Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2004, 22:32
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 24-09-2004 @ 23:01 :
das makkelijk om te zeggen. maar af en toe gaat het gewoon kut zonder dat daar reden toe is. Natuurlijk moet je streng wezen, maar af en toe is wilskracht niet genoeg.
Tja, als het echt alleen wilskracht zou zijn, en het dieet klopt verder tot in de puntjes, dan is dat nou net wat het verschil maakt tussen succes en falen.

Anekdote : Jay Cutler, Mr Olympia uitdager nr 1 in 2001 http://www.dolfzine.com/IronMan7-Jay-Cutler.jpg het hele jaar door op een dieet dat niemand van ons waarschijnlijk op kan brengen maargoed, de laatste 2 weken staat er enkel eiwit op het menu, droge kipfilet, droge tonijn, alleen spa blauw in afgemeten hoeveelheden per dag. Vanaf 3 dagen voor de wedstrijd word er niets meer gedronken en wel opgeladen met koolhydraten. Geen druppel water, je tong voelt aan als leer en je kunt amper nog fatsoenlijk praten, je voetzolen zijn afgesleten en intussen zit je op de bank droge havermout te eten recht uit het pak, alsof je zaagsel eet en je denkt dat je elk moment dood neer valt. Maarj e moet wel trainen.

Noem het een absurde anekdote maar dat toont maar aan dat wilskracht oneindig is, Jay wou winnen en wou daar alles voor geven, wat er maar nodig was hij zou dat doen. ( nog 2e geworden overigens )

1 snoepje worden er 2, morgen word overmorgen en 1x per week junken word bijna dagelijks, aan het eind raak je gedemotiveerd en heb je helemaal geen zin meer en je zelfbeeld zakt tot het nulpunt.

Een goed lichaam kweken kost opofferen, veel en lang. Zo is het nou eenmaal.

Maargoed, genoeg over mentaliteit an sich.

Laatst gewijzigd op 24-09-2004 om 22:35.
Oud 24-09-2004, 22:39
PrimRose
PrimRose is offline
ke, fijn praatje over mentaliteit. we weten allemaal wat het is, en hoe het moet,maar at the end of the day, is het toch wat ieder persoonlijk van binnenuit voelt en doet. Kun je lang over praten, kun je kort over praten. Maar zo is het gewoon.

ik ben het ermee eens, dat je het allemaal zelf in de hand hebt, maar niet iedereen heeft hetzelfde leven, niet iedereen zit hetzelfde inelkaar. Iedere dag is anders, iedere dag kent z'n ups en downs. Ik zeg absoluut niet dat je steeds maar moet ingeven aan je behoefte om iets te snacken. Maar als het een paar dagen wat minder gaat, wil niet zeggen dat je alles om zeep geholpen hebt.

En met "morgen is er weer een dag" bedoel ik alleen maar te zeggen dat "wat geweest is, is geweest". Je moet niet heel de nacht wakker gaan liggen, van "ojee, ik heb vandaag dit verkeerd gegeten". Je moet het ook naast je neer kunnen leggen en kunnen zeggen "oke, vandaag ging niet goed, maar morgen pas ik dit en dit aan, en dan gaat het wel weer goed".
Oud 24-09-2004, 22:44
MightyDuck
MightyDuck is offline
Nee oke, maar als je constant van die buien hebt moet je je toch eens af gaan vragen waar dat door komt.

A : Je hebt onderliggende psychische problemen.

B : Je dieet is niet 100% in orde en de honger is dus echt lichamelijk.

C : Je bent niet sterk genoeg om "lekker" te kunnen weerstaan, nochtans zonder A & B er bij te betrekken.

Als het A en B beiden niet is moet het wel C zijn en C hebben we zojuist besproken

Laatste punt, als alles klopt moet je ook kunnen accepteren dat je een realistisch doel moet stellen en als dat betekend dat het lang duurt dan is dat zo.
Oud 24-09-2004, 22:45
Verwijderd
hmm ik ken dat gevoel wel, dat ongezonde eten is vaak zo aantrekkelijk. Zelf moet ik er mee oppassen. Heb vanavond pepernoten gegeten, terwijl ik lekker op weg was. Toch wil ik volhouden, een keertje mag ik wel genieten van mezelf maar eenmalig.
dit weekend moet ik veel achter de boeken zitten, dan is het snoepen toch niet zo aantrekkelijk kijken of het me dan lukt om door te zetten.
Oud 24-09-2004, 22:49
PrimRose
PrimRose is offline
Goed, ik ga morgen echt beginnen, ga een weekendje naar huis, mijn beide ouders doen aan de lijn, dus dan moet het mij ook lukken.

Probleem bij mij is niet de eerste dag. Maar de dagen daarna. Zoals ik hier al eerder heb gepost, loop ik stage (afstudeerstage, hier bij scholieren) en ik ben na thuiskomst gewoon heel erg moe. Hoe lossen jullie het dan op om dan toch nog je oefeningen te doen (ik doe thuisoefeningen vanuit een fitnessmagezine)
Oud 24-09-2004, 22:50
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 24-09-2004 @ 23:45 :
hmm ik ken dat gevoel wel, dat ongezonde eten is vaak zo aantrekkelijk. Zelf moet ik er mee oppassen. Heb vanavond pepernoten gegeten, terwijl ik lekker op weg was. Toch wil ik volhouden, een keertje mag ik wel genieten van mezelf maar eenmalig.
dit weekend moet ik veel achter de boeken zitten, dan is het snoepen toch niet zo aantrekkelijk kijken of het me dan lukt om door te zetten.
Tja dan doe je er beter aan om 1 dag in de week ook echt gewoon te eten wat je lekker vind, en niet 3x in de week 1 maaltje "omdat 1 maaltje niet zo kwaad kan".

Beter de hele week streng zijn en je op zaterdag laten gaan ( binnen de grenzen van het redelijke uiteraard ) dat is nog goed ook.
Oud 24-09-2004, 22:51
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 24-09-2004 @ 23:49 :
Goed, ik ga morgen echt beginnen, ga een weekendje naar huis, mijn beide ouders doen aan de lijn, dus dan moet het mij ook lukken.

Probleem bij mij is niet de eerste dag. Maar de dagen daarna. Zoals ik hier al eerder heb gepost, loop ik stage (afstudeerstage, hier bij scholieren) en ik ben na thuiskomst gewoon heel erg moe. Hoe lossen jullie het dan op om dan toch nog je oefeningen te doen (ik doe thuisoefeningen vanuit een fitnessmagezine)
Je hoeft toch niet elke dag te trainen. 3x per week is genoeg, als je maar op je kcal inname let. Een trainingsdag daar kun je wel 20% meer kcal voor rekenen dan op een rust dag.
Oud 24-09-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 24-09-2004 @ 23:50 :
Tja dan doe je er beter aan om 1 dag in de week ook echt gewoon te eten wat je lekker vind, en niet 3x in de week 1 maaltje "omdat 1 maaltje niet zo kwaad kan".

Beter de hele week streng zijn en je op zaterdag laten gaan ( binnen de grenzen van het redelijke uiteraard ) dat is nog goed ook.
ja opzich kan dat wel, maar ik vind 1 maaltje op vrijdagavond gewoon genoeg. daar blijft het vind ik nu ook bij.
Oud 24-09-2004, 23:40
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-09-2004 @ 00:22 :
ja opzich kan dat wel, maar ik vind 1 maaltje op vrijdagavond gewoon genoeg. daar blijft het vind ik nu ook bij.
Oke in dat opzicht wel.

Maar 1 dag in de week junken, ( liever nog correct refeeden met veel koolhydraten zonder verder troep te eten, maar oke, 1x per week troep kan geen kwaad ) jaagt het metabolisme weer omhoog en o.a. de leptine productie, hormoon dat vet losmaakt uit de depots voor transport.
Oud 24-09-2004, 23:53
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 25-09-2004 @ 00:40 :
Oke in dat opzicht wel.

Maar 1 dag in de week junken, ( liever nog correct refeeden met veel koolhydraten zonder verder troep te eten, maar oke, 1x per week troep kan geen kwaad ) jaagt het metabolisme weer omhoog en o.a. de leptine productie, hormoon dat vet losmaakt uit de depots voor transport.
ok.. wat studeer jij
Oud 24-09-2004, 23:55
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-09-2004 @ 00:53 :
ok.. wat studeer jij
das autodidactiek ( nee dat is geen studie en heeft ook niets met autos van doen )
Oud 25-09-2004, 09:50
Verwijderd
hmm vanochtend best ok ontbeten: 2 spaanse crackers met een laagje boter en een kop koffie. Heeft me prima gevoed, kijken hoe lang ik het er op vol houd.
Oud 25-09-2004, 10:50
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-09-2004 @ 10:50 :
hmm vanochtend best ok ontbeten: 2 spaanse crackers met een laagje boter en een kop koffie. Heeft me prima gevoed, kijken hoe lang ik het er op vol houd.
Geen eiwit, enkel koolhydraten en verzadigd vet. Die boter kan weg, eventueel een glas magere melk er bij of vet arme kaas er op, en nou weet ik nog niet wat een spaanse cracker is
Oud 25-09-2004, 11:18
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
Ik heb deze week iederdag gemiddeld ongeveer 1300 kcal per dag gegeten en zo' n 35 vetten op een dag. In precies een week ben 1 kg afgevallen, dat is al een goed begin zou ik zeggen

Nu nog 8 kg eraf en dan zit ik weer op een gezond gewicht
Oud 25-09-2004, 11:23
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 25-09-2004 @ 12:18 :
Ik heb deze week iederdag gemiddeld ongeveer 1300 kcal per dag gegeten en zo' n 35 vetten op een dag. In precies een week ben 1 kg afgevallen, dat is al een goed begin zou ik zeggen

Nu nog 8 kg eraf en dan zit ik weer op een gezond gewicht
Das al netjes ja. Enkel, om maximaal vet af te vallen is het beter als je glycogeen voorraden wat leger zijn. Dus minder koolhydraten nemen. Dat extreme kcal tekort kun je dan aanvullen door meer eiwit te nemen.

Plan voor die 8kg toch maar een maandje of 3 a 4 dan ziet her er mooi uit
Oud 25-09-2004, 11:43
Gothic
Gothic is offline
Hoe zit het met broodbeleg? Ik eet eigenlijk alleen pasta en hagelslag. Kan ik beter (vette) kaas eten of niet?

Natuurlijk weet ik dat magere kipfilet nog beter is ...
Oud 25-09-2004, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 24-09-2004 @ 00:54 :
Hier is het 27 euro. (in de randstad)
Ik presteer het wel weer om in de duurste stad van de randstad te gaan wonen, eh?
Oud 25-09-2004, 11:46
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-09-2004 @ 12:43 :
Hoe zit het met broodbeleg? Ik eet eigenlijk alleen pasta en hagelslag. Kan ik beter (vette) kaas eten of niet?

Natuurlijk weet ik dat magere kipfilet nog beter is ...
Pak het etiket er maar eens bij...

pasta en hagelslag kaas ook maar iig beter dan hagelslag en pasta.

Vetarme kaas, kipfilet, rosbief, magere smeerkaas. Dat kan wel allemaal goed
Oud 25-09-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 25-09-2004 @ 11:50 :
Geen eiwit, enkel koolhydraten en verzadigd vet. Die boter kan weg, eventueel een glas magere melk er bij of vet arme kaas er op, en nou weet ik nog niet wat een spaanse cracker is
eiwitten eet ik vanmiddag wel als ik mn boterham met kaas eet spaanse crackers zijn een soort ronde dingen met een laagje anijssmaak erop, die erg lekker smaken.. ongeveer 80 cal per ding, maar ik had vanochtend zo'n honger dat ik er maar 2 genomen heb. melk had ik idd wel kunnen nemen, maar ik had meer zin in koffie.
Oud 25-09-2004, 11:51
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-09-2004 @ 12:47 :
eiwitten eet ik vanmiddag wel als ik mn boterham met kaas eet spaanse crackers zijn een soort ronde dingen met een laagje anijssmaak erop, die erg lekker smaken.. ongeveer 80 cal per ding, maar ik had vanochtend zo'n honger dat ik er maar 2 genomen heb. melk had ik idd wel kunnen nemen, maar ik had meer zin in koffie.
Nou ja dan verkies jij het lekkere boven het goede

Gelukkig is het niet helemaal waardeloos dat ik er een hartverzakking van zou krijgen
Oud 25-09-2004, 12:12
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 25-09-2004 @ 12:46 :
Pak het etiket er maar eens bij...

pasta en hagelslag kaas ook maar iig beter dan hagelslag en pasta.

Vetarme kaas, kipfilet, rosbief, magere smeerkaas. Dat kan wel allemaal goed
maar is het erg 'schadelijk'? Want ik zit op prima gewicht en eet verder geen 'slechte' dingen...

smeerkaas is vies
Oud 25-09-2004, 12:13
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-09-2004 @ 13:12 :
maar is het erg 'schadelijk'? Want ik zit op prima gewicht en eet verder geen 'slechte' dingen...

smeerkaas is vies
Tja wat is schadelijk je gaat er heus niet dood aan. Als je toch niet wil aankomen of afvallen en je zit op een goeie kcal inname, dan is het van daaruit gezien niet schadelijk of slecht
Oud 25-09-2004, 12:27
-Melody-
-Melody- is offline

Ik wist wel dat het fout zou gaan...
Feest gehad, maar 's ochtends om 10 uur ofzo al naar de MC Donalds geweest , ik denk dat ik gisteren wel zo om en rond de 4000 calorieën zat.. (en misschien wel meer.. )

Vandaag mijn vader jarig, alweer te veel gegeten. Ik weeg me morgenochtend opnieuw (ik gok erop dat ik weer op mijn startgewicht zit..) , want for some reason wil ik dit x doorgaan!!

Ik ben echt heel erg slecht en zwak, ik weet het..

Morgen weer een gezonde en doelgerichte Kelly

=X=
Oud 25-09-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 25-09-2004 @ 12:51 :
Nou ja dan verkies jij het lekkere boven het goede

Gelukkig is het niet helemaal waardeloos dat ik er een hartverzakking van zou krijgen
ja ik kies opzich wel voor het lekkere, omdat ik het goede soms helemaal niets vind. ik wil zeg maar gewoon lekker kunnen eten, maar dan wel zo dat ik er nog iets aan heb met lijnen. mss val ik zo minder en minder snel af, maar het maakt het wel dragelijk voor mij.

Citaat:
Feest gehad, maar 's ochtends om 10 uur ofzo al naar de MC Donalds geweest , ik denk dat ik gisteren wel zo om en rond de 4000 calorieën zat.. (en misschien wel meer.. )

Vandaag mijn vader jarig, alweer te veel gegeten. Ik weeg me morgenochtend opnieuw (ik gok erop dat ik weer op mijn startgewicht zit.. ) , want for some reason wil ik dit x doorgaan!!

=X=

das de goede instelling! Probeer gewoon morgen te matigen met alles, maar wel genoeg te eten naar binnen te krijgen. Gewoon blijven doorzetten, het moet je een keer lukken!
Oud 25-09-2004, 13:51
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-09-2004 @ 14:41 :
ja ik kies opzich wel voor het lekkere, omdat ik het goede soms helemaal niets vind. ik wil zeg maar gewoon lekker kunnen eten, maar dan wel zo dat ik er nog iets aan heb met lijnen. mss val ik zo minder en minder snel af, maar het maakt het wel dragelijk voor mij.
Das wel heel eerlijk

Als je daar tevreden mee bent tja dan doe je het toch goed.
Oud 25-09-2004, 14:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 25-09-2004 @ 13:27 :

Vandaag mijn vader jarig, alweer te veel gegeten. Ik weeg me morgenochtend opnieuw (ik gok erop dat ik weer op mijn startgewicht zit..) , want for some reason wil ik dit x doorgaan!!

=X=
4000 geloof ik echt niet. Als ik patat eet en overdag 8 boterhammen, dan nog zit ik onder 2000... Mag jij mij vertellen dan wat jij allemaal gegeten heb...
Oud 25-09-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-09-2004 @ 12:46 :
Ik presteer het wel weer om in de duurste stad van de randstad te gaan wonen, eh?
Jadie en ik wonen in dezelfde stad.

't zal ook wel per fitnesscentrum verschillen oid.
Oud 25-09-2004, 15:48
steefos
steefos is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-09-2004 @ 12:46 :
ik woon ook in de randstad
Oud 25-09-2004, 16:05
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-09-2004 @ 15:34 :
4000 geloof ik echt niet. Als ik patat eet en overdag 8 boterhammen, dan nog zit ik onder 2000... Mag jij mij vertellen dan wat jij allemaal gegeten heb...
mcflurry
ijsthee
grote patat
mc chicken
6/7 bitterballen
2 kroketten
7 knakworsten
4 broodjes
zak chips
4 glazen ijsthee
3 glazen coebergh + sprite
rol mini koekjes
paar handen popcorn

en ja, ik was misselijk..
Oud 25-09-2004, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 25-09-2004 @ 17:05 :
mcflurry
ijsthee
grote patat
mc chicken
6/7 bitterballen
2 kroketten
7 knakworsten
4 broodjes
zak chips
4 glazen ijsthee
rol mini koekjes
paar handen popcorn

Ben je de dag begonnen met gewoon een of twee boterhammen? En hoe is het daarna gegaan qua eten ed?
Oud 25-09-2004, 18:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
mcflurry
ijsthee
grote patat
mc chicken
6/7 bitterballen
2 kroketten
7 knakworsten
4 broodjes
zak chips
4 glazen ijsthee
rol mini koekjes
paar handen popcorn

ik kom iets onder de 3500 uit... maar je zat opzich wel in de buurt...
Vergeet niet dat je niet meteen aankomt hiervan. Je merkt zelf namelijk ook goed dat als je bv 500 eet, dat je ook niet meteen afvalt...
Oud 25-09-2004, 18:10
Miracle
Miracle is offline
Mijn dagje (commentaar graag!)

Ontbijt:
Schaaltje cruslie met melk.
Glas suikervrije ranja. (Oke, hier hoeven jullie geen commentaar op te geven, ik kán 's ochtends gewoon niet zonder ranja )

Lunch: (verspreid over een paar uur)
Drie bruine boterhammen met kipfilet en blueband
Kleine krentebol

Avondeten:
Kipfilet (van een hele kip) en macaroni met heel ietsje saus.

Tussendoor heb ik thee gedronken en 0,5 liter suikervrije ranja.

Ik heb de hele dag gewerkt en me dus wel ingespannen, maar ik heb niet gesport. Tis misschien niet erg veel, maar voor mij genoeg. Omdat ik lekker druk ben, heb ik geen tijd om me te vervelen en dus ook niet eten uit verveling. Ik ga pas eten als ik me een beetje gammel begin te voelen.
Is er trouwens veel verschil tussen kipfilet op brood of achterham? En is 35+ kaas wel goed om af te vallen?
Oud 25-09-2004, 18:46
Charmed_Marloes
Wat ik vandaag weet heb gedronken en gegeten:

de hele dag door water en thee gedronken

1 en een halfe sinasappel

beschuitje met jam

1/2 pakje noedless (van zo' n klein zakje)

een paar kaneelkoekjes

1 bord macorinie met een beetje saus

een beetje yogurt

Dat was het tot nu to, vanavond neem ik nog wat druifen en misschien een klein stukje aardbeientaart (ik weet het, het is ongezond, maar we krijgen visite en het is zo lekker en het is ook nog weekend...)
Oud 25-09-2004, 18:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 25-09-2004 @ 19:46 :
Wat ik vandaag weet heb gedronken en gegeten:

de hele dag door water en thee gedronken

1 en een halfe sinasappel

beschuitje met jam

1/2 pakje noedless (van zo' n klein zakje)

een paar kaneelkoekjes

1 bord macorinie met een beetje saus

een beetje yogurt

Dat was het tot nu to, vanavond neem ik nog wat druifen en misschien een klein stukje aardbeientaart (ik weet het, het is ongezond, maar we krijgen visite en het is zo lekker en het is ook nog weekend...)
Begin eens met brood eten.
Oud 25-09-2004, 18:57
Charmed_Marloes
Ja, ik eet meestal stokbroord of een hard bolletje, maar vandaag dus een keertje noedless
Oud 25-09-2004, 19:38
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
dreen schreef op 25-09-2004 @ 19:10 :
Mijn dagje (commentaar graag!)

Ontbijt:
Schaaltje cruslie met melk.
Glas suikervrije ranja. (Oke, hier hoeven jullie geen commentaar op te geven, ik kán 's ochtends gewoon niet zonder ranja )

Lunch: (verspreid over een paar uur)
Drie bruine boterhammen met kipfilet en blueband
Kleine krentebol

Avondeten:
Kipfilet (van een hele kip) en macaroni met heel ietsje saus.

Tussendoor heb ik thee gedronken en 0,5 liter suikervrije ranja.

Ik heb de hele dag gewerkt en me dus wel ingespannen, maar ik heb niet gesport. Tis misschien niet erg veel, maar voor mij genoeg. Omdat ik lekker druk ben, heb ik geen tijd om me te vervelen en dus ook niet eten uit verveling. Ik ga pas eten als ik me een beetje gammel begin te voelen.
Is er trouwens veel verschil tussen kipfilet op brood of achterham? En is 35+ kaas wel goed om af te vallen?
Hehe je kunt al wel voorspellen wat ik er van denk dus ik zeg maar niets.

En ja natuurlijk is er verschil, pak er een kcal boekje bij of een kcal lijst. Ham bevat veel meer vet dan een kipfilet. en 35% kaas betekend dat meer dan 35% van die kaas uit vet bestaat... das op 100 gram kaas wel zo'n 35 gram dan. Das vrij veel.

Zeg dat je 15 gram op je boterham doet, dan is dat ruim 5 a 6 gram vet per boterham en ook nog verzadigd vet ook.
Oud 25-09-2004, 19:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 25-09-2004 @ 19:57 :
Ja, ik eet meestal stokbroord of een hard bolletje, maar vandaag dus een keertje noedless
Maar een hard bolletje is nog steeds te weinig. Volgens mij zit in noodles niet wat er in brood zit...
Oud 25-09-2004, 19:50
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 25-09-2004 @ 20:38 :
Hehe je kunt al wel voorspellen wat ik er van denk dus ik zeg maar niets.

En ja natuurlijk is er verschil, pak er een kcal boekje bij of een kcal lijst. Ham bevat veel meer vet dan een kipfilet. en 35% kaas betekend dat meer dan 35% van die kaas uit vet bestaat... das op 100 gram kaas wel zo'n 35 gram dan. Das vrij veel.

Zeg dat je 15 gram op je boterham doet, dan is dat ruim 5 a 6 gram vet per boterham en ook nog verzadigd vet ook.
Toch niet te weinig? Verder nog commentaar?

Oke, dan eet ik echt maar heel soms een boterham met kaas. (Ik kan gewoon niet zonder. ) En die ham hoeft dan ook niet.
Oud 25-09-2004, 20:33
Mara
Mara is offline
Vandaag vrij strak schema gehad door werk, ging alweer iets beter

Ontbijt
2 boterhammen met 15+ smeerkaas
1 glas jus d'orange

Tussendoor
1 mineola
1 plak roggebrood

Lunch
2 Boterhammen kipfilet
1 Banaan
2 roggebrood

Tussendoor
Bak kwark
1 Biscuitje

Avondeten
Bruine bonen met augurk en zilveruitjes
2 sliertjes spek (ik kon 't echt niet laten, maar 't zijn 2 van die sliertjes gebleven, van die shoarma-achtige sliertjes zeg maar, heel weinig dus)
Halve bak kwark

Avond
15 dropjes
Mok melk

1896kcal
26% - 71% 3%

Die dropjes had ik niet moeten doen, dat is mijn grote zwakte. Ik ben gék op drop.

Ook suikerbrood is een probleem, en rarara wat hebben m'n ouders meegenomen
Ik denk dat ik morgen 1 dun gesneden plakje neem. Leert me als 't goed is ook om me in te houden.

Ben vanochtend overigens niet wezen joggen, maar dit was niet mijn schuld. M'n wekker was niet afgelopen (of ik heb 'm in m'n slaap uitgezet, ik kan me dat nl niet herinneren) dus 20 minuten voor ik naar m'n werk moest werd ik gewekt door m'n moeder

De kwark na 't avondeten was ook niet nodig, evenals de 2e plak roggebrood bij de lunch.
Oud 25-09-2004, 21:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dreen schreef op 25-09-2004 @ 20:50 :
Toch niet te weinig? Verder nog commentaar?

Oke, dan eet ik echt maar heel soms een boterham met kaas. (Ik kan gewoon niet zonder. ) En die ham hoeft dan ook niet.
6-8 boterhammen? Je kent het lijstje dondersgoed, dus je kunt zelf dat lijstje naast jouw dag leggen... Onzin dat je minder nodig hebt. Je hebt je lichaam eraan laten wennen, dat is heel iets anders.
Ik heb ook een lange tijd op 1 boterham geleefd en ik had ook niet meer nodig...
Oud 26-09-2004, 07:40
-Melody-
-Melody- is offline
Ontbijt
1 bruine bol zalm
1 krentenbroodje

Ik doe m'n best de draad weer op te pakken.
Al is het moeilijk..

Jullie vroegen of dat alles was wat ik die dag gegeten had : nee, ik heb ook nog 2 boterhammen bij het ontbijt gehad, en 's middags rond een uur of 4 een zak snoep van de milo..

=X=
Oud 26-09-2004, 10:28
Verwijderd
Citaat:
mcflurry
ijsthee
grote patat
mc chicken
6/7 bitterballen
2 kroketten
7 knakworsten
4 broodjes
zak chips
4 glazen ijsthee
rol mini koekjes
paar handen popcorn

je moet hier wel misselijk van worden, dit eet ik in een halfjaar aan vettigheid!
Oud 26-09-2004, 10:38
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Als ik doordeweeks op m'n kamer zit, gaat het echt goed. Deze week 2 kilo afgevallen. Maar als ik dan in het weekend weer naar huis ga komt er ook weer 1 kilo aan. Op m'n kamer heb ik nooit snoep, koekjes of chocola liggen, maar als ik dan thuis ben is het zó moeilijk om de verleiding te weerstaan... Iemand tips?
Oud 26-09-2004, 11:00
-Melody-
-Melody- is offline

wil je ff ophouden? ik zei toch dat het fout is,
ik vraag je niet mij een groot schuldgevoel en vet varken gevoel te geven, ok!?

Oud 26-09-2004, 11:36
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef op 26-09-2004 @ 11:38 :
Als ik doordeweeks op m'n kamer zit, gaat het echt goed. Deze week 2 kilo afgevallen. Maar als ik dan in het weekend weer naar huis ga komt er ook weer 1 kilo aan. Op m'n kamer heb ik nooit snoep, koekjes of chocola liggen, maar als ik dan thuis ben is het zó moeilijk om de verleiding te weerstaan... Iemand tips?
Mja, dat is glycogeen retentie, koolhydraatopslag in de spieren.

Doordeweeks honger je die uit, en in het weekend eet je natuurlijk alles wat los en vast zit en kom je die weer aan. Supercompensatie, spieren slaan de lang gemiste glycogeen op.

Niet per definitie vet, als je het goed doet is zo'n refeed 1 dag in het weekend juist heel bevorderend.
Oud 26-09-2004, 11:46
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 26-09-2004 @ 12:00 :

wil je ff ophouden? ik zei toch dat het fout is,
ik vraag je niet mij een groot schuldgevoel en vet varken gevoel te geven, ok!?

Och whats wrong met een schuldgevoel, dat voorkomt zulke uitbarstingen in de toekomst mss.
Oud 26-09-2004, 12:54
Mara
Mara is offline
Ik wil even melden dat ik nu even trots op mezelf ben.
We hebben suikerbrood en drop in huis, en ik heb mezelf ingehouden
Ik was van plan 1 dun plakje suikerbrood te nemen. Dat ben ik altijd van plan, maar dat lukt eigenlijk nooit. Vandaag wel gelukt

Ik heb me met drop ook ingehouden, ik heb er 4 genomen, van elke 'soort' dat in dat zakje zit slechts één. En ik ben van plan 't daarbij te houden

Heb pas om 12:30 gegeten, was laat m'n bed uit. Heb toen gehad:
1 Bruine boterham kipfilet
1 Suikerbrood
1 Roggebrood met 30+ kaas
1 Banaan
1 Glas sinaasappelsap

En een half uurtje later dus die 4 dropjes. Vanmiddag rond een uur of vier neem ik nog een boterham denk ik met kipfilet. Ik weet niet wat we als avondeten hebben, maar dat zal wel te overzien zijn
Vanavond mijn mok melk, en ik denk dat ik vandaag ook nog wel wat kwark naarbinnen weet te werken
Oud 26-09-2004, 13:40
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 26-09-2004 @ 12:46 :
Och whats wrong met een schuldgevoel, dat voorkomt zulke uitbarstingen in de toekomst mss.
Ik hád al een schuldgevoel, en dan komt er zo'n persoontje binnenwandelen die zo'n stomme opmerking maakt..

Ontopic :

Lunch
1 bruine pistolet met roerei
1/2e bruine pistolet met zalm
2 bekers halfvolle melk
20 druiven

Tussendoor
krentenbol
2 chocolade koekjes ()
plakje ontbijtkoek
25 druiven

Hm, niet geweldig, maar al heel wat voor mij om op nieuw te beginnen enzo, geen tijd gehad voor fitness, wel 2 uur lang kranten rondgelopen Avondeten wordt volgens mij witlof met aardappels en vlees/vis. Hm, ik ga me inhouden met de jus..

=X=

Laatst gewijzigd op 26-09-2004 om 13:43.
Oud 26-09-2004, 13:49
Nebel
Nebel is offline
Als je alcohol hebt gedronken (niet superveel, paar glazen) klopt het dan dat je de dag daarna superweinig weegt?
Oud 26-09-2004, 13:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 26-09-2004 @ 14:49 :
Als je alcohol hebt gedronken (niet superveel, paar glazen) klopt het dan dat je de dag daarna superweinig weegt?
Volgens mij droog je van alcohol uit, raak je vocht kwijt. Dus je kan dan wel minder wegen denk ik, maar dat is dan puur vocht.
Topic gesloten

Regels voor berichten