Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2004, 13:17
beesdje
beesdje is offline
Ik zal ckerss nie snel vreemdgaan en als me vriendje het doe wil ik het wel wete eerlijk.Ik vind dat je eg wel moet opbiechten, want zoals al eerder is gezegd eerlijkheid is de basis voor een relatie en als je je vriend/in het nie zegt ben je nie eerlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2004, 15:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 18-07-2004 @ 18:56 :
Opbiechten, anders draag je het steeds bij je.
Dat is het dus he. Opbiechten is ontzettend egoistisch. Je vriend heeft er weinig aan, jij bent degene die zich schuldig voelt en dat gevoel kwijt wil. Als je het gewoon uitmaakt, zonder het te vertellen, hou je tenminste rekening met zijn gevoelens. Want dan doe je hem iig stuk minder pijn. Het willen opbiechten is gewoon egoistisch, gewoon zodat jij van het gevoel afbent.
Oud 19-07-2004, 15:30
Verwijderd
NIET opbiechten dat zou ik beschouwen als natrappen, dan houd je dus helemaal rekening met de gevoelens van iemand anders!

1. doorgaan met de relatie en het verzwijgen... met de kans dat jezelf helemaal gek maakt van schuldgevoel en dat je het uiteindelijk toch maar uitmaakt omdat je de situatie niet meer kunt handelen
2. meteen uitmaken en niet opbiechten
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 16:17
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
!!!!OPBIECHTEN!!!!

Cker weten, als je egt om diegene geeft dan kan je het toch nie voor je houden, dat kan gewoon niet!!En je moet gewoon niet vreemdgaan...dat staat natuurlijk voorop!Je maakt het jezelf er alleen maar moeilijker door..(vooral als je egt om diegene geeft) en je doet misschien jezelf en cker die ander pijn.....wat is er nou leuk aan al die dingen die ik nou opnoem??Die avond/n8 op je vakantie? Egt nie tof zoiets...je gaat iets blijvends toch niet weggooien voor één nachtje ''lol''??!!

Uitkomen voor je eigen fouten en eerlijkheid staat voorop, al helemaal als je al langere tijd met die vriend(in) gaat!!

Oud 19-07-2004, 16:19
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-07-2004 @ 16:16 :
Dat is het dus he. Opbiechten is ontzettend egoistisch. Je vriend heeft er weinig aan, jij bent degene die zich schuldig voelt en dat gevoel kwijt wil. Als je het gewoon uitmaakt, zonder het te vertellen, hou je tenminste rekening met zijn gevoelens. Want dan doe je hem iig stuk minder pijn. Het willen opbiechten is gewoon egoistisch, gewoon zodat jij van het gevoel afbent.
Oud 19-07-2004, 20:12
Iduna
Iduna is offline
Goed van haar zeg, opbiechten en dan zelf uitmaken.

Ja, het kan wel zo zijn dat je op vakantie bent. Mooie schaarsgekleede mannen/vrouwen, veel aandacht, uitgaan en zo. De omgeving is anders en de verleiding is groot. Als je dat niet kunt weerstaan, dan moet je maar niet in een relatie zitten op het moment dat je op vakantie gaat.

Het is zeker een compliment als je nog in de smaak valt bij anderen. Je moet jezelf gewoon leren beheersen, als je je vriend(in) nog wil.

Opbiechten of niet, dat is hun keuze (of hebben ze dat al gedaan?), het is hoe dan ook altijd 'fijn' voor zichzelf
niet opbiechten: vriend blijft bij haar
wel opbiechten: geen schuldgevoelens en misschien vergeeft hij haar nog.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 19:17
Denise84
Denise84 is offline
Ik denk niet dat ik het zou durven zeggen.
Oud 21-07-2004, 19:26
pebbels
pebbels is offline
opbiechten..
ze hebben toch al langer een relatie?
dus dan moeten ze ook eerlijk kunnen zijn.. vind ik dan..

stel je voor dat hun vriendjes dat bij hun deden.. dan waren ze meteen de schoften en duiken ze met iedereen het bed in.. ik ken het wel
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 09:05
tica
tica is offline
Ik zou me zo schuldig voelen dat ik het zelf maar uit zou maken denk ik.. ook al zou hij dat niet nodig vinden..

Volgens mij voegt vreemdgaan niet iets aan je leven toe. Als je een goeie relatie hebt maak je er meer mee kapot dan dat je ervoor terugkrijgt, dus ik begin er maar gewoon niet aan

Ik heb trouwens absoluut niet de behoefte om vreemd te gaan.. ik snap gewoon niet waarom iemand dat zou willen
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 09:15
Verwijderd
Ik zou in de eerste instantie niet vreemdgaan, dus hoef ik ook nooit dingen op te biechten.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:21
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik weet het niet, ik zou het ontzettend moeilijk vinden... Volgens mij doe je zoiets pas wanneer je ook niet helemaal happy (meer) bent met je vriend en ik denk dat ik niet meer zou weten hoe het verder moest.

Twee dagen voor het uitging met mijn ex, heb ik met een andere jongen gezoend. Dat was voor mij net dat extra duwtje dat ik nodig had, want het ging al écht níet lekker meer en ik was eigenlijk al van plan het uit te maken. Ik heb dan ook niet meer verteld dat ik met die jongen heb gezoend, dat vond ik een onnodige trap na geven waar ik zelf ook niet op zou zitten te wachten...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 12:59
Flit
Flit is offline
Citaat:
MissMorena schreef op 17-07-2004 @ 11:44 :
Als je van iemand houdt hoor je sowieso niet vreemd te gaan!
Mee eens!
En als je het al doet, opbiechten, heb een beetje respect voor je vriend of vriendin.
Oud 21-09-2004, 13:14
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Ik denk dat het van de situatie afhangt! Ik zou het stiekem toch verzwijgen, maar uiteindelijk toch vertellen...Jah ik weet niet. Ik zou eigelijk nooit vreemdgaan, want ik weet hoe dat voelt als je de lul bent!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:23
Envy
Envy is offline
Citaat:
Reverend schreef op 21-09-2004 @ 10:15 :
Ik zou in de eerste instantie niet vreemdgaan, dus hoef ik ook nooit dingen op te biechten.
Oud 21-09-2004, 13:30
Sade
Sade is offline
Een vrouwelijk collega van mij zag ik afgelopen zaterdag bij het uitgaan met een jongen zoenen, terwijl ze een vriend heeft, nl een andere collega van me. Ik wist dat hij er over na zat te denken om het met haar uit te maken, dus ik nam maar aan dat hij dat gedaan had, en dat ze daarom met iemand anders stond te zoenen. Nu sprak ik hem gisteren, en blijkt het niet uit te zijn. Kortom, hij weet van niets, en zij doet alsof er niets aan de hand is.

Ik vind dit zo triest, ze had gewoon zondag naar hem toe moeten gaan en hem moeten vertellen dat ze zaterdagavond met een ander heeft gezoend. Vreemdgaan is in mijn ogen toch het minst respectvolle dat je je vriend(in) aan kunt doen.
Oud 21-09-2004, 13:40
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-07-2004 @ 13:15 :
Wat niet weet, wat niet deert. Als het een eenmalig slippertje was kun je het best stilhouden, als je van plan bent om serieus verder te gaan met die jongen. Het heeft geen nut om het dan te vertellen, dan gooi je alleen maar olie op het vuur. Als je voor jezelf al hebt besloten dat je fout zat hoef je het niet ook nog eens aan hem te vertellen.

Het smerigste wat je kunt doen is in elk geval het zelf vertellen aan hun respectievelijke vrienden. Als een vriendin van jou vreemdgaat, dan is de keuze aan haar of ze het wel of niet opbiecht. Alleen ratten vertellen het achter hun rug om aan de vriend.
Als je geweten dat aankan

Ik zie net een leuke situatie voor me 25 jaar later, is ze getrouwd met die vent en hebben ze twee kinderen, en dan komt een gezellig etentje dit verhaal boven tafel
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:15
Verwijderd
Zonder het topic verder te lezen, en ik niet echt zin heb op elk punt wat aan te merken;

Vreemdgaan is laag, heel laag. Het niet vertellen en het niet oplossen is nog lager. Ze zullen er toch wel achter komen door je gedrag (geweten valt te lezen, heel overduidelijk) en dan ben je alleen nog maar verder heen omdat je daarnaast ook nog eens tegen hem heb gelogen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:20
bracelance
bracelance is offline
meteen eerlijk zijn...het zal pijnlijk zijn, maar het doet nog meer pijn als je het niet zegt en de ander komt erachter.
Oud 21-09-2004, 15:45
DvoorA
DvoorA is offline
je moet gewoon niet vreemd gaan, heb je later ook geen gezeur en dilemma's. Als je zon zak bent om wel vreemd te gaan kun je natuurlijk beter maar op de knietjes gaan en om genade smeken en hopen dat er niet spontaan een bliksemschicht vanuit den hemel op je gericht wordt
Oud 21-09-2004, 16:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Altijd eerlijk zijn, en als je de ander geen pijn wilt doen, vooral gewoon niet vreemdgaan.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:49
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-07-2004 @ 13:15 :
Wat niet weet, wat niet deert. Als het een eenmalig slippertje was kun je het best stilhouden, als je van plan bent om serieus verder te gaan met die jongen. Het heeft geen nut om het dan te vertellen, dan gooi je alleen maar olie op het vuur. Als je voor jezelf al hebt besloten dat je fout zat hoef je het niet ook nog eens aan hem te vertellen.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik zou het graag willen weten als mijn vriend vreemd was gegaan. Dat heeft voor mij juist heel veel nut. Ik moet er niet aan denken dat hij vreemd is geweest en ik achteraf zonder het te weten gewoon weer met hem naar bed ga, lief tegen hem doe, knuffelen

Mijn vriend gaat binnenkort een week met vrienden in Griekeland zeilen. Ik weet vrijwel zeker dat hij me trouw is, maar als er evengoed wat gebeurt zou ik het echt wel willen weten..
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 19:29
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Je hebt zelf die fout begaan dus moet je ook voor de gevolgen in staan. Opbiechten dus. Hoe moeilijk dat ook is
Oud 21-09-2004, 20:44
Gammaray
Gammaray is offline
Opbiechten.
Wand anders breekt het je later wel op.
Als je althans eerlijk bent en om je relatie geeft.
En dan hoopen als je het met elkaar kunt uitpraten.
Wand als je zoiets doet dan zit er iets goed mis.
Oud 21-09-2004, 20:48
Falkh
Falkh is offline
2 jaar een goede relatie en dan vreemdgaan? wat een inferieure kansloze sloerie zeg!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:17
summer1986
summer1986 is offline
Als je niet eerlijk bent (over vreemdgaan), slaat het nergens op om nog een relatie te hebben. Ik vind het egoistisch als je verzwijgt dat je vreemd bent gegaan.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:43
Silvie
Silvie is offline
Eerlijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 22:05
Verwijderd
echt een vraag voor iemand die zelf nog nooit bedonderd is....
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 22:05
Verwijderd
* bonkt hoofd *

Opbiechten natuurlijk!!!

De eerste fout is al dat je vreemdgaat
Tweede fout is dat je het verzwijgt
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 14:53
Verwijderd
Opbiechten! Dan bepaal ik zelf wel wat goed-voor-mij is (of hij-voor-hem). Anders dan neem je de ander dus gewoon niet serieus, zo van 'ach dat arme schaapje, heeft lekker niks door'. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat je nog kan doen alsof je van die ander houd. Want dat doe je niet als je vreemdgaat... Waarom heb je het dan eigenlijk niet al uitgemaakt voordat je vreemdging, je vind die ander/je vrijheid blijkbaar leuker dan je vriend of vriendin!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 15:23
waves
waves is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 14-07-2004 @ 13:04 :
opbiechten,
als je het niet zegt kwets je hem/haar alleen maar meer als ze het toevallig via via hoort (ook al denk je dat dat niet kan)
bovendien zou ik niet door kunnen gaan met mijn relatie als ik zoiets achter zou houden
klopt... op de een of andere manier komt die ander er toch wel achter denk ik
Oud 22-09-2004, 16:22
droomkoningin
droomkoningin is offline
Zonder eerlijkheid werkt geen enkele relatie.
Oud 22-09-2004, 16:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 21-09-2004 @ 22:17 :
Als je niet eerlijk bent (over vreemdgaan), slaat het nergens op om nog een relatie te hebben. Ik vind het egoistisch als je verzwijgt dat je vreemd bent gegaan.
waarom? Je bespaart iemand pijn, daarnaast blijft diegene gelukkig, en jij zelf zit met een schuldgevoel dat je slikt omdat je die ander geen pijn wil doen... waar is het egoistisch volgens jou?

Ik vind het egoistischer om het je vriend maar te vertellen omdat jij je zo schuldig voelt. Want jij voelt je dan beter omdat jij het kwijt bent en hij voelt zich verdomde rot...

Ja ik weet dat vreemdgaan niet hoort in een relatie en dat iedereen hier heel politiekcorrect antwoordt dat je het moet vertellen, maar kennelijk hebben die mensen er nooit goed over nagedacht en de voordelen en nadelen afgewogen.

Maar als er een kans is dat je vriend erachter komt, kun je het idd beter zelf vertellen. Het kwetst iemand nog meer als ie het van een ander hoort.... in andere situaties is het vertellen IMO egoistisch.

Laatst gewijzigd op 22-09-2004 om 17:01.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Falkh schreef op 21-09-2004 @ 21:48 :
2 jaar een goede relatie en dan vreemdgaan? wat een inferieure kansloze sloerie zeg!
stel je niet zo aan... 2 jaar een goede relatie, dat betekend dat ze ook 2 jaar lang trouw is geweest... dat vind ik een hele prestatie, zeker voor iemand die 18 is
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 18:05
Buffy
Buffy is offline
gewoon keihard opbiechten !!!

stel dat je later ruzie krijgt met je vriend/vriendin om iets lulligs, dan kan je nooit echt kwaad op hem/haar worden omdat je iets veel ergers hebt geflikt ! en bovendien, dit soort dingen komt vroeg of laat toch naar boven dus dan is je vriend/vriendin alleen maar erger gekwetst !
Oud 22-09-2004, 18:20
Black-X
Black-X is offline
Nooooit vertellen!

Ik ben zelf nog nooit vreemd gegaan en ook niet van plan... Maar als het zou gebeuren zou ik daar spijt van hebben en het bij een keer blijven en zou ik het dus ook niet vertellen om een hoop ellende te besparen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 21:36
Darko
Darko is offline
Citaat:
mmmarieke schreef op 22-09-2004 @ 15:53 :
Opbiechten! Dan bepaal ik zelf wel wat goed-voor-mij is (of hij-voor-hem). Anders dan neem je de ander dus gewoon niet serieus, zo van 'ach dat arme schaapje, heeft lekker niks door'. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat je nog kan doen alsof je van die ander houd. Want dat doe je niet als je vreemdgaat... Waarom heb je het dan eigenlijk niet al uitgemaakt voordat je vreemdging, je vind die ander/je vrijheid blijkbaar leuker dan je vriend of vriendin!
as usual, eens
Oud 02-10-2004, 21:27
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
ik zou niet meer door kunnen gaan met de relatie als ik zou zijn vreemdgegaan. dus ja, dan zou ik het eerlijk zeggen, daar heeft diegene in mijn ogen ook recht op

kus, ka
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 21:54
Daboman
Daboman is offline
Ik bekijk het altijd maar zo. Als je het opbiecht ben je alleen schuldig aan vreemdgaan. Als je het niet opbiecht ben je ook schuldig aan verzwijgen, en kan je ook schuldig worden aan liegen (om het verborgen te kunnen houden). Des te pijnlijker als de ander er dan via iets of iemand anders achterkomt.

Maar eigenlijk moet je al niet vreemdgaan
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 22:18
Verwijderd
Ik hoor mensen met argumenten komen als 'ik bespaar haar/hem de pijn'. Bullshit. Het doet meer pijn als ze er naderhand achter komt, want 99% van de keren komt het gewoon uit.
Dek je niet gewoon je eigen rug in onder het mom 'ik wil haar/hem het besparen? Nee. Je wil jezelf het gezeik besparen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:44
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
bertbart schreef op 22-09-2004 @ 18:58 :
stel je niet zo aan... 2 jaar een goede relatie, dat betekend dat ze ook 2 jaar lang trouw is geweest... dat vind ik een hele prestatie, zeker voor iemand die 18 is
Een hele prestatie? Dat iemand een keertje (of 2 misschien) vreemdgaat over de tijd van 20 á 30 jáár oké, maar 2 jaar??? Dat is echt NIKs! Dus een prestatie vind ik het zeker niet.
Oud 03-10-2004, 11:11
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 02-10-2004 @ 23:18 :
Ik hoor mensen met argumenten komen als 'ik bespaar haar/hem de pijn'. Bullshit. Het doet meer pijn als ze er naderhand achter komt, want 99% van de keren komt het gewoon uit.
Dek je niet gewoon je eigen rug in onder het mom 'ik wil haar/hem het besparen? Nee. Je wil jezelf het gezeik besparen.
Kun jij mij dat onderzoek laten zien waarop jij baseert dat het 99% van de keren uitkomt?

Kwestie van het tegen niemand vertellen, dan komt het niet uit.

Maar is er een goede mogelijkheid dat het wel uitkomt, dan moet je het idd maar vertellen. Want het achteraf erachter komen, is 'erger' dan als het eerlijk verteld wordt.
Oud 03-10-2004, 11:14
Verwijderd
Gewoon een kwestie van inschatten of je redelijkerwijs kunt volhouden dat je niet bent vreemdgegaan
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 11:51
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-09-2004 @ 17:59 :
[B]waarom? Je bespaart iemand pijn, daarnaast blijft diegene gelukkig, en jij zelf zit met een schuldgevoel dat je slikt omdat je die ander geen pijn wil doen... waar is het egoistisch volgens jou?
Je zou ook kunnen zeggen dat je die ander de keuze ontneemt om zelf te beslissen of hij/zij wel verder met je wilt.

Ik zou boos en teleurgestelt zijn als het me vertelt werd, maar ik zou WOEDEND zijn als het (veel) later uitkwam. Want dan is alles gebaseerd op "Ik vertel het maar niet want straks maakt ze het uit" en daar zou ik nooit mee kunnen leven. Ik zou het willen weten zodat ik ZELF de beslissing kon nemen of ik al dan niet verder wilde met die persoon.
Oud 03-10-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
l0ve.Bel0w schreef op 21-09-2004 @ 20:29 :
Je hebt zelf die fout begaan dus moet je ook voor de gevolgen in staan. Opbiechten dus. Hoe moeilijk dat ook is
inderdaad. Ik ben ooit 1x vreemdgegaan, en ik heb er (voor mijn toenmalige vriend) spijt van, maar voor mezelf niet. Ik ben er uiteindelijk beter van geworden, maar hij niet, en daar baal ik wel van.

Maar als je het niet opbiecht, ben je niet eerlijk tegen elkaar, en is de basis van je relatie weg.

@ Gothic: je hebt ook wel gelijk, ligt er maar net aan hoe je principes liggen natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 12:45
manGo0s
manGo0s is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 21-09-2004 @ 23:05 :
* bonkt hoofd *

Opbiechten natuurlijk!!!

De eerste fout is al dat je vreemdgaat
Tweede fout is dat je het verzwijgt

Ben ik t mee eens!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 13:22
Frozen
Frozen is offline
Ik zou het meteen opbiechten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 14:22
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-10-2004 @ 12:11 :
Kun jij mij dat onderzoek laten zien waarop jij baseert dat het 99% van de keren uitkomt?

Kwestie van het tegen niemand vertellen, dan komt het niet uit.

Maar is er een goede mogelijkheid dat het wel uitkomt, dan moet je het idd maar vertellen. Want het achteraf erachter komen, is 'erger' dan als het eerlijk verteld wordt.
Alleen als je vreemdgaat met iemand op een plek waar NIEMAND jullie ziet, waarvoor een 100% feilloos alibi is én wanneer je 100% zekerheid hebt dat zowel jij als de ander het niet perongeluk een keertje laat glippen.

Dus ja, met 99% ziet die poster wel zo ongeveer gelijk, al zou ik er zelf 97% van maken. Maar je kunt er dus gewoon van uitgaan dat het uitkomt, zo simpel is het.

En dan heeft het natuurlijk nog met je principes te maken. Als je geen morelen hebt, geen normen en waarden en dus graag liegt / dingen verzwijgt / liever de makkelijke weg uitzoekt (ipv gaat kijken waaróm je de behoefte krijgt aan een ander / iets nieuws etc) dan zou ik gewoon uberhaupt maar niet aan relaties beginnen. Niks mis mee hoor, losse one night stands hebben. Maar als iemand relaties wilt moet diegene natuurlijk ook de verantwoordelijkheid aanvaarden, een puber krijgt ook pas verantwoordelijkheden als hij/zij dat aankan.
Oud 07-10-2004, 14:16
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
opbiechten, want het komt toch wel aan het licht, altijd.
Oud 08-10-2004, 21:37
Verwijderd
ik zou het eerlijk vertellen.
want ik kan zulke dingen toch niet voor me houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten