Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik maak altijd een soort van lief *hm* geluidjes als ik mijn vriend omhels, maargoed
![]() Ik heb wel eens de nijging om midden in een zin te stoppen met praten, dan ben ik even stil en zeg ik laat maar als ik het gevoel heb dat niemand het interesseerd. Daarna begin ik net zo snel weer over iets anders alsof ik iets beters probeer ![]() En als ik me verveel als ik ergens zit krijg ik de nijging dingen kapot te gaan maken, bierviltjes enzow.
|
Ps: Ik ken een jongen met echt zoooooo'n onwijs irritante tic's
Als hij je begroet doet hij dat met een buiging en zijn handen tegen elkaar alsof hij een Jedi is ofzow. (noem hem daarom ook Remi wen kewenie..... van obi wan kenobie..... laatmaar.) Verder moet hij overal maar dan ook echt overal een mening over hebben. Al begin je over tampons heefd hij er nog een mening over, en dan kan hij er uuuren over door praten om je maar te overtuigen, erg irritant.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik had ooit een meisje in de klas die steeds d'r lip en neus tegerlijkertijd op trok en d'r dan zo'n snuif geluidje bij maakte. Dat zag d'r echt belachelijk uit. (en dan te bedenken dat ze het bewust deed, vond e stoer ofzow)
|
ik heb zo'n tic dat ik in elke spiegel moet kijken die ik voorbei loop, ff kijkuh of het allemaal wel goed zit enzo. heel irritant dus!!
als ik nix te doen heb ga ik mijn ring af en om doen ![]() als ik nix meer weet te zegguh dan zeg ik altijd: ach ja....... ![]() als ik nix te doen heb ga ik (als ik nagellak op da moment op heb) mijn nagellak eraf krabben of ik krab randjes van mijn nagel eraf ![]() als ik boos word steek ik mijn middelvinger de laatste tijd automatisch op ![]() als ik iemand uit lach steek ik mijn tong uit ![]() |
![]() |
|
Als ik er zo over na ga denken heb ik ook wel een aantal tic's:
-als ik ga slapen leg ik altijd de stukken deken die niet 'in' m'n bed liggen in m'n bed. -als ik zenuwachtig ben ga ik heeeeel snel met m'n been zitten wiebelen. -ik heb aan m'n linkerduim een duimring en die verschuif ik dan met m'n linker wijsvinger als ik me verveel of als ik zenuwachtig ben. -ik zit in m'n dreads te draaien als ik met iemand sta te praten. -als ik bijv. op een terrasje zit met vrienden en er komen mensen voorbij dan kijk ik wat diegene aan heeft en wat ik wel en niet leuk vind en hoe ze er met die kledingstukken leuker uit had kunnen zien (dat is echt m'n vaagste tic ![]() Dat waren ze volgens mij wel een beetje ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en dat ik gelijke stappen moet nemen, of als mijn voet over een hogere steen gaat moet mijn andere voet dat ook zodat me gevoel weer gelijk is, in evenwicht. tja er bestaat ook gilde 'd latourett (of hoe je het ook schrijft) maar dat is meestal extreem of extremer..hoop ik ![]() |
![]() |
|
ow ik weet er nog een hoewel het nie echt een tic ofzow is maar gewoon iets wat ik vaak doe... als ik op een stoel zit dan heb ik vaak mn rechtervoet uhm schuin dus dat je onderkant naar links wijst snappie en dan mn linkervoet daarboven op
![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Tic 1: Ik heb soms ook dat ik moeite heb met mensen recht aankijken, maar alleen als ik er echt bij nadenk. Dus als ik onbewust een gesprekje voer met iemand heb ik nergens last van.
Tic 2: Ik zeg tegen m'n vriend altijd: Sweet dreams als ik em niet meer spreek voordat ie gaat slapen. (Dus als ie bijv. 's avonds hier is, en hij gaat naar huis) Anders slaap ik zelf echt niet rustig... ![]() Tic 3: Als ik 's avonds ga slapen, en ik moet m'n wekker zetten, druk ik altijd een paar keer achter elkaar op alarm on, dan weer off, dan weer on, etc. Anders ben ik bang dat m'n wekker niet afloopt... Tic 4:Als ik op de fiets zit, en er staan paaltjes langs de weg met een regelmatige afstand er telkens tussen, moet ik altijd met 1 van de 2 trappers beneden zijn op de lijn van zown paaltje. (nog begrijpbaar?) Tic 5: Ik heb ook net zoiets als wat Thutsui zei, over die ritmes. Dat bijvoorbeeld als ik in de auto zit, dat lantaarnpalen vanuit mijn zichtpunt in het ritme van een liedje op de autoradio op hetzelfde punt als bijv. een vlekje op het raam zitten... Ja ik weet het, het is allemaal heel achterlijk. En dat van die duimring dat doe ik ook ![]() Dat was het wel...
||
![]() |
Citaat:
en geloof me, you don't know it , so SHUT UP.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik moet OVERAL AAN PULKEN gelukkig niet aan m'n vingers en nagels want dat doet pijn (mietje he), eh consant regels voro mezelf maken of wedstrijdjes met mezelf houden, bijv kijken of je tot daar (alsk aan het lopen ben) me adem in kan houden vet irritant, of bij een film als die gast ze adem in houdt doe ik het automatisch ook
![]() En in huis trek ik altijd aan t touwtje van het licht in de badkamer als ik naar binnen of naar buiten ga, of het licht nou aan staat of uit, ook in me kamer. Als bij iemand iets fout zit bij kleding moet ik het altijd corrigeren (bijv dubbelgevouwd kraagje ofzo) Mensen die ik goed ken kan ik makkelijk in de ogen krijken maar mensen neit die ik net leer kennen of leuk vind ofzo dan krijg ik best wel kriebels en ga ik stotteren (weten jullie dat ook weer ![]() volgens mij kuch ik ook altijd voor ik bel oh ja ik heb ook best wel een opruim tic, als ik ergens te veel troep vind wil ik het altijd opruimen ![]() ![]() dr is volgens mij wel meer maar da weet ik nou zo ff nie |
![]() |
|
![]() |
Ik ben volgens mij juist zo'n type die mensen in de ogen moet kijken, k ga altijd blikken vangen, ik kan er niet tegen als iemand me niet aankijkt tijdens een gesprek.
![]() Verder m'n haar achter m'n oor doen als ik verlgen ben, of naar m'n nagels kijken.
|
![]() |
1 ik kan mensen ook niet in de ogen aankijken
2 als ik op straat loop en ik heb een liedje in me hoofd heb ik meestal dat op een bepaalde noot van dat liedje ook m'n rechter of linkervoet op de grond moet zetten, en dat leverd vaak wat rare situaties op, sta ik midden op straat met een been midden in de lucht enzo... 3 had ik vroeger met het getal 3, ik moest als ik de trap afliep "1, 2, 3, 1, 2, 3, 1, 2, 3' in m'n hoofd opzeggen nu heb ik dat met verschilende getallen 4als ik me rechterbeen aanraak ofzo moet ik de linkerbeen ook aanraken 5 als ik moe ben ga ik met m'n ogen knijpen, en soms komen dan oude tics naar boven, me hoofd achterover gooien en dan m'n nekspieren aanspannen, ennuh...m'n neus omhoog halen en met me vinger weer naar beneden duwen 6 met m'n voet of m'n tenen bewegen als ik ergens zit, dat heeft me moeder ook en m'n 2 zussen, het is dus heel druk als we allemaal in een kamer zitten ![]() 7 en kleine verschillende dingetjes, dwangneurosetjes, van die deur móet dicht, dat bladje móet verkreukeld worden, ik móet de plank 3x aanraken, 1x slikken als ik ga bellen,die schoen anders neerzetten...etc etc nu valt het wel mee, heb het vroeger wel erg druk gehad met al die dingen, ik heb nu alleen echt last van nummer 2... ![]()
|
![]() |
als ik een paar sec niks zeg maak ik altijd zon hmmhmm geluidje,en een soorthuppelstap.. ewmmmmmm
ik zeg vaak van: ja doran dat zeg je weer goed, lekker bezig doran, ik praat dus best wel tegen mezelf enzo.. ewm mjah ff denken ![]()
|
Als ik met iemand praat, ga ik (vaak) aan m'n oorbellen zitten. vroeger dee ik het licht knopje 3x aan en uit voor ik hem echt uit deed
![]() verder merk ik van veel mensen (ik doe het zelf niet) dat ze met hun vingers gaan knakken, zonder dat ze het doorhebben
|
ohw ja, heel vaak ga ik dingen tellen. bijvoorbeeld als ik op een trap loop, ga ik de treden tellen, of als ik een rij met bomen zie ofzo. vroeger probeerde ik ook altijd de lantarenpalen te tellen langs de snelweg.
|
Verwijderd
|
ghe, ik zit nou volgens mij opgezadeld met een een stuk of tien tics die ik voor het doorlezen van dit topic niet had
![]() goed, wat voor tics heb ik.. ik kijk in elk geval elke avond of het alarm van de wekker wel aanstaat. verder praat ik altijd tegen mn kat, maar dat is niet echt een tic.. ik moet mn kat wel altijd 'gesproken' hebben voor ik naar school ga, anders voel ik me ongemakkelijk. owja, als ik ergens loop waar tegels zijn dan mag ik van mezelf nooit op een lijntje tussen twee tegels in stappen. verder, hmz.. oja, ik bijt altijd op mn onderlip als ik nadenk of als ik tegen iemand praat, dat kan ook heel irritant zijn. *denkt* ik heb niet echt veel tics eigenlijk.. ik ken wel iemand met een tong-uitsteek-tic heeft, bij elk grappigs wat ie zegt steekt ie dan zn tong uit.. net deze smilie > ![]() ![]() |
![]() |
|
haha, nu ik dit topic lees kom ik er achter dat ik eigenlijk ook wel een paar tics heb
Als ik in de auto zit met paaltjes langs de weg, 'spring'ik met mn hoofd over die paaltjes heen, maar dan wel precies in het midden (zit ik dus de hele tijd te knikken in de auto ![]() Als ik naast iemand loop, moet ik soms in dezelfde maat lopen als diegene ![]() We hadden een keer met biologie een hoofdstuk waar een stukje instond over in-en uitademen, toen ging ik dat telkens controleren enzo, hoe ik nou uitademde. En als je daar bij na gaat denken ga je heel vaag ademhalen Toen ik jonger was had ik dat ook altijd met iemand aankijken. Heel vaak wegkijken en ik kreeg ook tranen in mn ogen. krijg je weer zo'n opmerking 'Moet je huilen?' Toen beeldde ik mezelf ook in dat ik verlegen was ![]() ![]() ![]()
|
ghe
altijd als je loopt op de stoep je voeten in het midden van de banden van de stoeprand plaatsen, en in de auto idd over de paaltjes of bomen langs de weg heenspringen volgens mij doen heel veel mensen dat net als die trappers ![]() gister zat ik achter de kassa en ik kon gewoon ademen maar elke keer als ik wat moest zeggen even een keer diep ademhalen, die mensen moesten wel denken : goh die vind het werk vervelend, dat kind zit heel de tijd te zuchten.. ik hoop dat dat nog overgaat, soms kan ik het dan bedwingen en dan heb ik het gevoel dat ik niet goed adem heb gehaald ![]() en idd in elke speigel of winkelruit kijken of alles goed is is dat niet gewoon ijdelheid. gister zag ik mensen langs een spiegel lopen zonder erin te kijken..dat vond ik wel zoooo raar
|
ik zet het volume van m'n stereo altijd op een even getal.. ook als iemand anders het volume verandert zorg ik er voor dat hij weer op een even getal komt te staan
![]() als ik in de bus zit ofzo dan klap ik vaak mijn tanden op elkaar precies tussen twee lantaarnpalen of twee keer tussen twee lantaarnpalen.. dus PAAL-*klap*-PAAL-*klap*-PAAL-*klap* of PAAL-*klap*-*klap*-PAAL-*klap*-*klap* dat doe ik ook wel met auto's die voorbij rijden, dan is het dus onregelmatig maar dan probeer ik het ook zo ritmisch mogelijk te doen
||
Citaat:
|
- als k niks te doen heb ga k altijd op mn duimringen bijten
- als ik over tegels loop moet ik of op de lijnen lopen, of juist de lijnen niet aanraken - als ik niks weet te doen ga k op mn onderlip bijten - ik moet ook altijd in elke spiegel die ik tegen kom kijken, maar dat is niet omdat ik ijdel ben, maar ik weet niet waarom wel dan.
|
![]() |
Ik ben een van mijn meest grote tic's vergeten bedenk ik me nu...
Ik trek altijd aan velletjes aan m'n mond/lippen... echt heel irritant. Soms zeggen mensen wel eens van: eej jij hebt een koortslip, maar dan zit er gwn een wondje omdat ik er een velletje vanaf getrokken heb. Dus ik heb ook flink last van de "velletjes-trek-tic"...
|
![]() |
Ik kan mensen op sommige momenten niet goed in hun ogen kijken, bijvoorbeeld op serieuse momenten dan is er iets in mij wat gaat lachen dus kijk ik de andere kant op....want als ik ze wel aankijk denken ze dat ik ze voor de gek hou
![]() Voor de rest heb ik weleens dat ik op sommige dagen tic´s heb...haha....zoals aaaaaaaaah zeggen na mn drinken....gewoon automatisch... ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
[QUOTE]Lindansje schreef:
[B]ik wijf altijd met mijn duimnagel (het grote gladde vlak dus ![]() of eigenlijk over mijn snotgeultje ![]() dat doe ik ook altijd...dies zo lekker zacht. Ik polijst hem daarom ook extra veel. Verder ga ik als ik me op m'n gemak voel, tegen m'n vriends borst bijvoorbeeld, ga ik een soort spin-geluidje maken. Tja verder heb ik volgens mij wel meer tics, maar sta ik daar niet echt bij stil, pas op het moment dat ik het doe. Ik doe wel heel vaak m'n haar achter m'n oren en haal het er daarna weer weg, omdat het veel minder leuk staat... ![]() Owja ik loop ook altijd zo snel mogelijk de trap op als ik van de kelder vandaan kom. En als ik ooit zwom in en zwembad stelde ik me altijd voor dat de zwarte strepen haaien waren, dus zwom ik er heel hard vandaan. hmmz ik kom even niet op meer tics maar ik weet zeker dat ik ze heb. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
Verwijderd
|
Als ik met iemand sta te praten kannik diegene niet aankijken, anders word ik rood
![]() Ik ruik altijd eerst aan mn eten voordat ik het opeet.. ![]() ![]() Vroeger moest ik altijd mn hele kamer doorzoeken om te kijken offer geejn enge msnen waren.. en ik moest altijd voordat ik ging slapen *minstens* 3 minuten onder mn bed kijken, anders konnik niet slapen, toen heeft mn pa laden onder mn bed gemaakt ![]() Als ik ga boarden, MOET ik altijd eerst een x vallen (hoeft niet persee hard), anders bennik bang dattik (als ik egt aant boarden ben) iets breek ofzow... ![]() ![]() ![]() Als ik zenuw8ig ben ga ik hele vage geluidjes maken... ![]() dat wast wel ongeveer denk ik |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Lekker forumen op de wsaai! #1406 Verwijderd | 500 | 13-06-2011 19:50 | |
De Kantine |
Wat is jouw tic? Little Dutchess | 89 | 22-02-2006 19:35 | |
Psychologie |
Welke tics/fobieën/dwangen heb jij? phensicske | 109 | 23-05-2005 14:34 | |
Lifestyle |
veel geld besteden aan 'accesoires' Methuselah | 40 | 19-05-2005 12:20 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
statue of liberty lisanne_tje | 13 | 30-10-2004 18:51 | |
Lichaam & Gezondheid |
Heb je last van een tic of ken je iemand die het heeft? emperor crono | 5 | 09-09-2002 14:26 |