Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De doorgeschoten verzorgingsstaat veroorzaakt werkloosheid. Deze mensen krijgen ook een uitkering, waardoor het beroep op de sociale zekerheid nog verder stijgt. Hierdoor ontstaat er nog meer werkloosheid, want de loonkosten stijgen opnieuw. Ook deze werklozen krijgen een uitkering, waardoor het beroep op de sociale zekerheid weer stijgt. Dit heeft nog meer werkgelegenheid tot gevolg. Kortom, aan deze sneeuwbal moet een einde worden gemaakt. Doen wij dat niet, dan wordt de verzorgingsstaat onbetaalbaar. Dan heb je helemaal geen sociale zekerheid meer. De huidige verzorgingsstaat zorgt er ook voor dat de solidariteit verdwijnt. De band tussen premiebetaler en uitkeringsgerechtigde is verdwenen. Dat komt door de inmens grote instellingen die de verzorgingsstaat met zich meebrengt. Hierdoor wordt de premiebetaler minder bereid om een deel van zijn inkomen af te staan aan de overheid, en kan de uitkeringsgerechtigde zich asociaal opstellen. De werkloosheid die het gevolg is van de doorgeschoten verzorgingsstaat, veroorzaakt een verval van normen en waarden. Arbeid is een belangrijk instrument in behoud, vorming en overdracht van normen en waarden. Ook zorgt de huidige doorgeschoten verzorgingsstaat voor onverantwoordelijk gedrag. Immers, de overheid lost op kosten van de samenleving toch alles op. Ik ben niet tegen een verzorgingsstaat, maar de sociale zekerheid veroorzaakt in haar huidige vorm te veel problemen. En die zijn niet alleen economisch van aard. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is echter geen probleem van wetgeving, maar een probleem van slechte uitvoering door de overheid. Deze overheid doet er echter niets aan de uitvoering te verbeteren, maar denkt dat het probleem in de structuur van de WAO ligt en dat is onzin. Enerzijds schopt ze wel mensen die voorziening uit, maar draagt ze geen zorg voor een verdere 'afhandeling' van (ex-)WAO'ers. |
![]() |
||
Citaat:
In de jaren '70 dacht men ook de economische problemen op te kunnen lossen zoals jij wilt. Het resultaat was dramatisch, hetgeen ook leidde tot de enorme bezuinigingen tijdens de kabinetten-Lubbers I en II. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga trouwens niet ontkennen dat bepaalde aanpassingen binnen de WAO niet slecht hoeven te zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het probleem is dat de overheid vaak niet efficiënt kan werken. Er is geen stimulans om dat te doen. Daarom pleit ik ervoor in bijvoorbeeld de gezondheidszorg de vrije markt haar werking te laten doen. In Duitsland heeft men daar al goede ervaringen mee. Daarnaast zou de overheid, aldus de Edmund Burke Stichting, €15 miljard kunnen besparen aan overbodige subsidies. Maar ja, wanneer men daarop gaan bezuinigen, komt de oppositie ook weer in het gareel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De overheid kan wel efficient werken, stimulans is er wel, namelijk je werk goed doen. Het probleem is dat de gehele organisatie in een nogal bureaucratisch net gevangen zit. Wie bepaald wat overbodig is blijft daarbij de hamvraag, wat een vervelende econoom zinvol vind zal een ncpn'er snel tamelijk zinloos vinden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar idd, Nederland zou met de helft van het huidig aantal boeren ook aan zijn eten kunnen komen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ow ja, verrek, dat is Nederland.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je iets gemeenschappelijk aanpakt dan is het nu eenmaal zo dat soms de een er wat meer van profiteerd en soms de ander. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn moeder wilde dolgraag studeren (ze is btw nu 59), maar doordat haar vader overleed toen zij 15 was kon het niet; en moest ze gaan werken. Zulk soort mensen kiezen er niet voor om vroeg te gaan werken (nu snap ik ook wel, dat de regering hier niet allemaal naar kan kijken, maar toch). Tegenwoordig heb je di keus (vaak, niet altijd!) wel. Daarom vind ik het ook onzinnig als mensen al op hun 16de gaan werken. Ik vind dan ook dat iedereen met minstens een middelbare schooldiploma, zoniet een MBO-diploma pas mag gaan werken, en niet eerder. Maar dat staat hier verder niet ter discussie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
een vriend van me is lasser, hij heeft is na zijn mavo gaan werken want dat vond hij wel leuk. hij heeft vanaf zijn 17 met 1 dag in de week les al zijn lasdiplomas gehaald. hij is top van zijn vakgebied en er valt qua diplomas niets meer te halen. hij is nu 21 en heeft nu al last van zijn gezondheid. als je lasser bent vanaf je 16de kan je fysiek echt niet tot je 65ste doorwerken. ik ben met goed geluk op mijn 23ste klaar met mijn studies en ga dan pas fysiek licht werk doen, ja ik kan uitstekend tot mijn 65ste doorwerken denk ik, net als meneer balkenende.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vaak is het juist wel verstandig om te gaan leren en werken (zeker op zo'n jonge leeftijd), daar ben ik zeker niet op tegen. En tja, ik hoop ook rond me 23ste klaar te zijn. en wat bak ellende betreft ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||