![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ja, de middenklasse heeft het ook moeilijk. Maar... de middenklasse is wel veel rijker dan 10,20 jaar geleden. Misschien maar weer terug naar een vakantie per jaar? Kunnen we van dat geld heel veel leuke en goede dingen doen voor mensen die het echt nodig hebben. Wederom: het is allemaal niet zo moeilijk. Gewoon kwestie van solidariteit. En persoonlijk offer ik van mijn drie weken luxe vakantie er graag eentje op als mijn buurman die in de Bijstand zit dan gewoon wel naar de tandsarts kan. De vraag is: wat willen we als maatschappij? Meer verschillen, dus gunstig voor de een, jammer voor de ander. Of juist meer gelijkheid en VERBETERING OP NIVEAU VAN DE SAMENLEVING ALS GEHEEL? Nou, ik weet het wel! ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
DNA kan in iemands richting wijzen, maar het feit dat bijv. DNA op iemands lichaam (of zelfs in de vorm van sperma of bloed) op iemand is aangetroffen, is op zichzelf natuurlijk geen sluitend bewijs. Andersom wil het feit dat iemands DNA niet op de locus delicti is aangetroffen, ook niet zeggen dat die persoon er niet bij betrokken was. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb jaar gewerkt. En in die periode heb ik aardig wat voor mijn ouders betaald! En mijn zus doet dat nog steeds! Waarom: omdat mijn ouders op Bijstand niveau zitten. En geloof me, als er dan een rekening komt voor een kroon of iets dergelijks, dan kun je dat soms echt niet betalen. Kortom: ik poog de solidariteit in de praktijk te brengen. Graag zelfs. Als we dat nou als hele samenleving doen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Een volledig profiel van 1 mens neemt ongeveer 1GB aan ruimte in. Daarnaast is het ook nog eens erg tijdrovend en kostbaar om een dergelijk profiel compleet te screen, terwijl het voor justitie absoluut niet nuttig is. Dergelijke info wordt niet opgeslagen, en gaat niet worden opgeslagen. De hele discussie over verzekeringen e.d. (sinds wanneer kunnen die uberhaupt vertrouwelijke info opvragen? ![]() |
![]() |
|
Ik begrijp de zorgen wel. Op het moment dat je lichaamsmateriaal afstaat voor een DNA profile, kan daar in beginsel een volledig profiel uitgehaald worden. Dat het op dit moment niet opportuun of niet toegestaan is, geeft geen enkele garantie dat een en ander in de toekomst niet zal veranderen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben neutraal. Het zou best handig zijn, maar ik weet niet of dat tegen de kosten opweegt.
En de politie gaat natuurlijk geen gevenens doorspelen aan verzekeraars he... en mocht dat zo zijn: die gaan echt niet iedereens volledige DNA onderzoeken op alle mogelijke afwijkingen; een onderzoek voor 1 afwijking kost zo'n 4000 euro, nou, laten we zeggen dat er zo'n 1000 regelmatig voorkomende afwijkingen zijn, dan ben je vier miljoen per persoon kwijt. Ha! Vast! |
![]() |
||
Citaat:
Ik verwacht zelfs dat DNA chips zo goedkoop worden dat ze in verpakkingen verwerkt gaan worden. Denk bijv. aan een DNA chip die reageert op Salmonella. Je kan zo in de supermarkt al zien of je kippevlees veilig is om te consumeren. Ik zou persoonlijk niet eens bang zijn dat de nationale DNA databank mijn profiel doorspeelt aan de verzekering. De enveloppe die ik dichtlik en aan de verzekering stuur bevat namelijk al voldoende DNA om een profiel te maken. Reken er maar op dat zoiets over 10 of 20 jaar ook nog eens spot goedkoop is om te doen.
||
Citaat:
![]() Weet je, laat maar. Tegen zo'n muur valt niet op te discussieren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |