Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Kruimel: hij kon er wel degelijk wat aan doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar idd, het klinkt als een excuse. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij werkt het bij autisten zo dat ze vanuit zichzelf weinig gevoel hebben voor wat wel of niet kan. Het meeste het gevoel wat ze er voor hebben, is ze aangeleerd. "Dat hoort gewoon niet." Toch geloof ik niet dat ze helemaal gewetenloos zijn. Ik denk alleen dat er vanuit hunzelf weinig uit komt. Toch merk ik bij mijn zusje bijv. (die is autistisch en zeer zwakbegaafd) dat ze toch ook wel redelijk door heeft wat wel en niet kan. Soms niet.. maar dan zijn het dingen waardoor ze een beetje raar lijkt.. dat ze bepaalde dingen zegt waarvan de meeste mensen toch denken: slecht idee. Geen moorden oid. ![]() Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat een autist, aan wie zulke dingen niet/slecht zijn aangeleerd of die er niets van begrepen heeft.. voor zo'n test als "gewetenloos" eruit komt. Nja, beetje offtopic en bovendien alleen maar een speculatie. ![]() Ontopic: Ja, dat is mogelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Gespleten Geest: je kunt geweten in deze context verstaan als 'het bewustzijn van normen en de mogelijkheid eigen gedrag daaraan te toetsen'. Zoiets. Kun je natuurlijk nog aanvullen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
'het zit in mn genen, ik kan er niks aan doen'. ![]() ![]() tsjah vanmiddag tentamen geleerd dus ik moet mn kennis wel even tentoonspreiden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En uhm.. wat maakt het uit of hij dit wel of niet heeft? Hij klinkt sowieso wel als iemand.... die mijn respect in ieder geval niet verdient. Zacht gezegd. Maar goed.. het zou kunnen ja. |
![]() |
||
Citaat:
Toen ik pas met hem verkeerde wist ik niet dat hij zo was, ik verkeer er nu een maand en twee weken ofzo mee, ben aan het nadenken om het uit te maken, maar ik durf gewoon niet ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Zeg nou zelf.. een relatie waarin je bang bent voor je partner is sowieso al niet goed. In jouw geval kan ik me helaas heel goed voorstellen dat je bang voor 'm bent en dat is nog veel minder goed! Ik zou zo snel mogelijk wegwezen en aan je ouders en vrienden en zo vragen of ze je willen helpen en evt. beschermen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat je wèl moet gaan. (!) Maar goed, sterkte in ieder geval. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
het geweten misch | 7 | 23-11-2006 23:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geweten eefjeefje | 59 | 19-07-2003 01:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedicht--> wie weet de schrijver??Een spannend spel Open_up_your_skull | 30 | 05-06-2003 17:11 | |
Psychologie |
geen geweten hebben Optima | 7 | 10-05-2003 10:52 |