Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2004, 15:50
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lynn schreef op 12-10-2004 @ 15:59 :
Hoi!

Ik lees hier zo af en toe wel eens wat en nou heb ik een paar vraagjes. Namelijk wanneer iets echt ongezond is, boven de hoeveel kcal. moet je dan ong. zitten? Ik kan zelf wel zeggen of iets ongezond is of niet, maar waar zit die grens precies?

En waarvan kun je het beste veel/weinig binnenkrijgen, wat eiwitten, koolhydraten en vetten betreft? Ook hier weer: wat is nog gezond en wat niet meer? En hoeveel moet je minstens van deze stoffen binnenkrijgen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Misschien nodig om te vermelden, ik ben niet van plan me uit te gaan hongeren of iets dergelijks. Ik weeg genoeg met mijn BMI van 21.1, maar ik wil wel gezonder gaan eten. Nou eet ik best wel veel "verkeerde" dingen, omdat ik er geen idee van heb of iets "goed" of "slecht" is. Vandaar dat ik er wat meer kijk op wil hebben en jullie deze vragen stel.
snoep, vertte dingen en suiker en dat soort dingen zijn 'slecht'...

Qua cal heb je ongeveer 2200 nodig...
Oud 12-10-2004, 17:37
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-10-2004 @ 16:50 :

Is 2200 niet wat veel? Ik hou me aan 1500 per dag, soms kom ik op 1600 uit maar 2200 caloriëen is in mijn ogen wel heel erg veel.
Oud 12-10-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-10-2004 @ 18:37 :
Is 2200 niet wat veel? Ik hou me aan 1500 per dag, soms kom ik op 1600 uit maar 2200 caloriëen is in mijn ogen wel heel erg veel.
2200 calorieen is vrij normaal als je niet lijnt.
Oud 12-10-2004, 18:03
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Lynn schreef op 12-10-2004 @ 15:59 :
Hoi!

Ik lees hier zo af en toe wel eens wat en nou heb ik een paar vraagjes. Namelijk wanneer iets echt ongezond is, boven de hoeveel kcal. moet je dan ong. zitten? Ik kan zelf wel zeggen of iets ongezond is of niet, maar waar zit die grens precies?

En waarvan kun je het beste veel/weinig binnenkrijgen, wat eiwitten, koolhydraten en vetten betreft? Ook hier weer: wat is nog gezond en wat niet meer? En hoeveel moet je minstens van deze stoffen binnenkrijgen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Misschien nodig om te vermelden, ik ben niet van plan me uit te gaan hongeren of iets dergelijks. Ik weeg genoeg met mijn BMI van 21.1, maar ik wil wel gezonder gaan eten. Nou eet ik best wel veel "verkeerde" dingen, omdat ik er geen idee van heb of iets "goed" of "slecht" is. Vandaar dat ik er wat meer kijk op wil hebben en jullie deze vragen stel.
Er is geen grens qua kcal het hangt er helemaal vanaf wat je verbruikt, ik ken meisjes van 15 die met 2000kcal per dag goed rondkomen en (grote) gasten die er 7000 per dag wegwerken.

Wederom : http://members.home.nl/petcho/EB.doc

Kcal inname is individueel afhankelijk dus, 60-20-20% KEV energieprocent van de totale dagelijkse kcal inname verdeeld over koolhydraten-eiwit-vet is een goede gezonde richtlijn voor normale non-(kracht)sport personen die op gewicht willen blijven.

40-40-20% zou goed zijn om af te vallen. Beter nog zou zijn een sport dieet maar uit de praktijk is gebleken dat de meeste "normale" mensen dit niet op kunnen/willen brengen. ( in dat geval zou het ongeveer 30-50-20% betekenen om af te slanken ).
Oud 12-10-2004, 19:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-10-2004 @ 16:50 :

Ikvind 2200 calorieen wel veel. Ik vind van mezelf dat ik veel eet op een dag en als ik het dan ga uitrekenen kom ik op 1800 calorieen hooguit. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik niet veel beweeg of sport dus ik vind het wel best maar 2200 is wel lastig om te halen vind ik.
Oud 12-10-2004, 19:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-10-2004 @ 20:02 :
Ikvind 2200 calorieen wel veel. Ik vind van mezelf dat ik veel eet op een dag en als ik het dan ga uitrekenen kom ik op 1800 calorieen hooguit. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik niet veel beweeg of sport dus ik vind het wel best maar 2200 is wel lastig om te halen vind ik.
ik haal het ook niet, maar het is wel 'normaal'. Sommige mensen rekenen trouwens drinken en boter ed voor bakken niet mee. Dat scheelt opzich ook... En die sites zijn ook niet erg precies. Dus het kan best dat mensen die normaal gezond eten eraan komen. Als je de rijtjes 'perfecte hoeveelheden' invult...
Oud 12-10-2004, 19:42
Mara
Mara is offline
@Lynn: Je wil gewoon (wat) gezonder eten, en niet afvallen. Opzich niet zo moeilijk
Laat de ongezonde tussendoortjes (snoep, koeken, taart, chips, je weet 't zelf wel) staan. Let met 't vlees op of 't niet té vet is (speklap is geen goed idee) en zorg dat je alle benodigde vitamines enz. binnenkrijgt. Eet dus genoeg groente en fruit.

Ook is 't verstandig om veel water te drinken. Frisdrank is slecht, een enkele keer wat light is niet zo erg. Het is hier al een paar keer naar voren gekomen dat 't beter is om meer eiwit binnen te krijgen. Dit kun je opvullen met (mager) vlees, vis, kwark, kaas etc.
Oud 12-10-2004, 19:51
Mara
Mara is offline
Ben trouwens vandaag bij de dokter geweest omdat ik zo'n last kreeg van m'n linkerbeen tijdens 't joggen. Ik heb waarschijnlijk last van 't compartimentssyndroom, wat dus in 't kort betekent dat 't kapsel rondom mijn beenspier te strak is. Als ik me dan inspan is er te weinig ruimte en worden bloedvaten dichtgedrukt en stroomt er minder bloed heen. Meer info is hier .
Ik moet 11 november naar 't ziekenhuis om de druk in m'n been te laten meten.

Ik kan er trouwens wel mee doorjoggen. Ik stopte nu elke keer, omdat ik dus niet wist wat 't was en bang was iets te forceren.
Ik moet dus maar even doorbijten tijdens 't joggen.
Oud 12-10-2004, 20:24
YPrue
YPrue is offline
Ik volg dit lijntopic ongeveer een maand, en ik heb er al veel tips uit kunnen halen. Ik ben tot nu toe 5,4 kilo kwijtgeraakt met een omstelling van mijn eetgewoontes en fitness.

Ik heb toch nog een paar vraagjes:

- Is sinaasappelsap heel erg slecht? Ik weet dat er fructose inzit, maar als je ongeveer een glas per dag drinkt, is dat dan erg? (Ik heb het over sinaasappelsap uit een pak waar verder niks aan toegevoegd is, dus puur sap.)

- En zijn garnalen ook in orde als je af wil vallen?
Oud 12-10-2004, 20:33
Mara
Mara is offline
Sinaasappelsap is niet echt heel erg slecht. Als jij elke dag een glas wil, vooral doen

Garnalen vallen onder vis. En vis is goed. 't Sausje wat je erover doet is alleen wat minder over 't algemeen
Oud 12-10-2004, 20:43
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-10-2004 @ 21:33 :
Sinaasappelsap is niet echt heel erg slecht. Als jij elke dag een glas wil, vooral doen

Garnalen vallen onder vis. En vis is goed. 't Sausje wat je erover doet is alleen wat minder over 't algemeen
Nou, ik was niet echt van plan om er een sausje of iets dergelijks overheen te doen.
Oud 13-10-2004, 07:56
D-sire
D-sire is offline
Ik woog de afgelopen twee weken steeds rond de 67, soms net 68. Nu stond ik vanochtend op de weegschaal, die opeens 73,1 kilo aangaf! Ik was net naar de wc geweest dus daar kan het niet aan liggen. Heb de afgelopen dagen ook niet teveel gegeten. Wel moet ik morgen ongesteld worden, kan dat de oorzaak zijn? Ik schrok best wel
Oud 13-10-2004, 08:20
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 13-10-2004 @ 08:56 :
Ik woog de afgelopen twee weken steeds rond de 67, soms net 68. Nu stond ik vanochtend op de weegschaal, die opeens 73,1 kilo aangaf! Ik was net naar de wc geweest dus daar kan het niet aan liggen. Heb de afgelopen dagen ook niet teveel gegeten. Wel moet ik morgen ongesteld worden, kan dat de oorzaak zijn? Ik schrok best wel
Zet die schaal eens wat anders neer. Als ik het ding op een iets andere plek zet geeft ie ook 8 kilo minder aan dan het zou moeten zijn.
Oud 13-10-2004, 08:57
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 13-10-2004 @ 09:20 :
Zet die schaal eens wat anders neer. Als ik het ding op een iets andere plek zet geeft ie ook 8 kilo minder aan dan het zou moeten zijn.
als ik leun op m'n rechterbeen, ben ik 4 kilo zwaarder
Oud 13-10-2004, 09:02
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-10-2004 @ 09:57 :
als ik leun op m'n rechterbeen, ben ik 4 kilo zwaarder
Tis geen grapje hoor

Overigens lijkt me dat in dit geval van het zwaarste getal uit moet worden gegaan. Een incorrecte weegschaal kan wel een lichter getal weergeven, maar niet zwáárder dan wat er op staat imo.
Oud 13-10-2004, 10:30
PrimRose
PrimRose is offline
als je ongesteld moet worden houdt je vocht vast. Het kan dus gewoon vocht zijn waardoor je meer weegt. Ik weeg ook ongeveer 1 a 1,5 kilo meer net voordat ik ongesteld moet worden.
Oud 13-10-2004, 12:11
J3s
J3s is offline
Goeidag mensen, ook ik doe een poging om wat kilo's kwijt te raken Gisteren gegeten:

Ontbijt: broodje met kipfilet + thee (zonder suiker)
Rond 12:00 : 2 kopjes thee
Rond 16:00 : 3 rijstewafels met tonijn
Avondeten: rijst met gehakt
's Avonds: 2 broodjes met tonijn & een cracker met light jam + thee

- Wat heb je nog meer voor mager broodbeleg?
Oud 13-10-2004, 12:12
MieX
MieX is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 13-10-2004 @ 11:30 :
als je ongesteld moet worden houdt je vocht vast. Het kan dus gewoon vocht zijn waardoor je meer weegt. Ik weeg ook ongeveer 1 a 1,5 kilo meer net voordat ik ongesteld moet worden.
Alleen het lijkt me sterk dat je 5 kilo meer weegt als je ongesteld moet worden
Oud 13-10-2004, 12:14
MieX
MieX is offline
Citaat:
J3s schreef op 13-10-2004 @ 13:11 :
Goeidag mensen, ook ik doe een poging om wat kilo's kwijt te raken Gisteren gegeten:

Volgens mij eet je veel te weinig. Ik weet niet hoe laat je ontbijt maar het is wel slim om tussen ontbijt en lunch ook een tussendoortje te eten en om zowiezo veel meer te lunchen dan 2 kopjes thee
Oud 13-10-2004, 12:19
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MieX schreef op 13-10-2004 @ 13:12 :
Alleen het lijkt me sterk dat je 5 kilo meer weegt als je ongesteld moet worden
klopt maar er is ook al vaker in dit topic gezegd dat je gewicht zomaar 4 kilo kan schelen (kee, is bij mij dus nooit, en geen idee of dit ook waar is, persoonlijk vind ik het nog al veel) dus dat kan het ook zijn.
Oud 13-10-2004, 12:27
MieX
MieX is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 13-10-2004 @ 13:19 :
klopt maar er is ook al vaker in dit topic gezegd dat je gewicht zomaar 4 kilo kan schelen (kee, is bij mij dus nooit, en geen idee of dit ook waar is, persoonlijk vind ik het nog al veel) dus dat kan het ook zijn.
Ik vind het dus ook nogal veel, zeker als dat alleen maar komt door je menstruatie (wat je de dag vantevoren gegeten hebt kan ook meetellen, bij bijvoorbeeld zuurkool hou je ook weer extra vocht vast)
Oud 13-10-2004, 12:37
PrimRose
PrimRose is offline
Gisteren goed opgelet, alleen de voedingswijzer was boos dat ik minder dan 1200 kcal had gegeten. (had 18 gram vet op, en 1157,5 kcal)
voor vandaag:

Ontbijt:
1 glas Marie-henriette
1 bruine boterham met beetje boter en halve plak kipfilet

Tussendoor:
2 koppen thee
1 sinaasappel

Lunch
2 koppen thee
2 bruine boterhammen met een beetje boter, 2x halve plak kipfilet

Tussendoor: (op het werk)
2 koppen thee
1 kop cup-a-soup tomaat

Tussendoor: (in de trein)
1 peer

Avondeten
2 glazen marie-henriette
1,5 bord chili con carne

Tussendoor
x koppen thee
1 plak peperkoek (misschien 2, er zit geen vet in, dus op zich mag het nog wel)

dan zit ik iets over mijn maximum aan vet (43gram terwijl ik maar 40gram mag)
en heb ik 1165kcal binnengekregen.

Misschien morgen iets meer bij het ontbijt eten (extra plak peperkoek oid) zodat ik aan mijn 1200 kcal pdag kom (niet dat ik me heel flauwtjes voel ofzo, tgaat prima, maar anders gaat de site van overgewicht.nl steeds zeggen dat ik slecht bezig ben
Oud 13-10-2004, 13:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
J3s schreef op 13-10-2004 @ 13:11 :

6-8 boterhammen, tenzij je zoveel overgewicht hebt dat het een gevaar is voor je gezondheid. DAt is bij jou niet zo, dus GA GEZOND ETEN IPV UITHONGEREN! Zo val je tijdelijk af, voel je je midner fit en zodra je normaal eet, kom je 2x zoveel aan. Daarnaast is dat veel moeilijker volhouden...
Oud 13-10-2004, 13:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 13-10-2004 @ 10:02 :
Tis geen grapje hoor
Bij mij ook niet hoor... bij onze weegschaal ben ik echt 4 kilo zwaarder als ik op m'n rechterbeen steun .
Oud 13-10-2004, 14:02
J3s
J3s is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-10-2004 @ 14:03 :
6-8 boterhammen, tenzij je zoveel overgewicht hebt dat het een gevaar is voor je gezondheid. DAt is bij jou niet zo, dus GA GEZOND ETEN IPV UITHONGEREN! Zo val je tijdelijk af, voel je je midner fit en zodra je normaal eet, kom je 2x zoveel aan. Daarnaast is dat veel moeilijker volhouden...
Hmm ok, maar normaal gesproken eet ik niet veel meer dan 8 broodjes per dag dus dan verschilt het vrij weinig.
Oud 13-10-2004, 14:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
J3s schreef op 13-10-2004 @ 15:02 :
Hmm ok, maar normaal gesproken eet ik niet veel meer dan 8 broodjes per dag dus dan verschilt het vrij weinig.
Wat verschilt weinig? Tussen wat je normaal eet en je moet eten of tussen wat je moet eten en wat je nu eet?

Wat je nu eet is te weinig. Zoals al gezegd is, is 't zo moeilijker vol te houden. Je lichaam gaat op spaarstand, als je weer normaal eet kom je 2x zoveel aan.
En niet te vergeten de voedingsstoffen die je mist. Je darmen raken van streek, je gaat er ongezond uitzien doordat je te weinig vitaminen binnen krijgt. Verder voel je je de hele tijd futloos. Dat is niet te doen, en gewoon érg dom.

@PrimRose: Waarom doe je niet gewoon per boterham 1 plak kipfilet? Lijkt mij stukken lekkerder, qua kcal maakt 't weinig uit en je krijgt toch nog wat eiwit enzo binnen
Oud 13-10-2004, 14:26
J3s
J3s is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-10-2004 @ 15:20 :
Wat verschilt weinig? Tussen wat je normaal eet en je moet eten of tussen wat je moet eten en wat je nu eet?
Tussen wat ik normaal eet en wat ik zou moeten eten om af te vallen. Maargoed, ik denk dat ik dan maar wat tussendoortjes ga inlassen in de vorm van fruit.
Oud 13-10-2004, 14:31
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-10-2004 @ 15:20 :
@PrimRose: Waarom doe je niet gewoon per boterham 1 plak kipfilet? Lijkt mij stukken lekkerder, qua kcal maakt 't weinig uit en je krijgt toch nog wat eiwit enzo binnen
tja, kan wel eigenlijk. Vanochtend niet zo'n zin om op te zoeken hoeveel kcal en vet het was. als ik morgen oplet met mijn avondeten (minder vet) dan kan het wel (had het vandaag speciaal rustig aan gedaan ivm het avondeten, heb zo'n zin in chili con carne!)
Oud 13-10-2004, 14:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
J3s schreef op 13-10-2004 @ 15:26 :
Tussen wat ik normaal eet en wat ik zou moeten eten om af te vallen. Maargoed, ik denk dat ik dan maar wat tussendoortjes ga inlassen in de vorm van fruit.
Dan eet je nóg niet genoeg.
Hier, een standaardschema, als je 't daar nou 't op verderbouwt:

Ontbijt: 2 boterhammen
Tussendoor: 1 Boterham
Lunch: 2 Boterhammen
Tussendoor: 2 boterhammen
Avondeten

Dan tussendoor bijv. nog fruit, en na 't avondeten ook nog wat. Als je 't daar nou 't op baseert. Als je bijv. niet goed kan ontbijten haal bij 't ontbijt een boterham weg en eet je die wat later (tussen ontbijt en lunch). Kijk wat voor jou 't beste uitkomt, post hier hoe je ongeveer je dag wilt indelen en dan zullen wij 't nodige commentaar leveren.

Nog een paar vraagjes:
Lengte?
Huidig gewicht?
Wenselijk gewicht?

@PrimRose: Kipfilet is érg mager. Je zit al vrij laag in je kcal (1200 is echt niet veel, zelfs voor zo'n klein meisje als jij ) dus je kan makkelijk 1 plak kipfilet per boterham doen
Oud 13-10-2004, 14:58
PrimRose
PrimRose is offline
ik heb net een lijstje gemaakt met "gezond" broodbeleg. VOor mij is dat alles met 2 of minder gram vet, en 25 of minder kcal. Blijft er nog best veel over (oja, ik gebruik altijd boter op mijn brood, daarom neem ik zo'n mager beleg) Hier ff het lijstje (met behulp van overgewicht.nl), misschien hebben jullie er ook wat aan, ik vind het iig makkelijk voor het boodschappen doen, weet ik precies wat voor beleg ik kan kopen:

* casselerrib 2 gram vet/ 25 kcal
* filet americain 1 gram vet/ 25 kcal
* varkens fricandeau 0 gram vet/ 20 kcal
* kalfsfricandeau 0 gram vet/ 25 kcal
* kipfilet 1 gram vet/ 25 kcal
* kiprollade 1 gram vet/ 25 kcal
* komkommerspread 2 gram vet/ 25 kcal
* rookvlees 1 gram vet/ 15 kcal
* rosbief 1 gram vet/ 25 kcal
* schouderham 1 gram vet/ 20 kcal
* suikerarme jam 0 gram vet/ 24 kcal
* jam halva light 0 gram vet/ 15 kcal

Dit alles is op basis van 1 snee.
Oud 13-10-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 13-10-2004 @ 15:58 :
* suikerarme jam 0 gram vet/ 24 kcal
* jam halva light 0 gram vet/ 15 kcal
Hoeveel jam smeer jij op één boterham?
Oud 13-10-2004, 15:04
D-sire
D-sire is offline
Ik vind 5 kilo dus ook wat veel. Morgenvroeg eens kijken of het nog steeds zo is. Ik had gisteren juist zeer gezond en helemaal niet veel gegeten. Ik heb mijn weegschaal onder mijn bed staan, moet hem er dus onderuit schuiven als ik erop wil gaan staan. Ik heb vloerbedekking als ondergrond, zou het daar dan mee te maken kunnen hebben?

Ohja wat ik me laatst ook nog afvroeg. Ik registreer normaal gesproken wat ik eet en hoeveel op 40punten.nl. Daar rekenen ze bijv jam 'voor 1 snee brood'. Hebben ze het dan over de hele oppervlakte van de boterham of de helft? Ik besmeer namelijk maar de helft van de boterham en vouw hem dan dubbel. Kan toch best veel schelen...
Oud 13-10-2004, 15:08
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-10-2004 @ 16:00 :
Hoeveel jam smeer jij op één boterham?
ehm, dit heb ik van de overgewicht site. op basis van 15 gram jam (geen idee of dat veel of weinig is)
Oud 13-10-2004, 15:09
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 13-10-2004 @ 16:04 :
Ik vind 5 kilo dus ook wat veel. Morgenvroeg eens kijken of het nog steeds zo is. Ik had gisteren juist zeer gezond en helemaal niet veel gegeten. Ik heb mijn weegschaal onder mijn bed staan, moet hem er dus onderuit schuiven als ik erop wil gaan staan. Ik heb vloerbedekking als ondergrond, zou het daar dan mee te maken kunnen hebben?
ik dacht juist, dat een weegschaal steeds op dezelfde plek moest blijven staan, omdat anders het gewichtje uit balans raakt oid. (is met een digitale zo, dacht ik)
Oud 13-10-2004, 15:17
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 13-10-2004 @ 16:09 :
ik dacht juist, dat een weegschaal steeds op dezelfde plek moest blijven staan, omdat anders het gewichtje uit balans raakt oid. (is met een digitale zo, dacht ik)
Oh als dat het is.. heb inderdaad een digitale ja.
Oud 13-10-2004, 15:32
J3s
J3s is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 13-10-2004 @ 16:04 :
Ik heb vloerbedekking als ondergrond, zou het daar dan mee te maken kunnen hebben?

Het kan idd nogal wat schelen als je weegschaal op vloerbedekking of op tegels hebt staan. Maar als je je altijd weegt op vloerbedekking kan het dat niet zijn.
Oud 13-10-2004, 15:45
J3s
J3s is offline
Ok, ik heb even een standaardschema opgesteld waaraan ik me ga proberen te houden.

Ontbijt: 2 broodjes
Tussendoor: 2 rijstewafels
Lunch: 2 broodjes + stuk fruit
Tussendoor: 2 broodjes
Avondeten
Tussendoor: 2 crackers of broodje met tonijn of kwark

Als broodbeleg heb ik meestal vleeswaren, of anders light jam. Is pindakaas erg slecht, of valt het wel mee omdat ik dan enige plantaardige vetten binnekrijg? Verder drink ik de hele dag water en thee zonder suiker. 's Avonds heb ik meestal behoorlijk trek in iets, maar het is wel goed om dan vis te eten nietwaar?

Lengte: 1.78 m
Huidge gewicht: 56 kg
Wenselijk gewicht: 52 kg

Ik wil vooral wat slanker worden rondom m'n heupen en buik. Momenteel ga ik 3x in de week een half uurtje hardlopen.
Oud 13-10-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
J3s schreef op 13-10-2004 @ 16:45 :
Misschien is het verstandiger om aan je zelfbeeld te werken...?

Voor het geval je het niet door hebt, met 56 kg bij 1.78m heb je al ondergewicht.

Waarom eet je broodjes ipv (bruine?) boterhammen? En wat houdt 'avondeten' in?
Oud 13-10-2004, 15:48
PrimRose
PrimRose is offline
ehm....wat is je avondeten? toch niet iedere dag brood? Avondeten is warm eten met groente, aardappeltjes (of rijst of pasta oid) en een stukje vlees of vis
Oud 13-10-2004, 15:50
steefos
steefos is offline
Citaat:
[SIZE=1]

hmm is 52kg niet een beetje licht bij 1.78?
Oud 13-10-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Kassandra schreef op 13-10-2004 @ 16:50 :
hmm is 52kg niet een beetje licht bij 1.78?
56 is al (te) licht.
Oud 13-10-2004, 15:52
J3s
J3s is offline
Met broodjes bedoel ik gewoon bruine, volkoren boterhammen.. En avondeten had ik niet ingevuld omdat dat nogal verschild. Maar 't bestaat iig uit vis/vlees, groenten, aardappels/rijst.
Oud 13-10-2004, 15:52
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:

volgens http://www.voedingscentrum.nl/body_m...body_mass.html

heb je met een lengte van 1.78m en een gewicht van 52kg een bmi van 16.41 met de opmerking: te licht

Met een gewicht van 56kg heb je een bmi van 17.67 wat wel gezond is.
Oud 13-10-2004, 15:55
J3s
J3s is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-10-2004 @ 16:51 :
56 is al (te) licht.
Ja ok, volgens 'standaardnormen' wel. Ik ben vrij tenger gebouwd. Maar ik denk dat het eerlijk gezegd niet zo veel kwaad kan om nog iets lichter te zijn. Ik wil zoals gezegd gewoon wat vet kwijt rond buik/heupen.
Oud 13-10-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 13-10-2004 @ 16:52 :

Met een gewicht van 56kg heb je een bmi van 17.67 wat wel gezond is.
Ligt er aan wat je als grens hanteert.
Oud 13-10-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
J3s schreef op 13-10-2004 @ 16:55 :
Ja ok, volgens 'standaardnormen' wel. Ik ben vrij tenger gebouwd. Maar ik denk dat het eerlijk gezegd niet zo veel kwaad kan om nog iets lichter te zijn. Ik wil zoals gezegd gewoon wat vet kwijt rond buik/heupen.
Misschien een idee om eens aan je huisarts te vragen of het idd zo weinig kwaad kan als jij denkt? En waarom zou jij zo buiten die 'standaardnormen' vallen? Bij bmi is er een 'range' van wat gezond is, mij lijkt oa omdat mensen verschillend gebouwd zijn ed en waarom zou jij daar dan buiten vallen?

Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 16:02.
Oud 13-10-2004, 15:57
J3s
J3s is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-10-2004 @ 16:56 :
Misschien een idee om eens aan je huisarts te vragen of het idd zo weinig kwaad kan als jij denkt?
Hehe ok, ik zie ook wel in dat ik mezelf niet moet gaan uithongeren en daarom wil ik ook wel gezond blijven eten. Maar het kan toch geen kwaad om in mijn geval 4 kilo af te vallen?
En betreft BMI: ik bedoel gewoon dat mensen die 1.78 lang zijn en 56 kg wegen er niet allemaal hetzelfde uitzien qua bouw.
Oud 13-10-2004, 15:59
D-sire
D-sire is offline
Het lijkt mij niet verstandig om nog verder af te gaan vallen als je al op de grens bungelt van gezond/te licht... Misschien dat je door gezonder te eten toch wat van dat 'vet' waar je het over hebt kwijt kan raken maar ik zou als ik jou was niet verder gaan afvallen. Met sporten is zoiets trouwens ook op te lossen.
Oud 13-10-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 13-10-2004 @ 16:59 :
Het lijkt mij niet verstandig om nog verder af te gaan vallen als je al op de grens bungelt van gezond/te licht...
Ben ik het helemaal mee eens.

In de rest van je post kan ik me ook wel vinden.
Oud 13-10-2004, 16:00
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-10-2004 @ 16:56 :
verbouwd

Sorry Leonoor, niet lullig bedoeld maar vond het ff grappig...

Regels voor berichten