met die drie dingen kan dan pas kan je het gaan overwegen om uit te breiden
Oud 25-06-2002, 21:56
Carn
Carn is offline
niet kan, het is zo

slecht = ergernis

anders zijn het gewoon goede bekkens.
Oud 25-06-2002, 22:51
Verwijderd
Citaat:
MaTBo schreef:
ja klopt wel een beetje, ik heb net ook gehoord dat die Paiste 302's nix zijn...maar nu heb ik weer iets gezien, een Zildjian zet, 20"Ride, 16" Crash en 14"Hi-hat van 278 Euro voor 129 Euro!!!Is dat nix denk je?
ik had paiste 302 en 402, zijn echt prima bekkens om op te beginnen.....
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 22:57
Carn
Carn is offline
zijn het ook, maar als er al nette sabians (geen pro sonix dan hè) aan hangen is het stom om dan een kwalitief mindere 302 of ZBT pack te kopen
Oud 28-06-2002, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
zijn het ook, maar als er al nette sabians (geen pro sonix dan hè) aan hangen is het stom om dan een kwalitief mindere 302 of ZBT pack te kopen

maar die pro dingen hangen er dus wel aan maarja ik heb t setje gekocht en ik ga ff bij een vriend luisteren naar de paiste dingen dus ik weet nog niet wat ik ga doen als die paiste bekkens nix zijn ga ik maar voor andere kijken...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:25
Carn
Carn is offline
pro sonix is nog altijd beter dan 302 in mijn mening
Oud 29-06-2002, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
pro sonix is nog altijd beter dan 302 in mijn mening

kom maar ns luisteren dan

deze bekkens klinken echt zo gaar die Ride die klinkt als een gong, serieus en die crash ja pfff nix over te zeggen gewoon maarja de rest van de kit is gewoon super!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 20:38
Carn
Carn is offline
nou ja, ik heb zelf 302 gehad....brrr bah bah
Oud 29-06-2002, 20:47
Master of Puppets
khad zelf toenk begon Paiste Rocktones.. klinken best goed voor et geld en kheb der redelijk lang mee gedaan
Oud 30-06-2002, 09:32
Carn
Carn is offline
rocktones? die worden volgens mij al lang niet meer gemaakt, of wel?
Oud 30-06-2002, 10:19
Verwijderd
maar dus kan ik de conclusie trekken dat ik beter geen 302's kan kopen. En dan heb ik goed nieuws, dat ga ik ook niet want nu heb ik weer andere gehoord

ik heb een Piaste 402 Ride 20" gehoord die klonk er tering lekker en een Piaste Alpha 802 14"Crash die klonk ook lekker, dus ik denk dat ik die maar ga kopen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 10:55
Carn
Carn is offline
802, dat idd al een stuk beter! goeie koop!
Oud 30-06-2002, 11:39
Master of Puppets
Citaat:
Carn schreef:
rocktones? die worden volgens mij al lang niet meer gemaakt, of wel?
zou best kunnen.. maar tis ook al een jaar of 12 geleden dak die heb aangeschaft hè.
Oud 30-06-2002, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
802, dat idd al een stuk beter! goeie koop!

maarja ook een stuk duurder he
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 14:06
Carn
Carn is offline
valt allemaal best mee

beetje drummer kan ook een beetje sparen
Oud 03-07-2002, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
valt allemaal best mee

idd, ik heb het gezien ja:

Code:
Art-Nr.: DRU07254  
PAISTE  14" 802 Crash   
retail-price: 72,00   
our price:  55,00
en
Code:
Art-Nr.: DRU02518  
PAISTE  Paiste 502 20" Ride   
retail-price: 122,00   
our price:  101,00
op deze site: http!//www.musicstorekoeln.de

best te doen toch
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:31
Carn
Carn is offline
ja hoor, om mee te beginnen perfect spul waar je zeker jaar of 2 mee vooruit kan
Oud 03-07-2002, 13:33
Verwijderd
welke cymbals heb jij nu dan?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:35
Carn
Carn is offline
nog steeds 2 oude 502 crashes (16 en 18 inch), worden eind deze zomer vervangen door zildjian A customs (wordt weer geld ophoesten).....verder...zildjian A new beat hihats, zildjian A 20" ping ride, en 2 zildjian K splashes van 10" en 12"....ik ben van plan om eind deze zomer dus de crashes te vervangen, en als het meezit ook nog n oriental china trash en een 8" K splash erbij.
Oud 03-07-2002, 13:38
Verwijderd
ja pff ik moet ook nog wat dingen erbij kopen, ik ga ff werken deze vakans dus dat gaat wel lukken

ik ga nog een splash kopen, welke weet ik nog niet, nog een floortrom erbij en een dubble-bass pedaaltje dus dat wordt hard werken
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:39
Carn
Carn is offline

binnen nu en 2 weken van mij met dank aan de belastingdienst
Oud 03-07-2002, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:

binnen nu en 2 weken van mij met dank aan de belastingdienst

w00t die zien er kewl uit man ik heb geen idee welke ik wil kopen. Gewoon om eerst vooral mee te oefenen, als ik het een beetje kan ga ik er wel kopen waarmee ik ook kan optreden
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:47
Carn
Carn is offline
ja ik moet nog ff kijken welke ik ga halen, prijs is hetzelfde, zo rond de 420 euro
Oud 03-07-2002, 13:49
Carn
Carn is offline
matbo, je moet gewoon een degelijk pedaal kopen, die dingen zijn best duur, dus je kan het beste of meteen sparen voor een goede (tama iron cobra, pearl eliminator), of begin eerst met een tweedehandse
Oud 03-07-2002, 13:50
Master of Puppets
kheb eerst ook zo'n dingetje gehad.. 's wel duchtig spul, vrij stevig ook
Oud 03-07-2002, 13:51
Verwijderd
whahah op die ene site staat al een dubble-bass pedaal van 99 euro, die zal ik maar niet kopen

nee ik denk dat ik ergens eerst een 2dehandsje ga kopen...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:52
Carn
Carn is offline
onbetaalbaar? nou ja zeg

een beetje pedaal van DW betaal je volgens mij wel 500 a 600 euro voor........en dan heb je nog Axis, die zijn volgens nog prijziger
Oud 03-07-2002, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
matbo, je moet gewoon een degelijk pedaal kopen, die dingen zijn best duur, dus je kan het beste of meteen sparen voor een goede (tama iron cobra, pearl eliminator), of begin eerst met een tweedehandse

ja klopt wel, ik weet t ook nog niet ik ga ns naar Triepels in Geleen das zo'n drumzaak en daar na kijken...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:53
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
www.marktplaats.nl

ja daar ben ik al aant kijken voor een 2dehandsje ja
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:54
Carn
Carn is offline
matbo, begin je trouwens nu pas met drummen of heb je al wat ervaring? als je net begint is het eerlijk gezegd een beetje stom om al een doublebass te denken, als je na een jaar lekker strak wat simpelere rock/punk mee kan drummen ben je al goed op weg
Oud 03-07-2002, 13:54
Master of Puppets
Citaat:
Carn schreef:
onbetaalbaar? nou ja zeg

een beetje pedaal van DW betaal je volgens mij wel 500 a 600 euro voor........en dan heb je nog Axis, die zijn volgens nog prijziger
ik heb nu een DW5000 en die was aardig prijzig moet ik zegge ja..
Oud 03-07-2002, 13:56
Carn
Carn is offline
mjah, ik zou eigenlijk ook wel een DW willen kopen, maar ik heb al een iron cobra hihat standaard, enzoveel verschil zit er niet tussen die DWs en iron cobras vind ik persoonlijk, so i`ll live with a cobra for now
Oud 03-07-2002, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
matbo, begin je trouwens nu pas met drummen of heb je al wat ervaring? als je net begint is het eerlijk gezegd een beetje stom om al een doublebass te denken, als je na een jaar lekker strak wat simpelere rock/punk mee kan drummen ben je al goed op weg
nee ik drum nu 2,5 jaar en rock/metal enzo is geen probleem dat speel ik ook in mn band dusse dat is prima. Maar net beginnen niet dus...mn leraar vond het ook ok dat ik hiermee begin
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:58
Carn
Carn is offline
dan
Oud 03-07-2002, 13:59
Master of Puppets
Citaat:
Carn schreef:
mjah, ik zou eigenlijk ook wel een DW willen kopen, maar ik heb al een iron cobra hihat standaard, enzoveel verschil zit er niet tussen die DWs en iron cobras vind ik persoonlijk, so i`ll live with a cobra for now
hardware van Tama is duchtig.. drums zelf trouwens ook
Oud 03-07-2002, 14:00
Carn
Carn is offline
yup, ik ben fulltime Tama hoer aan het worden

ik ben zelfs aan het sparen voor een starclassic maple!
Oud 03-07-2002, 14:04
Verwijderd
b.t.w. weten jullie nog sites met goede info?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 14:04
Master of Puppets
hoedat zo?

ik hou het maar bij een Artstar-II..
Reageren

Regels voor berichten