Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2004, 20:25
dead person
dead person is offline
Ik zal even vanaf het begin vertellen..

In januari dit jaar kreeg ik voor het eerst last van blaasontsteking, ging vanzelf weg door veel drinken. Later kwam het weer terug, en ging ook snel weer weg.

Pas geleden kreeg ik het ineens zo maar in de ochtend, ging paar keer naar de wc dronk 2 glazen water en het was weg .
toen heeft het een dag overgeslagen en die ochtend erna kwam het weer, gewoon 2 glazen water en het was helemaal weg en zo kwam het steeds om de dag steeds terug

Toen ik later op vakantie ging kreeg ik het weer, maar was dat veel naar de wc weg alleen dat branden/drukkend gevoel op het eind bleef, ging ook weg na een tijdje...Later kreeg ik het weer en ben ik naar de dokter geweest, urine afgegeven, maar daar kwam uit dat er niks in te zien was en er dus niks aan de hand was en ik het nog maar even moest aanzien.

Sinds een paar dagen heb ik het weer, in de ochtend of nacht begint het altijd het ergst en daarna wat minder, maar dat brandend gevoel wordt gewoon steeds erger en nu heb ik vrijdag weer een afspraak, maar als er vorige x al niks te zien was en ik nu weer voor het zelfde probleem kom, dan zal die dan nu ook niks zien..

Heeft iemand die van jullie wel is gehad dat uit de uitslag niks kwam, en dat het ineens er was voor een half uur en het gelijk weer weg was? Ik vind het echt zo vervelend en als de dokter ook al niks vind en dus mij niks geeft ervoor, kan ik er dus blijkbaar ook niks aan doen

iemand misschien hier ervaring mee???
Oud 26-10-2004, 20:45
Verwijderd
't Klinkt niet echt als een blaasontsteking, eigenlijk. Drink je wel genoeg op een dag? En krijg je genoeg vitamines binnen?

Misschien kan de dokter je doorsturen naar een uroloog en kan je daar verder kijken, het klinkt naar namelijk... Een vriendin van me had vrij permanent last van zo'n blaasontsteking gevoel, toen bleek dat er iets verzakt was bij haar blaas (geen idee wat) dat telkens naar drukte en geirriteerd raakte... Mja, ik zou er toch achteraan gaan...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 20:52
MieX
MieX is offline
Wat Andijvie zegt inderdaad, ik vind het zowiezo raar dat een blaasontsteking over kan gaan door alleen maar water te drinken, blaasontsteking wordt namelijk veroorzaakt door bacteriën dus je hebt een antibioticumkuur nodig om er vanaf te komen
Oud 26-10-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 26-10-2004 @ 21:52 :
Wat Andijvie zegt inderdaad, ik vind het zowiezo raar dat een blaasontsteking over kan gaan door alleen maar water te drinken, blaasontsteking wordt namelijk veroorzaakt door bacteriën dus je hebt een antibioticumkuur nodig om er vanaf te komen
Véél drinken (vooral vitamine C rijk spul) kan het over laten gaan wanneer je meteen begint wanneer de ontsteking nog maar net begonnen is. Ik reageer niet fatsoenlijk op antibiotica (krijg er hoge koorts van, en het werkt eigenlijk nooit fatsoenlijk ) en moest bij mijn laatste blaasontsteking elke dag twee liter cranberrysap drinken, na drie dagen was het over
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 21:11
dead person
dead person is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-10-2004 @ 21:45 :
't Klinkt niet echt als een blaasontsteking, eigenlijk. Drink je wel genoeg op een dag? En krijg je genoeg vitamines binnen?

Misschien kan de dokter je doorsturen naar een uroloog en kan je daar verder kijken, het klinkt naar namelijk... Een vriendin van me had vrij permanent last van zo'n blaasontsteking gevoel, toen bleek dat er iets verzakt was bij haar blaas (geen idee wat) dat telkens naar drukte en geirriteerd raakte... Mja, ik zou er toch achteraan gaan...
Ik drink wel genoeg, soms ook niet..kdenk dat ik wel te weinig vitamine binnen krijg, Ik denk dat ik ook maar van die pilletjes gaat slikken omdat bij te vullen..

Ik hoop dat ik vrijdag meer weet, want ben het onderhand echt zat
Iig bedankt voor de reactie
Oud 26-10-2004, 21:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
dead person schreef op 26-10-2004 @ 22:11 :
Ik drink wel genoeg, soms ook niet..kdenk dat ik wel te weinig vitamine binnen krijg, Ik denk dat ik ook maar van die pilletjes gaat slikken omdat bij te vullen..

Ik hoop dat ik vrijdag meer weet, want ben het onderhand echt zat
Iig bedankt voor de reactie
Waarom pilletjes slikken om 't bij te vullen? Als je voldoende groente en fruit eet, en verder ook gevarieerd, krijg je 't wel binnen hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 21:27
dead person
dead person is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-10-2004 @ 22:24 :
Waarom pilletjes slikken om 't bij te vullen? Als je voldoende groente en fruit eet, en verder ook gevarieerd, krijg je 't wel binnen hoor.
Nou het probleem is, dat ik bijna niks lust, behalve fruit dan, maar dat hebben we ook niet altijd.. en die vitamine C pilletjes kunnen ook geen kwaad toch?
Oud 26-10-2004, 21:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
dead person schreef op 26-10-2004 @ 22:27 :
Nou het probleem is, dat ik bijna niks lust, behalve fruit dan, maar dat hebben we ook niet altijd.. en die vitamine C pilletjes kunnen ook geen kwaad toch?
Je lust bijna niks? Niet om lullig te doen, maar stel je je dan niet een beetje aan? Er zijn enorm veel soorten groenten, en enorm veel manieren om 't klaar te maken.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 21:45
Shyra
Shyra is offline
Ja, ik heb dat een keer gehad. Zo'n maand nadat ik een 'echte' blaasontsteking had gehad.
Bij die 2e keer duurde het maar 1 dag, en konden ze de volgende dag ook niets meer vinden.

Ach, geen last meer van gehad iig. Hoop ook niet dat het nog eens terugkomt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 22:08
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 26-10-2004 @ 21:52 :
Dit is wel een beetje onzin hoor. Je hoeft echt niet per see een antibioticakuur te hebben om van je blaasontsteking af te komen! Ik heb vaak last van blaasontsteking, maar heb nog nooit een antibioticakuur gekregen daarvoor. Ik zou anders onderhand ook wel erg immuun zijn voor die pilletjes.
Veel drinken, veel vitamine c en cranberrysap (BAH!) of cranberrycapsule, dat werkt het beste tegen blaasontsteking.
@topicstarter, het lijkt me een goed idee om nog eens langs de dokter te gaan. Hij moet maar zorgen dat ie erachter komt wat je hebt
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 23:05
Verwijderd
Mjah, je lichaam kan zelf wel die bacterien afmaken... maar daar heeft het wel even de tijd voor nodig, en een beetje hulp van jouw kant (door idd op je vitaminen, warmte en energie te letten en genoeg/veel te drinken). Een blaasontsteking gaat alsnog niet over door een paar glazen water.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 06:50
dead person
dead person is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-10-2004 @ 22:29 :
Je lust bijna niks? Niet om lullig te doen, maar stel je je dan niet een beetje aan? Er zijn enorm veel soorten groenten, en enorm veel manieren om 't klaar te maken.
Ja ik weet het, ik lus zoiezo altijd wel de groente die wij vaak bij het eten gebruiken, zoals sla en tomaten en al die dingen dat wel, maar dat is ook niet echt veel en die andere groenten worden allemaal meegebakken en zo lust ik het niet, ik eet ze wel ofzo...Maar voor mijn gevoel niet genoeg.
Oud 27-10-2004, 09:18
miekmuis
miekmuis is offline
Ik had vroeger echt altijd blaasontsteking. Op een gegeven moment ging dat over en heb ik er heel lang geen last meer van gehad. Wel had ik dan af en toe nog datzelfde gevoel. Brandend gevoel in je blaas, vaak kleine beetjes plassen. Ik had nog stapels pillen liggen omdat ik mijn kuren nooit afmaakte (slecht, ik weet het) en dan nam ik daar 1 van en dan was het ook weer over. Dat kan natuurlijk helemaal niet door die pil komen, maargoed, ik had toen dus ook heel kort weer even dat gevoel van blaasontsteking. Is vanzelf weggegaan, ik heb er nu echt geen last meer van.
Oud 27-10-2004, 12:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
dead person schreef op 27-10-2004 @ 07:50 :
Ja ik weet het, ik lus zoiezo altijd wel de groente die wij vaak bij het eten gebruiken, zoals sla en tomaten en al die dingen dat wel, maar dat is ook niet echt veel en die andere groenten worden allemaal meegebakken en zo lust ik het niet, ik eet ze wel ofzo...Maar voor mijn gevoel niet genoeg.
Hoeveel eet je dan per dag? Volgens mij moet je 4 groentelepels van 50g, dus in totaal 200g groente binnenkrijgen ofzo. Als je het echt niet lust op de manier dat je moeder/vader 't klaarmaakt, waarom vraag je dan niet of ze voor jou 't anders willen klaarmaken of dat je iets anders mag? Want als je op deze manier echt te weinig groente binnenkrijgt is 't niet goed, en ook erg ongezond, en ik neem aan dat je ouders willen dat je goede voeding binnenkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 13:16
MieX
MieX is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-10-2004 @ 00:05 :
Een blaasontsteking gaat alsnog niet over door een paar glazen water.
En dat is dus mijn punt, zo kwam het namelijk op mij over. Als je er op tijd bij wil zijn met genoeg drinken moet je gewoon heel snel nadat je symptomen krijgt beginnen met genoeg drinken en dus eigenlijk na 1 dag al zeker weten dat je blaasontsteking hebt, anders werkt dat volgens mij ook niet meer.

@miekmuis: het lijkt mij dat je juist altijd blaasontsteking had omdat je die kuren nooit afmaakte (ik weet niet of je dat vanaf het begin af aan niet hebt gedaan), maar als je je kuur niet afmaakt kan het dus zijn dat je geen symptomen meer hebt maar nog wel bacteriën
Oud 27-10-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 27-10-2004 @ 14:16 :

@miekmuis: het lijkt mij dat je juist altijd blaasontsteking had omdat je die kuren nooit afmaakte (ik weet niet of je dat vanaf het begin af aan niet hebt gedaan), maar als je je kuur niet afmaakt kan het dus zijn dat je geen symptomen meer hebt maar nog wel bacteriën
Dat lijkt me ook, 't is me al vaak op het hart gedrukt een week lang na het verdwijnen van de symptomen extra veel te drinken (met genoeg vitamine C), na die week weer 'gewoon' verder gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 11:06
dead person
dead person is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-10-2004 @ 13:48 :
Hoeveel eet je dan per dag? Volgens mij moet je 4 groentelepels van 50g, dus in totaal 200g groente binnenkrijgen ofzo. Als je het echt niet lust op de manier dat je moeder/vader 't klaarmaakt, waarom vraag je dan niet of ze voor jou 't anders willen klaarmaken of dat je iets anders mag? Want als je op deze manier echt te weinig groente binnenkrijgt is 't niet goed, en ook erg ongezond, en ik neem aan dat je ouders willen dat je goede voeding binnenkrijgt.
Zoiezo eet ik het meestal wel op bij het avond eten, want dan is er altijd wel sla met al die dingen er door heen, dat eet ik dan, fruit eet ik ook, 2 stukken per dag, maar als ik 200g groenten per dag binnen moet krijgen, eet ik dus te weinig, daarom die pilletjes, het is geen chemische shit ofzo, daar heb ik zoiezo geen zin in, het zijn gewoon van die oplos tabeltjes op aanvulling van vitamine C op een dag, dus dat is niet erg lijk mij, maar ik ga iig morgen naar de dokter, dus ik hoop dat hij nu met iets komt waar ik ook wat aan heb en niet weer van : kijk het nog maar even aan
anywayz dank voor de reacties
Oud 28-10-2004, 11:10
dead person
dead person is offline
Nog even iets:
Is het dan ook beter om geen seks te hebben als je hier last van heb? of word het dan alleen maar erger?
Oud 28-10-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 28-10-2004 @ 12:10 :
Nog even iets:
Is het dan ook beter om geen seks te hebben als je hier last van heb? of word het dan alleen maar erger?
Als het blaasontsteking is, is het niet beter om geen seks te hebben, maar is het wel erg belangrijk dat je na de seks gaat plassen, omdat blaasontsteking vaak optreedt na geslachtsgemeenschap. Plassen na de seks zorgt ervoor dat de bacteriën bij de urinebuisopening weg spoelen.

Tegen mijn zusje is wel eens gezegd dat het kan komen door de seks dat je die pijn bij het plassen hebt, omdat je urinebuis een beetje ''beurs'' is zeg maar. Ik bedoel als je seks hebt, is het logisch dat je urinebuis daar een beetje ''beurs'' van kan worden. Immers, je wordt daar wel ''gerampt''. In dat geval zou je het dus even rustig aan kunnen doen met seks.

Morgen ga je naar de dokter toch, suc6.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:26
Kirzja
Kirzja is offline
Ik heb een keerblaasontsteking gehad, het deed heel veel zeer en ik plaste bloed. Dat is na een paar dagen superveel drinken gelukkig vanzelf over gegaan. Bij mij kwam het zeker door te weinig drinken.
Mij lijkt het slim om niet alleen veel te drinken als je al pijn hebt, maar om gewoon altijd wat meer te drinken. Voorkomen is beter dan genezen. Anders blijft het maar terug komen...

Groetjes
Kirzja
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Kirzja schreef op 29-10-2004 @ 17:26 :
Ik heb een keerblaasontsteking gehad, het deed heel veel zeer en ik plaste bloed. Dat is na een paar dagen superveel drinken gelukkig vanzelf over gegaan. Bij mij kwam het zeker door te weinig drinken.
Mij lijkt het slim om niet alleen veel te drinken als je al pijn hebt, maar om gewoon altijd wat meer te drinken. Voorkomen is beter dan genezen. Anders blijft het maar terug komen...

Groetjes
Kirzja
Idd, zorg dat je altijd genoeg drinkt en genoeg (iets te veel) vitamine C binnen krijgt. (Wanneer je teveel vitamine C binnen krijgt, plas je het overschot uit, dit maakt je urine wat zuur en onplezierig voor bacteriën.)
Maar wanneer je bloed plast, moet je altijd naar de huisarts gaan, dan is het echt een stevige ontsteking die gevaarlijk kan worden/ zijn.

Zelf kreeg/krijg ik altijd last van een blaasontsteking na te wilde seks ( ), ik moet echt rustig seks hebben en na de seks altijd gaan plassen om alles door te spoelen, dat voorkomt het ook.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:29
thatssarah
thatssarah is offline
zal ik je eens wat vertellen: ik heb precies hetzelfde, ben ook naar de dokter geweest met urine, maar ze vonden niks.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
thatssarah schreef op 29-10-2004 @ 18:29 :
zal ik je eens wat vertellen: ik heb precies hetzelfde, ben ook naar de dokter geweest met urine, maar ze vonden niks.
Zorg dat je genoeg drinkt, daarnaast kan je nog wat sinaasappelsap drinken of cranberrysap.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 20:03
Roos
Roos is offline
Het kan ook zo zijn dat je geen urineweginfectie hebt, maar een klein wondje aan de buitenkant, bijvoorbeeld door ruw toiletpapier of door sex. Of misschien door een soa. Als de urine hier langskomt, kan dat gemeen prikken
Dit is ook een verklaring voor de negatieve test op bacterien in je urine.
Oud 31-10-2004, 11:14
Verwijderd
Als je er maar niet te lang mee rond blijft lopen, laat het echt onderzoeken. Mijn moeder heeft een keer drie maanden gewacht met naar de dokter gaan, toen heeft ze 2 weken lang met 40 graden koorts op bed gelegen omdat ze nierbekken ontsteking had. Later heb ik zomaar ineens en blaas en nierbekken onsteking gehad, er zat bloed in mijn urine en ik had koorts. Geloof mij, een blaasontsteking op zich is al meer dan genoeg.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 12:31
dead person
dead person is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-10-2004 @ 21:03 :
Het kan ook zo zijn dat je geen urineweginfectie hebt, maar een klein wondje aan de buitenkant, bijvoorbeeld door ruw toiletpapier of door sex. Of misschien door een soa. Als de urine hier langskomt, kan dat gemeen prikken
Dit is ook een verklaring voor de negatieve test op bacterien in je urine.
Ik ben dus naar de dokter geweest en de reden dat ze niks hadden gevonden zei hij, dat het toen "over was" of iig geen klachten, maar omdat ik het nog steeds had en ik geen urine bij me had, ging hij me blindbehandelen en heb ik een antibiotica gehad, dat alleen voor blaasonsteking is en het werkt echt goed ik moet het 5 dagen slikken, vandaag de laaste dag en ik heb geen klachten meer, gelukkig, ik moet nog wel steeds een pilletje slikken na de seks, om het weer te voorkomen, dus ik hoop dat het weg blijft...

Iig allemaal bedankt voor de reacties
Oud 08-11-2004, 00:39
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kep t gister ook gekregen heb ik veel groene thee met honing gedronken na een paar uur was heel de pijn weg.. kon ook ewer naar de wc.. vandaag sex gehad en binnen een uur had ik t weer trug ga dus ook maar eens informeren voor die pilletjes na de sex.. wist niet dat dat bestond.. maar misschien een optie...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 11:32
Verwijderd
Nee ik heb ook nog nooit gehoord van pilletjes voor na de seks... terwijl ik toch heel wat weet over blaasontsteking (door seks)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 15:06
dead person
dead person is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 08-11-2004 @ 12:32 :
Nee ik heb ook nog nooit gehoord van pilletjes voor na de seks... terwijl ik toch heel wat weet over blaasontsteking (door seks)
Het zijn ook niet speciale pilletjes, het is gewoon die antibiotica, maar die kuur duurde 5 dagen en dan moest ik stoppen, ik heb nog 10 pilletjes over en de dokter zei dat als ik later seks gaat hebben dan moet ik voor de zekerheid nog gewoon eentje innemen, zodat de kans dat ik weer blaasonsteking krijg heel klein is. dat ik dus nog wel die 10 pilletjes inneem, maar alleen als ik seks heb gehad.
Oud 08-11-2004, 19:44
thatssarah
thatssarah is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-10-2004 @ 19:29 :
Zorg dat je genoeg drinkt, daarnaast kan je nog wat sinaasappelsap drinken of cranberrysap.
thanks
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten