Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ze hoort je privacy te respecteren. Als TS niet wil dat moeder-lief het leest, dan moet moeder-lief ervan af blijven. Simple as that. |
![]() |
||
Citaat:
Nou, ik zou er ook zo'n ophef over maken als ik een dagboek had gehad en m'n moeder zou daar in gelezen hebben. Ik zou haar ook het eerstkomende jaar niet meer aankijken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar voor anderen is het echt wel heel belangrijk dat ze sommige dingen voor hun ouders verborgen kunnen houden. |
![]() |
||
Citaat:
En wegklikken werkt met haar amper hoor, het heeft veel meer effect om de monitor uit te zetten, want anders kijk dat mens gewoon in de taakbalk "zo, je bent met ... aan het chatten", en zelfs nog blijft ze vragen stellen, niet normaal ![]() Zo'n gedoe schept natuurlijk geen vertrouwen, als ze per sé alles wilt weten, dat is toch logisch. Overigens ga ik me niet elke keer afmelden dat ik vijf minuten weg was, maar je kan vast raden wat ze dan deed? Juist: venstertjes gaan lezen ![]()
||
Citaat:
Ik zou er niet zo'n punt van maken, ze weet nu toch alles al dus zie het als een goed moment om vanaf nu een open te zijn met je moeder. Wat is het nut van al die dingen verzwijgen en voor je houden? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Er zijn altijd dingen die niet de moeite waard zijn te bespreken, of niet passen binnen het kader "moeder-dochter gesprekken". Het idee van een dagboek is dat je het dan toch van je af kan zetten. blablabla...
Wat ik bedoel is: Je zet elke dag je diepste gedachten op papier. Of ze belangrijk zijn of niet, het zijn jou gedachten. En of het kwaad kan of niet het is gewoon niet de bedoeling dat iemand anders je dagboek leest. Punt 2: Een slot is niet bedoeld om iets op slot te houden; Als je het echt wilt krijg je alles open. Een slot is meer een stille waarschuwing: "Dit is niet voor jou ogen bedoeld." Dus als dat slot een keer open is, betekent dat niet dat je het dan opeens wel mag lezen. Dus in het vervolg helemaal geen openheid met je moeder, nee, een nieuw boek met een nieuw slot. Zeg haar maar gewoon dat je weet dat ze je dagboek heeft gelezen, dat je een nieuwe hebt, en dat het voor haar gewoon duidelijk mag zijn dat ze er niet in mag lezen. Punt.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien, natuurlijk vertel je niet alles aan je ouders. Je moet zelf bepalen wat je wel en niet vertelt. Goed toch?
|
over het punt dat je er niet meer in durft te schrijven is een prachtig liedje geschreven van Kinderen voor Kinderen (ik moest er meteen aan denken). Verder heb ik geen nuttige reactie.
TWEEDE DAGBOEK M'n ouwe dagboek daar mag iedereen in lezen M'n moeder en m'n vader en desnoods m'n zus En ook al zeggen ze van niet, dat dóén ze dus Maar van dat lezen heb ik voortaan niks te vrezen Want al die dingen die ik aan geen mens vertellen wil of kan Die schrijf ik in m'n tweede dagboek en daar weten zij niks van Dus mogen ze wat mij betreft nieuwsgierig wezen M'n oude dagboek daar mag iedereen in lezen Nu een maand geleden kreeg ik in de gaten Dat m'n moeder stiekum in m'n dagboek las En daar ook nog met m'n vader over praatte Nou, je snapt wel dat ik reuze nijdig was Maar toen ik ze vroeg waarom ze dat nou deden Hebben ze dat allebei gewoon ontkend En wat móét je dan, al ben je ontevreden? Kind'ren trekken altijd aan het kortste end Dus toen heb ik maar een winkel opgezocht En een tweede dagboek voor mezelf gekocht Haar ouwe dagboek daar mag iedereen in lezen D'r moeder en d'r vader en desnoods d'r zus En ook al zeggen ze van niet, dat dóén ze dus Maar van dat lezen heeft ze voortaan niks te vrezen Want al die dingen die ik aan geen mens vertellen wil of kan Die schrijf ik in m'n tweede dagboek en daar weten zij niks van Dus mogen ze wat haar betreft nieuwsgierig wezen Haar oude dagboek daar mag iedereen in lezen En ik blijf wel in m'n ouwe dagboek schrijven Om daar zomaar mee te stoppen, dat is raar Maar alleen nog om de tijd wat te verdrijven Dingen die een beetje gek zijn of niet waar En nu zie ik soms m'n moeder naar me kijken Met zo'n blik van 'Gaat het echt wel goed met jou?' Maar ze durft natuurlijk niks te laten blijken Omdat zij daarmee zichzelf verraden zou En wat ècht geheim moet zijn voor iedereen Heb ik eindelijk weer voor mezelf alleen Haar ouwe dagboek daar mag iedereen in lezen D'r moeder en d'r vader en desnoods d'r zus En ook al zeggen ze van niet, dat dóén ze dus Maar van dat lezen heeft ze voortaan niks te vrezen Want al die dingen die ik aan geen mens vertellen wil of kan Die schrijf ik in m'n tweede dagboek en daar weten zij niks van Dus mogen ze wat haar betreft nieuwsgierig wezen Haar oude dagboek daar mag iedereen in lezen
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het Dagboek Van Anne Frank blijkt literair bedrog. Folkmann | 24 | 17-07-2005 22:50 | |
Verhalen & Gedichten |
[dagboek] het dagboek van een junkie (kort) CyWu | 42 | 19-01-2005 15:05 | |
Psychologie |
Het Grote Dagboeken Topic Miracle | 60 | 19-06-2004 18:07 | |
De Kantine |
dagboeken en andere privacygevoelige zaken stout! | 21 | 19-11-2002 20:15 | |
De Kantine |
Dagboek vol seksuele ervaringen Utrechtse studentes online. kHebTrekInWatLekkers | 68 | 18-11-2002 16:09 | |
Psychologie |
In een dagboek schrijven... wat voor nut/doel heeft 't voor jou? Signy | 60 | 29-10-2002 19:32 |