![]() |
|
![]() |
en hoe zit het dan met de MAP, want er is nu toch iets mee gewijzigd? Kan je die krijgen zonder dat je ouders er achter komen?
We hebben al topics doorgezocht en kwamen door het topic van Reverend hierop uit: http://www.anticonceptie-online.nl/recept.htm#formulier maar kan je nu dus zonder dat je ouders iets ontvangen of er iets van meekrijgen de MAP krijgen bij de apotheek? En 't is ook nog is weekend ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De pil werkt de eerste dag dat je die inneemt vanaf de eerste dag menstruatie. Als het niet je eerste dag menstruatie is dan moet je ong. 7 dagen (pil slikken) wachten voordat die effect kan hebben. Maar de pil zal dus geen effect hebben nu omdat je eerst onveilig vrijt en dan pas de pil zou nemen. De morning after pil is een optie (maar hou rekening met de bijwerkingen!), oftewel hopen dat je niet zwanger bent. Als je net je maandstonden hebt gehad of je moet ze binnenkort hebben, dan is risico dat je zwanger bent kleiner dan dat je bijvoorbeeld aan de helft zit van je cyclus (=tussen twee menstruaties, dus bijvoorbeeld 13 dagen na je 1e dag menstruatie). Is het een beetje duidelijk? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En idd, de doktoren hebben toch zwijgplicht, maar ivm rekeningen enzo? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb in het verleden mijn morning after pil gehaald zonder voorschrift bij een apotheek, simpel in 1 2 3 , ik denk dat dit nog steeds zo is, niet? Deze kostte iets van 20 euro ofzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Je moet de eerste pil zo snel mogelijk innemen, zoals gezegd ten laatste binnen de 72 uur na het onbeschermde seksueel contact of de vergeten pil. Twaalf uur later neem je dan de tweede pil in. De Wereld Gezondheids Organisatie [WHO] heeft onlangs aangetoond dat twee pillen tegelijk innemen even efficiënt is. Laatst gewijzigd op 11-12-2004 om 18:59. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik had overigens geen enkele waarneembare bijwerking ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ach ja ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||