Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Bekijk resultaten poll: Vind jij dat 13/14 jarige mogen drinken??
ja tuurlijk, wat ze zelf wille! 35 25.00%
Nee dr staat tog dat je pas 16 mag zijn op de fles! 81 57.86%
ja alleen breezers, want die drinken makkelijk weg 9 6.43%
nee, alleen op feestjes 15 10.71%
Aantal stemmers: 140. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2004, 13:03
KiKi Blue Eyes
KiKi Blue Eyes is offline
hallow!!
k ging dus naar een feest van mijn school,
en daar gingen een paar vrienden en vriendinnen van mij alchahol drinken.. bijvoorbeeld breezers enzo.. en bier
ik had ook op
Maar toen een docent er8er kwam dat wij hadden gedronken werden we geschorst..
maar vind jij dat mensen die in de tweede zitten mogen drinken??
geef je mening uit!!
XxxX KiKi
Oud 03-10-2004, 13:15
Briseïs
Briseïs is offline
Je bent minderjarig dus je mag niet drinken. Vrij logisch. Als de school zich daar niet aan houdt zijn ze niet goed bezig en kunnen ze er problemen mee krijgen.
Oud 03-10-2004, 13:23
little_devotion
little_devotion is offline
Bovendien is het alcohol en niet alchahol.
Oud 03-10-2004, 13:27
YPrue
YPrue is offline
Bovendien staat er natuurlijk niet voor niks op de flessen dat die dranken pas aan mensen vanaf 16 jaar verkocht mogen worden. En aangezien je in de tweede klas zit, ben je nog geen 16. Ik snap sowieso niet wat er zo stoer is aan al zo vroeg beginnen met alcohol te drinken.
Oud 03-10-2004, 13:51
Verwijderd
Wat de rest zegt.

"alleen breezers, want die drinken makkelijk weg" vind ik helemaal een onzin optie...juist dat ze makkelijk weg drinken zou een reden moeten zijn om ze niet aan mensen onder de 16 te geven. Ik zeg niet dat jij het denkt, maar veel mensen lijken te denken dat breezers minder schadelijk zijn dan andere alcoholhoudende dingen...

Hoort deze topic btw niet op D&A?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 13:55
rubenrtv
rubenrtv is offline
zolang je niet kan schrijven mag je niet zuipen
Oud 03-10-2004, 13:59
squat
squat is offline
Ahaha, ik begin me echt af te vragen of al die kinderen jonger dan 15 idioten zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 14:27
Verwijderd
wat iedereen al heeft gezegd, en:

When does the hurting stop?!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 16:56
Dolores
Dolores is offline
Tja, er zijn nou eenmaal regels he.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 17:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind niet dat het hoort op die leeftijd op een schoolfeest, als je het wilt doen dan doe je dat maar thuis, daar kan je doen wat je wilt maar als je school vindt dat je op die leeftijd al mag drinken dan is die niet echt goed bezig vind ik.
Oud 03-10-2004, 18:03
marrel
marrel is offline
de ervaringen die ik heb met mensen van die leeftijd is dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn, het gebruiken om op te scheppen en stomdronken idiote dingen doen
Oud 03-10-2004, 18:52
Sasbeest
Sasbeest is offline
Nee, natuurlijk mogen mensen van onder de 16 geen alcohol drinken, ook niet alleen op feesten. Die wet is niet voor niets ingesteld! Mijn zusje (14), ook zo'n geval, praat over Breezer alsof het ranja is, en drinkt het ook op die manier. Is zich absoluut niet bewust van het feit wat "alcohol" nou eigenlijk inhoudt.
Oud 03-10-2004, 18:59
Verwijderd
Op zich mogen mensen onder de 16 wel alcohol drinken. Maar ze mogen het niet kopen, en ze mogen het ook niet krijgen behalve dan bij particulier gebruik. Dus niet op schoolfeesten, of je er nou voor moet betalen of niet, particulier zijn ze niet. Als je het van je ouders krijgt mag het wel.
Voor zo ver ik weet dan he, officieel. En ik ben het wel met die regels eens.

En een flesje breezer bevat op zich iets minder alcohol dan een flesje bier, maargoed, veel scheelt het niet en 'makkelijk wegdrinken' is eerder een tegenargument.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 19:02
Verwijderd
Alcohol is niet goed voor je, zeker niet wanneer je nog groeit enzo. Ik vind het meer dan logisch dat je het niet drinkt wanneer je 13/14 bent, misschien een enkele keer wanneer je ouders je iets geven om te proeven. Ik hou sowieso niet van alcohol; er zijn genoeg volwassenen die er niet mee om kunnen gaan, dat vind ik dom en vervelend.
(Ik drink het zelf wel, maar heel af en toe. Ik kan iets ook gezellig vinden of maken zónder alcohol... )
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 03-10-2004 @ 19:59 :
En een flesje breezer bevat op zich iets minder alcohol dan een flesje bier, maargoed, veel scheelt het niet en 'makkelijk wegdrinken' is eerder een tegenargument.
Volgens mij bevat het evenveel alcohol (maar het kan heel goed anders zijn, ik drink nooit bier en breezers eigenlijk ook nooit )? Het drinkt alleen stukken makkelijker weg ivm de hoeveelheid suiker die er ook in zit...waardoor veel mensen (en met name jongeren ) het idd als ranja drinken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 19:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ben je nou echt zo dom?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 03-10-2004 @ 20:05 :
Volgens mij bevat het evenveel alcohol (maar het kan heel goed anders zijn, ik drink nooit bier en breezers eigenlijk ook nooit )? Het drinkt alleen stukken makkelijker weg ivm de hoeveelheid suiker die er ook in zit...waardoor veel mensen (en met name jongeren ) het idd als ranja drinken.
Sommige jongeren drinken dan idd zoveel 'ranja-met-alcohol' dat het wel erg snel gaat. Ook al zit er minder in dan bier.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 19:26
biep
biep is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 03-10-2004 @ 14:55 :
Oud 03-10-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 03-10-2004 @ 20:05 :
Een beetje minder ook maar het percentage is wat lager, en het flesje even groot.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 20:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Houd je aan de regels, gewoon 16 jaar en ouder, dan voorkom je veel gedoe.
Oud 03-10-2004, 21:09
-Melody-
-Melody- is offline
Ik hoop voor je dat je niet echt zo bent..
Oud 03-10-2004, 21:25
ythguaN
ythguaN is offline
Citaat:
hallow!!
alchahol
breezers enzo
geef je mening uit!!
XxxX
kortom:
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:22
Chesterfield
Chesterfield is offline
zoals hierboven

<16 geen alcohol
Over breezers, het feit dat er zoveel suiker in zit versterkt alleen nog maar het effect van de alcohol. Snap dan ook niet dat kinderen van 12 er al aan zitten.

Daarnaast, dat je school drank toestaat op een schoolfeest vind ik vrij eigenaardig. Afgelopen jaar heb ik het hele jaar door de schoolfeesten georganiseerd als lid van de schooclub (soort studentenvereniging op middelbaar onderwijs ) en wij mochten alleen @ het kerstbal bier/wijn schenken. We moesten daarvoor zelfs nog apart een alcoholvergunning aanvragen.

Bovendien, hoe is het mogelijk geweest dat jij als 2eklasser alcohol kon krijgen, geen codesysteem of etwas dergelijks?
Oud 03-10-2004, 23:29
Balance
Balance is offline
Nee. Op die leeftijd hoor je net van de aanmaaklimonade op de fris met prik over te stappen.
Oud 03-10-2004, 23:32
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-10-2004 @ 00:29 :
Nee. Op die leeftijd hoor je net van de aanmaaklimonade op de fris met prik over te stappen.
ik drink nog steeds aanmaaklimonade
Oud 04-10-2004, 00:37
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 03-10-2004 @ 14:55 :
Amen

Verder snap ik de populariteit van Bacardi Breezer niet. Imo is het smerige, vunzige, gore, ranzige troep, en chemisch bovendien.
Oud 04-10-2004, 06:55
Verwijderd
De optie die ik wil kiezen: alleen met mate en onder streng toezicht, staat er niet bij.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 09:37
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ja ik vind van wel.. als hun dat willen, maar het is hun eigen schuld als ze gepakt en geschorst worden.
Oud 04-10-2004, 10:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die naar de leeftijdsgrens van 16 wijzen zich daar zelf aan gehouden hebben.
Oud 04-10-2004, 10:45
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 04-10-2004 @ 11:33 :
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die naar de leeftijdsgrens van 16 wijzen zich daar zelf aan gehouden hebben.
Ik zou er niet over getypt hebben als ik me er zelf niet aan gehouden zou hebben. Ik drink sowieso nooit alcohol. Ik vind die leeftijdsgrenzen een goede zaak, maar die worden nog veel te weinig nageleefd.

Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 11:21.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 11:19
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 04-10-2004 @ 11:33 :
Ik heb voor mijn zestiende alleen alcohol gedronken met toestemming en in het bijzijn van mijn ouders.
Oud 04-10-2004, 11:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 04-10-2004 @ 00:32 :
ik drink nog steeds aanmaaklimonade
stap eens snel over op prik dan!
Oud 04-10-2004, 12:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 04-10-2004 @ 12:19 :
Ik heb voor mijn zestiende alleen alcohol gedronken met toestemming en in het bijzijn van mijn ouders.
Dat geldt ook voor mij, met uitzondering van één feest.
Dat is meteen ook de reden waarom ik vind dat jongeren onder de 16 niet moeten drinken, want ik heb toen gezien hoe onverantwoordelijk je op dat moment nog bent.
Oud 04-10-2004, 12:11
waaromniet?
waaromniet? is offline
Natuurlijk reageren op zo'n vraag (voornamelijk?) de mensen die zich er wel zelf aan gehouden hebben, maar de poll geeft aan dat bijna 80% dit vind. Als ik keek naar toen ik 14/15 was, dronk echt minimaal de helft van de klas regelmatig. En dan was dat echt niet zo'n hele asociale klas (gymnasium).
Oud 04-10-2004, 12:16
RanC
RanC is offline
Ik drink nooit alchahol
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:19
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 04-10-2004 @ 13:11 :
Als ik keek naar toen ik 14/15 was, dronk echt minimaal de helft van de klas regelmatig. En dan was dat echt niet zo'n hele asociale klas (gymnasium).
Ik heb ook over het algemeen de indruk dat het plakkaat 'gymnasium' toch echt niets van doen heeft met het alcoholgebruik van de kids. Heb zelfs de indruk dat men hier makkelijker denkt en praat over drank en drugs (vooral blowen). Wat dus ook resulteert in het gebruik van die middelen.
Omdat iedereen zichzelf al wel oud en wijs genoeg (vooral wijs dus) vind. Verder vind ik dat je pas moet drinken als je 16 bent. Dwz. iemand die bijna zestien is mag van mij best gezellig een beetje drinken, maar bezopen 2e-klassers, daar wordt toch niemand vrolijk van.. ?
Oud 04-10-2004, 12:25
RanC
RanC is offline
Citaat:
RanC schreef op 04-10-2004 @ 13:16 :
Ik drink nooit alchahol
Nog een toevoeging:

Wat een lompe, nutteloze, breezersletterige poll.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:35
Verwijderd
Heh , ik zelf dronk wel voor me 16e maar als je dan wilt drinken doe dat dan thuis ofzo, want et is logisch dat de school dat verbied omdat et niet mag.

Maar ik raad je et af om op die leeftijd al te beginnen met drinken, en dan heb ik et natuurlijk niet over een breezertje in et weekend ofzo. Maar als je eenmaal begint is de kans groot dat je meer en andere dingen gaat drinken.

Maar het valt me dat de meeste die hier reageren nauwelijks gedronken/of niet hebben gedronken voor hun 16e , had ik namelijk niet verwacht.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 13:00
luchtballon
luchtballon is offline
Ik dronk wel voor mijn 16e. Maar ik ben nog nooit dronken geweest en dat ben ik ook niet van plan.

Ik ben dus niet tégen drinken voor je 16e, maar zoals veel mensen stoer willen doen vind ik simpelweg dom.
En dat de school het verbied is logisch omdat die volgens de wet gewoon geen alcohol aan mensen onder 16 mag verkopen.
überhaupt hoor je niet onder invloed van wat dan ook te zijn op school.
Oud 04-10-2004, 14:35
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
IK vind het zoiezo raar dat mensen vanaf 16 wel mogen drinken en roken.. maar als je 16 ben is het niet opeens beter voor je ofzo. Ik vind die regelingen echt onzin.
Oud 04-10-2004, 15:43
Verwijderd
Ik vind dat ze maar moeten wachten tot hun 16e. (heb ik zelf ook gedaan).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 16:06
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 04-10-2004 @ 15:35 :
IK vind het zoiezo raar dat mensen vanaf 16 wel mogen drinken en roken.. maar als je 16 ben is het niet opeens beter voor je ofzo. Ik vind die regelingen echt onzin.
Nee, maar je kunt er waarschijnlijk wel verantwoordelijker mee omgaan.
Oud 04-10-2004, 17:51
Nijn*
Nijn* is offline
D'r staat niet voor niets 16 op die flessen.. Als ze toestemming krijgen van ouders op een verjaardag van iemand ofzo, moet het kunnen. Maar op een schoolfeest niet, de school is dan verantwoordelijk voor iemand die bezopen raakt omdat diegene niet tegen drank kan.
Oud 04-10-2004, 18:18
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 04-10-2004 @ 13:19 :
Ik heb ook over het algemeen de indruk dat het plakkaat 'gymnasium' toch echt niets van doen heeft met het alcoholgebruik van de kids. Heb zelfs de indruk dat men hier makkelijker denkt en praat over drank en drugs (vooral blowen). Wat dus ook resulteert in het gebruik van die middelen.
Omdat iedereen zichzelf al wel oud en wijs genoeg (vooral wijs dus) vind. Verder vind ik dat je pas moet drinken als je 16 bent. Dwz. iemand die bijna zestien is mag van mij best gezellig een beetje drinken, maar bezopen 2e-klassers, daar wordt toch niemand vrolijk van.. ?
Nou ja, gemiddeld waren mijn klasgenoten toch wat braver dan de leerlingen van de mavo en havo. Vooral de mavo'ers stonden begin 2e klas al ijverig met z'n allen te roken (generalisatie olé!). Ik denk niet dat het heel veel uit maakt, maar het is iig geen groep kansloze zeer makkelijk beinvloedbare jongeren.

En nee, ik word ook niet blij van bezopen 2e klassers, hell, ik word in het algemeen niet blij van dronken mensen (een eigen dronken uitzondering daargelaten). En natuurlijk moet een school geen alcohol schenken aan 13 jarigen. Maar ik vind het wel heel natuurlijk om vanaf een jaar of 14/15 wat te gaan experimenteren.
Oud 04-10-2004, 18:26
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
Je moet het zelf weten als je alcohol drinkt. Ik drink ook wel eens alcohol, op feesten of verjaardagen ofzo. Maar als je je compleet lam wilt zuipen op een schoolfeest en dan geschorst wordt is het je eigen schuld en moet je niet gaan zeuren Vooral niet als je het ook van te voren wist. Want het mag gewoon niet, helemaal niet op school want dan is jouw school in overtreding als je ouders er een probleem van zouden maken/
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 19:25
Verwijderd
ik stemde op die vna 16 jaar en ouder, maar eigenlijk is 15 ook al ok, vind ik persoonlijk dan, hangt er vanaf hoeveel zelfkennis ze hebben .
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 19:44
Snuitermans
Snuitermans is offline
Meid, ga je lekker met je vriendjes bezatten.
Oud 04-10-2004, 19:51
Blenderhead
Blenderhead is offline
geen feest zonder alcohol
Oud 04-10-2004, 19:57
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
KiKi Blue Eyes schreef op 03-10-2004 @ 14:03 :
hallow!!
k ging dus naar een feest van mijn school,
en daar gingen een paar vrienden en vriendinnen van mij alchahol drinken.. bijvoorbeeld breezers enzo.. en bier
ik had ook op
Maar toen een docent er8er kwam dat wij hadden gedronken werden we geschorst..
maar vind jij dat mensen die in de tweede zitten mogen drinken??
geef je mening uit!!
XxxX KiKi
Leer eerst eens typen ofzo...

Wat kan mij het nou schelen dat een stel dertienjarige zich lam zuipt op een schoolfeestje. Ze moeten alleen achteraf niet gaan zitten zeiken als ze geschorst worden.
Oud 04-10-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 04-10-2004 @ 20:51 :
geen feest zonder alcohol
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten