Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 18:26
.Pure
.Pure is offline
als je onveilig seks hebt gehad, en je bent nog niet aan de pil begonnen, maar die heb je al wel. Kan je dan, ook al ben je nog niet ongesteld, beginnen met de pil zodat er geen kans meer is op zwangerschap? Of moet er dan een morning after pil gehaald worden?

sorry als het hier niet hoort ofzo
Oud 11-12-2004, 18:30
Dobomobo
Dobomobo is offline
morning afterpil!!! nu!!! anders ben je zwanger volges mij..

pil werkt pas als je hem maand vantevore elke dag heb ingenome..
Oud 11-12-2004, 18:31
Gothic
Gothic is offline
nee dat kan niet. Je moet op de 1e dag van je menstruatie beginnen met de pil, alleen dan is hij veilig...

Verder -----> piltopic
Oud 11-12-2004, 18:33
.Pure
.Pure is offline
en hoe zit het dan met de MAP, want er is nu toch iets mee gewijzigd? Kan je die krijgen zonder dat je ouders er achter komen?

We hebben al topics doorgezocht en kwamen door het topic van Reverend hierop uit: http://www.anticonceptie-online.nl/recept.htm#formulier
maar kan je nu dus zonder dat je ouders iets ontvangen of er iets van meekrijgen de MAP krijgen bij de apotheek? En 't is ook nog is weekend
Oud 11-12-2004, 18:33
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-12-2004 @ 19:31 :
nee dat kan niet. Je moet op de 1e dag van je menstruatie beginnen met de pil, alleen dan is hij veilig...

Verder -----> piltopic
Ja sorry, maar het was nogal dringend.
Oud 11-12-2004, 18:34
Dobomobo
Dobomobo is offline
kan volgens mij pas in jan volgend jaar.. maar kweet t niet zeker..

en ik ben ook nog een jongen van 15.. dus
Oud 11-12-2004, 18:35
Dobomobo
Dobomobo is offline
en btw.. het geld t maar binnen 76 uur gloof ik.. die MAP
Oud 11-12-2004, 18:36
.Pure
.Pure is offline
72 toch? Ja i know, maar dan kan die morgen dus ook nog gehaald worden. Alleen is de dokter dus afwezig in't weekend dus moeten we naar het ziekenhuis, maarrr kan het daar ook zonder dat ouders het weten? Of moeten we dat ter plekke vragen? Hoeveel kost het eigenlijk?
Oud 11-12-2004, 18:37
elledc
elledc is offline
Citaat:
Dobomobo schreef op 11-12-2004 @ 19:30 :

De pil werkt de eerste dag dat je die inneemt vanaf de eerste dag menstruatie. Als het niet je eerste dag menstruatie is dan moet je ong. 7 dagen (pil slikken) wachten voordat die effect kan hebben.
Maar de pil zal dus geen effect hebben nu omdat je eerst onveilig vrijt en dan pas de pil zou nemen.

De morning after pil is een optie (maar hou rekening met de bijwerkingen!), oftewel hopen dat je niet zwanger bent.
Als je net je maandstonden hebt gehad of je moet ze binnenkort hebben, dan is risico dat je zwanger bent kleiner dan dat je bijvoorbeeld aan de helft zit van je cyclus (=tussen twee menstruaties, dus bijvoorbeeld 13 dagen na je 1e dag menstruatie).

Is het een beetje duidelijk?
Oud 11-12-2004, 18:38
Dobomobo
Dobomobo is offline
nja aantal uren weet ik niet precies.. en ook niet wnnr je het gedaan hebt.. in ieder geval huisarts heeft hoe ehet dat.. mag niks doorvertellen aan iemand anders.. maar bij het ziekenhuis weet ik het niet.. ik denk het wel.. want de map is toch wel dringend
Oud 11-12-2004, 18:40
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 11-12-2004 @ 19:37 :

De pil werkt de eerste dag dat je die inneemt vanaf de eerste dag menstruatie. Als het niet je eerste dag menstruatie is dan moet je ong. 7 dagen (pil slikken) wachten voordat die effect kan hebben.
Maar de pil zal dus geen effect hebben nu omdat je eerst onveilig vrijt en dan pas de pil zou nemen.

De morning after pil is een optie (maar hou rekening met de bijwerkingen!), oftewel hopen dat je niet zwanger bent.
Als je net je maandstonden hebt gehad of je moet ze binnenkort hebben, dan is risico dat je zwanger bent kleiner dan dat je bijvoorbeeld aan de helft zit van je cyclus (=tussen twee menstruaties, dus bijvoorbeeld 13 dagen na je 1e dag menstruatie).

Is het een beetje duidelijk?
Ja dat wel, maar ze moet dus eigenlijk ongeveer nu (onregelmatig ) ongesteld worden.. dus dan is de kans dus kleiner?

En idd, de doktoren hebben toch zwijgplicht, maar ivm rekeningen enzo?
Oud 11-12-2004, 18:43
elledc
elledc is offline
Citaat:
.Pure schreef op 11-12-2004 @ 19:40 :
Ja dat wel, maar ze moet dus eigenlijk ongeveer nu (onregelmatig ) ongesteld worden.. dus dan is de kans dus kleiner?

En idd, de doktoren hebben toch zwijgplicht, maar ivm rekeningen enzo?
Indd, de kans is kleiner, hoewel de kans er wel nog steeds is.

Ik heb in het verleden mijn morning after pil gehaald zonder voorschrift bij een apotheek, simpel in 1 2 3 , ik denk dat dit nog steeds zo is, niet?
Deze kostte iets van 20 euro ofzo
Oud 11-12-2004, 18:48
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Dobomobo schreef op 11-12-2004 @ 19:30 :

als je op de eerste dag van je menstruatie begonnen bent werkt ie gelijk..tenminste dat is mij verteld
Oud 11-12-2004, 18:49
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Dobomobo schreef op 11-12-2004 @ 19:35 :
en btw.. het geld t maar binnen 76 uur gloof ik.. die MAP
ik dacht 36 uur.....
Oud 11-12-2004, 18:54
elledc
elledc is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 11-12-2004 @ 19:49 :
ik dacht 36 uur.....
We spreken van de noodpil en niet van de morning-afterpil, omdat die benaming misleidend is. Het gaat niet om 1, maar om 2 pillen, en je hebt 72 uur (=3 dagen) de tijd om die in te nemen. In ieder geval meer tijd dus, dan de naam "morning-after" laat vermoeden. Maar tegelijk geldt dat hoe sneller je de noodpil inneemt, hoe groter de kans dat je erin slaagt een zwangerschap te voorkomen. Als je binnen de 3 uur na het innemen van de noodpil moet braken, moet je onmiddellijk een nieuwe pil innemen.
Je moet de eerste pil zo snel mogelijk innemen, zoals gezegd ten laatste binnen de 72 uur na het onbeschermde seksueel contact of de vergeten pil. Twaalf uur later neem je dan de tweede pil in.
De Wereld Gezondheids Organisatie [WHO] heeft onlangs aangetoond dat twee pillen tegelijk innemen even efficiënt is.

Laatst gewijzigd op 11-12-2004 om 18:59.
Oud 11-12-2004, 19:00
Cookie
Cookie is offline
ooowkeej...wetenwe dat ook weer....(voor het geval dat)
Oud 11-12-2004, 19:10
.Pure
.Pure is offline
Ok, bedankt we proberen morgen wel aan de pil te komen.
Oud 12-12-2004, 07:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 11-12-2004 @ 19:54 :
We spreken van de noodpil en niet van de morning-afterpil, omdat die benaming misleidend is. Het gaat niet om 1, maar om 2 pillen, en je hebt 72 uur (=3 dagen) de tijd om die in te nemen. In ieder geval meer tijd dus, dan de naam "morning-after" laat vermoeden. Maar tegelijk geldt dat hoe sneller je de noodpil inneemt, hoe groter de kans dat je erin slaagt een zwangerschap te voorkomen. Als je binnen de 3 uur na het innemen van de noodpil moet braken, moet je onmiddellijk een nieuwe pil innemen.
Je moet de eerste pil zo snel mogelijk innemen, zoals gezegd ten laatste binnen de 72 uur na het onbeschermde seksueel contact of de vergeten pil. Twaalf uur later neem je dan de tweede pil in.
De Wereld Gezondheids Organisatie [WHO] heeft onlangs aangetoond dat twee pillen tegelijk innemen even efficiënt is.
..Ik moest beide 'noodpillen' per se tegelijk in nemen..
Oud 12-12-2004, 07:36
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
.Pure schreef op 11-12-2004 @ 19:36 :
72 toch? Ja i know, maar dan kan die morgen dus ook nog gehaald worden. Alleen is de dokter dus afwezig in't weekend dus moeten we naar het ziekenhuis, maarrr kan het daar ook zonder dat ouders het weten? Of moeten we dat ter plekke vragen? Hoeveel kost het eigenlijk?
Indien je dat receptje van internet haalt, kun je daarmee naar je apotheek gaan en verstrekken zij 'em aan je.. (Heb ik eveneens zonder prob's op een zondag onlangs gedaan ) Morning After diende ik 15,13€ voor te betalen.. Doordat ik meteen cash moest betalen konden m'n ouders niets op een rekening whatsoever zien..

Ik had overigens geen enkele waarneembare bijwerking De bijwerkingen van een kind zijn hoe dan ook groter en duurder
Oud 12-12-2004, 09:34
elledc
elledc is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 12-12-2004 @ 08:36 :

Ik had overigens geen enkele waarneembare bijwerking De bijwerkingen van een kind zijn hoe dan ook groter en duurder
Ik had er wel een aantal; gevoel van pijn en opgezwollenheid aan de borsten, hoofdpijn, misselijk, en menstruatie die totaal ontregeld was; bloedingen op onverwachte momenten
Maar ach ja
Oud 12-12-2004, 09:48
.Pure
.Pure is offline
het is al allemaal goed gekomen, ze is vannacht gewoon ongesteld geworden, dus alles is goed!
Oud 12-12-2004, 09:49
.Pure
.Pure is offline
Maar iniedergeval bedankt voor deze steun ook namens die vriendin..
Oud 12-12-2004, 09:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
.Pure schreef op 12-12-2004 @ 10:48 :
het is al allemaal goed gekomen, ze is vannacht gewoon ongesteld geworden, dus alles is goed!
fijn om te horen
Oud 12-12-2004, 18:36
ekki
ekki is offline
Dees hoort in het grote piltopic en is daarom bij deze gesloten.

Regels voor berichten