Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2004, 16:02
Koen
Koen is offline
Citaat:
DioS schreef op 23-11-2004 @ 16:53 :
Niet denk ik, mun steam account is wel gedisabled zag ik net maar ach, heb al een nieuwe aangemaakt
Hopelijk bannen ze straks gewoon IP's van de server, dan is dat probleem ook weer opgelost.
Advertentie
Oud 23-11-2004, 16:35
DioS
DioS is offline
Citaat:
Koen schreef op 23-11-2004 @ 17:02 :
Hopelijk bannen ze straks gewoon IP's van de server, dan is dat probleem ook weer opgelost.
die versie van half-life 2 heb ik toch niet meer en een nieuwe account dus ze doen hun best maar
Oud 23-11-2004, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Big Boi schreef op 23-11-2004 @ 15:08 :
Precies.

Ik had 'm eerst op de aanbevolen settings staan en het draaide wel soepel maar vond het er niet zo geweldig uitzien, nu heb ik de shadow quality op laag staan, texture detail op high, model detail op medium en 2x AA en dat draait prima op de minder drukke stukken maar hij hapert als een spastisch konijn als er actie is. Het ziet er wel gruwelijk vet uit en dat op een rad 9800 pro.
Ik merk -muv héle drukke scenes- geen verschil in performance tussen 1024/768 met alles op low en 1024/768 alles op high en 2xAA.
Heb een 9800XT. Maar het ligt blijkbaar aan een fout bij het inladen van de textures in het vid geheugen. Ofzo. Komt vandaag of morgen een fix voor. Maarja, game maar ff kopen eerst voor ik weer ga spelen.

En verder werkt mijn steam account nog perfect. -gelukkig.
Oud 23-11-2004, 23:33
Jolt
Jolt is offline
Zet hem maar eens op 1280 x 960 of hoger en dan met Antistropic Filtering.

Dan is ie pas mooi.
Oud 23-11-2004, 23:53
funest
funest is offline
vette game, maar ik zit vast
ik heb net die rocketlauncher gehad en schiet dat dropship neer, nu zegt er zo'n dude dat ik in mijn buggy moet stappen en dat hij vervolgens de deur zal openen.
nu heb ik mijn buggy bij die jump laten vallen omdat ik em anders echt niet haalde. (ik heb meerdere keren vanaf het einde van dat houtenbruggetje geprobeerd, maar ik kwam er alleen overheen als ik uit mijn buggy stapte.)
hehe vertel me alsjeblieft dat er daar ergens nog zo'n buggy staat, of ben ik de lul en moet ik tussen mijn savegames gaan zoeken?
Oud 23-11-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 24-11-2004 @ 00:33 :
Zet hem maar eens op 1280 x 960 of hoger en dan met Antistropic Filtering.

Dan is ie pas mooi.
17" CRT.
Met 1024 / 2*fsaa / af zie ik al geen pixels meer dus het maakt niet uit
Oud 24-11-2004, 00:00
Verwijderd
Citaat:
funest schreef op 24-11-2004 @ 00:53 :
vette game, maar ik zit vast
ik heb net die rocketlauncher gehad en schiet dat dropship neer, nu zegt er zo'n dude dat ik in mijn buggy moet stappen en dat hij vervolgens de deur zal openen.
nu heb ik mijn buggy bij die jump laten vallen omdat ik em anders echt niet haalde. (ik heb meerdere keren vanaf het einde van dat houtenbruggetje geprobeerd, maar ik kwam er alleen overheen als ik uit mijn buggy stapte.)
hehe vertel me alsjeblieft dat er daar ergens nog zo'n buggy staat, of ben ik de lul en moet ik tussen mijn savegames gaan zoeken?
hahahaha

Ja, ik kan weinig anders zeggen dan 'je bent genaaid'.
Die jump had je wel kunnen halen, maar je moet daarvoor je nitro (shift) gebruiken....

En nu zit je dus even vast voor een scripted gedeelte. Waar je zonder die 'trigger' dus gewoon niet uit gaat komen.
Oud 24-11-2004, 01:10
DioS
DioS is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 24-11-2004 @ 01:00 :
hahahaha

Ja, ik kan weinig anders zeggen dan 'je bent genaaid'.
Die jump had je wel kunnen halen, maar je moet daarvoor je nitro (shift) gebruiken....

En nu zit je dus even vast voor een scripted gedeelte. Waar je zonder die 'trigger' dus gewoon niet uit gaat komen.
Dat was het dus, ik dacht al dat er nitro op zat maar ik dacht dat zal ik er zelf wel weerbij verzonnen hebben in mun gedachte maar toch, vandaar dat ik het ook niet haalde dus

@funest; je zou even een buggy kunnen spawnen met een cheat, wat imo niet echt cheaten is op zon manier
Oud 24-11-2004, 11:25
funest
funest is offline
ja heb die cheat al opgezocht, impuls 82, maar dat werkte niet
dat word een stuk overnieuw doen
hehe kut
Oud 24-11-2004, 11:32
DioS
DioS is offline
Citaat:
funest schreef op 24-11-2004 @ 12:25 :
ja heb die cheat al opgezocht, impuls 82, maar dat werkte niet
dat word een stuk overnieuw doen
hehe kut
je moet eerst "sv_cheats 1" typen
en daarna "impulse 82"
met die e er achter dus, denk ik
Oud 24-11-2004, 15:10
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 23-11-2004 @ 15:08 :
Precies.

Ik had 'm eerst op de aanbevolen settings staan en het draaide wel soepel maar vond het er niet zo geweldig uitzien, nu heb ik de shadow quality op laag staan, texture detail op high, model detail op medium en 2x AA en dat draait prima op de minder drukke stukken maar hij hapert als een spastisch konijn als er actie is. Het ziet er wel gruwelijk vet uit en dat op een rad 9800 pro.
Ik heb alles op het hoogste gezet op 1280x1024.
Hapert nooit.
(Radeon X800 Pro)

Laatst gewijzigd op 24-11-2004 om 15:14.
Oud 24-11-2004, 16:09
funest
funest is offline
Citaat:
DioS schreef op 24-11-2004 @ 12:32 :
je moet eerst "sv_cheats 1" typen
en daarna "impulse 82"
met die e er achter dus, denk ik
ai heb het al overnieuw gedaan, wat een hel.
maar nu ben ik lui en heb geen zin om zelf uit te zoeken wat ik met die hijskraan precies moet doen iemand?
Oud 24-11-2004, 16:32
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
funest schreef op 24-11-2004 @ 17:09 :
maar nu ben ik lui en heb geen zin om zelf uit te zoeken wat ik met die hijskraan precies moet doen iemand?
Brug?Buggy?

Kom op hey ik heb het spel niet eens, maar aan het filmpje/screenshots weet ik dat allang!.
Oud 24-11-2004, 17:01
DioS
DioS is offline
Citaat:
funest schreef op 24-11-2004 @ 17:09 :
je moet je buggy daar boven zien te krijgen
en je moet er zelf ook nog komen, er is maar 1 brug
en die hijskraan staat er natuurlijk niet voor niks dus kijk maar wat je er mee kunt
Oud 25-11-2004, 15:01
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Graphics: 9
Sound: 9
Gameplay: 8
Story: 7
Level-design: 6

+ Verhaal onduidelijk
- Lineair, erg simpel levels door komen *
- Mocht minder melodramatisch, vooral aan het einde
- Geen mitrailleur? **
- Teveel health & ammo pickups *
- Teammembers AARGH! lopen in de weg, [He: 'let me get out of your way', Me: 'good', *loopt 3 stappen*, He: 'let me get out of your way', Me: 'and keep out of it', *loopt 3 stappen*, He: 'let me get out of your way', *shoots* Me: why... WHY... WHYYYY IS FRIENDLY FIRE OFF?] Ready... aim... Fire *dood*, *hands book to teammember 'basics of rocketlaunchers'*. En de ergste... 'Don't forget to reload mr. Freeman'.

Overall: 7.5

* Wat moet ik doen? - olievaatjes schieten... - shit, strider. Die kan ik nu niet neerschieten want ik heb de ammo niet [tijdje later] een pak raketten, nu moet ik strider neerschieten.
Dat was zwaar gevecht, gelukkig ligt hier toevallig 100 punten health + armor voordat ik het moeilijk krijg.
** Wapens:
Crowbar - tja, musthave
Grav-gun - nieuw en leuk
Pistol - leuk bedacht, maar ik mis het hele gevoel van de HL-1 pistol die ik de beste ooit vond in geluid, uiterlijk en reloading animatie.
Revolver - helaas het tweede wapen op gebied nauwkeurigheid
SMG - mij best, een SMG ertussen - niet dat ze vaak grenade launchers hebben
PulseRifle (ook wel PulseSMG) - dit ding is geen rifle, het is een SMG zoals je merkt aan de onnauwkeurigheid. Er is geen situatie waar je beter af bent met de SMG dan met de pulserifle (zolang je ammo hebt), dat is fout. Het was beter geweest als SMG beter was op kort bereik en je pulse rifle op gemiddeld bereik.
Mittrailleur - afwezig
Shotgun - good good (8 ammo was beter geweest imo maar dit kan ook)
Crossbow - fantastische verbetering, voornamelijk in geloofwaardigheid
Granaat - No priming?
Rocketlauncher - Goed, maar ik wil hem ook zonder laser aim gebruiken als ik niet de hele tijd schietschijf wil zijn.
Gauss-gun - sigh... not present - en nee, de buggy telt niet
Egon - deze was zoo veel beter geweest om het laatste level mee door te komen. De enhanced gravity gun leek even leuk maar was het niet.
The Hornet Gun - In MP was deze geweldig als je iemand met goeie reflexen wilde hebben en geen RL had of kon afvuren. Niet het grootste verlies maar desalniettemin een verlies.
Trip Mine - Wapen dat tot de leukste taferelen leidde in MP *remembers trip-mine only rounds*, singleplayer heb ik er veel mee gespeeld en af en toe iets mee dood gemaakt (die grote dingen met hun twee powerweapons liepen er vaak recht op)
Satchel - Hehehehe, in SP af en toe handig (weet aantal HL2 situaties waar dat ook zo was geweest) en het ultieme wapen als je op LANs in positie zat vanwaar je andermans monitoren kon zien .
Snarks - MP weapon, in SP af en toe om hoekje gooien. Elke HL2: DM mod zou dit wapen en de 5 hierboven moeten hebben.
Feromoon-pack - Het mag gezegd worden dat deze lui veel prettiger gezelschap bleken dan de teammembers en dat ze beste leuke methoden hadden maar ik vond ze eigenlijk een beetje tegenvallen. Ik zie ze echter graag terug, aan de andere kant van een muur, een paar duizend ofzo, en dan met 16 spelers ertegen verdedigen (paar striders ertussen, snufje ant lion queen)
Oud 26-11-2004, 01:22
Da DvD
Da DvD is offline
Nice review, Rerisen Phoenix
Ik ben zelf ook niet onverdeeld positief.
Kopie'tje van mijn post op Fok! forum:

Ik ben het grotendeels met Kamphuys eens. Er zitten echt vette momenten in de game (city warfare,ravenholm,de momenten in de labs. Maar een groot deel is saai en je hebt geen idee waarom je hier eigenlijk heen moet. Het spel is te linear en er is altijd maar één manier. (ITT Far Cry, daar had je altijd meerdere echt verschillende manieren!) De graphics zijn aardig goed, physics en character models zijn geweldig. Outdoor areas zijn darentegen ronduit saai en lelijk en zijn ronduit slect ivg FarCry. Ook zijn de 'puzzels' nogal vergezocht (met die dingen die ja dan moet stapelen enzo, het zit er volgens mij vooral in om de physics the showcasen) Indoor levels zijn zeker mooi (labs zijn geweldig) maar zeker niet zo mooi als in Doom3. Voordeel is wel dat het op mijn 9600'tje gewoon goed draait met alles op high en 1024x768. (mja heb dan ook 1GB ram en Athlon64)

Mixed bag dus. Wel een goed spel maar waarom alle magazines hier gemiddeld een 9.7 aan geven, don't ask me why. Vooral omdat veel van die reviewers alleen het eerste deel van het spel spelen terwijl dat echt het zwakst is.

Let the flames begin.

Laatst gewijzigd op 26-11-2004 om 01:26.
Oud 26-11-2004, 01:31
DioS
DioS is offline
ik ben het wel met jullie eens, vind het tegenvallen

ziet er allemaal wel leuk uit maar ze hadden veel meer kunnen doen met die source engine denk ik, het spel kan me niet echt boeien
Oud 26-11-2004, 09:02
Jolt
Jolt is offline
uhm....bij far cry had je niet echt verschillende manieren, je ging gewoon lopen, of varen of rijden.

Niet echt heel verschillend het is nog altijd van a naar b gaan.
Maar far cry was bagger, die stomme monsters.
Oud 26-11-2004, 10:38
Verwijderd
Mensen zijn tegenwoordig het maken van goede singleplayerspellen echt verleerd.
Oud 26-11-2004, 11:51
Rerisen Phoenix
Laatste ding dat ik miste bij HL2: .. GIBBING!
Bij HL1 was het vaak zo mooi, je gooide granaat om hoek en daarna vlogen de lichaamsdelen naar buiten, je kill bevestigend. - Iemand rent weg voor raket maar hij komt achter hem neer en persoon gaat, in stukken, met dezelfde snelheid door. - de gevechten met de marines waren leuker dan die met combines omdat je kon MIKKEN. Bij HL2 heb je twee wapens waarmee je kan richten, de revolver en de kruisboog - belachelijk!

En wat is er mis met wapens die hard geluid maken?
HL1 glock vs. HL2 pistol
HL1 rifle vs. HL2 SMG
UT chaingun vs. Ut2kx chaingun
UT pulse gun vs. Ut2kx pulse guns
BF1942 tank rifle vs. BF-x rifles

Wapens horen nasty geluid te maken, bij HL1, UT en BF klaagden mensen over hoe geweldadig het schieten alleen al klonk. Bij nieuwere spellen niet meer - en ja ik mis het.

De laatste goede SP die ik me zo herinner is Deus Ex 1. Maar dan heb ik het eigenlijk ook meteen over beste SP game ooit (ja, boven halflife 1 terwijl ze vergelijkbare graphs hadden).
1. Deus Ex 1
2. Half-life 1
3. Unreal 1

Bovenstaand speel ik overigens nog steeds af en toe (op't moment unreal 1)
hmm... versie 1 goed, versie 2 slechter... tsss.
Oud 26-11-2004, 12:29
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
Jolt schreef op 26-11-2004 @ 10:02 :
uhm....bij far cry had je niet echt verschillende manieren, je ging gewoon lopen, of varen of rijden.

Niet echt heel verschillend het is nog altijd van a naar b gaan.
Maar far cry was bagger, die stomme monsters.
Tja, ik weet dat jij iets tegen Far Cry hebt..

Maar het is gewoon echt realistisch. Je kunt snipen, guns-blazing, sneaken, of enorm omlopen en dat allemaal op verschillende manieren en naar eigen keuze, vliegen, varen, lopen, zwemmen, rijden..
Die monsters, ik kan me voorstellen dat je dat minder vond.. ik vond ze persoonlijk doodeng (vergelijkbaar met AvP) omdat ze echt dodelijk waren (en er vrij eng uitzagen). Die grote kolossen waren trouwens echt lomp, die waren nog makkelijker dan zo'n kleine, en rechtstreeks gejat uit Quake/RtCW
Nog een minpuntje, de jungle had wat levender en interactiever gekunt...
Oud 26-11-2004, 15:07
DioS
DioS is offline
Citaat:
DioS schreef op 23-11-2004 @ 16:53 :
Niet denk ik, mun steam account is wel gedisabled zag ik net maar ach, heb al een nieuwe aangemaakt
lol, probleem is dat mun hl1+cs key op die disabled account staat dus valve heeft er nou wel voor gezorgt dat ik geen cs meer kan spelen
tenzij ze mun account weggooien ooit, weet iemand dat toevallig of ze een account weg gooien als hij voor een bepaalde tijd niet word gebruikt?

zal wel niet, die disabled ones zullen ze wel der in laten staan, doen ze goed
Oud 26-11-2004, 16:42
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Da DvD schreef op 26-11-2004 @ 13:29 :
Tja, ik weet dat jij iets tegen Far Cry hebt..

Maar het is gewoon echt realistisch. Je kunt snipen, guns-blazing, sneaken, of enorm omlopen en dat allemaal op verschillende manieren en naar eigen keuze, vliegen, varen, lopen, zwemmen, rijden..
Die monsters, ik kan me voorstellen dat je dat minder vond.. ik vond ze persoonlijk doodeng (vergelijkbaar met AvP) omdat ze echt dodelijk waren (en er vrij eng uitzagen). Die grote kolossen waren trouwens echt lomp, die waren nog makkelijker dan zo'n kleine, en rechtstreeks gejat uit Quake/RtCW
Nog een minpuntje, de jungle had wat levender en interactiever gekunt...
Laten we het zo zeggen, niet mijn game
Maar Unreal TOurnament, owde alle Unreals/Tournaments bij elkaar.

UT 1 was de bomb.

Maar jah, ga Hl 2 dadelijk maar een spelen. Kan ik ook mee praten met de grote jongens
Oud 28-11-2004, 10:29
Verwijderd
En nu heb ik Half-Life 2 uitgespeeld.

Ik ben een beetje teleurgesteld over de lengte van het spel. Het is best snel uitgespeeld.
Oud 28-11-2004, 12:39
Jolt
Jolt is offline
Ik zit nu net in City 17. Nu wordt het pas mooi. Sommige dingen waren echt te lelijk. Had me er meer van voorgesteld.
Oud 28-11-2004, 13:00
Verwijderd
Eigenlijk vind ik de graphics niet zoveel beter dan die van HL1.

Bovendien waren die omgevingen ook veel vetter. Blij dat ik geen 50 euro voor dit spel heb neergeteld. Dan had ik me best pwned gevoeld.
Oud 28-11-2004, 14:01
Rerisen Phoenix
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 14:00 :
Eigenlijk vind ik de graphics niet zoveel beter dan die van HL1.

Bovendien waren die omgevingen ook veel vetter. Blij dat ik geen 50 euro voor dit spel heb neergeteld. Dan had ik me best pwned gevoeld.
HL graphics, en ook Unreal-1-engine graphics hebben nog steeds wat, maar ik denk dat de feel er ook iets mee te maken heeft. Unreal, UT en halflife hadden geweldige gameplay en feel en dat koppel je vaak aan de graphics en engine die er zo goed bij pasten.

De graphics van HL2 waardeer ik zeker maar ze voelen minder goed omdat HL2 gewoon een slechter spel is dan HL1 en unreal.

Ik heb er €49.95 voor neergeteld en ik voel me nog steeds pwned - Ik had voor WoW moeten gaan... wat ik nu misschien nog steeds ga doen - maar wie weet komt er een goede Mod...
Valve is gewoon naaibedrijf geworden, ze kondigen HL3 aan voor HL2 gereleased is en maken HL 2 kort en zonder echte multiplayer, ze bieden 3 packages aan, bij goedkope package krijg je geen day of defeat (als je het volledige silver package koopt krijg je het 'erbij')

Epic Megagames (of waar het ook naar hernoemd is) onthield zich van deze praktijken tot UT2003 en zijn een klein beetje begonnen met UT2004. Blizzard is vind ik nu de beste. Ze maken een erg goed spel (Warcraft II, starcraft, Warcraft III, Diablo), deze spellen zijn helemaal af met een acceptabele singleplayer en fenomenale multiplayer (net zoals halflife 1) en later releasen ze een expansion die echt toevoegt en waarvan je niet zegt 'dit had bij de eerste versie moeten zitten'.
Dat is (nu nog) een reden om voor WoW te gaan, van Blizzard verwacht ik niet dat ze me naaien...
Oud 28-11-2004, 14:05
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 28-11-2004 @ 15:01 :
Dat is (nu nog) een reden om voor WoW te gaan, van Blizzard verwacht ik niet dat ze me naaien...
Ik heb geen bronnen oid. maar ik kan me herinneren ooit is gelezen te hebben dat ze WoW eigenlijk veel later wilden releasen omdat het nu nog niet goed af was, maar ze het nu al gaan doen vanwege financieele problemen?

Starcraft: Ghost is geloof ik ook een probleemkindje geworden als ik me goed herinner.

Ik ben sowieso bang dat ook blizzard op een gegeven moment gewoon achteruit zal gaan; ik denk dat ze hun top wel bereikt hebben.
Oud 28-11-2004, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 28-11-2004 @ 15:01 :
HL graphics, en ook Unreal-1-engine graphics hebben nog steeds wat, maar ik denk dat de feel er ook iets mee te maken heeft. Unreal, UT en halflife hadden geweldige gameplay en feel en dat koppel je vaak aan de graphics en engine die er zo goed bij pasten.

(...)
De graphics van Unreal waren voor die tijd ook ontzettend goed, daar valt niet over te twisten. Met name de manier waarop gekleurde lichtbronnen waren verwerkt was gewoon subliem. En ook de muziek was echt geweldig. Ik vind het nog steeds de beste singleplayer FPS aller tijden, maar Half-Life volgt op korte afstand.

Ik krijg steeds meer de indruk dat gamemakers tegenwoordig gewoon vergeten zijn hoe een goed singleplayerspel moet zijn. Je zag het bij Far Cry, je zag het bij Doom 3, je zag het bij nog veel meer spellen: máánden vantevoren gilt iedereen als een debiel over systeemeisen, DirectX-ondersteuning, bla bla, noem maar op. Er zijn figuren die een complete PC samenstellen alléén met het oog op HL2. Dan koop je het spel, je speelt het in een weekje uit en wat heb je dan?

Ik speel het echt niet met plezier nogmaals uit, terwijl ik Unreal nog steeds keer na keer kan spelen. Het is gewoon geweldig om naar te kijken en naar te luisteren. HL2 is gewoon na een maandje alweer vergeten. Stom spel.
Oud 28-11-2004, 14:49
actionhank
actionhank is offline
Ik vind HL2 dus echt wel vele mallen toffer dan HL1. Deel 1 was geniaal 6 jaar geleden en ik heb er mooie herinneringen aan, maar ik snap echt niet dat mensen 1 zó veel beter kunnen vinden dan 2. Volgens mij komt het meer door nostalgie.

Als ik bijvoorbeeld lees dat mensen het verhaal in deel 1 beter vonden dan deel 2 denk ik: nee. Het verhaal in HL1 was ook gewoon 'ieks er gaat iets mis red jezelf & nog wat andere mensen'.

En over de lengte van de spellen: ik kan echt binnen een paar uur HL1 uitspelen hoor. Ik krijg echt de indruk dat het nu hip is om HL2 af te kraken omdat het zo'n gehyped spel is.

Laatst gewijzigd op 28-11-2004 om 14:51.
Oud 28-11-2004, 14:52
Rerisen Phoenix
Unreal x2 - tot voor HL2 bezig met derde poging, ik ga er verder mee zodra ik die toets veiligheid gemaakt
Halflife x3 - halflife 2 heeft me echt gemotiveerd eens een keer voor 4e poging te gaan.
Deus Ex x2

Halflife 2 x1 - verdere keren uitspelen kan ik beter in bovenstaand steken vrees ik.

Het gevoel van het killen van twee skaarj 'Gotcha BITCH!' ben ik bij HL 2 niet tegengekomen. Verhaal en speelduur HL1 ook niet bij HL2.
Oud 28-11-2004, 15:06
Rerisen Phoenix
€49.95 is een zware bekeuring voor een slecht spel kopen, je houdt erg graag de schijn op dat het goed is voor je gemoedensrust. Mijn vorige fout was Black and White.

Citaat:
actionhank schreef op 28-11-2004 @ 15:49 :
1. Ik vind HL2 dus echt wel vele mallen toffer dan HL1.
2 Deel 1 was geniaal 6 jaar geleden en ik heb er mooie herinneringen aan, maar ik snap echt niet dat mensen 1 zó veel beter kunnen vinden dan 2.
3. Volgens mij komt het meer door nostalgie.
4. Als ik bijvoorbeeld lees dat mensen het verhaal in deel 1 beter vonden dan deel 2 denk ik: nee. Het verhaal in HL1 was ook gewoon 'ieks er gaat iets mis red jezelf & nog wat andere mensen'.
5. En over de lengte van de spellen: ik kan echt binnen een paar uur HL1 uitspelen hoor.
6. Ik krijg echt de indruk dat het nu hip is om HL2 af te kraken omdat het zo'n gehyped spel is.
1. Dat kan natuurlijk, de ene geeft meer om dit dan de ander, de dingen die jij meer waardeert komen beter terug in HL 2 dan in HL 1, bij mij en anderen die het slecht of slechter dan HL 1 vinden ligt dat anders.
2. Het is nog steeds geniaal, graphics vallen tegen maar ik vind HL 1 beter.
3. Dat is niet het geval als mensen dat zeggen nadat ze HL 1 na uitspelen HL 2 hebben gespeeld.
4. Ten eerste, feit is dat mensen verhaal HL 1 beter vonden dan van HL 2... dus wat jij zei is oorzaak. Verder... bij HL 1 voelde je je betrokken en je begreep beter wat je deed, misschien heeft HL2 wel geweldig verhaal maar is dat niet te vatten zonder het 'da story' dossier in een kast bij Valve.
5. Maar speelde je het de eerste keer zo snel uit?
6. Ik hoor meer mensen schreeuwen dat het top is, maar het spel is ook gewoon best teleurstellend. Ook weer niet helemaal kut.
Oud 28-11-2004, 17:07
pOiSoN_666
pOiSoN_666 is offline
HL2 is gewoon zalig door de nieuwe engine en de prachtige graphics,

maar als je HL1 met deze graphics zou releasen en HL2 ook tegelijkertijd dan zal HL1 toch wel hogere ratings halen omdat het verhaal origineel is, met HL2 weet je ongeveer al wat er allemaal gebeurd.

ook is de gameplay ook volledig anders vindt ik in hl1 en hl2.

maar toch zijn het allebei fantastische spellen, ik vind ze allebei evenveel waard, ook al heb ik echt lang gewacht oop hl2(het zou een jaar geleden al gerleased worden...of was dat 2 jaar geleden?)

alleen vond ik CS hatelijk, iedereen speelde het, het heeft niks met half lif zelf te maken, en het is pure uitmelkerij van een fantastisch spel

yo

Laatst gewijzigd op 28-11-2004 om 17:09.
Oud 28-11-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 15:38 :Er zijn figuren die een complete PC samenstellen alléén met het oog op HL2. Dan koop je het spel, je speelt het in een weekje uit en wat heb je dan?
ik speel zoiets in anderhalve dag uit, het stelt niet zoveel voor.
Oud 28-11-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 28-11-2004 @ 20:01 :
ik speel zoiets in anderhalve dag uit, het stelt niet zoveel voor.
bisbis, dat is natuurlijk wat je zocht. Een week zegt net zoveel als anderhalve dag. Ligt er maar net aan hoeveel uur je op een dag er aan besteedt en op welke moeilijkheidsgraad het speelt. Maar ben het met je eens dat het niet zoveel voor stelt, wat betreft de moeilijkheidsgraad.
Oud 28-11-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
pOiSoN_666 schreef op 28-11-2004 @ 18:07 :

alleen vond ik CS hatelijk, iedereen speelde het, het heeft niks met half lif zelf te maken, en het is pure uitmelkerij van een fantastisch spel
Hoe kan het uitmelken zijn als CS gratis is?
Oud 28-11-2004, 22:58
Verwijderd
de vraag is eerder hoe een mod uberhaupt uitmelkerij kan zijn
Oud 28-11-2004, 23:46
Verwijderd
Citaat:
StayBeautiful schreef op 28-11-2004 @ 23:58 :
de vraag is eerder hoe een mod uberhaupt uitmelkerij kan zijn
Zeker als het "heel anders" is dan half life?

Bovendien heb je het wel over het meeste gespeelde online spel.
Oud 29-11-2004, 05:47
Verwijderd
Citaat:
Wes schreef op 28-11-2004 @ 22:24 :
bisbis, dat is natuurlijk wat je zocht. Een week zegt net zoveel als anderhalve dag. Ligt er maar net aan hoeveel uur je op een dag er aan besteedt en op welke moeilijkheidsgraad het speelt. Maar ben het met je eens dat het niet zoveel voor stelt, wat betreft de moeilijkheidsgraad.
Op Hard natuurlijk. Het is binnen 12 uren uit te spelen.

voor de wat meer gevorderde speler uiteraard
Oud 29-11-2004, 08:27
Verwijderd
ik herinner me nog zo'n filmpje ooit hier gepost van iemand die half life 1 in een half uur (?) uitspeelde...
Oud 29-11-2004, 14:59
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 29-11-2004 @ 09:27 :
ik herinner me nog zo'n filmpje ooit hier gepost van iemand die half life 1 in een half uur (?) uitspeelde...
Half uur met dingen er tussen uit geknipt jah.

Half Life 1 is never en te nooit in 1 half uur uit te spelen, alleen al door de loading dingentjes
Oud 29-11-2004, 19:39
Odin
Odin is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-11-2004 @ 15:59 :
Half uur met dingen er tussen uit geknipt jah.

Half Life 1 is never en te nooit in 1 half uur uit te spelen, alleen al door de loading dingentjes
Ik heb wel een filmpje gezien waar iemand in 45 minuten hl1 uitspeelde. Hij deed dit door hele handige truukjes zodat hij hele levels kon overslaan.

Edit: Hier is de link

http://www.archive.org/download/Half...fLife_4545.avi
Oud 29-11-2004, 20:58
Verwijderd
ja dat met die tripmines
Oud 29-11-2004, 21:56
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Foegel schreef op 29-11-2004 @ 20:39 :
Ik heb wel een filmpje gezien waar iemand in 45 minuten hl1 uitspeelde. Hij deed dit door hele handige truukjes zodat hij hele levels kon overslaan.

Edit: Hier is de link

http://www.archive.org/download/Half...fLife_4545.avi
OMFG!
Oud 29-11-2004, 22:30
Jolt
Jolt is offline
Zo Half Life 2 ook uitgespeeld

Spoiler

btw in dat filmpje klopt sommige dingen niet, hij had ineens ammo voor de shotgun, daarna niet meer, etc.
Stukken tussenuit geknipt, of hij is helemaal maf en heeft een of andere map hack of zo.

Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 23:18.
Oud 30-11-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 29-11-2004 @ 23:30 :
Zo Half Life 2 ook uitgespeeld

Spoiler

btw in dat filmpje klopt sommige dingen niet, hij had ineens ammo voor de shotgun, daarna niet meer, etc.
Stukken tussenuit geknipt, of hij is helemaal maf en heeft een of andere map hack of zo.
mwa, ik denk dat hij dit niet in 1 keer heeft gedaan, hij heeft gewoon bepaalde levels een paar keer moeten doen voordat hij echt de snelste tijd had, vervolgens alle snelle takes aan elkaar plakken en voila.
Oud 30-11-2004, 15:49
Verwijderd
M.a.w. wat een los0r, get a life
Oud 30-11-2004, 15:50
Jolt
Jolt is offline
Die gozer van quake 1 is veel beter. Die doet het tenmiste in een keer.

Naja je moet er maar zin in hebben
Oud 30-11-2004, 15:56
Verwijderd
Geef mij maar dat filmpje van die gast die Mario 3 op de NES in 20 minuten uitspeelt, nooit doodgaat en aan het eind 99 levens heeft
Oud 30-11-2004, 15:58
Verwijderd
Als ik die auto net heb, wil ik over de brug springen. Maar hij haalt het gewoon telkens niet
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten