Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had 13 fout en ben daarom erg trots ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo kwam ik op 22 uit. Ongeveer 5 fouten erbij opgeteld van de zin die ik gemist had, dus als ik alles officiëel had opgeschreven 17 a 22 fouten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb nie meegedaan, me ma wel en die had er 27 ofzo
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij hebt het goed gespeld. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ach.. je zal iig minder fouten hebben dan ik ![]()
|
De groep van zestig mensen die elk jaar in de uitzending deelnemen aan het Dictee wordt als volgt samengesteld:
1. dertig worden geselecteerd uit een voorronde die half november wordt gepubliceerd door de Volkskrant in Nederland en De Standaard in Vlaanderen. 2. de overige dertig plaatsen worden bezet door prominente Nederlanders (20) en Vlamingen (10) uit de wereld van politiek, sport, literatuur, theater en televisie. Staat op de site van het groot dictee: http://www.omroep.nl/nps/grootdictee/televisie.html Dus ofwel wachten tot november of heel goed worden in sport of een boek schrijven oid ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Met Meneer van Dalen klaarde ik jou ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
gedachtenexcercitie (geen koppelteken en een c teveel) niet geseculariseerd (geen koppelteken) santekraam (geen tussen-n) égards (streepje teveel) rechter ooglid (geen koppelteken) Oud-Hollandse (foutief koppelteken, Hollandse met een foutieve hoofdletter) smste (foutief vervoegd) verifiëer/liniëer (foutief trema) beiden (een n teveel, deze was echt schandalig) patsboem (geen koppelteken) smsje (foutief verkleinwoord) electronisch (met een c in plaats van een k) resussitatie (ik kende het woord niet, dus met dubbel s geschreven) van onder (moest aan elkaar) picéerok (was plissérok, ik kende het woord niet) getattoeërde (twee i.p.v. drie e's) prakkizeren (met een z) Mijn slechtste score in jaren, bij het makkelijkste dictee ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar het Groene Boekje gaat voor, dan pas van Dalen. Ik had btw 21 fout
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens was dit echt mijn slechtste dictee ooit, dat komt denk ik doordat ik te weinig Nederlandse literatuur lees. In juridische literatuur staan weinig 'dicteewoorden', terwijl de meeste boeken die ik in mijn vrije tijd lees in het Engels zijn (nu 'Japanese Culture' van Paul Varley ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het Groot Dictee der Nederlandse taal. Missy | 62 | 18-12-2010 16:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Het Groot Dictee der Nederlandse Taal - hoeveel fout? Manus J. van Alles | 76 | 24-12-2005 13:13 | |
Algemene schoolzaken |
Boeken bestellen/kopen voor je studie levi's | 58 | 23-08-2004 16:55 | |
De Kantine |
Het Groot Dictee der Nederlandse Taal: hoeveel fouten? naam onbekend | 99 | 20-12-2003 15:45 | |
De Kantine |
Is ons onderwijs beter dan in Belgie en Duitsland? Gatara | 43 | 06-10-2003 18:43 | |
Films, TV & Radio |
Het groot dictee der Nederlandse taal Verwijderd | 20 | 23-12-2001 17:12 |