Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2004, 14:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 16-11-2004 @ 15:04 :
Ik gaf een algemeen voorbeeld en niet specifiek met betrekking tot wat jij zou doen
Dan is het misschien handig niet specifiek op die quote te reageren als je reactie daar geen betrekking op heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2004, 14:25
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-11-2004 @ 14:56 :
Nou, abortus is de enige optie voor mij, en als dat voor haar geen optie is, ben je snel uitgepraat.
Vindj e dat niet een beetje kortzichtig van jezelf?
Oud 16-11-2004, 14:27
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
*Lill'Rose* schreef op 16-11-2004 @ 15:01 :
Wat zouden jullie doen, als zij een "one-night-stand" is geweest en daarna blijkt zwanger te zijn?

Abortus "aanpraten? Aanbieden financieel te steunen? Helemaal niets, mdat ze ook met jou in bed is gedoeken, dus wie weet ook met 10 anderen?
Mij lijkt en ONS sowieso niets, dus dit is voor mij niet iets waar ik me mee bezig houd.
Oud 16-11-2004, 14:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
WolterB schreef op 16-11-2004 @ 15:25 :
Vindj e dat niet een beetje kortzichtig van jezelf?
Hoezo? Ik heb daar gewoon een duidelijke keuze in gemaakt. Ik zal ook nooit een relatie aangaan met een meisje dat een abortus absoluut uitsluit.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 14:35
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-11-2004 @ 15:32 :
Hoezo? Ik heb daar gewoon een duidelijke keuze in gemaakt. Ik zal ook nooit een relatie aangaan met een meisje dat een abortus absoluut uitsluit.
dus zelfs als je zielsveel van dr houdt en ze raakt per ongeluk zwanger (ongeacht welke leeftijd t gebeurt) en jij wil t niet, dan doe je afstand van het vaderschap, en kwets je haar ws zo dat de relatie stukloopt.
Alleen omdat zij van mening veranderd is en jij zo koppig bent om je mening niet te willen veranderen of om überhaupt een opening te laten om je meningen bij te kunnen stellen.
Oud 16-11-2004, 14:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
WolterB schreef op 16-11-2004 @ 15:35 :
Alleen omdat zij van mening veranderd is en jij zo koppig bent om je mening niet te willen veranderen of om überhaupt een opening te laten om je meningen bij te kunnen stellen.
Koppig? Dit zijn princiepes, die wijzig je niet zo maar even. Dus ja, als zij opeens besluit geen abortus te willen, en die mening aangedaan blijft, dan is het over en uit.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 14:44
Verwijderd
Een relatie beëindig je toch ook niet zomaar even? Als iemand iets doet wat tegen je principes ingaat dan zijn je gevoelens niet ineens weg ofzo. En als er een kindje van je op komst is dan is dat toch des te meer reden om nog eens goed naar je leven, je relatie en je principes te kijken, ipv bij voorbaat al zeggen "dan is het uit, punt."
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 14:45
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-11-2004 @ 15:37 :
Koppig? Dit zijn princiepes, die wijzig je niet zo maar even. Dus ja, als zij opeens besluit geen abortus te willen, en die mening aangedaan blijft, dan is het over en uit.
Het is maar net hoe je het wilt noemen.
Als jij ooit in zo'n situatie terecht komt hoop ik toch dat je er eerst over na gaat denken voordat je een besluit neemt.
Oud 16-11-2004, 15:03
Envy
Envy is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-11-2004 @ 15:04 :
Beetje stom om een one night stand te doen zonder fatsoenlijke bescherming eigenlijk. Die vraag is me iets te hypothetisch.
Dat is natuurlijk onzin, ook mét fatsoenlijke bescherming kunnen er dingen mis gaan.

Ik denk dat het alleen slim is om bij elkaar te blijven als dat ook zo geweest was als er geen kind op komst zou zijn.
Als de vader 'wegloopt' zou ik dat wel erg zwak vinden. Het is jullie kind, en jullie hebben er geen van beiden voor gekozen. Dan moeten ook beiden hun verantwoordelijkheid nemen.
Oud 16-11-2004, 15:24
Melanie Wilkes
Melanie Wilkes is offline
Citaat:
Nou en? Ook al heb je mooie principes, je laat iemand toch niet zomaar met een kind achter? Ook al wil je geen relatie met die persoon, dan vind ik het persoonlijk nogal onverantwoordelijk, om ook maar meteen afstand te doen van het vaderschap.
Zélfs als het een one-night-stand was. Dan nog waren jullie er allebei bij hoor.
Het kind kan er toch niets aan doen?
Oud 16-11-2004, 19:28
tommy06
tommy06 is offline
der bij blijven. als je van der houdt dan blijfje en deel je het geluk dat je gamaakt heb als zij het wil houden nartuurlijk anders abortus
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 19:40
dragonstorm
dragonstorm is offline
dit is natuurlijk een achterlijke vraag
omdat
a): nog niemand heeft gereageerd die er daadwerkelijk ervaring mee heeft (anders hadden we dat echt wel gehoord)
b): ook jongens/mannen van mening kunnen veranderen als ze met zoiets als het vaderschap worden geconfronteerd, en ze dat ook zeker zullen doen
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 19:47
Melanie Wilkes
Melanie Wilkes is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 16-11-2004 @ 20:40 :
dit is natuurlijk een achterlijke vraag
omdat
a): nog niemand heeft gereageerd die er daadwerkelijk ervaring mee heeft (anders hadden we dat echt wel gehoord)
b): ook jongens/mannen van mening kunnen veranderen als ze met zoiets als het vaderschap worden geconfronteerd, en ze dat ook zeker zullen doen
Dat klopt, maar dan kun je nog wel vragen wat anderen dénken dat ze zouden gaan doen. Toch?

Waar ik me trouwens echt over kan opwinden Ik begrijp niet echt hoe íemand ook maar de verantwoordelijkheid uit de weg zou willen gaan...
Oud 16-11-2004, 19:53
ilse
ilse is offline
Citaat:
denk je niet dat het een heel anders is om te denken wat je gaat doen als er nog niets is, dan als het daadwerkelijk aan de hand is? dan zit dat kind wel al in haar buik? dan is het een stuk moeilijker om zo te zeggen ja ik doe een abortus. dan is het allemaal een stuk moeilijker, denk je niet?
Oud 17-11-2004, 17:24
shorty1988
shorty1988 is offline
jah en wat nou als de jongen er nog he-le-maal niet klaar voor is, moet ie dan ook bij haar blijven ?
Oud 17-11-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Rieno schreef op 15-11-2004 @ 19:41 :
als ik degene was die ervoor had gezorgd dat ze zwanger was, zou ik sowieso blijven....wat voor lame-ass gaat er dan vandoor
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 18:15
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ligt aan de situatie....

Als ze mijn vriendin is, dan blijf ik.....
Als ik haar ontzettend leuk vind, dan blijf ik.....
Als het 'zomaar' een meisje is waarmee ik een enkele keer naar bed ben geweest, dan blijf ik zeker weten niet!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:08
Big M
Big M is offline
ik zou me er flink )*%)^ over voelen als ik gewoon wegging

maar met een kind op mn 15e zou ik ook niet uber-happy zijn

ach dit is ook wel weer erg overdreven
Oud 17-11-2004, 20:16
RanC
RanC is offline
Ik zou mijn verantwoordelijkheden nemen.

Wat ik overigens wel grappig vind, is dat de moeders altijd als de slachtoffers worden gezien, veel verschillende vormen van hulp krijgen, etc.

En dat de tienervaders vaak de lulletjes zijn, de schuld krijgen van alles, en zich maar moeten redden.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:55
schimmel
schimmel is offline
pff, verantwoordelijkheid en dat soort crap..
als de moeder aan de pil was wil dat zeggen dat er geen behoefte was aan een kind. als het er dan toch komt en de moeder wil dat mormel niet weg laten halen vind ik het erg krom om te zeggen dat zo'n gozer het er dan maar mee te schaften heeft
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 22:13
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik verwacht niet dat het "per ongeluk" zou gebeuren, maar mocht het gebeuren dan heeft dat natuurlijk wel een hoop gevolgen, hoe we dat aan gaan pakken daar heb ik eigenlijk niet echt een idee over, maar wat ik wel weet is dat ik mijn kindje (en mijn vriendin) zeker niet in de steek zou laten.
Oud 17-11-2004, 22:27
sicilion
sicilion is offline
der was net met jamie's fifteen amsterdam een meisje op tv die bijna 4 maanden zwanger was en het niet verteld had aan haar ex (dit ook niet van plan was). Dat vind ik toch beetje asociaal en hij gaat er zowieso via tv achterkomen...
Oud 17-11-2004, 22:53
Warsocket
Warsocket is offline
Ben het toch wel met chimera eens

als je vriendin a zegt en b doet
zit ze gewoon te liegen

+ ben je gebruikt als cheap ass sperma donor
en idd als iemand mij op zon manier naait ben ik ook weg

edit: als abortus om medische redene of iets in die geest niet gaat
dan zit het natuurlijk helemaal anders
dan zou ik miss wel bij haar blijven (ik blijf, maar grote kans op kapotlopen)
maar iig wel voor mijn kind zorgen

Laatst gewijzigd op 17-11-2004 om 22:56.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 08:36
Verwijderd
mijn vriend en ik hebben het er weleens over gehad, wat als ik zwanger raak. tuurlijk word het moeilijk en zwaar, maar we zijn er beide overeens dat we het kindje gaan houden.. hij zou absoluut niet bij mij weggaan als ik zwanger zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:53
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Rieno schreef op 15-11-2004 @ 19:41 :
als ik degene was die ervoor had gezorgd dat ze zwanger was, zou ik sowieso blijven....wat voor lame-ass gaat er dan vandoor
Same here.

Maar ik denk dat iedereen dat zegt voor het zover is. En als t eenmaal wel zover is dan bailen er toch een hele hoop...

Dus eigenlijk kunnen we niet goed oordelen omdat we t niet hebben meegemaakt.

Meeste tienermeisjes die zwanger blijken kiezen over t algemeen voor adoptie dus dan hoef je niet eens na te denken om weg te gaan.
Reageren

Regels voor berichten