|
|
Bekijk resultaten poll: Geef jij bloed? | |||
Ja, bloed |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 13.07% |
Ja, plasma |
2 | 1.31% |
Nee, maar ik wil wel (als ik 18 ben) |
56 | 36.60% |
Nee, ben bang voor bloed/naalden |
34 | 22.22% |
Nee, want... |
41 | 26.80% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dan moet je ook echt naar de donorarts en die kijkt naar de ijzerwaarden in je bloed door een prikje in je vinger te geven,neemt je bloeddruk op en verder vragen ze nog wat dingen aan je. owja en je moet ook een formulier invullen met soms zeer persoonlijke vragen(of drugs spuit enzo) en als laatste nemen ze wat buisjes bloed af. maar eigenlijk moet je altijd zo n formulier invullen en nemen ze altijd ook een paar buisjes bloed af. owja en bij de 1e keer bepalen ze je bloedgroep. bij elke bloedgift wordt je gekeurd alleen de 1e keer nemen ze wat meer tijd voor je.
||
Citaat:
ze prikken ook goed bij de bloedbank waar ik kom. en het is ook snel weer klaar. ze controleren je gezondheid voor je bloed mag geven. kijken naar het ijzergehalte in je loed en je bloeddruk. omdat m n bloeddruk bij mij niet hoog was bij de 1e keer geven maar ook niet te laag hielden ze mij goed in de gaten. mocht mijn ogen ook niet dichtdoen en ze kwamen regelmatig langs om te vragen hoe het ging. als je rustig aandoet en naar je lichaam luisterd dan hoef je niet flauw te vallen. ze kunnen zelfs die stoel waarop je ligt/zit lekker naar achter doen zodat je een beetje kan liggen. als jij naar de bloedbank gaat als je je goed voelt en goed gegeten en gedronken hebt zal het toch wel moeten lukken ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() En tja een naald doet altijd pijn, maar niet zo erg dat je het uitschreeuwt van de pijn.. tis 1 seconde even pijn en that's it. Kiespijn/ongesteld zijn is erger ![]() En zoals Souris al zei, ze controleren van te voren alles dus als er iets niet in orde is zeggen ze dat, en mag je geen bloed geven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() bedankt ik denk dat ik opzich nu wel weer rond de 8 zit, laatste keer was het 7.6 ofzo Maar bij mij gaat het flauwvallen niet zozeer om het zien van bloed, of de pijn, maar meer om de spanning ofzo. Ik word altijd al vreselijk duizelig als ik op weg ben naar de dokter, zelfs al gaat ie geen bloed laat prikken (vorige keer hoefde het niet omdat ik het echt niet wilde ![]() met zo'n band om een bovenarm, is dat bloeddruk meten?, daar kan ik al niet tegen echt heel stom ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2x gemeten maar hij bleef laag en omdat ze geen risico`s nemen hebben ze me weer naar huis gestuurd. erg jammer,maarja soms heb je dat
||
Citaat:
*is de mensen die bloed afgeven dankbaar* ![]() |
![]() |
||
Nee want:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, pijn is subjectief he. Ik vond het aardig pijn doen, kan ook aan m'n aders liggen. Sowieso is m'n huid e.d. erg gevoelig. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Enne niet zo aanstellen he ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ben je donor? drukknoopje | 321 | 12-03-2008 12:46 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Geef je mening over deze tekst lestat080 | 31 | 29-03-2004 16:23 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Psychologie |
Gedichtje over mijn oom: PEDO! HelpMePlease | 111 | 27-06-2002 10:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
Leven van bloed en melk! Gleipnur | 17 | 14-02-2002 18:47 |