Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 18:03
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
De verhalen in Nwn maak jezelf , en je mede spelers en de Dungeonmasters reageren hierop, daarom heeft nwn zo veel mogelijkheden, tenminste als je creatief bent en je creatieve medespelers en dungeonmasters hebt.
Oud 14-10-2004, 18:34
Kurogane
Kurogane is offline
Ja nu beschrijf je FF wel heeeel opppervlakking de GROTE lijnen zo kan je elke film/boek wel makkelijk afkraken. Net zoals de film Lost in Translation, daar gebeurt geen drol maar is gewoon echt n geweldige film. je kan de naam RPG letterlijk nemen maar dat heeft geen zin om dan te zeggen ja dat spel is geen RPG want ze maken die afkorting niet waar. Is duidelijk dat het verhaal je niet ligt, echt typsiche japanse fantasy art ben je geen voorstander, anime is zeker niks voor jou. dat is ook ongeveer vergelijkenis te trekken alleen al naar inhoud kijken. westerse (niet alle westerse. niet letterlijke) rpgs/games hebben echt de meeste standaard verhaal wat je vaak kan bedenken, en de manier hoe ze t overbrengen in t film is gewoon slecht, heel de presentatie van het verhaal is slecht. Oke leuk je kan je eigen karakter kiezen dwerg elf mens, ja leuk maar echt ontwikkeling in je poppetje zit er niet bij alleen dat je sterker wordt. Ja dat is RPG kies je eigen rol. japanse rpg daar geven ze je een rol maar daar komt echt n ontwikkeling in je karakter.

gewoon wat ik grootste (slechtste van westerse) is gewoon hun filosofie achter het maken van een rpg. de meeste japanse hebben een verhaal en karakters dat veel meer indruk achter laat. (hoewel mazemouse dat niet heeft). gewoon het spelen van n ''japanse'' rpg is gewoon veel meer fun en veel boeiender ervaring. alles wordt gecombineerd verschillende vijanden betere omgevingen, en verhaal jongens!, echte dynamische persoonlijkheden. Bij westerse/amerikanen word je in n groot ''dungeon'' of bos gegooid en moet je beetje irritant skeletjes afmaken en je karakter kan je opsieren met armor en dat soort dingen. er zit helemaal geen element in dat echt indruk maak op je vooral na t spelen heb IK geen tevreden gevoel. Het verhaal is belangrijk want daar wordt je gewoon in opgesleurd en dat maakt elke bewegeing gebeurtenis bijzonder. En bij westerse rpgs is het vaak gewoon n opsomming. Er bestaan natuurlijk goeie westerse rpgs maar over het algemeen Roelren japanse over westerse zoals altijd.

Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 18:41
RanC
RanC is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 14-10-2004 @ 19:34 :
*verhaal*
Jij hebt blijkbaar nooit een Bioware/Black Isle RPG gespeeld.

Want die zijn alles behalve oppervlakkig en statisch.
En verhaaltechnisch, en rolgewijs zijn ze ook velen malen beter dan, bijvoorbeeld, FF.

Trouwens, ik heb veel FF's gespeeld, maar ik heb nooit een karakterontwikkeling meegemaakt. (Tenminste niet een karakterontwikkeling waar je als speler ook daadwerkelijk voor kiest.)

Een RPG moet de speler in staat stellen om zelf een rol te spelen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 18:56
Paperz
Paperz is offline
Westerse RPG's direct koppelen aan Ridders en Kastelen is ook niet erg orgineel...

net als FF e.d. spelen deze ook af in andere 'tijden', neem DeusEx en Fallout

over de karakter ontwikkeling, er is een groot verschil tussen FF en zogenaamde westerse RPG. Ik heb persoonlijk nooit een 'oosterse' RPG gehad waar je acties invloed hadden op hoe de omgeving op je reageert, of je stat/class beinvloed.
En dan is Fable een extreem voorbeeld, maar ook in NWN en Fallout en BG en IWD...

maar ik geef toe, ik heb niet alle 'oosterse' RPG gespeeld. dus correct me if I'm wrong...
alleen in FF is 't gewoon stats pompen en wapens behalen...
Oud 14-10-2004, 19:07
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
RanC schreef op 14-10-2004 @ 19:41 :
Jij hebt blijkbaar nooit een Bioware/Black Isle RPG gespeeld.

Want die zijn alles behalve oppervlakkig en statisch.
En verhaaltechnisch, en rolgewijs zijn ze ook velen malen beter dan, bijvoorbeeld, FF.

Trouwens, ik heb veel FF's gespeeld, maar ik heb nooit een karakterontwikkeling meegemaakt. (Tenminste niet een karakterontwikkeling waar je als speler ook daadwerkelijk voor kiest.)

Een RPG moet de speler in staat stellen om zelf een rol te spelen.
Ik zeg niet ALLE westerse, maar ik vind dat het wel MEER is dan Japanse. Bioware kan ik wel waarderen.
Kijk ik bedoel karakter ontwikkeling als verhaal, misschien is t lastig uit tte leggen omdat mss jij naar andere dingen kijkt. je hoeft niet elke FF te nemen dat is niet de beste japanse rpg er zij n nog tig duizenden. maar karakter ontwikkeling in de vorm van n persoonlijkheidn in het verhaal. daar heb je dan idd gelijk in dat er geein interactie gevraagd wordt van de gamer maar het spel/verhaal zelf bepaald hoe die ontwikkelt misschien is dat n punt wat jij niet leuk vind en ik wel. maar ik Kotor of fable kan ik t ook wel waarderen dat je wel interactie hebt en ook invloed hebt op de karakter maar verhaal en karakterontwikkeling (zonder interactie dan) van japanse rpg s vind ik nog steeds boeiender.

stats pompen en wapens halen dat is precies zelfde als westerse rpg maar geen verhaaal! en niet alleen dat ook de combinatie van stats wapens strategie verhaal. maar wat je zoiets zegt over FF damn je hebt idd helemaal wrong

Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 19:14.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:36
Verwijderd
Wat een kutdiscussie: "Oosters is beter dan Westers" of andersom...

Toevallig speel ik beide RPG's met groot plezier, en beschouw ik FF als de beste Oosterse RPG-serie en Baldur's Gate I/II als de beste Westerse RPG-serie.

Zowel FF als Baldur's Gate hebben elk hun sterke en zwakke punten en is er gewoon qua speelstijl of verhaallijn geen vergelijking te trekken. Beide soorten hebben een andere definitie van het begrip Role Playing Game.

In Baldur's Gate kun je meer je personage vormen door de keuzes die je maakt (evil / good aligned), terwijl je in FF een vast karakter blijft behouden zonder al teveel inbreng.
In FF heb je een vastere route die je moet afleggen (van dorpje naar dorpje), in tegenstelling tot Baldur's Gate (overal quests doen op eigen houtje).
FF is turn-based, Baldur's Gate realtime.

etc.

De verschillen zijn te groot om een echte vergelijking te trekken.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 23:44
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Ligt ook vaak aan je speelwijze als speler. Je kan voor de wapens en stats gaan in beide varianten, of om het verhaal en de karakters.
Oud 15-10-2004, 01:14
Kurogane
Kurogane is offline
Dan is het toch duidelijk dat nadruk op t verhaal en karakter veel boeiender zijn dan bijl stok of tweehandig zwaard
en exp. points zoveel en damage 3+
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 01:29
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 15-10-2004 @ 02:14 :
Dan is het toch duidelijk dat nadruk op t verhaal en karakter veel boeiender zijn dan bijl stok of tweehandig zwaard
Ik vind in BG de nadruk ook enorm op het verhaal liggen. En dat zijn echt zeer uitgebreide verhalen met vele subplotten.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 11:31
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 15-10-2004 @ 02:14 :
Ja en dat is zeker een groot verschil met de exp. die je in FF krijgt... en de steeds betere wapens die je kan/moet halen...

Oud 15-10-2004, 14:01
Kurogane
Kurogane is offline
zucht
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:35
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
N00dles schreef op 15-10-2004 @ 02:29 :
Ik vind in BG de nadruk ook enorm op het verhaal liggen. En dat zijn echt zeer uitgebreide verhalen met vele subplotten.
+1
Je bent alleen al aan de sidequests een paar dagen kwijt. En dan moet je nog aan de Main-quest beginnen.

Plus je kunt helemaal zelf bepalen wat en hoe je iets wil doen. Wil je het als thief doen dan doe je het als thief. Wil je die warrior met de monsterlijk grote wapens worden. DAn wordt je die warrior met die monsterlijk grote wapens. WIl je het hele verhaal doorspelen en een asociaal krachtige magiër worden dan doe je dat.
Je kunt het hele verhaal spelen precies op de manier die je zelf wilt zonder al een voorgebakken char in je poten gedrukt te krijgen om het verhaaltje mee door te spelen.
Je speelt tenminste je EIGEN char en de bijbehorende ontwikkeling ipv al een vooruitgeplanned verhaal af te werken.
Oud 15-10-2004, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 15-10-2004 @ 15:01 :
zucht
Out of arguments?

Zeg nou zelf, beide games zijn leuk, het heeft echt geen nut om één van de twee te gaan zitten verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 23:00
Kurogane
Kurogane is offline
Ja maar ik ben nog steeds van mening
dat De meeste (LEES de meeste = dus niet alle) westerse rpgs veel minder
innerlijke gameervaring, echt spellen die je uitgspeeld en gewoon heel geweldig gevoel van krijgt ook tijdens spelen zo'n verhaal dat je echt grijpt en in gaat leven dan japanse rpg's.
En verschil van meningen liggen ook gewoon aan persoon zelf die gewoon te nuchter zijn om zo'n verhaal in in te leven. en lieven standaard missies quest weapons punten enzo hebben. Ik vind japanners gewoon veeeel beter en creatiever meer fantasie zo'n verhaal opzetten en overbrengen. tja misschien verschil van mening want je kan alles van ander punt bekijken de een gewoon heel nuchter en ander met vol fantasie en gevoel. En ook op die punt hebben japanners veel meer gevoel voor en gevoel voor fantasie. En zulke spellen doen het ook gewoon daar hartstikke goed, en denk ik ook gewoon de type personen die daar wonen. En als je meer van westerse rpg houdt dan beschouw ik dat meer als iemand die niet zoveel fantasie gevoel in kan stoppen en daardoor de ''game feeling/experience
'' van japanse rpg misschien. en daarom moet ''jullie'' je ogen openen en n playstaion of gamecube kopen zelfs op de nintendo zijn goeie japanse rpgs te vinden. misschien praat ik nu tegen alleen pc-gamers want vlgns mij was FF op pc te spelen maar er zijn duizenden japanse rpg's op de console te vinden en ik weet zeker als jullie gewoon n keer zo'n japanse rpg iutspelen op n console dan begrijpen jullie wat ik bedoel!

Laatst gewijzigd op 15-10-2004 om 23:06.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 23:09
Kurogane
Kurogane is offline
en trouwens n japanse rpg spelen op n pc is anders dan als je snachts relaxt in je bed ligt met n controller in je hand en zonder gezoem van je fan's in je pc naar 50 cm sony trinitron kijkt. klinkt mss onzin maar doe dat eens
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 23:31
Verwijderd
Ik ben een enorm liefhebber van Final Fantasy en heb vrijwel alle delen gespeeld, alsmede FF Tactics en nog wat andere Japanse RPG's.
Daarnaast heb ik ook RPG's als Baldur's Gate, Diablo, etc, gespeeld dus ik kan echt wel opmaken wat diepgang inhoudt.
Ja, er zitten goede verhalen in, en ik vind het verhaal van Cloud als huursoldaat in Midgar net zo intrigerend als het Child Of Bhaal-saga. In beide verhalen is veel karakterontwikkeling, zijn er spannende gevechten, is de wereld ruim en groots, zijn er veel quests, is er veel te doen.
Het is gewoon onzinnig om te beweren dat de Japanse RPG's fantasievollere/diepere/creatievere verhaallijnen hebben dan de meeste Westerse RPG's.

En ja, tuurlijk is het spelen van een Japanse RPG op de console relaxter dan op je pc, al heb ik de FF-games (al dan niet ge-emuleerd) wel gespeeld als PC-versie, en dat beviel prima. Maar dat is weer een ander punt van discussie...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 23:35
Kurogane
Kurogane is offline
Tja dan zit ik vast met jou..
ik kan gewoon niet begrijpen dat jij dat vindt
iemand zoals jou dan, genoeg ervaring met zowel japanse rpg's
als westerse rpg's.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 16-10-2004 @ 00:35 :
Tja dan zit ik vast met jou..
ik kan gewoon niet begrijpen dat jij dat vindt
iemand zoals jou dan, genoeg ervaring met zowel japanse rpg's
als westerse rpg's.
Wat begrijp je er niet aan?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 23:45
Kurogane
Kurogane is offline
Oke je hebt dus verschil in japanse rpg en westerse
in grote lijnen:
is vrije wereld en n vrij linear avontuur
karakaters stijvig en karakters ontwikkeling en diepgang
ook psychologisch etc.
verhaal basic (NIET ALLEMAAL) slechte presentatie (vind ik) zeg maar hoe zé zo'n verhaal uitbeelden door achtergrond sfeer muziek etc. daartegenover diepgaand verhaal etc goed presentatie veel indruk en goeie japanse sfeer muziek.

dat laatste kan ik niet begrijpen dat je geen overtreffende element tov westerse rpg. japanners zijn daar gewoon heel goed in verhaal met psycholosgische filosfiscie kanten en diepgang uiteraard en perfect japanse sfeer muziek goeie achtergrond en karakters designing.

netzoiets als MGS en splintercell hoewel ik niet weet of je die kan vergelijken. Daar zie je weer ook typische japanse styling tov realitisch westers. check raiden en snake en die gast met die zwaard en n andere met geestelijke krachten en n geweldig verhaal en muziek. ik bedoel maar echt wat japanners zo geweldig kunnen doen.

btw ben heel benieuwd naar FF op de sony psp

Laatst gewijzigd op 15-10-2004 om 23:48.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 23:57
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Ik heb mijn vertrouwen in FF verloren na FFX-2 te hebben gespeeld. De voorgaande delen waren overigens wel zeer goed, vooral 4

De non-FF jappen-RPGs voor de SNES vind ik ook prachtig

Trouwens, als je een mix wilt tussen presentatie en vrijheid wilt, speel een Koreaanse RPG

Citaat:
Blackwater_park schreef op 11-10-2004 @ 10:56 :
Zodat je respect krijgt van zulke mannen:

[afbeelding]

Die gast lijkt op mijn scheikunde leraar

Laatst gewijzigd op 16-10-2004 om 00:00.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 23:59
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-10-2004 @ 00:35 :
zoals jou dan,

Het is ZOALS JIJ, niet jou
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 00:01
Kurogane
Kurogane is offline
ja lekker boeiend.

KOTOR is ook wel n goeie mix maar beetje kort. Koreaanse rpg is weer heel anders maar ook geweldig. Nu wacht iedereen toch met smart op Jade Empire.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 00:07
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
KOTOR is ook wel n goeie mix maar beetje kort.
Ik heb gehoord dat KOTOR een soort Star Wars-versie is van BG2
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 00:10
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Trouwens, een mooie japans-lijkende maar een westere RPG is Septerra Core. Aanrader
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 00:23
Kurogane
Kurogane is offline
En op welke console is da?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 00:40
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Pc
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 02:43
Kurogane
Kurogane is offline
ah bah
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 06:53
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-10-2004 @ 00:45 :
Oke je hebt dus verschil in japanse rpg en westerse
in grote lijnen:
is vrije wereld en n vrij linear avontuur
karakaters stijvig en karakters ontwikkeling en diepgang
ook psychologisch etc.
verhaal basic (NIET ALLEMAAL) slechte presentatie (vind ik) zeg maar hoe zé zo'n verhaal uitbeelden door achtergrond sfeer muziek etc. daartegenover diepgaand verhaal etc goed presentatie veel indruk en goeie japanse sfeer muziek.

dat laatste kan ik niet begrijpen dat je geen overtreffende element tov westerse rpg. japanners zijn daar gewoon heel goed in verhaal met psycholosgische filosfiscie kanten en diepgang uiteraard en perfect japanse sfeer muziek goeie achtergrond en karakters designing.

netzoiets als MGS en splintercell hoewel ik niet weet of je die kan vergelijken. Daar zie je weer ook typische japanse styling tov realitisch westers. check raiden en snake en die gast met die zwaard en n andere met geestelijke krachten en n geweldig verhaal en muziek. ik bedoel maar echt wat japanners zo geweldig kunnen doen.
Heb je dit met Babelfish uit het Japans vertaald of is je Nederlands altijd zo slecht?
Oud 16-10-2004, 09:00
RanC
RanC is offline
Godverdomme en Allah mag verrotten, deze discussie begint op bijna alle topics in het religie-forum te lijken.

"Japanse RPG's zijn beter want blablablabla"
"Westerse RPG's zijn net zo goed."
"Nee, Japanse RPG's hebben meer diepgang, beter verhaal, betere psychologische ontwikkeling blablablabla."
"Westerse RPG's zoals Planescape: Torment, Star Wars: Knights of the Old Republic en Baldur's Gate hebben een verhaal, diepgang en psychologische ontwikkeling die minstens net zo goed is als Japanse RPG's."
"NIET WAAR! JAPANSE RPG'S ZIJN BETER WANT DIE GAAN NIET OVER RIDDERTJES MET ZWAARDJES EN KASTEELTJES!
"Heel veel Japanse RPG's gaan over werelden met kastelen en zwaarden. Hadden Cloud en die gozer uit FF-X ook geen zwaarden? En waren er geen kasteelachtige gebouwen in de eerste FF's?"
"OOK AL KUN JE IN FINAL FANTASY NIET ZELF JE ROUTE DOOR DE WERELD BEPALEN TOCH IS FINAL FANTASY MINDER LINEAR DAN BIJVOORBEELD BALDUR'S GATE!"
"In Baldur's Gate kun je zelf je route bepalen, natuurlijk zijn er enkele plaatsen die je MOET bezoeken, maar dat is om bepaalde scripts in werking te zetten. Ook kun je zelf bepalen of je een "goed" of "slecht" karakter speelt. In Japanse RPG's word dit over het algemeen VOOR je bepaalt."
"Toch zijn Japanse RPG's beter!!!"
"...."

Flikker toch op man, geef toch eens toe Kurogane dat wat jij denkt dat de absolute waarheid is; (Japanse RPG's zijn beter!!!) dikke bullshit is? Het is een kwestie van fucking smaak, en aan smaak valt niet te twisten.

Ik heb gesproken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 10:06
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
RanC schreef op 16-10-2004 @ 10:00 :
Godverdomme en Allah mag verrotten, deze discussie begint op bijna alle topics in het religie-forum te lijken.
Het zou wat dat betreft dan ook prettig zijn als er een religie-forum was...
Oud 16-10-2004, 11:14
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-10-2004 @ 03:43 :
ah bah
Niks bah, dat je moet klikken ipv op knopjes drukken maakt niks uit voor de gameplay
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 12:49
Verwijderd
Ik schaar me overigens achter RanC die zo nobel de moeite neemt dat Japanse kindertekenfilmtuig te woord te staan.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:31
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
RanC schreef op 16-10-2004 @ 10:00 :

"Japanse RPG's zijn beter want blablablabla"
"Westerse RPG's zijn net zo goed."
"Nee, Japanse RPG's hebben meer diepgang, beter verhaal, betere psychologische ontwikkeling blablablabla."
"Westerse RPG's zoals Planescape: Torment, Star Wars: Knights of the Old Republic en Baldur's Gate hebben een verhaal, diepgang en psychologische ontwikkeling die minstens net zo goed is als Japanse RPG's."
"NIET WAAR! JAPANSE RPG'S ZIJN BETER WANT DIE GAAN NIET OVER RIDDERTJES MET ZWAARDJES EN KASTEELTJES!
"Heel veel Japanse RPG's gaan over werelden met kastelen en zwaarden. Hadden Cloud en die gozer uit FF-X ook geen zwaarden? En waren er geen kasteelachtige gebouwen in de eerste FF's?"
"OOK AL KUN JE IN FINAL FANTASY NIET ZELF JE ROUTE DOOR DE WERELD BEPALEN TOCH IS FINAL FANTASY MINDER LINEAR DAN BIJVOORBEELD BALDUR'S GATE!"
"In Baldur's Gate kun je zelf je route bepalen, natuurlijk zijn er enkele plaatsen die je MOET bezoeken, maar dat is om bepaalde scripts in werking te zetten. Ook kun je zelf bepalen of je een "goed" of "slecht" karakter speelt. In Japanse RPG's word dit over het algemeen VOOR je bepaalt."
"Toch zijn Japanse RPG's beter!!!"
"...."

Flikker toch op man, geef toch eens toe Kurogane dat wat jij denkt dat de absolute waarheid is; (Japanse RPG's zijn beter!!!) dikke bullshit is? Het is een kwestie van fucking smaak, en aan smaak valt niet te twisten.

Ik heb gesproken.
Jezus wat een gejank alleen omdat IK VIND dat de meeste Japanse Rpg beter vind dan westerse. Kijk jij ziet het niet als ''absolute waarheid'' omdat je ander perspectief hebt daarom kan je me mening maar niet begrijpen. Dus ik kan jou wel tig keer uitleggen dat ik vind dat veel meer indruk heeft maar dan zou je t no gniet snappen omdat het voor jou andere beleving is.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:34
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
McCaine schreef op 16-10-2004 @ 07:53 :
Heb je dit met Babelfish uit het Japans vertaald of is je Nederlands altijd zo slecht?
Je kan het toch LEZEN
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:36
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 16-10-2004 @ 12:14 :
Niks bah, dat je moet klikken ipv op knopjes drukken maakt niks uit voor de gameplay
Jewel normaal heb ik schattig lief kleine controller in me hand en dat perfect in de hand ligt. En dat ik die overal kan gebruiken en met n toetsenbord niet.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 15:00
RanC
RanC is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-10-2004 @ 15:31 :
Jezus wat een gejank alleen omdat IK VIND dat de meeste Japanse Rpg beter vind dan westerse. Kijk jij ziet het niet als ''absolute waarheid'' omdat je ander perspectief hebt daarom kan je me mening maar niet begrijpen. Dus ik kan jou wel tig keer uitleggen dat ik vind dat veel meer indruk heeft maar dan zou je t no gniet snappen omdat het voor jou andere beleving is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
de meeste japanse hebben een verhaal en karakters dat veel meer indruk achter laat
Citaat:
Ik hoop dat er eigenlijk nooit zulke vrij-wereld rpg''s worden gemaakt. typisch westerse rpg's ongeinspireerd troep. altijd iets met de middeleeuwen te maken. geen verhaal ja misschien iets over n held maar niks diepzinnigs. nee zo hoort een RPG niet te zijn..jammer dat er mensen zijn die deze spellen leuk vinden gelukkig hebben we Japan waar pas echt truly THE only RPG games worden gemaakt.
Citaat:
ik vind die verhalen die ze bij japanse rpgs bedenken onmin machtig. ja tja verschil ander is meer actie gericht --> meer westers. en japanse wat passiever maar ja k weet niet of t smaak is of je gewoon niet kan inleven in het verhaal, en alleen maar Ridders Paarden Zwaarden enzo voor je ziet.
Om deze (en vele andere kortzichtige en domme opmerkingen, maar ik ben te lui om al die andere quotes ook te quoten) kreeg ik het idee dat jij juist degene bent die onze standpunten niet wilt begrijpen.

Maar het zal wel weer aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 15:17
Verwijderd
Volgens mij heb jij, Kurogane, gewoon een vooringenomen houding wat betreft de Westerse RPG's zonder er ook maar één uitgebreid te hebben gespeeld. Anders zou je wel inzien dat de meesten net zo goed kunnen zijn als de Japanse en soms zelfs beter.

En PC's hebben ook de mogelijkheid om een Playstation-achtige controller aan te sluiten, dus waar ligt het probleem?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 16:10
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-10-2004 @ 13:49 :
dat Japanse kindertekenfilmtuig
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 18:04
Kurogane
Kurogane is offline
Ik begrijp wel waarom jij bijv westerse rpg wel leuk vind het ligt niet aan elkaar te begrijpen. Maar waarom er verschil zit tussen onze smaken voor rpg. Dat maakt niet uit want dat zou je toch niet kunnen begrijpen ik bedoel niet dat je ''dom'' bent maar gewoon als verschil in persoon(lijkheid). Ik zou ook niet snappen waarom jij westerse leuker vind dan japanse, en gewoon vanwege het type verhaal, type manier van vertellen, die ik wel begrijp dat ze anders zijn.
Ja uiteraard kan je pc helemaal omtoveren tot ook n console tv uit en controller, maar doe je dat dan ook 1-2-3?

Maar nu moet je niet persoonlijk worden en mij persoonlijk aanvallen het ging alleen om smaak rpg spellen.

Laatst gewijzigd op 16-10-2004 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 23:01
Verwijderd
Ik vind Westerse niet per definitie leuker dan Japanse, gewoon even leuk.
En ik tover mijn PC niet om tot console omdat ik dat niet nodig acht.
Overigens heb ik je nergens persoonlijk aangevallen en ben ik dat ook niet van plan.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 00:18
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Waarom zoek je niet gewoon een goede dungeon master en ga je pen-and-paper Dungeons and Dragons spelen?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 04:19
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-10-2004 @ 00:01 :
Ik vind Westerse niet per definitie leuker dan Japanse, gewoon even leuk.
En ik tover mijn PC niet om tot console omdat ik dat niet nodig acht.
Overigens heb ik je nergens persoonlijk aangevallen en ben ik dat ook niet van plan.
Nee ik had het tegen die andere gast, niks tegen jou
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 09:20
RanC
RanC is offline
Waar val ik je dan aan?
Een beetje, logische, kritiek kun je toch nog wel hebben?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 11:00
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-10-2004 @ 15:34 :
Je kan het toch LEZEN
Een paar komma's en spellingscorrecties zouden anders al een hoop helpen. Het is op een forum wel relaxed als mensen niet een kwartier bezig hoeven te zijn je post te ontcijferen.
Oud 17-10-2004, 13:59
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
McCaine schreef op 17-10-2004 @ 12:00 :
Een paar komma's en spellingscorrecties zouden anders al een hoop helpen. Het is op een forum wel relaxed als mensen niet een kwartier bezig hoeven te zijn je post te ontcijferen.
dat is ook weer een beetje overdeven
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:21
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 17-10-2004 @ 14:59 :
dat is ook weer een beetje overdeven
Creative liberties
Oud 17-10-2004, 22:43
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
RanC schreef op 17-10-2004 @ 10:20 :
Waar val ik je dan aan?
Een beetje, logische, kritiek kun je toch nog wel hebben?
Jij kan ook alleen maar persoonlijk blijven. ''We'' zaten alleen maar te ouwehoeren over onze meningen over japanse rpg's en westerse rpg's maar jij begon weer gelijk weer wat persoonlijk van kijk hoe dom en kortzichtig die qoutes zijn. Terwijl je mij niet echt begrepen hebt. SNAPPIE?

Laatst gewijzigd op 18-10-2004 om 03:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten